10 دلیل برای تماشای انیمه !Baccano 

«رئیس- موقع تعریف کردن داستان- چیزی راجع به اینکه ممکن است خودش شخصیت اصلی داستان باشد نمی گوید.» درست همانطور که راوی داستان انیمه !Baccano تصمیم قطعی ای راجع به اینکه ماجرا را از کجا تعریف کند نگرفته است، من هم حالا گیج هستم و نمی دانم صحبت راجع به این انیمه را از کجا شروع کنم. همانطور که احتمالا می دانید، انیمه !Baccano اقتباسی از “لایت ناولی” اثر “ریوگو ناریتا” است که نویسندگی “لایت ناول دورارارا!” را نیز در کارنامه دارد. با ارائه 10 دلیل برای تماشای این انیمه جذاب در خدمت شما هستم.

انیمه !Baccano مانند انیمه “سگ های ولگرد بانگو” و چندین انیمه مافیایی دیگر، عناصر فانتزی را با داستانی پر از گروه های خلافکار و خانواده های مافیایی را ترکیب کرده است؛ و نتیجه آن، معجونی است که از آن جذابیت فوران می کند. تمام ماجرا، حول حرکت یک قطار در یک شب کاملا عادی می چرخد. بله، مدت ماجرایی که در انیمه Baccano شاهدش هستیم، شاید حتی بیشتر از 12، 13 ساعت نشود. شاید حتی کمتر. اما داستان موفق شده همواره جذابیت خود را حفظ کند و با فلش بک هایی هوشمندانه، به مخاطب خود اطلاعات داده، او را تشنه ادامه ماجرا گذاشته، و همزمان سوالات بیشتری را برای او مطرح کند.

البته یکی از جالب ترین نکات راجع به باکانو، این انیمه معمایی و دلهره آور، این است با وجود خشونت های فراوان موجود در آن، نام آن، برگرفته از یک نوع شکلات است که شخصیت های آن می خورند!

در ادامه این مطلب، همراه ما باشید تا با مرور 10 دلیل برای تماشای انیمه Baccano این انیمه فوق جذاب را به شما معرفی کنیم. جالب است بدانید که در ابتدا، این مطلب قرار بود به 5 دلیل خلاصه شود، که ناگهان 5 دلیل دیگر خود را تسلیم کردند!


همچنین بخوانید: سایتاما را چه کسانی می توانند شکست دهند؟ لیستی پر از احتمالات جذاب


1/ روایت کمدی در میان یکی از تاریک ترین داستان های ممکن

در انیمه باکانو! ما هرگز با اپیزودی روبرو نمی شویم که در آن شوخی های بامزه ای وجود نداشته باشد. باکانو، حواسش هست چگونه به خاطر روایت پیچیده و گیج کننده ای که دارد، مخاطب خود را خسته و زده نکند. به همین دلیل، موفق شده به خوبی از پتانسیل موقعیت های کمدی خود، استفاده کند و کاری کند که تماشای انیمه، همواره برای مخاطبش لذت بخش و سرگرم کننده باشد.

اما، همین وجود موقعیت های کمدی در انیمه و شوخی های متعدد، یکی از دلایلی است که باعث می شود باکانو بسیار تک و منحصر به فرد باشد. داستان باکانو، بسیار تاریک است. ما در این انیمه، از شکنجه‌گران و قاتلان روانی گرفته تا قربانیان بخت برگشته، همه چیز می بینیم. باکانو، سرشار از صحنه های خشن و ترسناک است. اما همزمان، بسیار شوخ طبع است. تعادل فوق العاده ای که این انیمه در نحوه روایت خود دارد، باعث شده است که ریتم پیشروی داستان باکانو هرگز یکنواخت و خسته کننده نباشد.

2/ داستان جذاب

انیمه Baccano

انیمه !Baccano با نشان دادن جاودانه ها، قاتل های سریالی، افسانه ریل تریسر، و افرادی که به طرز عجیب و دیوانه واری دنبال دالاس جنوارد، یکی از بازماندگان خاندان جنوارد، می گردند، در ابتدا بیننده را به این نتیجه می رساند که هیچ کدام از ماجراهایی که شاهدشان است، هیچ ربطی به یکدیگر ندارند. اما بعد، طرف دیگر خود را رو می کند و طوری تکه های مختلف داستان را به هم پیوند می زند که شما ایمان می آورید باکانو، یکی از جذاب ترین داستان هایی را دارد که شما تا به حال دیده اید.


همچنین بخوانید: 10 تا از غم انگیزترین مرگ های Death note که قلبمان را شکستند!


داستانی پر از غافلگیری، عناصر فانتزی، رمز و راز و انسان های ساده و پیچیده.

3/ اکشن های حیرت انگیز

در صورتی که علاقمند به ژانر اکشن، به خصوص اکشن های منحصر به فرد انیمه ای هستید، انیمه باکانو شما را ناامید نخواهد کرد.

