انیمه کیمیاگر تمام فلزی Fullmetal alchemist

با مرور پنج دلیل برای تماشای انیمه کیمیاگر تمام فلزی Fullmetal alchemist در خدمت شما هستیم. متاسفانه با وجود نسخه برادری، این انیمه به فراموشی سپرده شده و افراد زیادی این این نسخه را تماشا نکرده اند. در صورتی که این نسخه هم زیبایی های خاص خودش را دارد.

هر دو نسخه اقتباسی “کیمیاگر تمام فلزی” اثر هیرومو آراکاوا، یعنی نسخه 2003 و نسخه 2009 ، برادری، راجع به دو برادر به نام ادوارد و آلفونس الریک هستند که توانایی استفاده از علم کیمیا را دارند. پدر این دو برادر، زمانی که خیلی کوچک بودند، آن دو را ترک کرده و مادرشان هم چند سال بعد، از دنیا می رود. ادوارد و آلفونس، تصمیم می گیرند عمل ممنوعه کیمیاگری را انجام دهند؛ آنها تلاش می کنند با عمل تبدیل انسان، مادرشان را به زندگی برگردانند. اما همه چیز خوب پیش نمی رود و آنها بهای سنگینی را پرداخت می کنند…


همچنین بخوانید: حقایقی جالب درباره الفونس الریک ؛ شخصیت دوست‌داشتنی “کیمیاگر تمام فلزی”


انیمه کیمیاگر تمام فلزی: برادری، دنیا سازی کاملی کرده است. به اغلب موضوعات به درستی پرداخته و داستان و رازهای آن، بیشتر به حکومت مربوط می شوند.

اما نسخه قبلی، به اندازه نسخه جدیدتر دنیای گسترده ای ندارد. همچنین، بعد از پایان انیمه، برای خودم، برخی از سوالات بی پاسخ مانده است.

اما با این حال، حتی با کیفیت گرافیکی پایین این نسخه در مقایسه با انیمه های جدید، (که از نظر خودم واقعا مهم نیست.) دیدن آن بسیار لذت بخش است. در ادامه این مطلب، همراه ما باشید تا با پنج دلیل برای تماشای انیمه کیمیاگر تمام فلزی، نگاهی به این انیمه داشته باشیم.

پنج دلیل برای تماشای انیمه کیمیاگر تمام فلزی Fullmetal alchemist

1/ ویلین هایی به شدت قابل درک، پرداخته شده و دوست داشتنی

هر دو نسخه، ویلین های جذابی دارند؛ ولی… ویلین های نسخه اول یک چیز دیگری هستند!

بگذارید برایتان یک مثال بزنم. شخصیت “لاست”، شخصیتی است که در این نسخه، واقعا قلبی عمیق دارد. او شخصیت مورد علاقه من در نسخه قدیمی است. اما در نسخه برادری، او اعصاب خردکن و پوچ است. غیرقابل درک است. البته این موضوع تقصیر داستان نیست؛ در واقع تقصیر هیچ کس نیست. ویلین های نسخه 2003 و نسخه برادری، ممکن است از نظر ظاهری یا اسم هایشان شبیه باشند؛ ولی “همان” نیستند. در دو دنیای متفاوت سیر می کنند. قلب ویلین های نسخه 2003 سرشار از غم است و برخلاف ظاهر خشنشان، از لطافت برخوردارند. شخصیت راس، که برخلاف نسخه برادری، اینجا یک بچه خشمگین و پر جنب و جوش است، فقط یک مادر میخواهد. لاست، می خواهد مثل انسان ها، از حق مردن برخوردار باشد.


همچنین بخوانید: انیمه Darker than Black بررسی روایت انسان‌هایی عاری از احساس


ویلین های دوست داشتنی، قابل درک و پرداخته شده، شخصیت هایی هستند که ارزش این را دارند به خاطرشان، یک سریال را تماشا کنیم.

حالا، کیمیاگر تمام فلزی، ویلین هایی دارد که فوق دوست داشتنی هستند! پس منتظر چه هستید؟

انیمه کیمیاگر تمام فلزی Fullmetal alchemist

2/ داستانک های فرعی جذاب

روند داستان در نسخه برادری، بسیار سریع است و هر قسمت، حاوی اتفاقاتی بسیار مهم است؛ به طوری که اگر فقط یک قسمت را از دست بدهید، اطلاعات زیادی از دستتان خواهد رفت.

اما در نسخه 2003 ، تعداد زیادی داستانک های فرعی جذاب هستند که فهمیدن ماجراهایشان، قبل از تماشای نسخه برادری، الزامی است. برای مثال، معدن داری که در نسخه برادری فهمیدیم یکی از قربانیان ادوارد است، در یکی از قسمت های نسخه 2003 ، مفصل معرفی می شود و اتفاقا با بلایی که ادوارد بر سرش می آورد، حسابی دلمان خنک می شود!


همچنین بخوانید: انیمه های شبیه Tower of god که شما را از این دنیا جدا می کنند!


نکته جالب اینجاست که هر داستانک، سرشار از لحظه های بانمک، یا احساساتی عمیق است و حوصله مخاطب به هیچ وجه ازشان سر نمی رود. شخصیت هایی که در این قسمت ها نشان داده می شوند، از لحاظ شخصیت پردازی، عالی هستند و همذات پنداری با آنها، ممکن است.

