6 دلیل کاملا منطقی برای ندیدن انیمه قمارباز Kakegurui

چرا تماشای انیمه قمارباز Kakegurui یا Compulsive Gambler برای ما “بد” است؟ چرا نباید به سراغش برویم؟ در ادامه با مجله وارونه همراه باشید، تا به شما بگوییم چرا نباید انبمه کاکگوروی را تماشا کنید!!!

انیمه قمارباز – یا معتاد به قمار – درباره یک “مدرسه” است. مدرسه ای که همه تصمیم گیری ها در آن، با قمار انجام می شود. هیچ چیز دیگری به جز بردن در قمار در این مدرسه اهمیتی ندارد. همه چیز، روی انگشت کوچک شورای دانش آموزی می چرخند؛ و در راس همه امور، رئیس شورای دانش آموزی قرار دارد. رئیس شورا، از این مکانی که در ظاهر یک مدرسه است، دنیایی مطابق با ایدئال های خودش ساخته است.

پیشنهاد سردبیر»

بهترین انیمه های شبیه Kakegurui ؛ قمارهای جنون آمیز!

ماری جوانا چیست ؟ هرآنچه باید راجع به مارجوانا (گل) بدانید!

این سیستم، به روند خود ادامه می دهد. و شورای دانش آموزی، همواره ابهت خاصی دارد. تا اینکه با ورود قماربازی نامعمول، دختری به نام یومکو جابامی، خیلی چیزها در این مدرسه زیر و رو می شوند…

برای خرید محصولات انیمه ای کلیک کنید

در ادامه مطلب ” چرا نباید انیمه قمارباز Kakegurui را تماشا کنیم؟” با ما همراه باشید تا به این سوال پاسخ دهیم.


1/ صورت های عجیب و غریب!

انیمه قمارباز Kakegurui

انیمه Kakegurui یک انیمه روانشناختی است. و خیلی اوقات، به دلیل اینکه می خواهد ما عمق احساسات شخصیت ها را درک کنیم، یا برای القای ترس روانشناختی، صورت های عجیب و غریب از شخصیت ها را به ما نشان می دهد. به طوری که تقریبا همه شخصیت ها، از این کلوزآپ های چندش آور بهره مند می شوند!

بنابراین اگر فقط به دیدن شخصیت های خوشگل موشگل یا به قولی کاوایی عادت دارید و ترجیح می دهید شخصیت هایی با چشم هایی شفاف که هر کدامشان اندازه کله یک انسان عادی بزرگ هستند را ببینید. انیمه قمارباز می تواند برای شما یک کابوس تمام عیار باشد!


مطلب پیشنهادی: بهترین صداپیشگان زن انیمه که حتما باید بشناسید!


2/ خبری از رقابت های ملی در کاکگوروی نیست!

بیشمار انیمه های مدرسه ای – رقابتی وجود دارند که در آنها، شخصیت های اصلی، خودشان را به آب و آتش می زنند تا به رقابت های ملی برسند. اما شرمنده؛ در انیمه Compulsive Gambler یا همان انیمه کاکگوروی هیچ خبری از این حرف های شیرین نیست!

بنابراین اگر داستان های ساده، اما دوست داشتنی که در آنها، شاهد رشد ذره ذره پروتاگونیست ها و شکست ها و پیروزی های آنها هستیم را، با هیچ چیز دیگری عوض نمی کنید، انیمه قمارباز می تواند بسیار برای شما آزاردهنده ظاهر شود. بلاخره، فکر نکنم سوژه رسیدن به رقابت های ملی، و سیر رسیدن به کمال بعد از باختن های زیاد، آن هم برای اثری مثل Kakegurui بهترین انتخاب ممکن باشد!


3/ شخصیت های انیمه Kakegurui منحصر به فرد و خاص هستند!

شخصیت های انیمه قمارباز ، منحصر به فرد هستند. و نه فقط منحصر به فرد، بلکه بسیار پیچیده هستند. بنابراین اگر نتوانید با آنها ارتباط برقرار کنید، که البته به لطف پردازش خوب احتمال رخ دادن این اتفاق برایتان کم است، بخش بزرگی از لذت تماشای این انیمه را از دست می دهید.

نکته جالب دیگر، این است که برخلاف تعداد زیادی از دخترها در انیمه های مدرسه ای، که از قرار معلوم، علاقه زیادی به عبارت “اتو…” دارند، دخترهای انیمه کاکگوروی، شخصیت های کاوایی بعضا رو اعصاب را، جویده، و سپس  با – عرض پوزش – به بیرون تف می کنند.

بنابراین، اگر علاقه ای به درک کردن افکاری که کیلومترها با سطحی بودن فاصله دارند ندارید. یا اینکه تنها کاربرد حضور شخصیت های مونث در انیمه ها را، کاوایی بودن یا فن سرویس می دانید. بهتر است که هر وقت اسم کاکگوروی را شنیدید فرار کنید!


