انیمه های شبیه Jujutsu kaisen

با معرفی انیمه های شبیه Jujutsu kaisen در خدمت شما هستیم. انیمه Jujutsu kaisen، از انیمه های پر سر و صدای 2020 و ساخت استودیو ماپا بود و توانست نظر بینندگان زیادی را به خود جلب کرده و محبوبیت چشمگیری دست و پا کند. این انیمه، موفق به دریافت جایزه بهترین انیمه سال در جوایز کرانچی رول شده است. همچنین، در زمینه های دیگری نیز برنده و یا نامزد دریافت جایزه شده است.

در ادامه این مطلب، همراه ما باشید تا به معرفی و بررسی انیمه هایی شبیه به این اثر محبوب بپردازیم.


پیش از معرفی انیمه های مشابه Jujutsu kaisen بخوانید:


9. کیوکو سوییری/ Kyokou Suiri

  • ژانر: رازآلود، کمدی، اهریمنی، ماوراء الطبیعی، عاشقانه، شونن
  • تعداد قسمت ها: 12

چرا این انیمه شبیه Jujutsu kaisen است؟

پروتاگونیست هر دو اثر، باید با موجودات ماوراء الطبیعی (یعنی ارواحی شیطانی یا نفرین شده که انسان ها را شکار می کنند) روبرو شده و در اغلب اوقات، شجاع و خونسرد باشند.

خلاصه داستان:

کوتوکو، دختر جوانی است که ممکن است در نگاه اول عادی به نظر برسد، که البته آنقدرها هم دور از ذهن نیست، ولی واقعا عادی عادی نیست.

در سن 11 سالگی، کوتوکو تبدیل به رابط دنیای انسان ها و دنیای اشباح شد. و حالا او به حل برخی مشکلات مربوط به این دو دنیا می پردازد.

از آن طرف، کورو ساکوراگاوا، یک دانشجوی 22 ساله است که به تازگی با نامزدش به هم زده است. در همین زمان، کوتوکو به او نزدیک می شود و بعد از مدتی، متوجه می شود کورو، اطلاعات خیلی زیادی دارد و می تواند زمان حل کردن مشکلات ماورا ءالطبیعی به او کمک کند…

در ادامه بخوانید » 15 تا از بهترین انیمه های ترسناک تمام دوران


8. شبدر سیاه/ Black Clover

  • ژانر: اکشن، کمدی، جادویی، فانتزی، شونن
  • تعداد قسمت ها: 153، هنوز در حال انتشار است

چرا این انیمه شبیه Jujutsu kaisen  است؟

هم Black clover و هم Jujutsu kaisen به عنوان انیمه هایی با نبردهای خاص شونن وار شناخته شده، و پروتاگونیست هر دو، کسی است که روحی شیطانی/ نفرین شده در درون خودش دارد. با اینکه چنین قابلیتی، بسیار خطرناک است، ولی شخصیت ها می توانند از آن، در شرایطی خاص، استفاده کرده و به قدرتی تک و فوق العاده در نبردهایشان دست پیدا کنند.

مرتبط: قوی ترین شخصیت های انیمه شبدر سیاه Black Clover 

بنابراین، بله؛ شما می توانید از شبدر سیاه، انتظار نبردهایی حماسی و به یادماندنی داشته باشید!

خلاصه داستان:

آستا، پسری یتیم است که از بعد از تولد، به همراه دوستش، یونو، در یتیم خانه ای زندگی می کند. این دو نفر، به یکدیگر به چشم رقیب نگاه می کنند؛ ولی از ته دلشان به هم اهمیت می دهند و آرزو می کنند که تبدیل به “سلطان جادوگر” شوند. این عنوان افتخارآمیز، به بزرگترین- و قوی ترین- دانشمند حکومت داده می شود.

