بهترین انیمه ها برای طرفداران Darling in the FranXX

طرفدار انیمه دارلینگ این فرنکس هستید و دوست دارید تجربه ای مشابه رو امتحان کنید؟ در این لیست از مطالب بهترین انیمه ها، آثاری رو معرفی خواهیم کرد که می تونن حسابی شما رو سر ذوق بیارن! با معرفی انیمه های شبیه Darling in the FranXX با ما همراه باشید.

در صورت تمایل می توانید کانال نماشا، یوتوب و اینستاگرام انیمه مجله وارونه را دنبال کنید.

بسیاری از انیمه ها، به درون داستان ها و ایده هایی چالش برانگیز و باورنکردنی کاوش می کنند. که هنگام تماشای اونها، احساس می کنیم در هیچ جایی به جز دنیای انیمه ها، نمی تونیم چنین چیزهایی را تماشا کنیم. از این نظر، انیمه دارلینگ این فرنکس، یکی از منحصر به فردترین آثار محسوب میشه. این انیمه، که قبلا در لیست بهترین انیمه های 2018 معرفی شده بود، یکی از محبوب ترین آثار در ژانر مکاست. (در صورتی که با ژانر مکا آشنایی ندارید پیشنهاد میکنم حتما مطلب معرفی ژانرهای انیمه و مانگا رو مطالعه بفرمایید.) و داستان زمانی رو تعریف می کنه که انسان ها، در معرض انقراض قرار دارن. ترکیب یک داستان آخرالزمانی با ژانر مکا؛ جذاب به نظر می رسه نه؟ قطعا همینطوره.


مطلب مرتبط: بهترین انیمه های ژانر مکا که حتما باید تماشا کنید!


اما این کل ماجرا نیست. پیام های مهمی در انیمه دارلینگ نهفته شدن. از این انیمه، در نزد طرفدارانش، به عنوان یکی از خاص ترین و تکرار نشدنی ترین انیمه ها یاد میشه. ولی به هر حال، آثاری هستند که اگه طرفدار دارلینگ باشید، میتونید از تماشای اونها لذت ببرید. با مجله وارونه همراه باشید تا نگاهی به این آثار داشته باشیم.

بهترین انیمه های شبیه Darling in the FranXX دارلینگ این فرنکس

Star driver

انیمه های شبیه Darling in the FranXX

انیمه Star drivers یک انیمه سریالی 25 قسمتی، در ژانر مکاست. و نقاط اشتراک زیادی با انیمه دارلینگ داره. هردو انیمه، روی گروهی از نوجوانان تمرکز می کنن که توانایی کنترل ربات هایی غول پیکر رو دارن. و همینطور هردو به باطن فاسد دنیای داستان خودشون پرداختند.

همچنین نکته ای که باید درباره انیمه Star drivers بدونید این هست که شروع و ایده اولیه مشابهی نسبت به دارلینگ داره. منتهی در نقطه کاملا متفاوتی به پایان می رسه.

RahXephon

انیمه های شبیه Darling in the FranXX

در ابتدای کار، ایده نبرد ربات های غول پیکر، بسیار جذاب به نظر می رسید. با این حال، به علت تولید چندین انیمه با ایده مشابه، مخاطبان احتیاج به داستان هایی خاص تر داشتند؛ آثاری که ژانر مکا رو به داستان های کنایه آمیز و با مفاهیم خاص پیوند میزدن.


همچنین بخوانید: بهترین سریال های شبیه انیمه کد گیاس


انیمه RahXephon داستان آیاتوی 17 ساله رو روایت میکنه. که قدرت کنترل ربات RahXephon رو داره. ارتباط آیاتو با RahXephon در حالت چندان خوبی قرار نداره. اما این انیمه بیشتر از اینکه بخواد روی این نکته تمرکز کنه، ترجیح میده تمرکزش رو روی احساس ناراحتی و بیقراری آیاتو در زندگیش بذاره.

