انجام حرکات یوگا هنگام صبح !اگر حداقل یک بار در زندگی خود به انجام حرکات یوگا پرداخته باشید ،می دانید که انجام دادن این حرکات پیوسته با گوش کردن به صدای نفس چگونه باعث احساس آرامش و شادی در شما می گردد.اکثر افرادی مبتلا به یوگا ترجیح می دهند هنگام صبح به انجام این تمرینات بپردازند.در این مطلب 14 دلیل برای انجام حرکات یوگا هنگام صبح را جمع آوری کرده ایم با ما همراه باشید :

انجام حرکات یوگا هنگام صبح

تعیین اهداف روزانه

هر صبح وقتی زمانی را برای گوش دادن به ذهن و بدن خودتان اختصاص می دهید می توانید نسبت به برنامه روزانه خود آگاهی بیشتری پیدا کنید.به جای اینکه  لیست های طولانی از هدف های خود را  هنگام سال جدید درست کنید ،سعی کنید با ایجاد هدف های کوتاه روزمره احساس بهتری داشته باشید .

سلام به خورشید

انجام حرکات یوگا هنگام صبح به شما یاد آوری خواهد کرد که در این دنیای مدرن شما نیز جزوی از طبیعت هستید .و می توانید با سلام کردن به خورشید هنگام صبح از انرژی بی نظیر آن بهره مند شوید.

بیداری عضلات شما

انجام حرکات یوگا هنگام صبح یکی از بهترین راه ها برای داشتن بدن سالم و احساس خوب است.هنگام شب عضلات ما در حالت استراحت قرار می گیرند و به ویژه هنگام خواب بافت های بدن ما انعطاف پذیری خود را از دست می دهند و میزان مایعات در بدن کاهش می یابد.از این رو انجام حرکات کششی هنگام صبح برای بیداری عضلات ما بسیار مفید است.به ندای بدن خود گوش فرا دهید و با انجام حرکات یوگا هنگام صبح زندگی سالم تری داشته باشید.

همچنین بخوانید :

تمرینات فوق العاده آسان ورزشی که باعث از بین رفتن ۵ مشکل سلامتی می شود

با ۱۰ فایده ورزش پیلاتس آشنا شوید

آیا قبل از ورزش باید گرسنه و یا کاملا سیر باشیم ؟

روز خود را بدون استرس آغاز کنید.

بیدار شدن از خواب و شروع فعالیت های روزانه یعنی آغاز استرس .شما می توانید با انجام یک یا نیم ساعت یوگا هنگام صبح ،سیستم عصبی خود را تقویت کنید و روزی بدون استرس را آغاز کنید.سطح هورمون استرس کورتیزول هنگام صبح برای بیدار کردن بدن بسیار بالا است و مشغله های زندگی نیز سطح استرس را تا حدود زیادی افزایش می دهد.در این حال اگر انجام تمرینات یوگا هنگام صبح را به صورت روتین انجام دهید لطف بزرگی در حق سیستم عصبی خود کرده اید و میزان استرس خود را کاهش می دهید.

کاهش نیاز به قهوه

یوگا در عین آرامش بخش بودن همچنین می تواند میزان سطح انرژی شما را تا حد زیادی افزایش دهد.اگر بعد از بیدار شدن از خواب احساس خستگی می کنید ،با انجام حرکات یوگا می توانید انرژی را به خود هدیه دهید.شما به جا نوشیدن چند فنجان قهوه در طول روز می توانید با انجام حرکات یوگا هنگام صبح انرژی بدن خود را افزایش دهید.همچنین بخوانید : چرا صبح ها خسته از خواب بلند می شویم ؟

افزایش گلبول های سفید خون

گلبول های سفید خون وظیفه مبارزه با بیماری ها ،گردش جریان خون و سیستم لنفاوی در بدن را بر عهده دارند.با انجام حرکت هنگام صبح می توانید تمام سیستم های بدن خود را بیدار کنید.انجام حرکات یوگا هنگام صبح باعث افزایش گلبول های سفید خون و تقویت سیستم ایمنی بدن می گردد.انجام حرکات یوگا هنگام صبح در زمستان تاثیر بسیاری در سلامت شما دارد.

خوشحال شوید

 انجام یوگا هنگام صبح می تواند گردش خون و سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کند و همچنین حالت روحی شما را بهبود بخشد.علاوه بر آن انجام حرکات یوگا باعث برطرف کردن مشکلات خواب می شودو روحیه شما را تقویت می کند.

