آخرین راهکار برای مبارزه با ناچ استفاده از دوربین های موتور دار !

یکی از مهمترین ترندهای طراحی گوشی ها هوشمند در سال 2018، تلاش برای استفاده از بیشترین سطح ممکن برای نمایشگر است.! اوپو فایند اکس/ Oppo Find X که امروز رسما در یک رویداد زنده در پاریس معرفی شد، از همین الگو پیروی می کند و سعی کرده تا نسبت نمایشگر با بدنه را تا جایی که می تواند ارتقاء دهد.

Find X ترکیبی از ایده های مرسوم طراحی و چند ترفند جدیدتر است، این کمپانی موفق شده تا نمایشگر بزرگ 6.4 اینچی را در فرم فاکتوری ارائه دهد که هنوز نگه داشتن گوشی با یک دست کار راحتی باشد! Oppo ادعا میکند که نسبت صفحه نمایش به بدنه 93.8 درصد است.! نکته جالب عدم پیروی از الگو طراحی با حاشیه مشکی در بالای نمایشگر یا همان ناچ است و اوپو برای اینکار از دوربین مکانیکی بهره برده است.

جالب ترین جنبه طراحی اوپو فایند اکس سیستم دوربین آن است، که وقتی گوشی خاموش است یا اپ دوربین فعال نیست دوربین کاملا در بدنه جای دارد. هنگامی که شما Find X را روشن کرده و اپ دوربین را باز کنید، تمام بخش بالای گوشی ساختار مکانیکی دارد و بوسیله یک موتور از بدنه خارج می شود!

در این بخش خارج شونده یک دوربین 25 مگاپیکسلی به عنوان دوربین جلو به همراه سیستم اسکن 3D چهره و دوربین دوگانه 16 مگاپیکسلی + 20 مگاپیکسلی در پشت وجود دارد. با بستن برنامه دوربین این قسمت کشویی به داخل شاسی باز می گردد. Oppo می گوید دوربین می تواند در عرض 0.5 ثانیه باز شود و بر اساس تجربه گزارشگر ورج این زمان دقیق است.

اوپو فایند اکس

از سویی دیگر، Find X بسیار شبیه Galaxy S9 Plus سامسونگ است، به لطف لبه های خمیده و گوشه های گرد شده. صفحه نمایش آن. نمایشگر این گوشی یک OLED با وضوح تصویر 1080 پیکسل است که هر دو بخش جلو و پشت گوشی دارای شیشه خمیده است.

استفاده از سیستم دوربین مکانیکی به همراه نمایشگر خمیده باعث شده تا اوپو فایند اکس در قسمت بالایی نمایشگر کمترین حاشیه را بدون استفاده از ناچ برای جای دادن دوربین جلو داشته باشد. گرچه اوپو تنها کمپانی نیست که از سیستم دوربین مکانیکی خارج شونده ار بنده بهره می برد ! هفته گذشته گوشی ویوو Nex با نمایشگری بدون ناچ و دوربین خارج شونده از بدنه معرفی شد! گرچه سیستم دوربین جدید اوپو هر دو دوربین را پوشش می دهد. همین امر باعث شده تا فایند اکس فاقد برآمدگی دوربین های پشت باشد و به راحتی بدون لق زدن بر روی هر سطحی قرار گیرد.

نکته جالب در پرچمدار جدید اوپو عدم استفاده از سنسور اثر انگشت است ! به نظر می رسد کمپانی راه اپل را در پیش گرفته و از اسکن سه بعدی تشخیص چهره به عنوان سیستم امنیتی بهره میبرد! برای استفاده از این ویژگی فقط کافیست گوشی را روشن کنید، صفحه لاک اسکرین را به بالا سوایپ کنید، بخش خارج شونده که شامل دوربین و اسکنر سه بعدی است از بدنه خارج می شود و چهره شما را با سرعتی قابل قبول تشخیص میدهد و قفل گوشی را باز می کند. بنا به گزارشات سرعت عملکرد سیستم تشخیص چهر فایند اکس بسیار سریع است.

جدا از طراحی خاص، اوپو Find X با مشخصاتی که از یک پرچمدار اندرویدی در سال 2018 انتظار داریم عرضه خواهد شد. پردازشگر اسنپدراگون 845، 8 گیگ رم به همراه 256 گیگ حافظه داخلی و باتری قدرتمند ۳۷۳۰ میلی آمپری با قابلیت شارژ سریع.


همچنین بخوانید

چرا هدفون های USB-C جایگزین مناسبی برای هدفون های نسل قبل نیستند ؟

ویژگی فوق العاده در مدل های جدید گوشی های آیفون !

گلکسی نوت ۹ در ۱۸ مرداد ماه معرفی می شود !


قیمت اوپو فایند اکس حدود 700 یورو اعلام شده و از امروز در بازار چین عرضه شده است و انتظار می رود در هفته های پیش رو راه خود را به بازار جهانی باز کند.

به نظر شما استفاده از دوربین های خارج شونده از بدنه راهکار مناسبی برای مبارزه با طراحی ناچ است؟ آیا آینده طراحی گوشی های هوشمند شامل بخش های مکانیکی خواهد بود؟ لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

در ادامه نگاه نزدیک ویدیویی به اوپو فایند اکس را تماشا کنید