انیمه Bungou stray dogs

انیمه سگ های ولگرد بانگو (یا بونگو) Bungou stray dogs انیمه ای به شدت جذاب، منحصر به فرد و سرشار از لحظات هیجان انگیز است. این انیمه، درباره درگیری های دولت، مافیا، و آژانس کارآگاهی مسلح است. و به علت استفاده به جا و به اندازه از ژانرهای فانتزی، کمدی و اکشن، و همینطور جو خاص خود، می تواند هر کسی  با هر سلیقه ای را به خود جلب کند.

سگ های ولگرد بانگو، موفق شده محبوبیت زیادی را برای خود کسب کند و طرفداران این انیمه، بی صبرانه منتظر دیدن ادامه داستان در فصل چهارم هستند. در صورتی که هنوز این انیمه را تماشا نکرده اید، پیشنهاد می کنم نگاهی به معرفی این انیمه در مطلب “چرا ما سگ های ولگرد بانگو را دوست داریم؟” و البته مطلب “بهترین انیمه های مافیایی” بیندازید.

در ادامه بخوانید »فصل پنجم انیمه Bungo Stray Dogs تایید شد + تریلر

با وجود اینکه هنوز ساخت فصل چهارم کاملا قطعی نیست، اما با توجه به انتشار انیمه Bungo stray dogs: Wan در همین چند ماه اخیر، انتظار می رود که تا زمستان 2022، یا شاید هم همین امسال، شاهد انتشار فصل چهارم این انیمه باشیم. (جالب است بدانید که شایعاتی مبنی بر پخش فصل چهارم منتشر شده اند! می توانید از اینجا در توییتر به طور دقیق تر نگاهی داشته باشید.) پایان فصل سوم این انیمه، به خوبی نشان داد که این داستان، همچنان پتانسیل ادامه دادن را دارد. همچنین مانگا در حال انتشار است و تاکنون، 20 جلد از آن منتشر شده؛ آن هم در حالی که انیمه فقط 13 جلد را پوشش داده است!

انیمه سگ های ولگرد بانگو، داستانی به شدت پر رمز و راز دارد. و هم زمان که بسیار دوست داشتنی است، همزمان بسیار آزاردهنده است! چرا آزاردهنده؟ چون خیلی اوقات سوالی را مطرح می کند و ما را مدت ها اینور و آنور به دنبال جواب می کشاند؛ اما در آخر، با بیرحمی تمام، طوری از سوالی که ما منتظر پاسخش بودیم، جوک می سازد که فقط دوست داریم که… . بگذریم. به مناسبت انتشار شایعات مربوط به پخش فصل چهارم این انیمه در چند ماه آینده، در این مطلب، نگاهی به برخی سوالاتی داشته ایم که این سری پر رمز و راز، باید در ادامه به آنها پاسخ دهد. (و برخی جزئیات داستان این انیمه در مطلب لو خواهند رفت.) سعی کردیم که نگاهی به سوالاتی داشته باشیم که احتمال جوک ساختن سازندگان از آنها، بسیار پایین باشد! هرچند نمی شود در اینباره مطمئن بود!

سوالات بی پاسخ انیمه Bungou stray dogs

ما هیچ چیزی درباره گذشته دازای اوسامو نمی دانیم!

گذشته دازای، یکی از مهم ترین و کنجکاوی برانگیزترین علامت سوال های انیمه Bungou stray dogs است. ما رسما هیچ چیزی درباره این بشر نمی دانیم! البته خب نه هیچ چیزِ هیچ چیز، اما خب همچنان رازهای بسیاری درباره این شخصیت وجود دارند که کشف کردن آنها؛ آرزوی همه طرفداران سگ های ولگرد بانگو است!

