بهترین انیمه های شبیه Tower of god

اگر به دنبال انیمه های شبیه Tower of god هستید، ما در این مطلب بهترین انیمه های شبیه Tower of god را به شما معرفی خواهیم کرد، با ما همراه باشید. انیمه برج خدا یا Kami no Tō یا Tower of god برگرفته از یک مانهوای کره‌ای است که توسط S.I.U. خلق شده و از سال ۲۰۱۰ به صورت آنلاین در سایت وبتون قرار می‌گیرد. 

این مانهوا از اولین مانهواهایی بوده که در سال ۲۰۱۴ توسط وبتون، به انگلیسی ترجمه شد و تا به حال بیش از ۴۰۰ فصل از آن منتشر شده است. این وبتون را گاهی به دلیل داستان طولانی‌اش، وان پیس وبتون‌ها می‌نامند. اقتباس انیمه‌ای این مانهوا توسط استودیوی Telecom Animation Film انجام شده است.

بررسی قسمت به قسمت انیمه Tower of god را می توانید از اینجا بخوانید.

به روز رسانی  »فصل دوم انیمه Tower of God بعد از 3 سال باز می‌گردد! 

در داستان انیمه برج خدا گفته می‌شود که اگر به طبقه‌ی آخر برج خدا برسید، هر آرزویی داشته باشید، برآورده خواهد شد. داستان انیمه حول محور پسری به نام Bam (یورو) می‌چرخد که بیشتر عمر خود را تنها در زیر برجی مرموز گذرانده و تنها فردی که با او ارتباط داشته، دختری به نام لاهل (Rachel) است. روزی لاهل با بم خداحافظی می‌کند تا داخل این برج برود و به آرزوهای خود برسد و از بم می‌خواهد که او را فراموش کند. بم که کسی را جز لاهل ندارد، به دنبال او می‌رود و می‌تواند با باز کردن درهای برج وارد آن شود. از اینجا به بعد ما داستان بم را دنبال میکنیم و با ریزه کاری های دنیای طبقات برج آشنا میشویم، دنیایی که بسیار پیچیده است.


همچنین بخوانید: نکاتی جالب درباره Tower of God که بهتر است بدانید! شرح دنیای بزرگ و ناشناخته برج


در ادامه با بهترین انیمه های شبیه Tower of god با ما همراه باشید. 

10- World Trigger

 بهترین انیمه های شبیه Tower of god

یکی از بهترین انیمه های شبیه Tower of god انیمه ماشه جهان است. در خلاصه داستان این انیمه آمده است: که دریچه‌ای به بعدی دیگر از جهان هستی باز شده و از آن طریق موجودات شکست‌ناپذیر و غول‌پیکری که حیات تمامی انسان‌های کره زمین را تهدید می‌کنند به زمین راه یافته‌اند. حال تنها دفاع زمین گروه مرموزی از جنگجویان است که با ترکیب کردن نیروهای بیگانه قصد مقاومت دارند… . اما این دو انیمه در چه مواردی با هم شباهت دارند؟ اولین مورد در طراحی هنری انیمه یا آرت استایل (art style) آن است که مطمئنا شما را به یاد انیمه برج خدا می اندازد. از طراحی کاراکترها گرفته تا فضای انیمه همه و همه شباهت زیادی به انیمه برج خدا دارد. دومین مورد پروتاگونیست انیمه یا شخصیت قهرمان است که شیاهت زیادی با بم در برج خدا دارد. آخرین مورد هم به طراحی سکانس های اکشن برمیگردد که مانند انیمه برج خدا تیمی حرفه ای در ساخت آن نقش داشته اند.