ممکنه انیمه RahXephon تا حدودی مبهم باشه؛ اما در طبیعی جلوه دادن عناصر داستانی خودش بهترینه.

Guilty crown

موسیقی متن انیمه تاج گناه Guilty Crown

انیمه گیلتی کراون، یا تاج گناهکار، انیمه ایست که به خوبی نشون داده میشه از موضوعات متنوعی در قالب یک انیمه مکا برای داستانگویی استفاده کرد. مثل دارلینگ، انیمه گیلتی کراون از ژانرهای اکشن، درام، عاشقانه و همینطور معمایی استفاده میکنه.

داستان انیمه Guilty crown در دنیایی جریان داره که یه سازمان فاسد، کنترل همه چیز رو در دست گرفته. همچنین در این دنیا، تبعیض های اجتماعی فراوان هم وجود داره.

اوما شو، یک دانش آموز عادی دبیرستانیه که خودش هم فکر میکنه زندگیش به همین خلاصه شده؛ اما بعد از اینکه ناخواسته تبدیل به یکی از اعضای مهم یک گروه تروریستی میشه، همه چیز تغییر میکنه. پیشنهاد میکنم برای آشنایی بیشتر با این انیمه، نقد و بررسی انیمه گیلتی کراون رو در وارونه بخونید.

داستان این انیمه، بسیار فوق العاده ست و پر از پیچش های جذابه. اکشن هم راضی کننده ظاهر میشه. البته یه سری نکات هستن که در آخر گنگ میمونن، و این نکته به هیچ وجه قابل چشم پوشی نیست؛ اما این به این معنا نیست که نمیشه از انیمه گیلتی کراون لذت برد.


مرتبط: موسیقی متن انیمه گیلتی کراون را گوش کنید!


Parasyte – The maxim

بهترین انیمه‌های شبیه Attack on Titan

انیمه انگل: قاعده کلی به جای ربات ها، روی تهاجم بیگانگان تمرکز میکنه. و ممکنه در نگاه اول، خیلی متفاوت از انیمه دارلینگ به نظر برسه، اما در واقع این دو انیمه شباهت هایی هم دارند؛ که باعث میشه طرفداران دارلینگ بتونن از انیمه انگل هم لذت ببرن.

داستان انیمه Parasyte – The maxim از جایی شروع میشه که گروهی ازموجودات فضایی، که مثل انگل هستن، به زمین حمله کرده و از انسان ها تغذیه میکنن. اما هیچ کس متوجهشون نمیشه. چرا؟ چون که به بدن انسان ها نفوذ میکنن و خب تا موقعی که یه آدم بخواد چیزی رو بفهمه… خب، دار فانی رو وداع گفته. اما قهرمان انیمه انگل، شینیچی، به لطف حواس جمعش، موفق میشه جلوی انگلی که تلاش میکرد از طریق دستش، وارد مغزش بشه رو، بگیره. و اون انگل، که اسمش میگی هست، فقط موفق به خوردن دست راست شینیچی میشه. بعد از این اتفاق، همزیستی، یا شاید بهتره بگم رفاقت خاصی بین شینیچی و میگی به وجود میاد.

لازم به ذکره که انیمه انگل: قاعده کلی، یکی از بهترین انیمه های روانشناختی محسوب میشه. و اگه علاوه بر دارلینگ، دنبال انیمه های شبیه جوجوتسو کایزن و یا انیمه های شبیه توکیو غول باشید، میتونید ازش لذت ببرید.

Mobile suit Gundam

بهترین انیمه‌های مکا Mecha

انیمه Mobile suit Gundam از سری گاندام، یکی از آثار معروف در ژانر مکا محسوب میشه. این انیمه، وحشت و دردها در مبارزات رباتیک رو به تصویر میکشه؛ و در صورتی که علاقمند به کاوش در ماجراهای تاریک هستید، میتونید از تماشای این انیمه لذت ببرید.

