این اسپری حاوی یک میلیون نسخه از آلبوم است که درون DNA کدگذاری شده !

اوایل امسال بود که گروه الکترونیک و مشهور انگلیسی، مسیو اتک خبر از ذخیره کردن آلبوم کلاسیک Mezzanine بر روی مولکول های دی ان ای / DNA داد. و حالا بعد از مدتی خبر از انتشار آلبوم Mezzanine مسیو اتک بر روی DNA و درون اسپری گرافیتی رسیده است.

این DNA دستکاری شده درون قوطی اسپری رنگ گرافیتی قرار گرفته و در رنگ مشکی مات به تعداد محدود به فروش می رسد! بنا به گفته این گروه هر اسپری تقریبا حاوی یک میلیون نسخه از آلبوم Mezzanine است.

Robert ‘3D’ Del Naja یکی از اعضای مسیو اتک که شایعاتی مبنی بر اینکه او بنکسی مشهور است نیز وجود دارد، درباره این حرکت جالب می گوید » این راه خلاقانه ای برای ذخیره کردن آثار کلاسیک و گذشته خود است، گرچه بعید است اسپری که در آن DNA کدگذاری شده قرار دارد، مورد استقبال هنرمندان خیابانی قرار بگیرید! آن هم هنرمندانی که عاشق ناشناس بودن هستند! (اشاره به بنکسی)

آلبوم Mezzanine مسیو اتک بر روی DNA و درون اسپری

فرایند کدگذاری پیچیده این پروژه توسط دکتر رابرت گراس از شرکت سوئیسی TurboBeads در اینجا با جزئیات کامل توضیح داده شده است.در این پروژه شبکه یا جریان بیت دیجیتال آلبوم (0s و 1s) ابتدا به زنجیره های دی ان ای 901’065  تبدیل شد.(A, C, T و Gs) که طول هر کدام 105 کاراکتر است. زنجیره های فردی 901’065، سپس بصورت شیمیایی ترکیب شدند و نتیجه یک نمونه DNA مصنوعی بود که به طور کامل نشان دهنده جریان بیت دیجیتال آلبوم است. 


همچنین بخوانید »

ردیوهد پیامی را بصورت کد ۸ بیت در آلبوم OKNOTOK مخفی کرده است !!!

سیستم صوتی دینامیک متمرکز ، موسیقی را به طور مستقیم به گوش سرنشین های خودرو می رساند


در ادامه به منظور “تضمین پایداری اطلاعات”  و محافظت ، زنجیره DNA درون یک “فسیل شیشه ای مصنوعی / synthetic glass fossils”، قرار گرفت و سپس بصورت مستقیم درون قوطی اسپری جای گذاری شد.طبق گفته دکتر گراس، هر قوطی اسپری می تواند حاوی حداقل 0.1 میکروگرم DNA دستکاری شده باشد که این مقدار برابر با 1 میلیون نسخه از آلبوم است!

در حالی که هنوز مشخص نیست، آیا واقعا میتوان این آلبوم شاهکار Trip-hop را در این فرمت گوش داد یا نه !!!! انتخاب اسپری رنگ برای قرار دادن DNA آلبوم در آن تنها ما را یک قدم به این تئوری نزدیکتر می کند که Del Naja همان بنکسی مشهور است!

 

همچنین بخوانید »

این کارتریچ، Game Boy (آتاری دستی) قدیمی شما را تبدیل به سینت آنالوگ می کند

The Basslet اولین ساب ووفر سایز ساعت مچی در جهان