افزایش و تقویت اسپرم در مردان !در مردان تعداد اسپرم در مقایسه با 50 سال پیش 50 درصد کاهش یافته است.اما دلیل آن چیست ؟ کیفیت اسپرم در مردان تاثیر بسیار زیادی در مردانی دارد که قصد پدر شدن دارند.اما چگونه باید اسپرم را تقویت کنیم ؟

بر اساس تحقیقات انجام شده ، افزایش مصرف غذاهای هورمونی و چرب ، صنعتی شدن ، فلزات سنگین و سموم دفع آفات بر کیفیت  اسپرم تأثیر منفی می گذارد.برای پدر و مادر شدن از طریق طبیعی ، رژیم غذایی و سبک زندگی باید صحیح باشد.


شاید برایتان جذاب باشد :


مراقب مردان سیگاری باشید!

مشکل ناباروری یک مشکل شایع زوجین است و زوج هایی که این مشکل را تجربه کرده اند ابتدا باید فرصت های درمانی را بررسی کنند و با هم به پزشک مراجعه کنند. طبق آمار ، 40 درصد از این مشکل توسط مردان ایجاد می شود ، از هر 20 مرد یک نفر از مشکلات اسپرم و 1 درصد از مردان فاقد اسپرم هستند  “مردان برخی بیماری ها یی دارند که بر تعداد و کیفیت اسپرم تأثیر می گذارد.”

واریکوسل در 40 درصد از مردان نابارور ظاهر می شود.دلایل ژنتیکی و کروموزومی ،مشکلات مادرزادی همه از عواملی هستند که بر روی سلامت بیضه ها تاثیر می گذارد.هنگامی که مردان نابارور مورد معاینه قرار می گیرند ، سیگار کشیدن ، خوردن  غذای ناسالم ، قرار گرفتن در معرض اشعه دلایلی هستند که بر روی ناباروری آن ها تاثیر می گذارد.

بهترین مواد غذایی برای افزایش و تقویت اسپرم در مردان

افزایش و تقویت اسپرم در مردان

برای افزایش  تعداد اسپرم برخی از مواد غذایی و گیاهان دارویی باید از رژیم غذایی حذف شوند و برخی دیگر در طی فرایند درمان به آنها اضافه شود.بر اساس تحقیقات انجام شده مشخص شده است که تعداد و افزایش اسپرم به میزان بسیار زیادی به رژیم غذایی بستگی دارد.به خصوص روی ، سلنیوم ،  ال کارنیتین ،ال آرژنین و ویتامین B-C-E تاثیر زیادی در افزایش تعداد اسپرم ها دارد.

علاوه بر این ، گوشت-شیر و غذاهای دریایی ،  گردو ، فندق ، بادام زمینی ، بادام ،کدو تنبل ، آووکادو ، سیب زمینی ، گوجه فرنگی ، مارچوبه ، اسفناج را می توان به رژیم غذایی اضافه کرد.