چندروز پیش انیمیشن رالف را نجات دهید در فضای مجازی منتشر شد که موضوع آن، درباره مضرات استفاده از حیوانات به عنوان طعمه آزمایشی برای محصولات زیبایی بود. در ادامه می توانید این انیمیشن زیبا را با زیرنویس فارسی اختصاصی تماشا کنید. این انیمیشن که “رالف را نجات دهید” نام دارد، توانسته در این مدت کم، توجهات زیادی را به خود جلب کند. موضوع مورد بحث در این انیمیشن از زبان یک خرگوش آسیب دیده با نام رالف گفته میشود. رالف خرگوشی است که برادر و خواهر و پدر و مادر و حتی بچه هایش را در این آزمایشات از دست داده است.

موضوعی که در این انیمیشن به ظرافت به آن پرداخته میشود، آسیب دیدگی این حیوانات و عدم توانایی آنها در دفاع از خودشان است. رالف خرگوشی است که کشته شدن در این آزمایشات را یک روتین معمولی در زندگی همه ی خرگوش های “آزمایشی” میداند و راه حلی برای توقف آن نمی یابد. در دنیای واقعی نیز این گونه است، امکان ندارد به طور کلی همه کشورها دست از آزمایشات بی رحمانه روی حیوانات بردارند. بنابراین خرگوش هایی مانند رالف حق دارند که امیدی نسبت به بهبود شرایطشان نداشته باشند.


همچنین بخوانید: آینده جهان چگونه خواهد بود؟ پیش بینی وضع جهان در سال 2030


از جنبه فنی، رالف را نجات دهید یک انیمیشن ساخته شده با تکنیک “استاپ موشن” است و در استفاده از این تکنیک هیچ کم و کسری ندارد. در یک کلام صداگذاری های این انیمیشن بی نظیر است. “تایکا وایتیتی” و “زک افرون” در این انیمیشن به هنرنمایی پرداخته اند.

انیمیشن رالف را نجات دهید، یک اثر اعتراضی نسبت به محصولات زیبایی و بهداشتی ای است که در فرایند ساخت آنها، حیوانات زیادی کشته میشوند. بنابراین مهم ترین پیام این انیمیشن به غیر از بی دفاع بودن حیوانات و اینکه آنها سزاواز طعمه بودن برای سلامتی انسانها نیستند، این است که نباید از این محصولات استفاده کرد. امروزه محصولات بهداشتی و زیبایی زیادی با نام “Cruelty free” یا “بدون خشونت نسبت به حیوانات” ساخته میشوند. پس در هنگام استفاده از این محصولات این موارد را رعایت کنید.

با شناخت برندهای آرایشی که هنوز بر روی حیوانات آزمایش انجام می دهند و خرید نکردن از آنها می توانید از حقوق حیوانات حمایت کنید.

در ادامه میتوانید نسخه کامل این انیمیشن کوتاه را با زیرنویس اختصاصی فارسی تماشا کنید. در ضمن اگر قصد حمایت از این جنبش را دارید به لینک مندرج در انتهای انیمیشن سر بزنید.