این برنامه اسکن هوشیاری، هر بار که قفل گوشیتان را باز می کنید از مردمک چشم شما عکس می گیرد!

اپلیکیشن Cornell ابزاری برای بررسی وضعیت هوشیاری ! با توجه به اینکه میزان هوشیاری ما در طول روز متغیر است، اجتناب کردن از انجام وظایفی که نیاز به سطح هوشیاری بالا دارد امری کاملا ضروری است. حالا برنامه اندرویدی Cornell که یک برنامه اکسپریمنتال جدید است به گونه ای طراحی شده که میتواند وضعیت هوشیاری شما در طول روز را اندازه گیری کند! 

وقتی بدن در وضعیت هشدار قرار می گیرد، سیستم عصبی سمپاتیک ما باعث گشاد شدن مردمک چشم می شود در نتیجه دریافت اطلاعات بسیار راحت تر می شود. از سوی دیگر، هنگامی که خسته هستیم، سیستم عصبی پاراسمپاتیک ما باعث می شود تا مردمک چشم منقبض شود و به حالت استراحت فرو برود.

در ادامه بخوانید »

هوش مصنوعی برای تست چشم

با خطرات هوش مصنوعی آشنا شوید !

با در نظر داشتن این موضوع ، یک تیم تحقیقاتی از دانشگاه کرنل اپلیکیشنی را توسعه داده اند که می تواند با استفاده از دوربین سلفی گوشی وضعیت هوشیاری شما را با اسکن اندازه مردمک چشم بررسی کند.

در تحقیقات اولیه از سوژه های آزمایشی خواسته شد تا به صورت دستی و با استفاده از نرم افزار از مردمک چشم در هر 3 ساعت یکبار عکس بگیرند.علاوه بر این، آنها شش بار در روز تست روانشناختی مبتنی بر تلفن (PVT) را انجام دادند که یک روش ثابت برای اندازه گیری زمان واکنش است. وقتی نتایج این دو روش تست هوشیاری مقایسه شد، نتایج آنها بسیار مشابه بود!

در تحقیقات به عمل آمده مشخص شد اکثر مردم دوست ندارند به تعداد زیاد از این برنامه در طول روز استفاده کنند.!

علاوه بر این برای اینکه نرم افزار بتواند تصویر درستی بوسیله دوربین گوشی ثبت کند باید سنسور مادون قرمز گوشی غیر فعال شود و کیفیت تصاویر نیز بالا باشد.


همچنین بخوانید »

سیستم صوتی دینامیک متمرکز ، موسیقی را به طور مستقیم به گوش سرنشین های خودرو می رساند

۱۵ اپلیکیشن فوق العاده برای بانوان که حتما باید در تلفن همراه خود داشته باشند !


برای حل مشکل اول و عدم استفاده مردم از برنامه، تیم تولید کننده تصمیم به ادغام اپ با گوشی ، برای ثبت تصاویر اتوماتیک یک ثانیه ای از مردمک چشم در زمانی که کاربران می خواستند قفل گوشی را باز کنند گرفت. باز کردن قفل گوشی کاری است که در حالت عادی چندین بار انجام میشود.

مشکل دوم نیز کیفیت تصاویر ثبت شده بود که با بهبود کیفیت دوربین های هوشمند این مشکل برطرف شد.در تحقیقات ثانویه که یک سال بعد از تحقیقات اولیه انجام شد، مشخص شد که یک دوربین 13 مگاپیکسلی  سلفی گوشی های هوشمند میتواند به طور صحیح تصویر مردمک چشم مخاطب را ثبت کند، حتی اگر فیلتر مادون قرمز نیز فعال باشد!

در ادامه بخوانید » صخره نوردی مجازی ، روشی امن برای غلبه بر ترس از ارتفاع و تمرین صخره نوردی !

Vincent W.S. Tseng دانشجوی دکترا و نویسنده ارشد مقاله گفت: “از آنجایی که مردم در طول روز به طور مرتب از گوشی های خود استفاده می کنند، ما فکر کردیم که می توانیم از گوشی به عنوان ابزاری برای درک و اندازه گیری هوشیاری استفاده کنیم.اگر می خواهید کار بسیار مهمی را انجام دهید، احتمالا شما باید این کار را در زمانی که در اوج هوشیاری خود هستید انجام دهید.

در نتیجه استفاده از این اپ به شما امکان اندازه گیری سطح هوشیاری خود در ساعات مختلف روز را می دهد و شما می تواند با توجه به این اطلاعات بهترین زمان فعالیت و استراحت را در طول روز برای خود مشخص کنید. البته این برنامه هنوز در مراحل ابتدایی به سر میبرد و نسخه نهایی آن هنوز منتشر نشده است.