پریود یا همان قاعدگی که به عنوان عادت ماهانه شناخته می‌شود، چرخه‌ای بوده که بدن بانوان را برای حاملگی آماده می‌سازد. در این بین برخی اپلیکیشن‌های مدیریت پریود وجود دارند که کمک می‌کنند بانوان، چرخه قاعدگی منظم خود را پیگیری کنند. ناگفته نماند به گفته دکتر Mary Jane Minkin، پزشک زنان زایمان و استاد دانشکده پزشکی Yale، این اپلیکیشن‌ها عمدتا زمانی کار می‌کنند که چرخه قاعدگی منظم باشد و در صورت نامنظم بودن، پاسخ نخواهد داد.

در واقع با کمک اپلیکیشن‌های مورد اشاره، افراد می‌توانند در صورت وجود مشکل در چرخه منظم قاعدگی، با پزشک متخصص مطرح کرده تا در صورت وجود هر گونه مشکل به پیشگیری و رفع مسئله بپردازند. افراد بسیاری توانستند با این اپ‌های خاص، چرخه‌ی قاعدگی خود را به خوبی کنترل کنند. این اپ‌ها بخصوص در زمینه حاملگی می‌توانند کمک موثری کنند.


بیشتر بخوانید: 8 دلیل مهم برای بی نظمی های قاعدگی


اگر احساس اضطراب، افسردگی یا نفخ مداوم دارید، ممکن است شرایطی مانند اختلال دیسفریک قبل از قاعدگی داشته باشید. هنگامی که نوبت به بارداری می‌رسد، یک ردیاب ممکن است به شما کمک کند بهترین روزهای خود را برای فرزندآوری محاسبه کنید. البته تحقیقات نشان می‌دهند که برنامه‌ها در کشف زمان باروری شما چندان عالی نیستند.

در یک مطالعه از 33 برنامه ردیابی، مشخص شد که تنها سه مورد دقیقاً پیش بینی درست داشتند و این یعنی هر اپی مناسب نیست و نباید به همگی اطمینان بالایی داشت. ما در این مطلب قصد داریم شما را با 9 اپلیکیشن برتر برای مدیریت پریود آشنا سازیم که در این زمینه کمک شایانی خواهند بود و مفید واقع می‌شوند.

1. ME V PMDD

مدیریت پریود

برنامه ME V PMDD یکی از بهترین اپلیکیشن‌های مدیریت پریود بوده که دوره قاعدگی و تخمک گذاری را می‌توان با آن پیگیری کرد. یکی از ویژگی‌های برجسته این اپ چنین بوده که تغییرات احتمالی سلامت روانی مرتبط با هورمونی را هم به کمک این اپلیکیشن می‌توان آگاه شد. قابلیتی که کمتر اپلیکیشن مدیریت پریود از آن برخوردار است.


بیشتر بخوانید: چرا در یک ماه دوبار پریود شدم؟


این برنامه از یک سیستم مقیاس برای ردیابی داده‌ها در زمینه خلق و خوی، احساسات و اثرات جسمی مانند حالت تهوع، انرژی کم، آکنه و … را بررسی می‌کند تا متوجه تغییرات رفتاری ناشی از هورمون شود.

اگر از اختلال دیسفوریک قبل از قاعدگی رنج می‌برید، ME V PMDD همان چیزی است که می‌توانید به استفاده آن بپردازید.

2. PERIOD TRACKER

اپلیکیشن‌های متعددی را می‌توان برای مدیریت پریود نام برد، و یکی دیگر از آنها PERIOD TRACKER است. این اپ از رابط کاربری جذابی برخوردار بوده و قابلیت‌های مختلفی برای آن در نظر گرفته شده. از دید کاربر می‌توانید پریود، افزایش وزن و علائم خود را که براساس دسته بندی‌هایی از قبیل سر، بدن، رحم، شکم و انتخاب‌های عاطفی تقسیم می‌شوند، ردیابی کنید.

بنابراین این اپلیکیشن کمک می‌کند تا جریان قاعدگی را به خوبی پیگیری کنید. ردیابی قاعدگی که به عنوان مدیریت پریود هم شناخته می‌شود، کمک شایانی خواهد کرد تا سلامت زنانگی خود را افزایش دهید. به نوعی PERIOD TRACKER همانطور از نامش پیداست، بیشتر روی پیگیری جریان قاعدگی تمرکز داشته و در کنار آن ویژگی‌های دیگری هم ارائه می‌دهد.

به کمک این اپ می‌توان مشکل قاعدگی را سریع متوجه شد.


بیشتر بخوانید: راهکارهای کاهش درد پریود یا نشانه های PMS ؛ ارائه شده توسط متخصص زنان


مدیریت پریود

3. CLUE

در این اپلیکیشن می‌توان به بررسی دوره قاعدگی، خلق و خو، درد، مایع رحم و علائم PMS را ثبت و بررسی کرد. بنابراین CLUE را باید اپلیکیشن بسیار کاربردی و برتر در زمینه قاعدگی دانست که برای بیشتر بانوان مناسب است. اگر می‌خواهید دوره قاعدگی خوبی سپری کنید و اطلاعات کافی هم از سیستم بدن و رحم خود کسب کنید، CLUE به افراد اجازه خواهد داد تا تجربه کاربری قابل توجهی را شاهد بوده و بتوانند سلامتی کاملی در زمینه زنانگی حفظ کنند.

شایان ذکر بوده این اپ برای اندروید و iOS دردسترس است.

4. EVE TRACKER APP

این برنامه زیبا دارای چندین ویژگی جالب مانند یک “Cyclescope” روزانه داشته و افراد می‌توانند با این اپ چرخه قاعدگی خود را به خوبی بررسی کنند. همچنین پرسش جنسی روزانه هم در نظر گرفته شده که اجازه خواهد داد افراد به سادگی از جریان قاعدگی خود مطلع باشند و بتوانند بهتر پیگیر این عادت ماهانه جنسی خود شوند. غریزه طبیعی که براساس آن بانوان می‌توانن زندگی زناشویی خود را به خوبی انجام داده و صاحب فرزند شوند.

برنامه EVE TRACKER APP یک ردیاب قاعدگی محسوب شده که با کمک آن می‌توان به پیگیری این مسئله پرداخت و از سلامتی خود در این زمینه آگاه شد.


بیشتر بخوانید: 4 چیز درباره ی عادت ماهانه (پریود) که از آن بی خبر هستید! 


مدیریت پریود

5. FLO PERIOD & OVULATION

این اپلیکیشن دارای قابلیت رمز عبور بوده که موجب خواهد شد هیچ شخصی نتوانند اطلاعات چرخه قاعدگی شما را مشاهده کنند. این اپلیکیشن از تمامی ویژگی‌هایی که از یک اپ در این زمینه انتظار دارید، برخوردار است. همچنین افراد می‌توانند این اپ را با برنامه Health Apple همگام سازی کنند؛ این بدان معناست که در گوشی‌های آیفون اطلاعات قاعدگی شما ذخیره شده و در صورت وجود مسئله می‌توانید با پزشک معالج صحبت کنید.

این اپ را می‌توانید برای اندروید و iOS دریافت نمایید و تنها برای سیستم عامل خاصی نیست.