نکته مهم دیگر، این است که در این انیمه، مبارزات و نبردها، تکراری نیستند. در ابتدا، انیمه به شما نشان می دهد که هر کدام از شخصیت ها، از لاد گرفته تا ریل تریسر، چقدر می توانند ترسناک باشند. بعد، آنها را در موقعیت های غافلگیرکننده ای قرار می دهد. به عبارت دیگر، لحظه به لحظه باکانو، برنامه ریزی شده است؛ و به همین خاطر، خبری از دقایق اضافه در این انیمه نیست. این نکته، نکته ای بسیار مهم و ارزشمند است که متاسفانه در تعداد قابل توجهی از آثار دیده نمی شود.


همچنین بخوانید: بهترین انیمه های اکشن عاشقانه که باید تماشا کنید! بخش اول


4/ روابط بی نظیر و به یاد ماندنی شخصیت ها

در انیمه Baccano ما شاهد چندین شخصیت هستیم که بنا به دلایلی، به یکدیگر مرتبط هستند. بنابراین طبیعی است که شاهد روابط متعددی در این انیمه باشیم. خوشبختانه، هیچ کدام از این روابط تکراری نیستند و مخاطب، هرگز از دیدنشان خسته نمی شوند. این روابط، بسیار به یادماندنی و تک هستند؛ از نیس و جکوزی گرفته تا لاد و لوا. همگی، سنت شکنی کرده و بیننده را گاه به خنده می اندازند و گاه او را شگفت زده می کنند.

5/ موجوداتی ناشناخته با نام های آیزاک و میریا!

انیمه Baccano

قطعا آیزاک و میریا، دو شخصیت اصلی انیمه Baccano به یادماندنی ترین شخصیت های باکانو هستند. این دو نفر، دو تن از ناشناخته ترین موجودات کره زمین هستند؛ و همواره تضاد جالبی بین حال و احوال آنها و حال و احوال بقیه دیده می شود. کافی است آیزاک یک چیز احمقانه بگوید تا میریا با آن صدای قاطعش، آن حرف را تکرار یا تائید کند. زمانی که همه از شدت ترس دست و پای خودشان را گم کرده اند، این دو نفر بیخیالی عجیبی از خودشان نشان می دهند. و به خاطر نخریدن سوغاتی برای یک دوست، آیزاک سخنرانی سوزناکی می کند و میریا هم مانند گناهکاری منتظر حکم اعدام، او را همراهی می کند. و بعد، هر دو با فلاکت روی زمین می افتند و منتظرند تا نیرویی ماوراء الطبیعی این دو نفر را همانند لکه ننگ جهان هستی، محو کند.


همچنین بخوانید: انیمه چیست؟ سوالی که برای همه شما پیش آمده است!


شاید در ابتدا آیزاک و میریا روی اعصابتان باشند، ولی مدتی که بگذرد، اصلا نمی توانید از آنها متنفر باشید. ممکن است که اول به نظر برسد که این دو شخصیت، نقش خاصی در داستان ندارند و صرفا به خاطر افزودن کمدی به داستان اضافه شده اند، اما در واقع این دو شخصیت، همان برگ برنده باکانو هستند؛ کسانی که تمام ماجراهای ظاهرا بی ربط را به طرز خنده داری به هم متصل می کنند.

6/ سوالاتی برنامه ریزی شده، پاسخ هایی برنامه ریزی شده

برخی آثار، مانند چند اپیزود اخیر فصل دوم انیمه The promised neverland، داستان بدی ندارند، اما فقط نمی دانند چگونه به داستانشان بپردازند که بتوانند در جذب مخاطب موفق باشند. به همین خاطر، سوالی را در دقیقه آخر هر قسمت مطرح می کنند و در دقیقه اول قسمت بعدی به آن پاسخ می دهند. با این شیوه، می توانند لااقل تماشاگرشان را با یک قسمت دیگر به دنبال خود بکشانند.

اما خوشبختانه، انیمه Baccano کاملا برای سوالاتی که می خواهد مطرح کند، مقدمه چینی و برنامه ریزی کرده است. و برخلاف آثاری که در پاراگراف قبلی راجع بهشان صحبت کردم، طوری نیستند که در طول قسمت، چندان جذاب عمل نکنند و تمام طرفدارانشان را مدیون همان سوال آخر هر قسمت باشند. انیمه باکانو، همواره در همه دقایقش خوب ظاهر می شود و می داند که چگونه باعث شود بیننده سوالی را در ذهنش مطرح کند.

7/ انیمه !Baccano قسمت به قسمت پیشرفت می کند.

انیمه Baccano

احتمالا شما هم بارها و بارها از دیدن افت یک سریال در فصل یا قسمت های بعدی حرص خورده اید. سریالی که شروع فوق العاده ای داشت ولی در ادامه، کاملا به هدر رفت.


همچنین بخوانید: 5 مورد از درسها و آموزه های گیم آف ترونز در دنیای واقعی!!!