همچنین بخوانید: انیمه کوتاه ریک و مورتی Rick and Morty را تماشا کنید! انیمه‌ای از سازندگان Tower of God


9- One piece

میان انیمه دوستان و به طور کلی تمام افرادی که حداقل یکبار انیمه دیده اند، وان پیس نامی شناخته شده است، بنابراین نیازی به خلاصه داستانی نخواهد بود. این انیمه که جدای از تمام نقاط قوت خود به علت اپیزود های بسیار زیاد خود شناخته میشود شاید نکته مشابهی با انیمه برج خدا نداشته باشد اما دو مورد در هر دو انیمه به چشم میخورند که باعث شده انیمه وان پیس در این لیست قرار بگیرد. اولین مورد( که بحث درباره آن مقاله جداگانه ای میطلبد ) جهان سازی مشابه هر دو انیمه است : جهانی پر از شخصیت های متفاوت با سرگذشت های مخصوص به خود، که در دل این جهان بزرگ باعث داستان های زیادی میشوند. دومین مورد هم به شخصیت های اصلی انیمه مربوط میشود: اینکه هر دو شخصیت ، قدرت های خود را از راه های عجیب و غیر طبیعی به دست آورده اند.

8- Druaga No Tou The Aegis Of Uruk

در خلاصه داستان انیمه برج دراگوا آمده: هر پنج سال یکبار شیاطین که در برج “دروگوا” زندانی هستند به خاطر طلسم “آنو” قدرت خود را از دست میدهند . پادشاه کشور “اورک” ، “گیاماله” دستور میدهد تا با استفاده از این فرصت نیرو هایش به کاوش برج بپردازند تا راز های آن را کشف کنند . بعد از 80 سال ارتش “اورک” توانستند اهریمنان را عقب برانند و شهری امن در طبقه اول برج بسازند . افسانه ها حاکی از آن است که الماسی بزرگ در طبقه آخر برج وجود دارد که قدرت تمامی سرزمین را در خود محفوظ کرده است. و جنگویی به نام “جیل” به دنبال این افسانه راه خود را به بالای برج باز می کند هر چند حکومت “اورک” به خاطر دلایلی نامعلوم تمام تلاشش را می کند تا جلوی او را بگیرد. این انیمه که در سال 2012 و در 12 قسمت تولید شد . همانطور که در خلاصه داستان آن مشخص است، به تلاش افراد زیادی برای پی بردن به راز برج اختصاص دارد، همان کاری که کم و بیش داستان اصلی انیمه برج خدا درباره آن است. در واقع تنها شباهت این دو انیمه در طرح کلی داستانی و دنیایی است که حول محور یک برج می چرخد.


همچنین بخوانید: بهترین انیمه های فانتزی که حتما باید تماشا کنید! داستان‌‎هایی پر از خیال! قسمت اول


7- Fullmetal Alchemist: Brotherhood

انیمه کیمیاگر تمام فلزی به سادگی یک مجموعه انیمه شاهکار است، و آن قدر شناخته شده است که ارائه خلاصه داستانی از آن کاری بیهوده است. اما چه چیزی باعث شده که این دو انیمه با یکدیگر مشابه باشند؟ اولین مورد مستقیما به جنس شخصیت پردازی هر دو انیمه برمیگردد، اگر انیمه کیمیاگر تمام فلزی در آغاز داستان، اطلاعات چندانی به مخاطب عرضه نمیکرد، این جا هم انیمه برج خدا همین کار را میکند. در واقع پس از شروع هر دو انیمه شما چیز زیادی از شخصیت های اصلی،اعمال آنها و گذشته شان به دست نمی آورید. مورد دوم اما به شما بستگی دارد: اینکه شروع هر دو انیمه کند است و درک پیچیدگی دنیای ساخته شده توسط خالقان آن نیاز به گذشت چند قسمت دارد.


همچنین بخوانید: موسیقی متن انیمه Fullmetal Alchemist: Brotherhood را گوش کنید !