اختصاص دادن زمانی برای خودتان

مخصوصا اگر شما دارای فرزند هستید یا مشغله کاری دارید ، اختصاص دادن زمانی برای خودتان می تواند باعث احساس شادی در شما گردد.اختصاص دادن زمانی اندک هنگام صبح می تواند باعث احساس آرامش و شادی گردد.

عدم تنبلی

اگر شما جزو افرادی هستید که کار امروز را به فردا موکول می کنید ، با انجام دادن یوگا هنگام صبح می توانید اعتماد به نفس خود را افزایش دهید و بدین ترتیب با تنبلی مبارزه کنید.

مدیتیشن برای داشتن ذهنی آگاه

برای  انجام یوگا هنگام  صبح، شما مجبور نیستید حتما به تمرینات یوگا بپردازید.مدیتیشن نیز بخشی از یوگاست و شما می توانید با انجام دادن آن هنگام صبح ذهن خود را آماده کنید و آرامش و تمرکز بیش تری داشته باشید.زیرا اثرات مدیتیشن در زمان کوتاهی نمایان خواهد شد.نیازی نیست استاد مدیتیشن شوید فقط کافی است هنگام صبح زمان اندکی  را گوشه ای بنشینید و به صدای نفس خود گوش فرا دهید.همچنین بخوانید :یوگا و مدیتیشن چگونه سبب آرامش می گردند ؟

از زمان حال خود لذت ببرید.

تمرکز بر روی نفس کشیدن و آگاهی از آن بهترین راه برای آرامش ذهن و بدن شماست.لسلی کامینوف در این مورد می گوید :بدن سعی دارد ما را در گذشته نگه دارد ،ذهن سعی می کند ما را به آینده ببرد و نفس ما را در حال نگه می دارد.روزانه دهها اندیشه از ذهن ما عبور می کند.ما به آینده و گذشته فکر می کنیم و تنها راه رهایی از آن تمرکز بر نفس کشیدن است که باعث می شود ما در زمان حال باقی بمانیم .

تقویت سیستم گوارش

جامعه پزشکی به خصوص جامعه پزشکی هند بیان می کنند که رمز  داشتن یک بدن سالم، داشتن سیستم گوارش سالم است.شما ممکن است زمان زیادی را به مصرف غذاهای ارگانیک و نوشیدنی های سم زدا پرداخته باشید اما تا زمانیکه سیستم گوارش شما سالم نباشد ، بدن شما از این مواد غذایی سود نخواهد برد.انجام یوگا هنگام صبح می تواند سوخت و ساز شما را تا حد زیادی افزایش دهد ودر نتیجه باعث تقویت سیستم گوارش شما گردد.با انجام حرکات یوگا گویی شما به آرامی ارگان های داخلی خود را ماساژ می دهید و همانند تقویت گردش خون در بدن ،سیستم گوارشتان نیز تقویت می گردد.

تقویت مغز

انجام حرکات یوگا هنگام صبح باعث تقویت مغز و خلاقیت شما می گردد.اگر دارای مشکلات تمرکز در محیط کار و یا محیط تحصیلی هستید زمان اندکی از صبح را به انجام حرکات یوگا اختصاص دهید .متوجه خواهید شد که مغز شما در مقایسه با گذشته قوی تر شده است.

از ساعات صبحگاهی بهره مند شوید

در متون سنتی یوگا گفته شده است که بهترین زمان برای مدیتیشن و تمرین یوگا  ساعات بین 04:00 تا 06:00 صبح است.زیرا ذهن شما هنوز کاملا بیدار نشده است و بقیه دنیا نیز حرکت خود را آغاز نکرده اند.بنابراین احساس ثبات و راکد بودن در هوا وجود دارد که باعث می شود بتوانید آسان تر تمرکز کنید.اما منظور از انجام حرکات یوگا هنگام صبح این نیست که صبح ساعت 4 از خواب برخاسته و آن را انجام دهید ،مهم انجام دادن آن در زمانی است که شما احساس راحتی می کنید.اگر شما افرادی را که بعد از برخاستن از خواب لبخند می زنند را درک نمی کنید ، فقط کافی است که برخیزید و انجام حرکات یوگا را آغاز کنید.