چند نکته ساده برای افزایش سرعت حسگر اثر انگشت سامسونگ

حسگرهای اثر انگشت در گوشی های هوشمند جدید فوق العاده کاربردی هستند. این حسگرها باعث افزایش سرعت باز شدن گوشی میشوند. کمپانی های مختلف مثل شیائومی، سامسونگ، نوکیا، هواوی، اپل و آنر با بروزکردن تکلونوژی حسگرها، سرعت این حسگرها را افزایش میدهند. اما به تازگی مشکل سرعت در گوشی های سامسونگ بسیار آزاردهنده هست و افزایش سرعت حسگر اثر انگشت سامسونگ حالا به یک دغدغه تبدیل شده است. در این مطلب چند نکته ساده رو آماده کرده ایم تا بتوانید سرعت این حسگر ها را در گوشی های سامسونگ افزایش دهید.

مروری بر تاریخچه حسگرهای اثر انگشت

افزایش سرعت حسگر اثر انگشت سامسونگ

در ابتدا یه بررسی کوتاه در مورد چرایی قرار گرفتن حسگرهای اثر انگشت در گوشی ها هوشمند میپزدازیم. اولین گوشی هوشمند دارای حسگر اثر انگشت در 2004 معرفی شد و توانست نظرهای مثبتی را جلب کند. این ویژگی امنیت جدید باعث ایجاد حس امنیت بیشتر در کاربران می‌شد و همه این عوامل دست به دست هم دادند تا استفاده از این فناوری در گوشی های هوشمند فراگیر شود. در ابتدا حسگرهای فیزیکی روی گوشی ها قرار گرفتند و حتی این حسگرها نیز تا کنون توانسته اند در برابر حسگرهای جدید مقاومت کنند. این نوع از حسگر ها در طی چندین سال بسیار بروز شدند و همه این ها باعث شد تا سرعت بسیار زیادی در شناسایی درست داشته باشند.

در سال های اخیر، تمایل کمپانی های بزرگ به این سمت رفت که گوشی هایی با طراحی های یکدست تولید کنند. همین باعث حذف حسگرهای فیزیکی شد، البته حذف این حسگرها هنوز کامل نشده چون حسگرهای جایگزین هنوز نتوانسته اند به سطح کارایی حسگرهای فیزیکی برسند. این اختلاف سطح حسگرها گاها باعث مشکلات زیادی میشود که امروز باهم برای یکی از این مشکلات یعنی کندی سرعت حسگرها چند روش را معرفی خواهم کرد که به شما کمک کند تا سرعت این حسگرها را افزایش بدهید.


همچنین بخوانید: انتقال اطلاعات واتساپ به گوشی جدید چگونه امکان‌پذیر است؟


انواع حسگر های اثر انگشت زیر نمایشگر

افزایش سرعت حسگر اثر انگشت سامسونگ

حسگرهای اثر انگشت زیر نمایشگر به دو دسته اپتیکال و فراصوت تقسیم میشوند که هر دو نوع را بررسی میکنیم تا با ساز وکار این حسگرها آشنا شوید.

اپتیکال

این نوع از حسگر اثر انگشت، یک نور روشن به انگشت میتاباند و این نور اغلب با نمایش یک انیمیشن در گوشی هوشمند همراه است. گوشی با استفاده از این نور از انگشت شما عکس میگیرد و سپس این عکس را اعتبارسنجی میکند. برخی از افراد بر این باورند که این حسگرها از امنیت و سرعت کمتری برخوردار هستند اما در سال های اخیر با بروزرسانی نرم افزاری سرعت این حسگرها بسیار افزایش یافته است و میتوان امیدوار بود که در آینده نزدیک سرعت این حسگرها افزایش بیشتری داشته باشند.

فراصوت

این نوع از حسگر اثر انگشت با استفاده از موج های فراصوت از انگشت، یک تصویر سه بعدی تهیه میکنند و سپس با استفاده از این تصویر سه بعدی، اثر انگشت به دست آمده را اعتبارسنجی میکنند. این فرآیند شبیه به سونوگرافی پزشکی هست. عموما این روش از امنیت بیشتری نسبت به حسگر های اپتیکال برخوردار هست و استفاده از این نوع حسگرها در سال های آینده نیز بیشتر خواهد شد.


همچنین بخوانید: با دو روش ساده برای پیدا کردن گوشی اندروید آشنا شوید!


نکته او : افزیش حساسیت تاچ گوشی

برای افزایش تاچ گوشی وارد بخش تنظیمات گوشی شوید. سپس وارد قسمت Display شوید. در بخش های پایین برای انجام کار، گزینه touch sensitivity رو فعال کنید.

نکته دوم: افکت باز شدن گوشی را غیرفعال کنید

برای این کار در بخش تنظیمات وارد قسمت biometric and security شوید. در این قسمت بخش دیگری به نام biometric performance وجود دارد؛ در این قسمت میتوانید افکت بازشدن گوشی را غیرفعال کنید.

نکته سوم: بهینه ساز باطری برای بخش biometric را غیر فعال کنید.

وارد بخش جست وجوی تنظیمات شوید، سپس عبارت optimize battery usage را جست و جو کنید. سپس فیلتر all را انتخاب کنید تا همه موارد نمایش داده شوند. بین این موارد نمایش داده شده com.samsung.android.biometrics را پیدا کنید و optimize battery usage را برای این مورد غیرفعال کنید.


همچنین بخوانید: چند مورد از باورهای اشتباه درباره شارژ گوشی که باید آن ها را اصلاح کنید! 


نکات مهم هنگام ثبت اثر انگشت

افزایش سرعت حسگر اثر انگشت سامسونگ

خب حالا نوبت به 3 تا نکته بسیار مهم برای ثبت اثر انگشت رسیده. در ادامه این سه نکته رو خوب یاد بگیرین.

نکته اول: هنگام ثبت اثرانگشت، انگشت تان را در حالت ها و زوایای گوناگون قرار دهید. با این کار سرعت تشخیص حسگر اثر انگشت بیشتر می‌شود. این نکته برای گوشی های دارای حسگر های اثر انگشت زیر نمایشگر بسیار مهم هست.

نکته دوم: تمام قسمت های انگشت تان را اعم از لبه و کناره ها را اسکن کنید.

نکته سوم : برای افزایش سرعت میتوانید چندین بار انگشت تان را اسکن بکنید.

سوال مهم: چگونه با وجود محدودیت در ثبت اثرانگشت، اثرانگشت های بیشتری را ثبت کنیم ؟

برای این کار باید یه نکته ساده را رعایت کنید. با رعایت این کنته شما میتوانید دو انگشت تان را در یک داده برای بخش امنیت گوشی تان ثبت بکنید. مثلا انگشت های اشاره دست راست و چپ را شما میخواهد با هم ثبت کنید. پس از آماده شدن حسگر سه بار انگشت اشاره سمت راست و سه بار انگشت اشاره سمت چپ را اسکن کنید. بعد از این سه بار دوم، یک در میان اسکن را ادامه دهید تا کار اسکن به پایان برسد. با این کار تنها یک دادهدر قسمت داده های اثر انگشت ثبت میشود ولی شما میتوانید با دو انگشت تان گوشی را باز کنید.

امیدوارم این راهکار ها به شما در افزایش سرعت حسگر اثر انگشت سامسونگ کمک کرده باشد.

همچنین بخوانید:

 6 نکته برای فروش بهتر گوشی دست دوم که باید بدانید!

5 ترفند برای خالی کردن فضای حافظه گوشی اندرویدی