خوبی دیگری که این داستانک ها دارند، این است که به زیبایی در کنار هم چیده شده اند. برخی از داستانک ها، در سرنوشت داستان اصلی تاثیر بزرگی می گذارند و بعضی دیگر از آنها، در رشد شخصیتی ادوارد و الفونس نقش دارند.

اگر دوست دارید شاهد ماجراجویی های متعدد و جالب ادوارد و آلفونس باشید، نسخه 2003 را از دست ندهید!

3/ غرق شدن در دنیای دو برادر

تقریبا در همه قسمت های این نسخه، ادوارد و آلفونس کنار هم هستند. اما در نسخه برادری، در تعدادی از قسمت ها، ادوارد و آلفونس جدا از هم به سر می بردند. در نسخه قدیمی، وابستگی بین ادوارد و آلفونس شدیدتر به تصویر کشیده شده بود و آنها، مثل دو عضو جدایی ناپذیر به نظر می آمدند. اشتباه نکنید، در نسخه برادری هم می شود شاهد احساسات شدید این دو برادر نسبت به هم بود؛ ولی پرداخت نسخه قدیمی به این موضوع، مقداری متفاوت تر است. به طوری که اگر بعدها بخواهید به داستان اد و ال در نسخه 2003 فکر کنید، فقط تصویر آن دو در ذهنتان نقش می بندد.

کل شخصیت ها یک طرف، ادوارد و الفونس هم یک طرف.


همچنین بخوانید: ۵ دلیل برای تماشای انیمه Blast of tempest “وزش طوفان”


انیمه کیمیاگر تمام فلزی Fullmetal alchemist

4/ پایانی متفاوت و غیرقابل پیش بینی

کیمیاگر تمام فلزی 2003 ، مثل بسیاری دیگر از آثار، قضاوت را به خود شما سپرده است تا پایان آن را، پایانی شاد بدانید یا پایانی غمناک. دست خودتان است که بخواهید با آن لبخند بزنید یا اشک بریزید. شاید هم لبخندزنان، اشک بریزید!

این نسخه، پایانی متفاوت نسبت به نسخه برادری دارد. و حسنی که دارد، این است که حتی تا لحظات آخر هم نمی شود حدس زد در آخر چه می شود. شما تا لحظات آخر، سردرگم و نگران هستید و در پایان، بلاخره می فهمید که چه اتفاقی افتاده و آنجاست که تصمیم می گیرید گریه کنید، یا لبخندی غمگین بزنید.

در قسمت های پایانی، از یکی از شخصیت هایی که در یکی از داستانک ها حضور داشت، استفاده شد و ما فهمیدیم که حتی اگر یک انیمه، بخواهد از یک جایی به بعد، مستقل از منبع اقتباسی خود پیش برود، می تواند از ریزترین جزئیات استفاده کرده و تبدیل به تجربه ای خارق العاده و شگفت انگیز شود.

پس اگر فکر می کنید چون پایان کیمیاگر تمام فلزی 2003 پایانی متفاوت نسبت به مانگا دارد و بنابراین، سازندگان با پایان مستقلی که ساخته اند، همه چیز را خراب می کنند، در اشتباه هستید؛ پس لذت تماشای پایان زیبای نسخه 2003 را از خود نگیرید!


همچنین بخوانید: بهترین انیمه های فانتزی که حتما باید تماشا کنید! داستان‌‎هایی پر از خیال!


انیمه کیمیاگر تمام فلزی Fullmetal alchemist

5/ موسیقی نوستالژیک

اوپنینگ ها و اندینگ های کیمیاگر تمام فلزی 2003 ، مثل نسخه برادری، شما را در خود غرق می کنند و موسیقی آنها، در ذهنتان جاودانه می شود. در هر دو نسخه کیمیاگر تمام فلزی، ما شاهد بزرگ شدن اد و ال هستیم؛ اما بزرگ شدن این دو در نسخه قدیمی، بسیار کندتر است. حالا فکرش را بکنید که هر اوپنینگ و اندینگ این نسخه، مربوط به مرحله ای از زندگی آنها می شود.

باور کنید، من خودم هربار که یکی از آهنگ های این انیمه را گوش می دهم- نه فقط آهنگ های تیتراژها- احساس می کنم در حال ورق زدن یک دفتر خاطرات هستم! هر بار، هوس می کنم دوباره به سراغ کیمیاگر تمام فلزی بروم. هر دو نسخه کیمیاگر تمام فلزی، خاطرات ماندگاری برایتان به جا می گذارند؛ و موسیقی های آنها، خاطراتی فشرده شده هستند که وادارتان می کنند لبخند بزنید و به گذر زمان بیندیشید.

به دلایلی که نمی شود با کلمات توضیح داد، برای من، آهنگ های نسخه اول، خاطره انگیزتر بوده است. شاید بشود گفت یکی از دلایل، تغییرات به وجود آمده در موسیقی از زمان نسخه 2003 تا نسخه 2009 است.

در هر صورت، واقعا نمی شود این مورد را توضیح داد. باید حسش کرد. فکر کنم بعد از گوش دادن به آهنگ های نسخه 2003، منظورم را متوجه شوید.

و نکته پایانی، انیمه کیمیاگر تمام فلزی 2003، اثری است که با تمام غم ها و شادی هایش، و همینطور تم عجیب و جذاب خود، می تواند در 51 قسمت، طوری شما را جذب خود کند که تماشای این انیمه، یکی از دوست داشتنی ترین تجربه هایتان در این زمینه شود.

در ادامه موسیقی متن انیمه Fullmetal Alchemist: Brotherhood را گوش کنید !