قطعا اینترنت بدون مرورگر هیچ معنای نخواهد داشت. زیرا با کمک مرورگر است که می توان در سطح اینترنت جستجویی داشت. اما اگر مرورگر سرعت بالایی نداشته باشد، خللی در جستجو ما به وجود خواهد آمد.. با اینکه گوگل کروم در مقایسه با رقبای خود از سرعت مناسبی برخوردار است اما با این حال بعضی از کاربران از سرعت آن راضی نیستند؛ به خصوص هنگامی که از اینترنت با سرعت پایین استفاده می‌کنند. اگر شما هم جزو این دسته از کاربران هستید در ادامه حتماً با ما همراه باشید چرا که قصد داریم 5 افزونه کاربردی را که برای افزایش سرعت مرورگر کروم طراحی و عرضه شده‌اند، معرفی کنیم.

در ادامه بخوانید »

دلایل کند شدن سرعت مرورگر اینترنت شما و راه های بالا بردن سرعتش 

هر آنچه باید درباره Chromecast Ultra 2 گوگل بدانید 

1. FasterChrome 

افزایش سرعت مرورگر کروم

کروم به طور پیش فرض امکانات مختلفی را برای بارگذاری سریع‌تر داده‌های سایت‌ها و افزایش سرعت مرورگر در اختیار کاربران قرار داده است اما گاهی این امکانات کافی نیستند. FasterChrome نوعی افزونه هوشمند برای افزایش سرعت مرورگر کروم است. این افزونه حرکت موس را در مرورگر ردیابی و آنالیز می‌کند. هنگامی که شما موس را به مدت 65 هزارم ثانیه روی یک لینک نگه دارید، FasterChrome شروع به بارگذاری آن لینک می‌کند. در حقیقت این عدد 65 هزارم ثانیه، مدت زمانی است که طی آن 50 درصد امکان دارد شما روی آن لینک کلیک کنید و یا از آن منصرف شوید. بدین ترتیب کروم 300 هزارم ثانیه اضافی در اختیار دارد تا صفحه مذکور را بارگذاری کند.


بیشتر بخوانید: بهترین نرم افزارهای مدیریت پسورد که ممکن است برای شما مفید باشند!


بله، این افزونه ممکن است باعث افزایش مصرف اینترنت شود، اما این افزایش چندان هم زیاد نخواهد بود. در عوض، در طولانی مدت تفاوت سرعت مرورگر خود را به خوبی احساس خواهید کرد.

uBlock Origin .2 

عمدتا زمانی که نام افزونه مسدودسازی تبلیغات در مروگر به میان می‌آید، ذهن خیلی‌ها به سمت Adblock می‌رود زیرا استفاده از آن در بین کاربران موزیلا بسیار رایج بوده است. اما باید بدانید که uBlock Origin برنامه جدیدتر و مدرن‌تری است و به شکل قابل توجهی باعث صرفه‌جویی در مصرف حافظه و پردازنده نیز می‌شود.

همچنین با استفاده از این افزونه می‌توانید به صورت دلخواه فیلترهای جدیدی روی آن بگذارید و تبلیغاتی که نمایش داده می‌شوند را مسدود کنید. البته برای استفاده از تمام ظرفیت uBlock نیار به دادن مجوزهای زیادی به آن است ولی مطمئنا پس از انجام این کار، این افزونه حیاتی‌ترین برنامه برای سرعت بخشیدن به مرورگر شما خواهد بود.

Web Boost .3 

افزایش سرعت مرورگر کروم


بیشتر بخوانید: روش هایی سریع برای خالی کردن فضای ویندوز 10


Web Boost برای شتاب بخشیدن بیشتر کروم از الگوریتم ساده‌تر و بهتری در مقایسه با افزونه‌های مشابه استفاده می‌کند. این افزونه به جای بهینه‌سازی هر صفحه و یا پیش‌بارگیری آن، سعی می‌کند تا با ذخیره کد‌های تکراری هنگام باز کردن سایت‌ها، از حجم کاری کروم کم کند. این کدها توسط اکثر سایت‌های محبوب استفاده می‌شوند و با فعال شدن این افزونه دیگر نیازی به بارگیری این کدها در هر بار بازکردن سایت نخواهد بود. به طور معمول باز شدن یک سایت بیش از 2 ثانیه طول می‌کشد ولی با استفاده از این ترفند سرعت باز شدن آن سه برابر خواهد شد (تقریبا 1/23 ثانیه).

همچنین Web Boost تبلیغات و سرویس‌های جاسوسی را هم مسدود می‌کند که این کار منجر به بارگذاری سریع‌تر صفحات می‌شود. Web Boost نیاز به تنظیمات خاصی ندارد و با استفاده از آن شاهد افت کیفیت تصاویر و ویدیوهای آنلاین نیز نخواهید بود و حریم خصوصی شما به خوبی حفظ خواهد شد.

4. The Great Suspender

افزایش سرعت مرورگر کروم

The Great Suspender به صورت موقت تب‌هایی از مرورگر کروم که استفاده‌ نمی‌شود را غیرفعال می‌کند تا مصرف حافظه کاهش یابد. به بیان بهتر این افزونه کمک می‌کند تا چندین تب در مرورگر کروم باز کرد، بدون آنکه مشکلی از نظر کاهش سرعت کامپیوتر در اثر مصرف بالای حافظه ایجاد شود. بنابراین اگر جزو کسانی هستید که معمولاً تعداد زیادی تب را به صورت همزمان باز می‌کنید، این افزونه برایتان کاملاً ضروری است.


بیشتر بخوانید: شش ویژگی پنهان اندروید که میتوانید از آن‌ها استفاده خوبی داشته باشید! 


زمانی هم که بخواهید دوباره به تب‌های غیرفعال شده دسترسی داشته باشید، کافی است بر روی آن‌ها کلیک کنید تا مجدداً آماده استفاده شوند و در صورتی که دوست ندارید صفحات خاصی به طور خودکار غیرفعال شوند، می‌توانید نام آن‌ها را به لیست Whitelist اضافه کنید.

5. SearchPreview 

SearchPreview یک افزونه با کاربرد ساده ولی بسیار مفید است، در واقع این افزونه یک تصویر پیش نمایش از صفحه وب را در لیست نتایج جستجوی گوگل ظاهر می‌کند. این پیش‌نمایش‌ها باعث می‌شوند تا برای مشاهده هر صفحه نیاز به باز کردن آن نداشته باشید. همچنین SearchPreview در موتورهای جستجوی Bing ،DuckDuckGo و Yahoo نیز پشتیبانی می‌شود.

در ادامه بخوانید » آشنایی با Opera Browser Assistant و نحوه غیرفعال سازی آن