اگر از بینندگان انیمه شونن محبوب انیمه آکادمی قهرمانی من باشید، حتما براتون سوال پیش اومده که چطور دانش آموزانی که کوسه هاشون در حمله فیزیکی کاربردی نداره، در آزمون ورودی آکادمی یو. ای قبول می‌شن؟! از اونجا که آزمون ورودی یو. ای کاملا بر پایه حملات فیزیکی و نابودی حریف طراحی شده، جوابش سخته که چطور کسایی مثل تورو یا شوجی در آزمون قبول میشن. همراه مجله وارونه باشید تا این موضوع رو بررسی کنیم.

کوسه های دانش آموزان

کوسه ها در انیمه آکادمی قهرمانی من

در دنیای انیمه آکادمی قهرمانی من 80 درصد مردم با قدرت های فراطبیعی به دنیا میان که کم کم و معمولا بعد از سه سالگی خودشون رو نشون میدن. البته 20 درصد مردم مثل میدوریا بدون هیچ گونه قدرت خاصی به دنیا میان و متاسفانه توسط بسیاری از مردم به خاطر نداشتن کوسه طرد میشن.

مرتبط: موسیقی متن فصل اول انیمه MHA

همونطور که می دونید، کوسه ها انواع و شکل های مختلفی دارن. از بعضی ها میشه به خوبی در حمله فیزیکی استفاده کرد؛ مثل کوسه انفجار باکوگو. بعضی از اونها هم، به جای اینکه در حمله فیزیکی موثر باشن، با استفاده از استراتژی های درست و حسابی می تونن در نبرد خیلی بیشتر از حمله فیزیکی به درد بخورن. مثل کوسه شست و شوی مغزی شینسو.

کوسه ها، نسل به نسل متنوع تر، پیچیده تر، و چند بعدی تر میشن. و می تونن مثل کوسه تودوروکی، قدرت های چندگانه ای داشته باشن. خیلی از مردم، به خاطر کوسه هاشون، مورد قضاوت قرار می گیرن. مثلا باکوگو از همون سنین پایین می شنید که بقیه تحسینش می کنن و فکر می کنن اون میتونه قهرمان قدرتمندی بشه. از طرف دیگه، خیلی از مردم با شینسو مثل یه خلافکار رفتار می کردن. ولی همونطور که همگی می دونیم، این کوسه یه نفر نیست که تعیین میکنه یه شخص میتونه قهرمان قابلی باشه یا نه؛ بلکه قلب اون هست.

آزمون ورودی U.A.

قبل از برگزاری آزمون ورودی یو. ای، به متقاضیان اعلام شد که باید ربات هایی خاص رو نابود یا غیر فعال کنند. کسانی که بتونن در مدت تعیین شده، بیشترین تعداد ربات رو حذف کنند، می تونن وارد رشته قهرمانی یو. ای بشن. این شرایط، بهترین شرایط برای کسانی مثل باکوگو، مینا، یا حتی آئویاماست. ولی کسانی مثل تورو هاگاکوره، یا مزو شوجی، یا چندین نفر دیگه، که کوسه هاشون قدرت تهاجمی نداره، چطور در آزمون ورودی قبول شدن؟

مرتبط: ارزشمندترین موفقیت های ایزوکو میدوریا در انیمه مای هیرو آکادمیا 

چگونه دانش آموزانی که از کوسه های نابودگر برخوردار نیستند در آزمون یو. ای قبول می شوند؟

تئوری اول: آزمون های جداگانه

اگه یادتون باشه، آیزاوا چند دفعه به ایراد داشتن آزمون ورودی اشاره کرده بود. اینکه در آزمون ورودی، صرفا به کوسه های دارای قدرت تهاجم فیزیکی بها داده بشه، غیرمنصفانه ست. این آزمون، باعث میشه دانش آموزان با استعدادی مثل شینسو، نتونن به رویاشون، یعنی قهرمان شدن، برسن.

ولی از طرف دیگه، ما قهرمان هایی مثل آیزاوا یا اووابامی رو داریم که کوسه های اونها هم چندان مناسب حملات فیزیکی نیستن. با این وجود، شخصی مثل اووابامی، در دستگیر کردن مجرم ها و نجات دادن مردم بسیار مفید و موثره.

فارغ از مدارسی که قهرمان های حرفه ای این چنینی ازشون فارغ التحصیل میشن، احتمالا آکادمی های قهرمانی یه فکری به حال بقیه دانش آموزان که توانایی حمله های قدرتی ندارن، کردن. شاید آزمون های ورودی یو. ای و سایر مدارس قهرمانی سال به سال تغییر می کنن. و به همین خاطر هستش که تعدادی از قهرمان های حرفه ای، کوسه های نابودگر ندارن.

ولی احتمالش هست که یو. ای، آزمونی جداگانه برای چنین کسانی برگزار کنه. و از استعدادهاشون نهایت استفاده رو ببره. ممکنه تورو، شوجی، و… به این شکل قبول شده باشن. و کسایی مثل شینسو هم باشن که ترجیح دادن در این آزمون شرکت نکنن. البته با توجه به اینکه آیزاوا درباره نمرات شینسو صحبت می کرد، ممکنه شینسو در این آزمون فرضی، قبول نشده باشه.

مرتبط: 10 دانستنی جالب درباره هیمیکو توگا از انیمه مای هیرو آکادمیا

تئوری دوم: غیرفعال کردن!

با وجود اینکه تئوری بالا، تئوری جالبیه، ولی اگه واقعا اینطور باشه، خیلی از اطلاعاتی که به ما در انیمه مای هیرو آکادمیا داده شده بودن، نقض میشن. بنابراین، بهتره قضیه رو خیلی پیچیده نکنیم، و به شرط قبولی در آزمون یو. ای فکر کنیم:

دانش آموزان در صورتی در آزمون ورودی رشته قهرمانی مدرسه یو. ای قبول میشن که بتونن تعداد قابل توجهی ربات رو در آزمون، نابود، یا “غیرفعال” کنن. یعنی در واقع ملاک اصلی قبولی در آزمون، لزوما نابودی روبات ها نبوده، بلکه حذف شدنشون بوده! بنابراین به احتمال خیلی زیاد میشه با روشی غیر از له کردن این ربات ها اونا رو از بین برد. ممکنه یه نقطه ضعف خاص، یا بخشی مربوط به خاموش و روشن داشته باشن که دستیابی بهش توسط دانش آموزان خیلی سخته. به همین دلیل، همه دانش آموزان به این شکل شانسی برای پیروزی پیدا می کنن.

هر چند، نه همه دانش آموزان، چون قطعا غیر فعال کردن روبات ها برای دانش آموزانی مثل شینسو کار بسیار دشواریه. ولی مثلا شوجی میتونه با استفاده از کوسه ش به نقطه ضعف ویلن ها دست پیدا کنه. یا تورو، از اونجا که احتمالا به خاطر نامرئی بودنش توسط ربات شناسایی نمیشده، بدون تلاش خیلی زیادی، میتونه ربات ها رو غیر فعال کنه.

نظر شما در مرود این دو تئوری انیمه آکادمی قهرمانی من چیه؟ فکر می کنید این دانش آموزان چطور وارد رشته قهرمانی مدرسه یو. ای میشن؟ یادتون نره نظرتون رو حتما با ما در میون بذارید.

در ادامه بخوانید:

یوکی کاجی: نگاهی به برخی از جالب ترین نقش های صداپیشه شوتو تودوروکی