داستان دپرس کننده، استفاده خلاقانه از موسیقی، و رنگ های زنده، از عواملی هستن که باعث میشن انیمه Mobile suit Gundam جزء بهترین انیمه های شبیه دارلینگ باشه.

Kill La Kill

انیمه کیل لا کیل Kill La Kill داستان دختری به نام ریوکوست که بعد از قتل پدرش، وارد یک آکادمی به نام هونوجی میشه و به دنبال قاتل پدرش می گرده. انیمه کیل لا کیل، با تمرکز بر روی دانش آموزان قاتل یک آکادمی، و همینطور سبک طراحی لباس و اسلحه های خاص، احساس مشابهی رو نسبت به انیمه Darling in the FranXX به مخاطبش منتقل میکنه.

البته این دو انیمه، از لحاظ داستان و لحن در روایت، تفاوت های خیلی زیادی با هم دارن. اما با این وجود، از اکشن ها و سبک هنری شبیهی برخوردار هستن. همینطور، هر دو انیمه، محصول استودیو TRIGGER هستن؛ که همه این نکات، باعث میشن انیمه کیل لا کیل، اثری قابل مقایسه با دارلینگ باشه.

Neon Genesis Evangellion

دلایل تماشا کردن Neon Genesis Evangelion

انیمه نئون جنسیس اونگلیون انیمه ای روانشناختی، اثر هیدآکی آنو هستش. که به همگان ثابت کرد که آثار ژانر مکا، فقط به نبرد ربات های عظیم خلاصه نمیشن. این انیمه، اثر افسرده کننده تری نسبت به دارلینگ محسوب میشه.

انیمه Darling in the FranXX درباره خلبانان کم سن و سالی بود که حس می کردن بیشتر از اینکه انسان باشن، در واقع ابزاری برای ویرانی هستن. با این حال، این انیمه، سوالات سخت تری رو بی پاسخ گذاشت که انیمه Neon Genesis Evangellion به اونها پرداخته.

انیمه اونگلیون، در مسیری مشابه با دارلینگ حرکت میکنه. ولی، عقب نمیکشه و به موضوعاتی مثل نمادگرایی مذهبی، اگزیستانسیالیسم سورئال، و ماهیت تولد و ویرانی می پردازه. هر کسی که جذب انیمه دارلینگ این فرنکس شده، عاشق نئون جنسیس اونگلیون خواهد شد.

همچنین شما میتونید برای آشنایی بیشتر با این انیمه، مطلب “دلایل تماشای انیمه Neon Genesis Evangellion ؛ نابود کننده ذهن ها” رو هم بخونید.

Tengen Toppa Gurren Lagann

بهترین انیمه های Mecha

مثل انیمه Darling in the FranXX ، داستان انیمه گورن لاگان، در دنیایی جریان داره که ربات ها، به عنوان وسیله ای حیاتی برای نجات دادن آینده دنیا شناخته میشن.

ماجرا از این قراره که کامینا و سیمون، در یک کلونی زیرزمینی، بدون توجه به اتفاقاتی که در بیرون برای جهان میفته، زندگی میکنن. این دو نفر، بعد از دیدن یوکو، و یه سری اتفاقات، ماموریتی رو شروع می کنن که در اون، این سه نوجوان و یک ربات قدرتمند، کلید پایان دادن به سالها درد و شرایط ناخوشایند هستن.

لازم به ذکره که این انیمه، یکی دیگه از تولیدات استودیو TRIGGER محسوب میشه. همچنین شما میتونید برای آشنایی بیشتر با انیمه گورن لاگان، مطلب “بهترین انیمه های اورجینال” رو بخونید.


امیدواریم که از معرفی انیمه های شبیه Darling in the FranXX لذت برده باشید، مثل همیشه نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

در ادامه بخوانید:

بهترین انیمه ها درباره ویروس های کشنده!

بهترین انیمه های اکشن – عاشقانه

بهترین والپیپرهای انیمه کد گیاس

بهترین انیمه های علمی – تخیلی