انتقال ویروس کرونا از طریق رابطه جنسی ! زندگی جنسی یکی از مباحثی است که در حالی که اپیدمی ویروس کرونا  شایع است ، مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.کارشناسان به ما توصیه می کنند که بهداشت فردی را رعایت کنیم و از منزل خارج نشویم ، اما تا کنون در مورد انتقال ویروس کرونا از راه رابطه جنسی چیزی بیان نشده است.اما آیا ویروس کرونا از طریق رابطه جنسی می تواند انتقال پیدا کند ؟در این رابطه چه مواردی باید مورد توجه قرار گیرد؟ بیایید ببینیم نظر کارشناسان در این مورد چیست ؟


همچنین بخوانید:


یکی از موضاعات مورد بحث با پیدایش و اپیدمی ویروس کرونا ، رابطه جنسی است.همان طور که می دانید تمیز بودن دست ها و عدم تماس دست با صورت ، دهان و بینی در جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا بسیار مهم است.

آیا با خطر ابتلا به ویروس کرونا داشتن رابطه جنسی نیز دارای ریسک است ؟

عقیده مشترک بسیاری از کارشناسان که درباره این موضوع توضیحاتی ارائه دادند این است که قانون 14 روزه اعمال شده در هر زمینه ای باید در اینجا نیز دنبال شود.اگر در مناطق پرخطر هستیم و یا احساس می کنیم که امکان آلودگی به ویروس کرونا را داریم یا پارتنرتان مشکوک به ویروس کرونا است نباید به مدت 14 روز وارد رابطه جنسی شوید.

روزنامه نیویورک تایمز همچنین هشدار داد که ویروس های کرونا به طور کلی از نظر جنسی منتقل نمی شوند اما بوسیدن در یک وضعیت خطرناک می تواند به طور قطع ویروس را گسترش دهد.سازمان بهداشت جهانی می گوید ، تصمیم گیری در مورد  این مبحث و نوع جدید ویروس کرونا زود است.و باید تجارب به ما صحت این قضیه را اثبات کند.

یکی دیگر از مباحث مورد بحث در این زمینه این است که آیا ضد عفونی کردن ارگان های جنسی قبل از رابطه می تواند از ابتلا به این بیماری جلوگیری کند ؟به گفته کارشناسان ، استفاده از این محصولات حاوی الکل در مناطق حساس مانند دستگاه تناسلی ممکن است باعث تحریک و خطر شود.

“ویروس کرونا به طور مستقیم از طریق جنسی منتقل نمی شود”

پزشکان می گویند: “کورونا ویروس مستقیماً از طریق جنسی منتقل نمی شود.”با این حال ، از آنجا که خطر تماس نزدیک با مخاطب بسیار زیاد است ، احتمال انتقال آن از طریق لمس ، بوسه و در نتیجه رابطه جنسی وجود دارد.با توجه به دوره این ویروس ، افرادی که احتمالاً ویروس را حمل می کنند نباید به مدت 14 روز به یکدیگر نزدیک شوند.