به نظر می رسد که داستان، هیچ عجله ای برای گره گشایی از گذشته این شخصیت ندارد. و خیلی خیلی آهسته، به ما سرنخ هایی می دهد. البته با توجه روند روایت، می شود احتمال داد که در فصل چهارم، متوجه شویم که چرا زمانی که رئیس قبلی مافیای بندر کشته شد، دازای آنجا حضور داشت؟ و اینکه اصلا او چطور با موری آشنا و پایش به مافیا باز شد؟ تازه آن هم به عنوان یک بچه؟!

همچنین باندپیچی های دازای هم یکی از سوال برانگیزترین نکات در بانگو بوده است. که معمولا در اندینگ ها نقش پررنگی دارد!

آیا دازای واقعا در انتها موفق به خودکشی می شود؟

انیمه سگ های ولگرد بانگو

شاید در ابتدا، علاقه شدید دازای به خودکشی، باعث ایجاد لحظات کمدی میشد؛ اما قطعا اوضاع بعد از قضیه اودا در فصل دوم فرق کرد. و بعد از اینکه کم کم شروع به فهمیدن و درک کردن افکار او کردیم، قضیه خودکشی، دیگر برایمان یک جوک نیست. یک   غمناک است. هر چقدر هم که با بانگو خندیده باشیم و مطمئن باشیم که تحت هر شرایطی، می تواند شوخ طبعی خودش را حفظ کند (چند قسمت اول فصل دوم را فاکتور بگیرید.)، احتمالا باز هم خودمان را برای یک خداحافظی تلخ با دازای آماده کرده ایم.

البته، ممکن است بخواهیم خودمان را گول بزنیم و بگوییم که حتی در اپنینگ فصل اول هم، در ابتدا دازای در حال افتادن از بالای یک ساختمان بود؛ با چشم هایی بسته. اما در اواسط آن، بیدار شد و به بقیه پیوست. علاوه بر آن، تا الان همه تلاش های دازای به شکست ختم شده است؛ که نشان می دهد حتی خودش هم قادر به از بین بردن خودش نیست!

همچنین بخوانید: آرمین آرلرت در اتک آن تایتان رسما نامیراست!

اما خب… یک نکته نگران کننده وجود دارد. و آن هم سری پارودی سگ های ولگرد بانگو: وان است! در قسمت  دهم، زمانی که اعضای آزانس کارآگاهی به همراه یکدیگر در جشنواره و تماشای هانابی (آتش بازی) مشهور شرکت کردند، دازای در حالی که خیلی متفکرانه به آتش بازی نگاه می کرد، گفت: «کاش رفتن من هم اینقدر زیبا باشه.» و بعد، آتسوشی، با دلخوری به دازای گفت که این حرف را نزند. توقع داشتم مثل موقعیت های مشابه در آثار معمول، دازای سریع قضیه را ماستمالی کند و دیگر پرونده این حرف بسته شود… خب، فراموش کرده بودم که بانگو، “معمول” نیست! بنابراین، دازای هیچ چیز نگفت!

اندینگ قسمت 10 وان

آزاردهنده ترین نکته، این بوده که ما در اندینگ وان، همیشه آتسوشی را در حال دویدن با چهره ای شاد می دیدیم. (آن هم در حالی که آهنگ اندینگ فصل اول به طرز مضحکی برای اندینگ وان بازخوانی شده بود!) اما در اندینگ این قسمت، آتسوشی زانئی غم بغل کرده بود!

به هر حال، شخصا عقیده دارم که نباید دل خود را برای ماندن دازای کنار آتسوشی، برای همیشه صابون بزنیم. به احتمال زیاد، پایان دازای همانطور می شود که خودش از اول می خواست باشد. (نکته: با توجه به خودکشی دازای اوسامو در دنیای واقعی، بعید نیست که دازای خودمان هم سرنوشت مشابهی داشته باشد!) البته دو دلیل وجود دارند که می گویند ما شاهد خودکشی دازای در فصل چهارم نیستیم:

* اول اینکه احتمالا فصل چهارم هم دوازده قسمتی است. مانگا هم آنگوئینگ است. بنابراین، همچنان، داستان های بسیااااااااری برای روایت وجود خواهند داشت. و نگران نباشید، اتفاقی مثل مردن دازای به همین زودی ها اتفاق نمی افتد!