6- Deadman Wonderland

ددمن واندرلند یا سرزمین عجایب مرد مرده ، یک مجموعه مانگا-علمی تخیلی ژاپنی، نوشته جینسِی کاتائوکا، و مصورسازی شده توسط کازوما کُندو است (همچنین نویسنده و مصورساز مانگای اورکا سون نیز بوده‌است) که از سال ۲۰۰۷ توسط کادوکاوا شوتن در مجله شونن اِیس در حال انتشار است. یک مجموعه تلویزیونی انیمه دوازده قسمتی نیز بر پایه ۲۱ فصل اول نسخه مانگا و به کارگردانی کویچیرو هاتسومی توسط استودیوی منگلوب دستمایه اقتباس قرار گرفت که از ۱۷ آوریل ۲۰۱۱ شروع شده و تا ۳ ژوئیه ۲۰۱۱ ادامه داشت.

در خلاصه داستان این انیمه آمده است: یک زمین لرزه مهیب در ژاپن رخ داد و بیشتر قسمت‌های توکیو را ویران ساخت و سه چهارم آن را به اعماق اقیانوس برد. ده سال بعد، ماجرا با پسری به نام گانتا ایگاراشی، یک دانش‌آموز به نظر معمولی آغاز می‌شود. گانتا به عنوان یکی از بازماندگان زمین لرزه هیچ حافظه‌ای از آن فاجعه نداشت و زندگی عادی را سپری می‌کرد. همه این‌ها در روزی که فردی عجیب با لباس و زره‌ای پوشیده از خون و قرمز رنگ، بر جلوی پنجره کلاس درس او پدیدار شد، دست‌خوش تغییر گردید. او با نیش خندی که می‌زد، تمام دانش آموزان کلاس به جز گانتا را قتل‌عام کرد و جای کشتن او یک کریستال قرمز رنگ را درون سینه او جای داد. چند روز بعد از این کشتار، گانتا به عنوان تنها بازمانده از این ماجرا تحت بازجویی قرار گرفت و مجرم و محکوم به اعدام شد. او به زندان بزرگ پارک مانندی، به نام ددمن واندرلند انتقال یافت. شباهت این این انیمه با انیمه برج خدا درست در تم موضوعی آنهاست، درواقع اگر انیمه برج خدا در یک تم برج/زندان مانند جریان دارد، اینجا هم همین تم داستانی را کم و بیش شاهد هستیم. دومین مورد آن به اعمال قهرمانان هر دو انیمه مربوط میشود: جست و جو برای معما ها و تلاش برای حل آنها و همچنین تمرکز قهرمانان برای پیروزی در نبردهای پیش رو .

5- Made In Abyss

 بهترین انیمه های شبیه Tower of god

انیمه ابیس یکی از انیمه های تحسین شده چندسال اخیر است که بسیار مورد توجه منتقدان و هم بینندگان قرار گرفت و هم چنین برنده بهترین انیمه سال 2018 در مراسم ANIME AWARD شد . شباهت انیمه ابیس در تم داستانی قهرمان آن است . در ابیس شخصیت اصلی به دنبال مادرش به درون حفره پا میگذارد، از آن طرف در انیمه برج خدا نیز به همین شکل است زیرا بم به عنوان شخصیت اصلی انیمه به دنبال معشوق از دست رفته اش است.


همچنین بخوانید: ژانرهای انیمه و مانگا که حتماً باید آن‌ها را بشناسید! یک دنیای ناشناخته 

4-  Alice in Borderland

آلیس در بوردرلند داستان فردی را دنبال میکند که آرزو میکند زندگی اش بیشتر هیجان انگیز باشد. در ادامه وقتی یک روز از خواب بیدار میشود خود را در دنیایی به نام بوردرلند پیدا میکند. دنیایی خشن و بی رحم که وی و دوستانش باید برای بقا در آن در مبارزه های خونین و مرگبار آن شرکت کنند. مهم ترین شباهت این دو انیمه در تم داستانی و جهان ساخته شده در آن است زیرا هر دو انیمه تم چالش/مبارزه ای تقریبا یکسانی دارند. از دیگر موارد مشابه ، میتوان به کاراکتر ها در هر دو انیمه و سکانس های اکشن خوب اشاره کرد.

