با معرفی انواع دره ها (Dere) در انیمه ها در خدمت شما هستیم. اگر طرفدار دنیای انیمه و مانگا باشید، احتمالا تا به حال نام “دره” ها به گوشتان خورده. و حتما هم متوجه شده اید که برخی کاراکترهای انیمه ای، شباهت های بسیار زیادی از لحاظ شخصیتی با هم دارند. به طوری که بتوان آنها را در یک دسته طبقه بندی کرد.

خرید انواع محصولات انیمه ای از فروشگاه وارونه

انواع دره ها (Dere)

جالب است بدانید که بسیاری از شخصیت های انیمه ای در دسته هایی با پسوند “دره” طبقه بندی می شوند. معنی کلمه ژاپنی دره، چیزی مثل “کبوتر عاشق دوست داشتنی” است. ولی بهتر است زیاد کاری با این ترجمه نداشته باشید. و تا همین حد بدانید که از کلمه دره برای دسته بندی شخصیت ها استفاده می شود! در این مطلب، می خواهیم انواع مختلف دره ها را به شما معرفی کنیم. که برخی از آنها رایج تر، و برخی از آنها گمنام تر هستند. این لیست، به شما کمک می کند دره ها را بهتر بشناسید و موقع انیمه دیدن، انواع شخصیت ها را خیلی راحت تشخیص دهید. با مجله وارونه همراه باشید.

مرتبط: ژانرهای انیمه و مانگا که حتماً باید آن‌ها را بشناسید! 

1/ گودره – Goudere

گودره از انواع دره ها (Dere)

گودره، یکی از دره های کمیاب اما بسیار جالب است. عبارت “گو” می تواند به کلمات ژاپنی مختلفی اشاره داشته باشد؛ مثل “گوکی” به معنای “پادشاه شیطانی قدرتمند”! ولی به نظر می رسد منظور از “گو” در گودره، کلمه “گوگو” به معنای پر شور است.

گودره ها، بسیار پر شور و مشتاق هستند. و سعی می کنند با نمایش این شور و اشتیاق به کسانی که دوستشان دارند، آنها را تحت تاثیر قرار بدهند. فرقی هم نمی کند اگر طرفشان این را بخواهد یا نه! “تورو” از انیمه Miss Kobayashi’s Dragon Maid مثال خوبی به عنوان یک گودره است.

در ادامه بخوانید » بهترین انیمه های اکشن سریالی که از تماشای آنها لذت می برید


2/ تسوندره -Tsundere

تسوندره از انواع دره ها (Dere)

سوندره، یاندره، داندره، و کودره، یکی از معروف ترین انواع دره ها (Dere) هستند. تسوندره ها، همان شخصیت هایی هستند که در ابتدا، به شکل ویژه ای با کسی که دوستش دارند بداخلاق و خشن هستند و کم کم روی گرم، مهربان، و احساساتی شان را نشان می دهند. کیو سوما در انیمه سبد میوه یا تایگا آیساکا در انیمه تورادورا، نمونه هایی از سوندره های معروف هستند.

در ادامه بخوانید » 5 شخصیت انیمه ای که دچار تغییرات شخصیتی اساسی شدند 


3/ یاندره – Yandere

یاندره از انواع دره ها (Dere)

یاندره ها، که از رایج ترین دره ها هستند، همان شخصیت هایی اند که از بیرون بسیار شیرین و دوست داشتنی و خوش اخلاق هستند. ولی، این فقط یک پوسته است. یاندره ها، اعلب به شدت روی معشوقشان حساس هستند و حاضرند به خاطر او، دست به هر کاری بزنند. حتی اگر آن کار، قتل و اعمال خشونت شدید باشد. همچنین، یاندره ها اصلا اهمیتی نمی دهند که طرفشان همان احساس خودشان را دارد یا نه.

عبارت “یان” از کلمه ژاپنی “یاندرو” برگرفته شده است. یاندرو، یعنی کسی که از لحاظ احساسی یا روانی مریض است. و این واقعا برازنده یاندره هاست! می شود گفت معروف ترین یاندره، گاسای یونو در انیمه خاطرات آینده است. همچنین، میسا آمانه، در انیمه دفترچه مرگ، نمونه مشهور دیگری از این شخصیت هاست. هم میسا و هم یونو، به خاطر معشوقشان، یک قتل عام به راه انداختند.

مرتبط: بی رحم‌ ترین قاتلان انیمه‌ای که برای رسیدن به هدفشان هرکاری می کنند! 


4/ دره‌دره – Deredere

دره دره از انواع دره ها (Dere)

بهترین ترجمه برای عبارت “دره‌دره”، کبوتر عاشق است! دره دره ها، شخصیت هایی هستند که شیرین به نظر می رسند، و واقعا هم شیرین اند. آنها خوش اخلاق، مهربان، و پر انرژی هستند. و سعی دارند علاقه خود به شخصی که دوست دارند را، از راهی سالم و صحیح، نه مریض گونه، ابراز کنند. که همین نکته باعث شده دره دره ها، متعادل ترین نوع دره ها باشند. اوچاکو اوراراکا در انیمه my hero academia نمونه خوبی از دره دره هاست.