* دوم اینکه ممکن است در ادامه داستان، شخصیت و افکار دازای، دچار تغییراتی شوند. یعنی: تغییر = انصراف از خودکشی. البته خب این ممکن است خیلی خوشبینانه به نظر بیاید؛ اما از بعد از مرگ جعلی و ناراحت کننده کیوکا، من اعتمادم را نسبت به سگ های  ولگرد بانگو از دست داده ام! خدا را چه دیدید, بلاخره ما داریم درباره داستانی صحبت می کنیم که بارها ما را گول زده، احساساتی کرده، و بعد به ریش ما می خندد!

منشا قدرت ها و موهبت ها دقیقا چیست؟

انیمه سگ های ولگرد بانگو

چند قسمت ابتدایی فصل اول انیمه Bungou stray dogs به روایت داستانی از گذشته دازای و چویا اختصاص داشتند. (با توجه به شیوه آغاز فصل دوم و سوم، ممکن است فصل چهارم هم با فلش بک هایی مربوط به دازای آغاز شود.) این چند قسمت، اطلاعات بسیار مهمی را به ما دادند. که یکی از مهم ترین هایشان، یک معرفی شایسته برای شخصیت چویا بود. در ابتدای فصل سوم انیمه سگ های ولگرد بانگو، ما متوجه شدیم که علم در این دنیای پیچیده، به حدی پیشرفت کرده که بشود موهبت ها را به شکل آزمایشگاهی ساخت!

اینجاست که یک سوال مهم به وجود می آید. اصلا منشا موهبت ها چه چیزی است؟ چه کسانی می توانند از موهبت ها برخوردار باشند؟

مطلب پیشنهادی: سایتاما را چه کسانی می توانند شکست دهند؟ لیستی پر از احتمالات جذاب!

در مای هیرو اکادمیا، میدوریا کار را با یک توضیح کوتاه در همان قسمت اول تمام کرد (البته ممکن است در آینده بیشتر درباره کوسه ها بفهمیم). یا در توکیوغول هرگز نفهمیدیم اصلا غول ها برای اولین بار از کجا پیدایشان شد. اما به نظر نمی رسد که سگ های ولگرد بانگو بخواهد روند مشابهی را در پیش بگیرد. این سری، استاد این است که به همه سوالات، بهترین و منطقی ترین پاسخ ممکن را بدهد.

داستان سگ های ولگرد بانگو، بسیار بسیار فکر شده است و محال است که قضیه موهبت ها، مثل منشا غول ها بی پاسخ بماند. به ویژه با توجه به وقایع فصل سوم، به نظر می رسد که کافکا آساگیری، نویسنده مانگای بانگو، پاسخ های جالبی برای سوالات مربوط به منشا موهبت ها دارد.

قضیه اختاپوس چیست؟!

انیمه سگ های ولگرد بانگو

یکی از عجیب ترین اتفاقاتی که در سگ های ولگرد بانگو شاهدش بودیم، ظهور یک اختاپوس قدرتمند و عظیم بود. که چویا و دازای به همراه هم، شکستش دادند. اما هیچ وقت مشخص نشد که منشا این موجود عجیب و غریب دقیقا چیست؟ چرا و چگونه به ویلین داستان کمک می کند؟

یکی از بزرگترین شوک ها، زمانی بود که دازای نمی تواند قدرت اختاپوس را خنثی کند. آن موقع بود که همه مان همزمان پرسیدیم: پس این صرفا یک آدم با موهبت نیست؟ و دازای پاسخ داد که، نه این صرفا یک آدم با موهبت نیست.

این یک اختاپوس است!