3- Sword Art Online

 بهترین انیمه های شبیه Tower of god

انیمه هنر شمشیرزنی آنلاین یکی از محبوب ترین انیمه های چندسال اخیر است که اگرچه با افت در فصول 2 و 3 مواجه شد ولی همچنان تعداد بینندگان زیادی دارد. در این انیمه داستان افرادی را دنبال میکنیم که پس از اتفاقاتی در یک بازی ویدیویی حبس میشوند و باید برای زنده ماندن تا اخرین طبقه بالا رفته و غول مخصوص آن را شکست دهند.

بررسی قسمت به قسمت هنر شمشیر زنی آنلاین را می توانید از اینجا بخوانید. 

در نگاه اول شاید پیدا کردن شباهت برای این دو انیمه کار سختی نباشد چون هر دو انیمه از جهان تقریبا یکسانی تشکیل شده اند اما خصوصیات دیگری نیز وجود دارند که هرچند کوچک هستند اما مسیر را برای ارائه یک اثر جذاب در حال و هوای انیمه برج خدا هموار میکنند. مهم ترین شباهت هر دو انیمه همانطور که ذکر شد در جهان آنهاست. زیرا همانطور که انیمه برج خدا راجع به افرادی است که باید طبقه به طبقه از برج بالا بروند و آزمون های سخت آن را پشت سر بگذارند، در انیمه هنر شمشیرزنی آنلاین هم با افرادی همراه میشویم که خود را زندانی شده در جهانی ویدیو گیمی پیدا میکنند و تنها راه زنده ماندن و آزاد شدن از این دنیا را شکست دادن آخرین غول بازی و صعود به بالاترین طبقه میدانند. البته که در همین دنیاسازی های هر دو انیمه تفاوت های زیادی هم وجود دارد به عنوان مثال در انیمه هنر شمشیرزنی آنلاین هر طبقه در واقع یک مرحله است و وسعت زیادی ندارد اما در انیمه برج خدا هر طبقه یک دنیای جدا محسوب میشود که وسعت بسیار زیادی دارد. از دیگر نقاط مشترک هر دو انیمه به شخصیت ها و انگیزه آنها مربوط میشود، چه بم که در انیمه برج خدا میخواهد تا زمان پیدا کردن معشوقش به بالارفتن ادامه دهد و چه در انیمه هنر شمشیرزنی آنلاین شخصیت اصلی همین انگیزه را دارد.


همچنین بخوانید: موسیقی متن Sword Art Online Alicization را گوش کنید! حماسه‌ای برای شمشیرها


2- Noblesse

انیمه نوبلز ار انیمه های جدیدی است که به تازگی منتشر شده ولی مدت زیادی از انتشار وبتون آن میگذرد. WEBTOONS در ماه جولای 2014 (تیر-مرداد سال 93) انتشار مانهوای Noblesse را به زبان انگلیسی آغاز کرد و آخرین قسمت آن را را در ژانویه 2019 (دی – بهمن سال 97) به انتشار رساند. همچنین WEBTOONS یک اسپین-آف تحت عنوان Noblesse: Rai’s Adventure در سال 2016 منتشر کرد.


همچنین بخوانید: اولین تریلر رسمی انیمه Noblesse منتشر شد! وبتونی جدید در دنیای انیمه


