این اپ رایگان برای همگام سازی ایده های شما از سرویس اشتراک ابری استفاده می کند

اگر از هر موزیسین و آهنگسازی سوال کنید بزرگترین مشکل شما در تولید موسیقی چیست احتمالا به شما می گویند نداشتن زمان کافی، بزرگترین مشکل آنها است! Cakewalk کمپانی سازنده DAW سونار (Sonar) به دنبال حل این مشکل است و برای ایجاد فضای بیشتر برای هنرمندان موسیقی دست به تولید اپلیکیشن ضبط صدا Momentum زده است. این اپ به کاربران اجازه انتقال ایده های موسیقایی از موبایل به دسکتاپ و بالعکس را می دهد.

اپلیکیشن ضبط صدا Momentum برای پلتفرم های دسکتاپ ( Mac و Windows با فرمت های  VST/AU/AAX ) و هم برای پلتفرم موبایل ( iOS و Android ) عرضه شده است.

این اپ دارای یک رابط کاربری بسیار ساده چهار خطی است که به شما اجازه می دهد تا ایده های خود را در برنامه با استفاده از میکروفن داخلی گوشی یا یک دستگاه خارجی خود ضبط کنید. هر چیزی که شما ضبط میکنید، در سرویس ابری برای بازنویسی بعدی ذخیره میشود.

اپلیکیشن ضبط صدا Momentum

قابلیت سرویس ابری بهترین ویژگی Momentum به حساب می آید! شما می توانید ایده های خود را در پلاگین دسکتاپ بارگذاری کنید، سپس برای تبدیل شدن به یک پروژه بزرگتر، صداهای خود را به هر DAW منتقل بکنید. با این حال، شما نمی توانید با این برنامه از iCloud ،Dropbox یا سایر سرویس های ابری موجود استفاده کنید. در عوض، سونار شما را ملزم به استفاده از سرویس ابری خود “IdeaSpace” می کند، که هزینه آن از 2.99 تا 9.99 دلار در ماه است، بسته به نوع اشتراک شما.

مسئله دیگری که در ارتباط با Momentum وجود دارد عدم وجود اینسرومنت داخلی برای تولید صدا است. در حالی که کنترل های ویرایش و لوپ در کنار افکتهای صوتی در این اپ حضور دارند اما این اپلیکیشن در واقع یک ساند ریکوردر یا ضبط کننده صدای 4 کاناله برای موسیقیدانان و یا علاقه مندان به آهنگسازی است و نمی توان این اپ را یک برنامه آهنگسازی به حساب آورد. این اپ  کمی شبیه به برنامه Memos اپل است، اما با هزینه ای برای مشترک شدن در سرویس ابری…

 

ممکن است به خواندن این مطالب نیز علاقه مند باشید