همچنین بخوانید: بهترین انیمه های علمی تخیلی

خب، ممکن است که کافکا آساگیری، باز هم خواسته باشد با این قضیه، کمی سر به سر ما بگذارد. که اصلا هم از این نویسنده بعید نیست! بلاخره، او کسی است که اسم ترسناک ترین ویلین داستانش (البته تا اینجا!) را فئودور داستایوفسکی می گذارد!

اما به هر حال، ممکن است در آینده، به موارد بیشتری مثل اختاپوس برخورد کنیم؛ و پاسخی هم برای سوالات بسیاری که راجع بهشان وجود دارند، بیابیم.

دازای دقیقا چه بلایی بر سر آکوتاگاوا آورده است؟!

زمانی که اولین بار آکوتاگاوا به عنوان فردی به شدت خطرناک معرفی شد، احتمالا ما هرگز فکر نمی کردیم که همین آدم، از گذشته تا الان، بارها مورد آزار و اذیت(!) دازای قرار گرفته؛ و به شدت دنبال جلب رضایت او باشد. یکی از ناراحت کننده ترین بخش های سگ های ولگرد بانگو، زمانی بود که آکوتاگاوا، قربانی اقدام ناجوانمردانه دازای می شود و به خاطر تماسی از طرف دازای، آتسوشی را رها می کند و در نهایت، فقط با بوق خوردن گوشی روبرو می شود. همچنین، در انیمه پارودی سگ های ولگرد بانگو: وان، چندین بار دیدیم که دازای چطور آکوتاگاوا را اذیت می کند. و یکی از بدترین بخش ها، زمانی بود که دازای از آکوتاگاوا خواسته بود تا دم میگو را بکارد…!

به هر حال، ما فقط می دانیم که زمانی که دازای آکوتاگاوا را آموزش می داده، هرگز با او به اندازه آتسوشی مهربان نبوده؛ و بعد از آن هم، هیچ وقت رضایتی که آکوتاگاوا دنبال جلب کردنش بوده را، از خود نشان نداده است. دازای، او را به عنوان جانشین خود انتخاب نکرد و در اندینگ انیمه هم، دیدیم که بانداژهایی که به دازای تعلق داشتند، در دست آکوتاگاوا نماندند و به آتسوشی رسیدند.

مطلب پیشنهادی: بهترین انیمه های شبیه Jujutsu Kaisen

بنابراین، با این اطلاعات اندکی که ما داریم، هنوز دلیل احساس افراطی آکوتاگاوا نسبت به دازای، نیاز به توضیح بیشتری دارد. و مهم تر از همه، دازای دقیقا چه کاری با این بچه کرده که در اندینگ خون گریه می کند!؟

و در آخر؛ آیا در ادامه شاهد تاریک تر شدن جو انیمه خواهیم بود؟

با وجود تمام شوخی ها و خنده ها، انیمه سگ های ولگرد بانگو، همواره یکی از آن سری هایی بوده است که کاملا پتانسیل تبدیل شدن به یک اثر بسیار دارک را داشته است. درست است که همین حالا هم، مثل شکلات تلخ عمل می کند، اما… هنوز آنقدرها هم تاریک نشده.

به هر حال، اتفاقات بسیار تلخی تاکنون در این سری رخ داده اند. و بعید نیست در فصل، یا فصل های آینده، شاهد تاریک تر شدن جو این انیمه باشیم.

قطعا سوالات بیشتری هم وجود دارند که در آینده، نیاز به پاسخ دارند. حالا شما بگویید: جقدر منتظر فصل بعدی سگ های ولگرد بانگو هستید؟ کدام سوالات بیشتر فکرتان را درگیر کرده اند؟

در ادامه بخوانید:

بهترین انیمه های کارآگاهی

10 دلیل برای تماشای انیمه Baccano! داستان مافیا، جاودانگی و شکلات!

چرا باید سری مونوگاتاری را تماشا کرد؟ متفاوت اما خاص

بهترین انیمه های اکشن عاشقانه