انیمه و گیم هر دو مدیوم های بزرگی هستن. بازی‌های بزرگی بر اساس انیمه‌ها ساخته شدن و انیمه‌های زیادی بر اساس گیم‌ها. اما در این مقاله می‌خوایم انیمه ها و گیم های شبیه به هم رو بهتون معرفی کنیم که حس و حال مشابهی دارن. اگر از یکیشون خوشتون اومد و دوست داشتین چیزی مثل اون رو در مدیوم متفاوتی تجربه کنین، اینها پیشنهاد ما هستن، با ما همراه باشید.

انیمه ها و گیم های شبیه به هم


Minecraft & Dr.Stone

انیمه ها و گیم های شبیه به هم

ماینکرفت بازی‌ایه که امکان نداره اسمشو نشنیده باشین. بازی‌ای با بیشتر از ده سال قدمت که هر روز داره به تعداد پلیرهاش اضافه میشه و البته این بازی تماماً لیاقت این شهرت رو داره. بازی‌ای که دنیایی پر از احتمالات مختلف رو به بازیکن ارائه میده و میذاره بازیکن پتانسیل خودش برای بقا و استفاده از منابعش رو به چالش بکشه.

داکتر استون هم انیمه‌ای با دنیا و داستانی مشابهه. شخصیت اصلی بعد از گذشت ۳هزار سال از سنگ شدن تمام آدم‌ها بیدار میشه و سعی میکنه این دنیا که حالا ۳ هزار سال به عقب رفته رو به روزهای شکوهش برسونه و دنیای مدرن رو دوباره زنده کنه و ما ماجراجویی‌هاش رو برای تکامل این دنیا با استفاده از علم تماشا میکنیم. انیمه‌ی این اثر دو فصل داره و از سال ۲۰۰۹ شروع به پخش کرده.

هر دو اثر، دنیایی وسیع دارن که پیشرفت نکرده اما شخصیت اصلیشون پتانسیل پیدا کردن منابع و استفاده ازشون در راستای قوی کردن خودش رو داره.

مرتبط: موسیقی اوپنینگ و اندینگ انیمه Dr. Stone / به همراه موزیک ویدیو 


Berserk & Dark Souls

انیمه ها و گیم های شبیه به هم

دو اثر تحسین‌شده. دارک سولز بازی‌ایه که هم داستان خارق‌العاده‌ای داره و هم گیم‌پلی‌ای اعتیادآور و مهم‌تر از همه در دنیایی تاریک و پر از ترس روایت میشه که بزرگ‌ترین شباهتش با برسرکه.

برسرک و دارک سولز هر دو آثاری در ژانر دارک فانتزی‌ان و تمام پتانسیل این ژانرو چه در ظاهر (آرت‌استایل مانگا و گرافیک و گیم‌پلی بازی) و چه در باطن (دنیاسازی و داستان هر دو) استفاده می‌کنن.

البته خود هیدتاکا میازاکی (سازنده‌ی سری دارک سولز) هم تایید کرده که از اثر ماندگار کنتارو میورا الهام گرفته و در خود بازی اشاره‌ها و ادای احترام‌هایی که به برسرک گذاشته شده قابل مشاهده‌ن.به هیچ وجه تجربه‌ی این دو اثر رو از دست ندین اما بهتره سمت انیمه‌های برسرک نرین و به جاش مانگا رو بخونین تا این اثر رو در بهترین شکلش تجربه کنین. این مانگا ۳۷۰ چپتر داره که متاسفانه بعد از فوت کنتارو میورا احتمالا دیگه ادامه نیابه.


Mafia Trilogy & 91Days

انیمه ها و گیم های شبیه به هم

انیمه‌ی ۹۱ روز رو میشه بهترین انیمه در ژانر مافیایی معرفی کرد. انیمه‌ی ۹۱ روز داستان آنجلو لاگوسا رو دنبال میکنه که به دنیال گرفتن انتقام مدر و مادرش از خانواده وَنِتّیه. از طرف دیگه سه‌گانه‌ی بازی مافیا در آمریکای دهه‌ی ۳۰ روایت میشه و حول محور رقابت دو خانواده‌ی بزرگ برای سلطنت بر شهر لاست هِوِن می‌چرخه‌. انیمه‌ی ۹۱ روز دارای ۱۲ قسمته که در سال ۲۰۱۶ پخش شد.

پس اگه طرفدار این ژانر از فیلم‌ها یا گیم‌ها هستین و به فیلمای اسکورسیزی علاقه دارین این دو اثر مخصوص شمان.

همچنین بخوانید: بهترین انیمه های جنایی ؛ تماشای جنایت‌های بی نقص از قاب انیمه 


Rurouni kenshin & Ghost Of Tsushima

انیمه ها و گیم های شبیه به هم

داستان‌هایی از دل دنیای سامورایی‌ها با شخصیت‌ اصلی‌ای که راه جدیدی رو پیش گرفته. گوست آو سوشیما داستان سامورایی‌ای رو میگه که در حین اولین تهاجم مغول‌‌ها به ژاپن، از جزیره‌ی سوشیما محافظت می‌کنه.

رورونی کنشین هم داستان آدمکش سابقی رو میگه که بعد از جنگ باکوماتسو، راه قدیمش رو ترک می‌کنه و به مردمی که نیازمند کمکن، کمک میکنه اما بدون کشتن کسی.انیمه‌ی رورونی کنشین ۹۵ قسمته و سه ova داره که حتما اپیزود blood and truth رو ببینید.

هر دو اثر اتفاقات تاریخی ژاپن رو در بر می‌گیرن و شخصیت اصلی بی‌نظیری دارن پس اگه چیزی رو میخواید که شما رو وارد دنیای سامورایی‌های ژاپن باستان‌ کنه پس این دو اثر پیشنهاد ما به شماست.


Cyberpunk 2077 & Cyberpunk Anime

انیمه ها و گیم های شبیه به هم

سایبرپانک در نوع خودش یک ژانر محسوب میشه. نشون دادن آینده‌ای پر از تکنولوژی‌های عجیب و روبات‌های انسان‌نما و شهرهای پر زرق و برق ویژگی مشترک تمام آثار ژانر سایبرپانک هستن. معروفترین اثر ژانر سایبرپانک در هالیوود رو میشه فیلم‌های blade Runner و blade runner 2049 معرفی کرد چون با خلاقیت تمام همچین دنیاهایی رو به همراه داستان‌هایی محشر به نمایش گذاشتن اما میشه گفت انیمه در این ژانر از هالیوود جلوتر بوده.

انیمه‌هایی مثل akira و ghost in the shell پرچم‌دارهای این ژانر هستن که منبع الهام چندین فیلم هالیوودی مدرن هم بودن.

اما بازی cyberpunk 2077 رو نمیشه مثال خیلی خوبی از این ژانر حساب کرد چون هرچند ویژگی‌های این ژانر رو داره اما کیفیت مورد نیاز رو اصلا نداره. بازی‌ای که هشت سال گیمرها منتظرش بودن در سال ۲۰۲۰ با مجموعه‌ی عظیمی از باگها و مشکلات دیگه به بازار اومد و یکی از بزرگترین ناامیدی‌های تاریخ صنعت گیم شد اما خب اگر یک بازی در ژانر سایبرپانک میخواین میتونین این بازی رو تجربه کنین.

در ادامه بخوانید: بهترین انیمه‌ها برای گیمرها