مطلب پیشنهادی: معرفی انیمه Erased ؛ از سفر به درونم می ترسم!


4/ در انیمه قمارباز تصویر وحشتناکی از مدرسه ارائه می شود!

انیمه قمارباز Kakegurui

مدارس، در انیمه ها، به ویژه برای ما ایرانی ها، شبیه بهشت به تصویر کشیده می شوند. به طوری که محال است چندتا انیمه مدرسه ای دیده باشید. اما مدارس انیمه ها در فانتزی هایتان حضور نداشته باشند.

اما قضیه قمارباز فرق دارد. هیچ چیز در آکادمی هیاکائو شبیه مدارس عادی نیست! در این مدرسه، قرار است اصول سرمایه داری آموزش داده شوند و اگر بتوانی در قمارها ببری، قدرت در دستت می ماند و اگر ببازی، و نتوانی دوباره جایگاهت را به دست بیاوری، تبدیل به نوکر بقیه خواهی شد.

چیزی که من می خواهم بگویم، این است که قضیه مدرسه در انیمه Kakegurui صرفا یک نماد است. این انیمه، یک جامعه را با نمادهایی خاص به تصویر می کشد که قوانین خاص خود را دارد. جامعه ای که با ایدئال های رئیس شورا اداره می شود.

بنابراین، اگر دوست دارید زمانی که چشمانتان را می بندید و به فانتزی های قشنگتان درباره مدارس انیمه ها فکر می کنید. تصویر ناخوشایندی از آکادمی هیاکائو در ذهنتان نقش نبندد و رویاهایتان را خراب نکند. پیشنهاد من به شما این است که بیخیال انیمه Kakegurui شوید!


5/ انیمه Kakegurui برای سنین زیر 15 سال به هیچ وجه مناسب نیست!

معمولا زمانی که یک انیمه را معرفی می کنم، چندان درباره رده سنی آن صحبت نمی کنم. بنابراین این بار حرف من را جدی بگیرید؛ انیمه قمارباز به هیچ وجه من الوجوه مناسب سنین زیر 15 سال نیست! به هیچ وجه!

اما چرا اینقدر روی این قضیه اصرار دارم؟ به علت وجود مضامینی خاص؛ که اگر سنتان پایین باشد، می توانند به شما آسیب هایی جدی برسانند. قابل توجه هیترهای عزیز: همین مضامین می توانند بهانه خوبی برای هیت دادن به انیمه قمارباز باشند!


6/ انتظار تکامل پروتاگونیست را از انیمه Compulsive Gambler نداشته باشید!

انیمه قمارباز Kakegurui

خیلی از انیمه ها، روی تغییرات مثبت پروتاگونیست تمرکز می کنند. به عبارت دیگر، داستان انیمه، داستان تکامل یک یا چند شخصیت را به تصویر می کشد. از نمونه های معروف، تغییر کاگیاما در انیمه هایکیو یا تغییر باکوگو در مای هیرو آکادمیا هستند. بعضی اوقات هم پیش می آید که حتی اگر تغییر مثبتی وجود نداشته باشد، تغییراتی منفی به وجود می آیند. که احتمالا خودتان نمونه های معروفش را می شناسید. در کل، می شود گفت که اکثر اوقات، ما پروتاگونیستی را می بینیم که در انتها تغییر می کند. و انیمه، با همین تغییر، به ما درس هایی را می آموزد.

مرتبط: محبوب ترین قهرمانان انیمه های شونن طبق آخرین نظرسنجی مای انیمه لیست!

اما یومکو، از این الگوی معمول پیروی نمی کند. یومکو با ورودش به آکادمی هیاکائو، خیلی چیزها را کاملا دگرگون می کند؛ اما با این حال خودش در انتها دست نخورده می ماند.

بنابراین اگر یک سریال را صرفا به خاطر قوس های شخصیتی هیجان انگیز دنبال می کنید، انیمه Compulsive Gambler یا کاکگوروی شما را کاملا دست خالی رها خواهد کرد!


این شش مورد، از آن حرف های غیرمنطقی هستند که ممکن است در جاهای مختلف بشنوید. و طوری با دلیل های الکی مطرح می شوند و لحن ها طوری هستند که ممکن است این اثر را تبدیل به یکی از آخرین اولویت های شما برای تماشا کنند. اما… واقعا بیخیال! انیمه قمارباز انیمه ایست که می تواند بسیار سرگرم کننده ظاهر شود. شخصیت های جالب، پردازش عالی، حرف های تفکر برانگیز! پس منتظر چه هستید؟ اگر واقعا دنبال یک گزینه تک هستید، انیمه قمارباز Kakegurui شما را اصلا ناامید نمی کند. (نکته: البته حواستان باشد مورد پنجم را جدی بگیرید!)

در ادامه بخوانید:

چرا نباید انیمه ببینیم؟ 7 دلیل منطقی برای ندیدن انیمه

چرا نباید گیم آف ترونز را تماشا کنیم؟

پنج دلیل برای تماشای انیمه وزش طوفان