خوشبختانه در انیمه باکانو! از این خبرها نیست. در ابتدا، این انیمه، با وجود جذابیت و توانایی اش در سرگرم کردن مخاطب، بسیار گیج کننده است؛ به طوری که ممکن است به خاطر سردرد، کاملا بیخیال ادامه ماجرا شوید! اما صبر کنید؛ و به باکانو اجازه دهید تا کم کم رازهایش را برایتان فاش کند. انیمه باکانو، انیمه ای است که با هر قسمتش اوج گرفته و دست از پیشرفت نمی کشد. که البته، شاید نشود اسم این روند را پیشرفت گذاشت؛ زیرا دلیل لذت بردن بیشتر از قسمت های پایانی نسبت به قسمت های ابتدایی، واضح تر شدن ماجراست.

(یک نصیحت دوستانه به کسانی که قصد شروع باکانو را دارند و علاقه ای به هنگ کردن مغزشان ندارند: هرگز از همان قسمت اول سعی نکنید از ماجرا سر در بیاورید و آن را بفهمید. فقط اجازه دهید تصاویر از جلوی چشمانتان عبور کند و سعی کنید از باکانو در لحظه لذت ببرید! کم کم پاسخ سوال هایتان را می فهمید.)

8/ تیتراژ آغازین!

انیمه Baccano

باکانو، یکی از به یادمادنی ترین اوپنینگ ها را دارد. و این اوپنینگ، طوری است که شاید هرگز موقع تماشای انیمه، دلتان نخواهد آن را رد کنید! تیتراژ آغازین باکانو، حال و هوای حاکم بر خود این انیمه را به خوبی به تصویر می کشد و ارتباط خط های مختلف داستان را نشان می دهد.

9/ فضایی آشنا

گفته شد که ماجرای اصلی باکانو، ماجرای حرکت یک قطار در یک شب کاملا عادی- شاید هم غیر عادی- است. بنابراین اکثر لحظه های اکشن انیمه، در قطار اتفاق می افتند.

خب، وقوع داستانی هیجان انگیز و اکشن در یک قطار، ایده کاملا نویی محسوب نمی شود. و از فیلمی مثل کاپیتان مارول گرفته تا حتی فیلم های پلیسی ایرانی، ما بارها و بارها این محیط را مشاهده کرده بودیم.

اما همین محیط آشنا، چیزی است که باعث می شود بیننده بلافاصله در فضای داستان باکانو غرق شود؛ زیرا قبلا بارها و بارها این منظره را تماشا کرده است. بنابراین اگر از گنگ و گیج کننده بودن داستان می ترسید، نگران نباشید؛ زیرا همین مکان آشنایی که محل وقوع اتفاقات سرنوشت ساز باکانو است، باعث می شود که دیگر مدت زیادی را جهت عادت کردن به فضایی عجیب و غریب صرف نکنید و مستقیم به دل خود ماجرا وارد شوید.

10/ انیمه باکانو، سرشار از غافلگیری است.

انیمه Baccano

یکی از ژانرهای انیمه باکانو، ژانر ترسناک است. بنابراین، باید همواره یک غافلگیری برای مخاطبش در آستین داشته باشد. که خوشبختانه دارد.


همچنین بخوانید: ترسناک ترین فیلم تاریخ به انتخاب دانشمندان!


شاید دیدن آخر و عاقبت برخی از شخصیت ها بعد از ماجرای قطار، آن هم در قسمت اول، باعث شود فکر کنید: «اصلا من برای چی دارم اینو می بینم، اونم در حالی که سرنوشت شخصیت ها مشخص شده؟» که خب، این مورد هم نگران کننده نیست؛ زیرا شما در این انیمه، بارها و بارها و بارها شوکه شده و آهی از تعحب می کشید. و بسیاری از وقایع، برخلاف پیش بینی شما پیش خواهند رفت.

این 10 دلیل، از جمله دلایلی بودند که باعث شدند شخصا به شدت این انیمه را دوست داشته باشم.

در کل، تماشای انیمه !Baccano سفری به دنیای عجیب و غریب داستانی است با شخصیت هایی منحصر به فرد، بسیار جذاب و هیجان انگیز، پر از رمز و راز و سرشار از ایده های عالی، و در مجموع، کنایه آمیز است.

آیا انیمه باکانو! را تماشا کرده اید؟ نظرتان درباره انیمه باکانو چیست؟ با ما در میان بگذارید!

همچنین برای دیدن ویدیوهای باحال انیمه می تونید، کانال نماشا، یوتوب و اینستاگرام انیمه مجله وارونه رو دنبال کنید.

در ادامه بخوانید:

چرا دولت ها درباره موجودات فضایی دروغ می گویند؟

حقایقی جالب راجع به الفونس الریک؛ شخصیت دوست داشتنی Fullmetal alchemist

تاپ فایت 5 تا از بهترین مبارزات لیوای اکرمن در انیمه Attack in titan