5/ داندره – Dandere

دارندره از انواع دره ها (Dere)

داندره ها، یکی دیگر از انواع دره ها (Dere) معروف هستند. شخصیت های داندره، شخصیت هایی آرام، کمی خجالتی، و کم حرف هستند. آنها معمولا صحبت نمی کنند مگر اینکه کسی به آنها چیزی بگوید. که در این صورت هم جواب های آنها بسیار کوتاه و مختصر است.

در ادامه بخوانید » ناروتو با 4 قسمت جدید باز میگردد ؛ بوروتو کنسل می شود!

این موضوع، به معنی سرد یا کینه ای بودن آنها نیست. داندره ها فقط ترجیح می دهند احساسات خود را از طریق کلمات نشان ندهند. هرچند خیلی اوقات آنها کنار کسانی که دوستشان دارند پر حرف تر می شوند. هیناتا هیوگا در انیمه ناروتو یکی از داندره های معروف است.


6/ هیمه‌دره و اوجی‌دره – Himedere ، Oujidere

هیمه دره و اوجی دره از انواع دره ها (Dere)

هیمه دره ها و اوجی دره ها، شخصیت های یکسانی هستند. هیمه دره، از کلمه ژاپنی “هیمه” به معنی شاهزاده خانم می آید. و اوجی دره، از کلمه “اوجی” به معنی شاهزاده برگرفته شده است. بنابراین هیمه دره برای شخصیت های مونث استفاده می شود و اوجی دره برای شخصیت های مذکر.

هیمه‌دره ها و اوجی‌دره ها، معمولا شخصیت هایی مغرور و خود رای هستند که توقع دارند همه با آنها مثل شاهزاده ها رفتار کنند. حتی اگر جزء یک خاندان سلطنتی نباشند! لولوش لمپروژ در انیمه cod geass، یا شیل فانتوم هایو در انیمه خادم سیاه، نمونه هایی از این شخصیت ها هستند.

در ادامه بخوانید » بهترین انیمه های عاشقانه خون آشامی که نباید از دست بدهید! 


7/ باکادره – Bakadere

باکادره از انواع دره ها (Dere)

باکادره ها، دره های کمیابی هستند که بیشتر در انیمه های ژانر “برشی از زندگی” دیده می شوند. همانطور که احتمالا می دانید، کلمه ژاپنی “باکا” یعنی: مغز فندقی. بنابراین، عبارت باکادره، به شخصیت هایی گیج و دست و پا چلفتی اشاره دارد که معمولا تصمیمات هوشمندانه ای نمی گیرند.

خیلی اوقات، همین گیچی و مغز فندقی بودن صادقانه و پاک آنها، بقیه را تحت تاثیر قرار می دهد و باعث می شود بخواهند انسان بهتری شوند! تورو هوندا در انیمه سبد میوه، یکی از باکادره های معروف است. که البته، تقریبا یک دره دره هم محسوب می شود.

همچنین بخوانید: قوی ترین دختران انیمه ای که حریف ندارند! 


8/ کامی‌دره – Kamidere

کامی دره از انواع دره ها (Dere)

کلمه “کامی” در زبان ژاپنی، به معنای خداست. کامی دره ها، به خاطر داشتن یک قدرت یا ویژگی خاص، فکر می کنند خدا هستند و بقیه باید آنها پرستیده و ستایش کنند. البته کامی دره ها دو نوع هستند. نوع اول، بسیار خودشیفته، مغرور، و تاحدودی بی تفاوت و بی احساس نسبت به بقیه هستند. و نوع دوم، با وجود داشتن همان فاز خدا بودن، نسبت به نوع اول متواضع ترند. لایت یاگامی در انیمه دفترچه مرگ، یک کامی دره است. که برای رسیدن به اهدافش حاضر است همه دنیا را قربانی کند.


9/ کودره – Kuudere

کودره از انواع دره ها (Dere)

یکی دیگر از انواع دره ها (Dere) کودره ها، هستند. کودره ها شخصیت هایی خونسرد و کم حرف هستند و خیلی اوقات ترجیح می دهند خود را از اجتماع دور کنند. که البته علت این رفتار آنها خجالتی بودنشان نیست! کودره ها لزوما بی احساس نیستند، ولی بیشتر اوقات سرد به نظر می رسند. به طوری که بقیه تصور می کنند آنها اهمیتی به اطرافیانشان نمی دهند. ولی اینطور نیست.

درست است که کودره ها بیشتر اوقات سرد دیده می شوند، ولی آنها هم یک روی احساساتی، یا “دره” دارند! و وقتی پای کسانی برایشان مهم هستند در میان باشد، آنها از هیچ فداکاری دریغ نمی کنند. شوتو تودوروکی در انیمه مای هیرو آکادمیا، یک کودره محبوب است.

در ادامه بخوانید » 17 انیمه با دوبله انگلیسی عالی برای کسانی که طرفدار زبان ژاپنی نیستند! 


