نوشیدن آب در محیط کاری و اهمیت آن !

ممکن است شما بر اثر مشغله کاری نوشیدن آب در طول روز را فراموش کنید.و این مسئله سبب مشکلاتی از قبیل سردرد ،خستگی و بی حالی،فراموشی و مشکلات پوستی می گردد.اما راههای افزایش نوشیدن آب در محیط های کاری چیست ؟

راههای افزایش نوشیدن آب در محیط های کاری

در ادامه بخوانید :تاثیرات شگفت انگیز یک لیوان آب در بدن انسان

همان طور که اشاره کردیم گاهی به دلیل مشغله کاری نوشیدن آب را فراموش می کنیم.به طوری که حتی کسانیکه بر روی میز کار خود آب قرار می دهند روزانه بیش از 2الی 3 لیوان بیشتر آب مصرف نمی کنند و این امر سبب مشکلاتی از قبیلی خستگی ،سردرد ،فراموشی می گردد.Waternet،راههای افزایش نوشیدن آب در محیط های کاری را اینگونه بیان می کند :


در ادامه بخوانید : 5نکته برای شیک پوش بودن زنان شاغل در محیط های کاری !


مقدار آب مصرفی خود را تعیین کنید 

میزان آب مورد نیاز خود را براساس کالری دریافتی در طول روز تعیین کنید.به عنوان مثال اگر در طول روز حدود 1800 کالری دریافت می کنید مقدار آب مصرفی شما باید حدود 1.5 تا 2 لیتر باشد.یعنی اگر شما به دلیل تولد همکار خود یک تکه کیک با حدود 500 کالری مصرف کرده اید باید حدود نیم لیتر آب نیز میل کنید.اگر محاسبه کالری برای شما دشوار است می توانیم بگوییم زنان باید حدود 2 لیتر و مردان حدود 2.5 لیتر آب در طول روز مصرف کنند.شما می توانید مقدار آب در بدن خود را با توجه به دفعات ادرار و رنگ آن تشخیص دهید. تعداد دفعات ادرار در یک فرد بزرگسال در روز 6-7 مرتبه است.

آب را مقابل خود قرار دهید

اگر شما تمام روز را پشت میز خود قرار دارید ،سعی کنید همواره آب مقابل شما قرار داشته باشد.زیرا شما با دیدن آب به نوشیدن آن ترغیب خواهید شد.علاوه بر آن می توانید از برنامه های موجود برای یاد آوری نوشیدن آب بر روی تلفن همراه خود یا کامپیوتر خود استفاده کنید.

آب را طعم دار کنید

برای طعم دار کردن آب می توانید از برگ های نعنا استفاده کنید.علاوه بر آن می توانید تکه های لیمو و یا میوه های فصل و چوب دارچین و یا میخک را درون آب بریزید و بنوشید.

نوشیدن چای و قهوه را محدود کنید

نوشیدن چای و قهوه به دلیل داشتن کافئین باعث تعداد دفعات ادرار و در نتیجه کم شدن آب بدن می گردد.به همین دلیل به شما توصیه می کنیم مصرف آب را افزایش و مصرف چای و قهوه را محدود کنید.

سعی کنید به جای مصرف نوشابه های گازدار  ،آب بیشتری مصرف کنید .براساس نوشته Waternet شما می توانید با استفاده از دمنوش های طبیعی میزان آب مصرفی خود را در طول روز افزایش دهید .و آن ها را جایگزین چای و قهوه کنید.

دمنوش تقویت کننده سیستم ایمنی :گیاه زیرفون ،اکیناسه یا سرخارگل ،فلفل سیاه ،میخک ،دارچین و سیب را به چهار قسمت تقسیم کنید.سپس اجازه دهید همه مواد با هم به نقطه جوش برسد .پس از آن می توانید این دمنوش را سرد یا گرم میل کنید.

دمنوش آرامش بخش :گل آفتاب گردان ،رازیانه ،رز قرمز را با یکدیگر ترکیب کرده و پس از جوشیدن ا ز صافی رد کرده و میل کنید.

در ادامه بخوانید :

بستنی یخی هایی که از ۱۰۰منبع مختلف آب های آلوده تولید شده اند !!!

عکس های بسیار زیبا و جذاب از ترکیب رنگ های مختلف در آب !

آیا دوست دارید هنگام شنا کردن به موسیقی گوش کنید؟ با هدفون بلوتوث و ضد آب Enod WavePort آشنا شوید