آیا از انواع سبک های دکوراسیون منزل اطلاع دارید ؟

هر جزئیاتی در منزل ما سرنخ هایی درباره ما به دیگران می دهد. سبک شما چیست؟ دکوراسیون منزل شما درباره شما چه می گوید؟ در این مطلب شما با انواع سبک های دکوراسیون منزل آشنا میشوید و می توانید بر اساس سلیقه خود سبک دکوراسیون منزل خود را انتخاب کنید.

1-طبیعی وگرم :سبک کانتری

انواع سبک های دکوراسیون منزل

مهمترین ویژگی این سبک استفاده از مواد طبیعی مانند چوب وسنگ است.که باعث به وجود آمدن یک سبک دکوراسیون اجتماعی و صمیمی است.خانه هایی با سبک کانتری گرم، راحت، دوستانه و دوست داشتنی هستند.سبک کانتری برای کسانی است که حس زیبایی شناختی ساده دارند.که با استفاده از وسایل ساده و طبیعی سعی بر خلق محیطی گرم وراحت و صمیمی دارند.

2-کم در واقع زیاد است :سبک مینیمالیسم

انواع سبک های دکوراسیون منزل

این سبک دکوراسیون طرفدار سادگی است. خانه های به سبک مینیمالیسم جایی است که در آن  از شلوغی واسترس شهرهای شلوغ خبری نیست و در آن ها احساس حضور و آرامش  می کنید .در این سبک دکوراسیون سعی می شود تنها از وسایلی در منزل استفاده شود که مورد نیاز است و خبری از شلوغی و استفاده از وسایل اضافی نیست.این سبک برای کسانی است که به تجملات علاقه ندارند و طرفدار آرامش و سادگی هستند.

3 – خطوط پاک، طرح های شیک: سبک اسکاندیناوی

انواع سبک های دکوراسیون منزل

دکوراسیون سبک اسکاندیناوی با رنگ سفید ، دارای شباهتی با فضاهای کوچک مینیمالیستی است، اما عناصر زیبایی شناسی در سبک اسکاندیناوی کمی بیشتر است.برای کسانی که از فضاهای دارای  حرکت و چند رنگی لذت می برند، سبک اسکاندیناوی را می توان به عنوان یک سبک کمی سردتر نام برد.طرح های اغراق آمیز در سبک اسکاندیناوی، مبلمان شیک، مدرن و بی انتها  است که با هر دورانی سازگار است.

4-هارمونی اشیا با هم :سبک گلچین

انواع سبک های دکوراسیون منزل

این سبک قانون شکن ،غیر قابل پیش بینی و نامتعارف است.اگر شما نیز به  قانون شکنی و خلاقیت علاقه دارید این سبک شما است.در این سبک از رنگ های متضاد استفاده می شود و در چیدمان سعی می شود از وسایلی استفاده شود که بسیار تک وگلچین باشند.

5-سبک صنعتی

انواع سبک های دکوراسیون منزل

به خصوص در سال های اخیر از این سبک در رستوران ها وکافی شاپ ها و منازل بسیار استفاده می شود.استفاده از بتن در کف ،استفاده از دیوارهای آجری ،فلز و چوب همه باعث به وجود آمدن این سبک می شوند.سبک صنعتی با وسایل طبیعی و پویا و خلاقانه خود می تواند انتخاب شما باشد.

6-تازگی گذشته :سبک Shabby chic

انواع سبک های دکوراسیون منزل

یکی از ترند هایی که ما در سال های اخیر شاهد آن بوده ایم و اغلب آن را می بینیم، سبک Shabby chic، سبک دلتنگ، عاشقانه و زنانه است! ویژگی اصلی این سبک ارزیابی مجدد اشیاء قدیمی و پیوستن به دنیای امروز است.این سبک به دلیل استفاده از رنگ های ملایم ،طرح های گلدار وقدیمی مخصوص کسانی است که دارای احساسات عمیق و رمانتیک هستند.

7-سبک مدرن

انواع سبک های دکوراسیون منزل

وقتی که صحبت از دکوراسیون مدرن می شود، اولین چیزی که به ذهن می آید  طرح های نوآورانه و به روز  است.اما شاید برایتان جالب باشد که بدانید سبک مدرن نزدیک به 20 سال است که وجود دارد.این سبک بین دهه های 1920تا 1950 با طراحی مبلمان ،وسایل خاص با طراحی های منحصر به فرد وارد دنیای دکوراسیون شده است.این سبک دکوراسیون برای انسان های مدرن ،واقع بینانه و جسور است.

8-دکوراسیون های  معاصر

انواع سبک های دکوراسیون منزل

دکوراسیون های معاصر ،مناسب همان زمان و حال است و با تغییر زمان دچار تغییر می گردد.دکوراسیون هایی که در آن مبلمان برجسته، نوآورانه و طراحی های فوق العاده و تحریف کننده وجود دارند در این سبک دکوراسیون قرار می گیرند.

9-سبکی که قدیمی نمی شود : سبک سنتی

انواع سبک های دکوراسیون منزل

این سبک همیشه وجود داشته و خواهد داشت و همچنان دارای طرفداران زیادی است.این سبک از دکوراسیون از سال 1920 به بعد به وجود آمد و مخصوص انسان های با نظم و با نزاکت است.

 

در ادامه بخوانید : دکوراسیون خانه شما چه چیزی در موردشخصیت شما می گوید؟