10/ سادو دره – Sadodere

سادودره ها، از اذیت کردن و بازی دادن بقیه لذت می برند. فرقی نمی کند بخواهند یک نفر را شکنجه جسمی بدهند و به او درد فیزیکی وارد کنند. یا اینکه آنها را از نظر روحی روانی عذاب بدهند.

خلاصه که آنها کلا از زجر دادن بقیه خوششان می آید. به ویژه اگر کسی که زجرش می دهند، کسی باشد که دوستش دارند!

همچنین بخوانید: شخصیت های انیمه ای شبیه به هم که با یکدیگر مو نمی زنند! 


11/ شوندره – Shundere

شوندره از انواع دره ها (Dere)

شوندره ها، همان شخصیت های غمگین و بی انگیزه ای هستند که در طول انیمه، از افسردگی رنج می برند. این شخصیت ها، که خیلی راحت می توانند بین طرفداران انیمه، محبوب شوند، لزوما به دلیلی برای ناراحت بودن نیاز ندارند. آنها فقط ناراحت هستند! هر چند بسیاری از شوندره ها به دلیل تجارب تلخ و شکست های سختشان در گذشته، به این وضعیت دچار شده اند. کلمه “شوندره” از کلمه “شون” در زبان ژاپنی برگرفته شده است. “شون” به احساس غم و ناراحتی اشاره دارد.


12/ هیاکاسو دره – Hiyakasudere

هیاکاسودره از انواع دره ها (Dere)

هیاکاسو دره ها، یکی از گمنام ترین دره ها هستند. چون معمولا با دره های دیگری مثل سوندره ها یا سادودره ها اشتباه گرفته می شوند. هیاکاسو دره ها، از شوخی با کسانی که دوستشان دارند، و فقط کمی، کمی، اذیت کردن آنها خوششان می آید.

پس یعنی به اندازه سادودره ها ظالم نیستند. و مثل تسوندره ها برای پنهان کردن احساساتشان متوسل به خشونت نمی شوند! هولو در انیمه Spice & Wolf نمونه ای از یک هیاکاسو دره است.

مرتبط: بهترین انیمه های عاشقانه


13/ دورودره – Dorodere

دورودره از انواع دره ها (Dere)

دورودره ها همان شخصیت هایی هستند که با همه خوب رفتار می کنند. ولی در باطن در حال فکر کردن به شیوه به قتل رساندن بقیه هستند! ممکن است دورودره ها با یاندره ها اشتباه گرفته شوند، ولی یاندره ها همه خشونت ها و اعمالی که مرتکب شده اند را، به خاطر یک نفر خاص انجام داده اند. در صورتی که دورودره ها اینطور نیستند. میکادو در انیمه دورارارا!! یا هیمیکو توگا در انیمه مای هیرو آکادمیا از این نوع دره ها هستند.


14/ یوتادره – Yottadere

یوتادره ها دره های رایجی نیستند. و بیشتر به عنوان چاشنی کمدی در انیمه هایی با مخاطب بزرگسال و جوان دیده می شوند. این شخصیت ها بیشتر اوقات در حال مصرف نوشیدنی های الکلی، البته اغلب نوشیدنی های ژاپنی مثل ساکی، دیده می شوند. مثل شخصیت سوناده در انیمه ناروتو.


15/ دارودره – Darudere

دارودره از انواع دره ها (Dere)

دارودره ها، همان شخصیت های همیشه خسته ای هستند که تکان خوردن برایشان حکم عذاب جهنم را دارد. آنها حتی وقتی واقعا نیاز به انجام کاری هست، در حیاتی ترین شرایط ممکن، حتی به خاطر خودشان، حال ندارند بلند شوند و یک کار ساده انجام دهند. همچنین، آنها خسته تر از این حرف ها هستند که بخواهند احساسات خود را ابراز کنند! هوتارو در انیمه هیوکا یا اومارو در انیمه Himouto! Umaru-chan نمونه هایی از دارودره ها هستند.


16/ نیاندره – Nyandere

نیاندره از انواع دره ها (Dere)

نیاندره ها، شخصیت هایی اغلب مونث هستند، که مثل گربه ها رفتار می کنند. آنها خیلی اوقات لباس گربه ای – گوش گربه ای، دم گربه ای، و… – می پوشند. و معمولا در آخر جملاتشان یک صدای “نیااان” هم اضافه می کنند. “نیان” همان میو میوی خودمان است؛ ولی نسخه ژاپنی اش.


17/ بودره – Bodere

بودره از انواع دره ها (Dere)

بودره ها، دره هایی بسیار خجالتی هستند. که برای کنترل و پنهان کردن خجالتی بودنشان، دست به کارهای خشن می زنند. البته قطعا خشن نه در حد سادودره ها و یاندره ها! در حد پرت کردن کتابی قطور به سمت یک نفر. چیتوگه کیریساکی در انیمه Nisekoi یک بودره است.

امیدواریم از معرفی انواع دره ها (Dere) در انیمه ها لذت برده باشید. شخصیت انیمه ای مورد علاقه شما متعلق به کدام گروه از انواع دره ها است؟

در ادامه بخوانید: باورهای اشتباه درباره انیمه های شوجو که باید اصلاح شوند!