با اینکه آستا و یونو با یکدیگر بزرگ شده اند، یونو، در همان سنین پایین، به قدرت فوق العاده ای می رسد که می تواند ماهرانه از آن استفاده کند، در حالی که آستا موفق به انجام این کار نمی شود. این موضوع، که یونو استعداد شگفت انگیزی دارد ولی همه از آستا، به عنوان آدمی “بی خاصیت” یاد می کنند، باعث می شود هر کسی بی خیال شود؛ ولی آستا نه! او هرگز تسلیم نمی شود و هر روز، در راه رسیدن به خواسته اش، تلاش می کند.

در ادامه بخوانید » بهترین انیمه های صدا و سیما که حتما باید تماشا کنید! لیستی پر شده از خاطرات!

این دو رفیق، در راه رسیدن به آرزوی مشترکشان، یعنی تبدیل شدن به سلطان جادوگر بعدی، سفری را آغاز می کنند تا به شوالیه های جادو تبدیل شوند…


7. یو یو هاکوشو/ Yuu Yuu Hakusho

  • ژانر: اکشن، کمدی، اهریمنی، هنرهای رزمی، شونن
  • تعداد قسمت ها: 112

چرا این انیمه شبیه Jujutsu kaisen است؟

حال و هوا و زیبایی بصری این دو انیمه، به صورت کلی با یکدیگر شباهت دارد. و هر دو انیمه، حول پروتاگونیست هایی می چرخند که با شیاطین و موجودات فراطبیعی مبارزه می کنند.

خلاصه داستان:

بعد از اینکه یوسوکه اورامشی در یک تصادف رانندگی جان خود را از دست می دهد، با یک شرط به زندگی برگردانده می شود: آن هم اینکه قبول کند یک کارآگاه ارواح شود. به عنوان یک کارآگاه ارواح، او وظیفه دارد درگیری های بین انسان ها و موجودات جهان دیگر را حل کند.

در ادامه بخوانید » بهترین انیمه های شونن آی (Shounen Ai) که نباید از دست بدهید! 


6. شیطان کش/ Kimetsu no Yaiba

 

  • ژانر: ماجراجویی، فانتزی، هنرهای رزمی
  • تعداد قسمت ها: 26

چرا این انیمه شبیه Jujutsu kaisen است؟

انیمه شیطان کش– یا دیو کش- و جوجوتسو کایزن، هر دو انیمه هایی با ژانر فانتزی تاریک و شونن هستند که دارای صحنه های متعدد اکشن هستند.

زندگی پروتاگونیست هر دو اثر، از این رو به آن رو شده و آنها مجبورند برای حفظ زندگی خود و رسیدن به اهدافشان، با ماوراء الطبیعه کنار بیایند.

خلاصه داستان انیمه Demon slayer

داستان شیطان کش، حول تانجیرو، پسر جوانی می گردد که بعد از یک تراژدی وحشتناک، یعنی سلاخی شدن تمام اعضای خانواده اش به جز خواهر کوچکش نزوکو، به دست یک شیطان، از لحاظ روحی صدمه می بیند. خود نزوکو هم، به یک شیطان تبدیل می شود.

تانجیرو، قسم می خورد تا انتقام خانواده اش را بگیرد و سفری را آغاز کرده، و دنبال راهی می گردد تا دوباره نزوکو را تبدیل به انسان کند.

در ادامه بخوانید » بهترین انیمه های شبیه شیطان کش | 15 انیمه برای طرفداران Demon Slayer 


5. ناروتو/ Naruto

  • ژانر: اکشن، ماجراجویی، کمدی، قدرت فرابشری، هنرهای رزمی، شونن
  • تعداد قسمت ها: 220

چرا این انیمه شبیه Jujutsu kaisen است؟

صادقانه بگویم، این دو انیمه، کیلو کیلو به هم شباهت دارند! بیایید نگاهی به این شباهت ها بیندازیم.

به لطف ارواح، میزبان هایی پایدار، شخصیت های اصلی هر دو انیمه به شدت قدرتمند هستند. هر دو بی اندازه نیرومند هستند و همین موضوع، باعث می شود هرگز “کاملا” از یک شیطان یا روح نفرین شده شکست نخورند.