استودیوی Production I.G در سال 2016، یک انیمه 30 دقیقه‌ای براساس این مانهوا به نام Noblesse: Awakening تولید کرده است که Crunchyroll آن را پخش می‌کند.این انیمه داستان فردی به نام ریزل (Raizel) است که از خواب 820 ساله خود بیدار می‌شود. او عنوان ویژه Noblesse، به معنای خون خالص نجیب‌زاده و محافظ تمام نجیب‌زاده‌ها را در اختیار دارد. خدمتگزار او فرانکشتاین، در تلاش برای محافظت از ریزل، او را در دبیرستان Ye Ran ثبت نام می‌کند. جایی که ریزل روال ساده و سبک زندگی روزمره جهان انسان‌ها را از طریق هم‌کلاسی‌هایش می‌آموزد. با این حال، جامعه مخفی به نام اتحادیه که قصد دارد جهان را به دست گیرد، انسان‌های اصلاح شده را اعزام می‌کند و به تدریج اعمال او روی زندگی ریزل تاثیر می‌گذارد که این امر باعث می‌شود که ریزل از قدرت وسیع خود برای محافظت از اطرافیانش استفاده کند… پس از 820 سال فتنه و آشوب، سرانجام راز پشت خواب طولانی مدت ریزل آشکار و محافظت مطلق او به عنوان یک Nobless آغاز می‌شود. انیمه نوبلز در حداقل سه مورد با انیمه برج خدا شباهت دارد: 1- هر دو انیمه بر اساس وبتون خود منتشر شده اند 2- طراحی کاراکترها مانند هم است بنابراین شما شاهد فضاسازی مشابهی خواهید بود. 3- و اینکه هر دو انیمه از تکنیک های مشابهی برای داستانگویی استفاده میکنند. در واقع دلیل قرار گرفتن این انیمه در رتبه دوم لیست در ترکیب موارد 2 و 3 است که باعث میشود هم فضاسازی و طراحی کاراکترهای آشنایی را شاهد باشیم و هم از جنس داستانگویی ای که انیمه برج خدا از آن استفاده میکرد لذت ببریم.


همچنین بخوانید: بررسی قسمت ۱ تا ۳ انیمه Noblesse ؛ ظهور نجیب زادگان!


1- HUNTER X HUNTER

 بهترین انیمه های شبیه Tower of god

انیمه هانتر یکی از همان انیمه هایی است که محبوبیت فوق العاده ای دارد، که یکی از دلایل آن عدم افت کلی انیمه است.از این انیمه در ابتدا ، از ۱۶ اکتبر سال ۱۹۹۹ تا ۳۱ مارس سال ۲۰۰۱ یک مجموعه تلویزیونی ۶۲ قسمتی، ساخت استودیو نیپون انیمیشن از کانال فوجی تلویژن پخش شد. این مجموعه تلویزیونی، ۳ سری اووی‌ای که مجموعاً ۳۰ قسمت بودند در پی داشت. این اقتباس ۹۲ قسمتی تا فصل «جزیره طمع» (Greed Island) از مانگا را پوشش داد.

از ۲ اکتبر سال ۲۰۱۱، یک مجموعه تلویزیونی جدید، ساخت استودیو مدهاوس، از کانال نیپون تلویژن پخش شد که این مجموعه اقتباس جدیدی از روی مانگا بود و ارتباطی با انیمهٔ سریالی که در سال ۱۹۹۹ ساخته شد ندارد.

داستان حول پسر بچه اى به نام گون مى گردد که به دنبال پدرش است و میخواهد بداند که چرا او تصمیم گرفته که هانتر (شکارچى) شود. شاید به طور کلی مشابه ترین انیمه به برج خدا همین انیمه هانتر باشد.از داستان پسری که به وی الهام شده تا یک شکارجی باشد گرفته تا قوس های شخصیتی یکسان در هر دو انیمه، ایده های مشابه، قدرت های فراطبیعی شخصیت ها و اینکه سیستم شکارچی ها در انیمه Hunter X Hunter تقریبا با سیستم رنکرزها (Rankers) در انیمه هانتر مشابه است.

در پایان اینکه قطعا هیچ انیمه ای به طور کامل با انیمه برج خدا مشابه نیست اما در این لیست سعی ما در این بوده که تا جای ممکن مشابه ترین انیمه ها را برای شما انتخاب کنیم، انیمه هایی که میتوانید تا زمان پخش شدن قسمت جدیدی از انیمه برج خدا به تماشای آنها مشغول شوید.

نظر شما راجع به این لیست چیست؟ مثل همیشه نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

در ادامه بخوانید:

3 وبتون محبوب که تبدیل به انیمه شدند و شما باید حتما آنها را بخوانید یا تماشا کنید! 

بررسی انیمه دختری که در زمان پرید ؛ The girl who leapt through time