انتخاب عینک آفتابی ایده آل !عینک آفتابی تنها یک اکسسوری نیست ، بلکه برای سلامت چشمان ما نیز بسیار اهمیت دارد.به همین دلیل انتخاب عینک آفتابی ایده آل بسیار مهم است.آیا یک عینک آفتابی ترند می تواند از چشمان ما محافظت کند ؟

انتخاب عینک آفتابی ایده آل

انتخاب عینک آفتابی ایده آل

آیا حفاظت UV کافی است ؟

لنزهای عینک آفتابی نیاز به حفاظت در مقابل اشعه ماوراء بنفش از خورشید دارند که همچنین به نام UV شناخته می شود.اگر چه اشعه های UV غیر قابل مشاهده است ، در مواردی با شدت بالا می تواند باعث ایجاد سوختگی ها در قرنیه چشم ها شود.قرنیه در محیط تاریکی که شیشه یا لنز عینک ایجاد می کند ، بیش تر می تواند اشعه UV را به سمت خود جذب کند.فیلتر UV مستقل از شیشه عینک است و هنگام ساخت شیشه به خمیر آن اضافه می شود.بنابراین، حفاظت عینک آفتابی از چشم بستگی به کیفیت عینک و فیلتر UV با توجه به میزان تیرگی شیشه عینک دارد.قدرت جلوگیری از نور خورشید توسط عینک های آفتابی توسط عباراتی مانند UV200، UV400 و UV600 تعریف شده است.به خصوص در نور ساحل و برف، عینک آفتابی با حداقل حفاظت UV400 باید استفاده شود.

چگونه کیفیت شیشه عینک را تشخیص دهیم ؟

انتخاب عینک آفتابی ایده آل

هنگام خرید عینک باید توجه داشته باشید که شیشه های آن رنگ آمیزی نشده باشند و از جنس میکا نباشند ، همچنین باید دقت کنید که روی شیشه های آن حباب وجود نداشته باشد.این نوع شیشه می تواند با ایجاد ضایعات شکستگی باعث آسیب دیدن چشم شود.علاوه بر این، یک لنز یا شیشه با کیفیت باید دارای یک کشش کوچک باشد.به همین دلیل به شما توصیه می کنیم که عینک های با کیفیت و دارای گواهینامه اصلی خریداری کنید.


همچنین بخوانید :


عینک آفتابی باید گواهینامه معتبر داشته باشد

عینک آفتابی خریداری  شده باید گواهینامه و کنترل ایمنی داشته باشد.به همین دلیل برای سلامت چشمانتان به شما  توصیه می کنیم از خرید عینک های آفتابی بدون کیفیت جدا خودداری کنید.

عینک آفتابی  باید دارای علامت CE باشد

علامت CE نشانه ای از رعایت دستورالعمل های جدید اتحادیه اروپا است که نشان می دهد که محصول برای انسان ها، حیوانات و محیط زیست سالم و بی ضرر است.علامت CE باید  حتما روی عینک آفتابی خریداری شده باشد.

انتخاب عینک بر اساس فرم صورت 

انتخاب عینک آفتابی ایده آل

شکل چهره هر فرد متفاوت است و همه عینک ها ممکن است برای شکل صورت هر فرد مناسب نباشد.عینک باید چشم ها را هم از پایین و هم از بالا پوشش دهد ، فاصله بین چشم و شیشه نباید به اندازه ای باشد که گویی فرد خود را درون آینه می بیند.دست ها ی عینک نباید به سر فشار بیاورد .همچنین عینک آفتابی نباید سنگین باشد و فرد در هنگام استفاده احساس سنگینی بر روی صورت کند.