در ادامه بخوانید » 30 تا از قوی ترین شخصیت های انیمه ناروتو 

هر دو اثر، حول گروهی سه نفره از نینجاها/ جادوگرها می چرخند که به یک مدرسه می روند. و یکی از اهدافی که دارند، این است که در برابر آسیب ها، از مردم عادی محافظت کنند.

شاید بشود شباهت این دو انیمه را به این شکل نیز توصیف کرد:

نینجاها= جادوگرها

شیاطین= ارواح نفرین شده

همچنین: موسیقی متن انیمه Naruto shippuden را گوش کنید! غباری از رنگ ها

خلاصه داستان:

داستان انیمه ناروتو، در دنیای نینجاها اتفاق می افتد و ماجراهای ناروتو اوزوماکی را دنبال می کند. ناروتو، نینجایی جوان است که مصمم به تبدیل شدن به هوکاگه (به طور ساده، یک رهبر) روستایش و پذیرفته شدن توسط دیگران است. (این هم یک پیش زمینه برای تماشای 220 قسمت!)


4. انگل: قاعده کلی/ Parasite the maxim

  • ژانر: وحشت، روانشناختی، درام، اکشن، سینن
  • تعداد قسمت ها: 24

چرا این انیمه شبیه Jujutsu kaisen است؟

بزرگترین شباهت این دو انیمه، مربوط به شخصیت های اصلی شان است؛ که تبدیل به میزبان موجودی دارای قوه ادراک می شوند. آنها به جای اینکه اجازه دهند که این موجود، به صورت کامل تسخیرشان کنند، سعی می کنند از راهی، بیاموزند تا موجود درونشان را کنترل کنند.

در ادامه بخوانید » 15 تا از بهترین انیمه های ترسناک تمام دوران 

ولی انگل، مبارزاتی دارد که اگر انصاف را در نظر بگیریم، وحشتناک هستند. بنابراین، هرگز این انیمه را نباید به عنوان یک اکشن معمولی در نظر گرفت.

خلاصه داستان:

آیا از حشرات و موجودات کوچکی مثل کرم ها می ترسید؟ تصور کنید چه می شد اگر یک کرم کوچولو موچولوی فضایی، بخواهد از راه انگشتتان، وارد بدنتان شده تا به مغزتان نفوذ کند- فکر نکنم خیلی دوست داشتنی باشد؛ نه؟!

خوشبختانه موجودی کرم مانند که تلاش می کرد به مغز پسری 17 ساله نفوذ کند، شکست می خورد و فقط موفق به خوردن دست راستش می شود. همزیستی این دو بیگانه، چطور خواهد شد؟


3. هانتر x هانتر/ Hunter x Hunter

  • ژانر: اکشن، ماجراجویی، فانتزی، شونن، قدرت فرابشری
  • تعداد قسمت ها: 148

چرا این انیمه شبیه Jujutsu kaisen است؟

HxH و Jujutsu kaisen هر دو، نبردهایی با استفاده از عناصر ژانر وحشت در دل دنیای خیالی و تاریک خود به تصویر می کشند. و هر دو، شخصیت هایی عالی و به یادماندنی دارند.

علاوه بر آن، انرژی نفرین شده در Jujutsu kaisen و سیستم نن در هانتر x هانتر نیز شباهت هایی دارند.

خلاصه داستان:

مرکز داستان این انیمه، گون و دوستانش، به ویژه بهترین دوست او، کیلوا هستند. کیلوا، در دوران کودکی، قبل از اینکه آزمون هانترها را بدهد، یک قاتل بوده است. در آخر، هم گون و هم کیلوا، موفق به دریافت جواز هانترها می شوند؛ که به شما قابلیت ردیابی جانوران، افراد و گنج ها به آسانی را می دهد.

در ادامه بخوانید » 15 تا از بهترین فایت های انیمه | مبارزات نفس گیر دنیای انیمه 


2. توکیو غول/ Tokyo Ghoul

انیمه های شبیه Jujutsu kaisen
  • ژانر: اکشن، رازآلود، وحشت، روانشناختی، ماوراء الطبیعی، درام، سینن
  • تعداد قسمت ها: 12 (فصل اول)

چرا این انیمه شبیه Jujutsu kaisen است؟

هر دو انیمه، در ژانر فانتزی تاریک هستند و پروتاگونیست هایی دارند که قبلا، انسان هایی عادی بوده و بعد، ناگهان تبدیل به “هیولا” می شوند.

البته قدرت هایی که به آنها می رسد، فوایدی هم دارند. اما با این وجود، آنها باید سعی کنند از موقعیت های جدید جان سالم به در ببرند و از چیزهایی که برایشان عزیز هستند محافظت کنند.

خلاصه داستان:

دنیای انیمه توکیو غول، دنیایی است که در آن، انسان ها و موجوداتی آدم خوار کنار یکدیگر زندگی می کنند. ظاهر غول ها درست مثل انسان هاست و برای همین، نمی شود آنها را در حالت عادی شناسایی کرد.

در ادامه بخوانید » 15 تا از بهترین انیمه های دارک تاریخ را بشناسید!

شخصیت اصلی این انیمه، کن کانکی، یک دانشجوی عادی است که بعد از مورد حمله قرار گرفتن توسط یک آدم خوار، دختری به ظاهر آرام به نام ریزه، تقریبا جان به جان آفرین تسلیم می کند. بعد از آن، به شکلی مرموز، جایی که کانکی و ریزه در آن بودند، تخریب می شوند.

روز بعد، کانکی در بیمارستان به هوش می آید و متوجه می شود که شب قبل، او و ریزه پیدا شده و یک پزشک، برای نجات دادن کانکی، اعضای بدن ریزه را به او پیوند می زند.

همچنین بخوانید: انیمه توکیو غول Tokyo ghoul می توانست اثر بهتری شود اگر…

خیلی زود، کانکی متوجه می شود که به تازگی خواص غول ها را پیدا کرده و فقط می تواند گوشت انسان بخورد.

حالا کانکی، یک نیمه غول است. موجودی که هم به دنیای انسان ها تعلق دارد، هم به دنیای غول ها. و همزمان، به هیچ کدام تعلق ندارد. کانکی مانده و درگیری های درونی اش.


1. بلیچ/ Bleach

  • ژانر: اکشن، ماجراجویی، کمدی، قدرت فرابشری، ماوراء الطبیعی، شونن
  • تعداد قسمت ها: 366

چرا این انیمه شبیه Jujutsu kaisen است؟

هر دو انیمه، با عناصر ماوراء الطبیعه و ارواحی سر و کار دارند که به انسان ها آسیب می رسانند. می توانید از بلیچ، توقع کیلو کیلو نبردهای فوق العاده داشته باشید!

در ادامه بخوانید » فیلرهای انیمه بلیچ : بهترین و بدترین آرک‌های فیلر Bleach 

شخصیت اصلی انیمه بلیچ و انیمه جوجوتسوکایسن، یک پسر دبیرستانی بیخیال است. البته این بیخیالی او، فقط تا زمانی ادامه پیدا می کند که آنها، قدرتی به دست می آورند که با استفاده از آنها، می توانند با این ارواح، مبارزه کرده و آنها را نابود کنند. زمانی که آنها به مردم اهمیت داده و تصمیم به محافظت از آنها می گیرند، همواره، به راه خود ادامه می دهند. و اصلا مهم نیست که چه اتفاقی خواهد افتاد.

خلاصه داستان:

ایچیگو، پسری دبیرستانی است که در شهر کاراکورا زندگی می کند. او از بچگی، می تواند اشباح را ببیند. یک روز، او یک شکارچی روح می بیند و بعد از یک سری وقایع غیرمنتظره، خودش هم به یک شکارچی روح تبدیل می شود.

بعد از کشف قابلیت های یک شکارچی روح، ایچیگو می تواند از مردم شهر در برابر اشباح محافظت کند.

همچنین بخوانید: بهترین انیمه های ماوراء الطبیعی؛ سفری لذت بخش در افسانه ها!

امیدوارم از مطالعه این مطلب لذت برده باشید.