شیکامارو همزمان برای دو تا از ویژگی هاش شهرت داره که خیلی باهم تفاوت دارن، هم هوش زیادش و هم تنبلی و بیخیالیش. به نظر شما اگه شیکامارو انقدر تنبل نبود چه کارهایی میتونست انجام بده؟
شیکامارو نارا یکی از شخصیت های مکمل در انیمه سریالی ناروتو هستش و جزو قهرمانان نابغه و صلح طلبه و البته به همان اندازه به متحدانش وفاداره. شیکامارو نارا مهارت هاش رو بارها به همه نشون داده که میشه از اونها به ماموریتش در برگرداندن ساسکه اشاره کرد.

با این حال، این نینجای درخشان، بدون نقص نیست! رفتارهای ناپسندش بیشتر اوقات مانع راهش برای تبدیل شدن به یک شینوبی موفق شده. در صورت کنار زدن این محدودیت ها و با شناسایی توانایی هاش می تونست بیشتر به مردم روستاش کمک کنه. اینطوری ما هم قطعا درک بهتری از ظرفیت های واقعی شیکامارو داشتیم.


همچنین بخوانید: بهترین انیمه های طولانی که حتما باید ببینید! لیستی که می توان تا آخر عمر با آن زندگی کرد!


در ادامه ی این مطلب با “10 کاری که اگه شیکامارو تنبل نبود میتونست انجام بده!” همراه شما هستیم.

10/میتونست چیزهای بیشتری از شیکاکو یاد بگیره!

شیکاکو پدر شیکامارو ست و در بین اعضای لیف، با استعداد ترین نینجا محسوب میشه. توانایی شیکاکو در رهبری و فرماندهی حتی از پسرش هم بیشتر بود؛ شیکاکو مسئولیت فرماندهی نیروهای متحدان شینوبی رو داشت، به خصوص در طول حمله آخر که علیه مادارا اوچیها صورت گرفت.

متاسفانه، شیکاکو به عنوان یکی از آخرین تلفات جنگ کشته شد. اگر پسرش به جای یک جا نشستن و نگاه کردن به ابرها وقت بیشتری با شیکاکو میگذروند، برای مواجهه با چیزی که در پیش بود، آماده تر میشد. علاوه بر این، نارو میتونست رابطه خودش با پدرش رو قبل از این که خیلی دیر بشه تقویت کنه.

9/میتونست جوتسو سایه تحت فرمانش رو اصلاح کنه!

جوتسو سایه خاص ترین حرکت شیکامارو نارا است. سایه شیکامارو حریف هاش رو مجبور به کپی کردن حرکات خودش میکرد. خوشبختانه شیکامارو نارو تونست با گذشت زمان جوتسو سایه اش را با توانایی های اضافه ای مثل دوختن سایه و خفه کردن، اصلاح کنه.


همچنین بخوانید: بهترین انیمه های شبیه Naruto که حتما باید تماشا کنید ! بخش اول


با این همه، میتونیم بگیم اگر زمانی که جوان تر بود تمرینات بیشتری داشت، میتونست خیلی زودتر به این مهارت ها دست پیدا کنه (آماده کردن تجهیزات و لوازم ضروری در موقعیت های وخیم و بحرانی مثل حمله اوروچیمارو به لیف). البته هوش و نبوغ شیکامارو به قدری زیاده که حتی ممکن بود بتونه جوتسوی خودش رو اختراع کنه.

8/میتونست رابطه اش با تماری رو زودتر شروع کنه!

تماری بزرگترین خواهر در بین خواهر و برادران سند بود و در امتحانات چونین حریف شیکامارو نارا بود. درسته که رابطه پرتنشی بخاطر شخصیت های متضادشون داشتند، اما با این حال بلافاصله بعد از اتحادشون باهم برای مقابله و شکست دادن تایویا به یک دیگر علاقه مند شدند.


همچنین بخوانید: موسیقی متن انیمه Naruto را گوش کنید! شروع یک داستان به یادماندنی


با این وجود، این رابطه ی قوی به دلیل بی حالی و سستی ذاتی شیکامارو تا زمان نتیجه گیری شیپودن، از نزدیک مورد بررسی قرار نمی گرفت؛ حتی با وجود اینکه شیکامارو موقعیت های مختلفی برای دیدن دوباره تماری داشت. اگر رابطه بین آن ها سریع تر اتفاق می افتاد، ازدواج تماری و نارو انقدر عجله ای نمی شد.

7/ میتونست موقع حمله اوروچیمارو به دهکده کمک کنه!

زمانی که برای اولین بار حمله سند علیه کونوها شروع شد، کابوتو با یه گنجوتسو تماشاگران مبارزات رو بی هوش کرد که مزاحمت ایجاد نکنن. فقط باهوش ترین شینوبی ها توانایی آزاد کردن خودشون رو -قبل از تاثیر گرفتن از طلسم (گنجوتسو کابوتو) – داشتند.
شیکامارو جز همون تعداد از شینوبی ها بود. البته چون نمیخواست در مبارزه درگیر بشه تظاهر کرد که خوابیده؛ که این کار واقعا آزار دهنده، انزجارش رو نسبت به قبول کردن مسئولیت نشون میده، خصوصاً برای یکی از معدود شخصیت هایی که وقتی آبا از آسیاب افتاد، به مقام چونین رسید.

6/ اگه به اندازه کافی تلاش کرده بود میتونست هوکاگه بشه!

شیکامارو تمام اعتبار لازم رو برای تبدیل شدن به یه هوکاگه موفق داشت. البته اون به عنوان یک شینوبی قدرتمند شهرت زیادی داشت، شیکامارو به عنوان جنگجویی که با فنون زیادی آشنایی داشت، بسیار مورد احترام مردم بود و با بقیه دهکده ها -به خصوص دهکده سند- رابطه خوبی داشت. البته نباید فراموش کنیم که جز معدود شخصیت هایی بود که تونست مستقیما یکی از اعضای آکاتسوشی رو به تنهایی شکست بده.


همچنین بخوانید: موسیقی متن انیمه Naruto Shippuden را گوش کنید! غباری از رنگ‌ها


تمام موضوعاتی که گفتیم نشون دهنده اینه که احتمال تبدیل شدن شیکامارو به رهبر بعدی لیف زیاده. هرچند که هیچوقت دنبالش نبوده، چون همیشه از قبول مسئولیت فراری بوده.

5/ میتونست تایجوتسوی خودش رو داشته باشه!

شیکامارو مثل خیلی از کاربرای با استعداد و نابغه نینجتسو، کمبود ملموس و واضحی از تاجوتسو داره. به همین خاطر هیچوقت حریف خودش رو با استفاده از برتری های قدرت جسمانی شکست نداده و سرعت قابل توجهی هم نداره.
هر دوی این ویژگی ها مهار هایی مهم و دست و پاگیری ایجاد میکنند که باعث میشوند شیکامارو در مبارزه هایش تنها به هوش خودش تکیه کند. اگر او میخواست بدن خودش رو تیز کنه میتوانست حتی به اندازه ی راک لی ترسناک بشه.

4/ میتونست زمان بیشتری برای به حد عالی رسوندن استراتژی هاش بذاره!

اگرچه اطلاعات و فنون جنگی زیادی میدونست و استراتژیست مهمی در طول انیمه بود، که میتونست ایده های تازه خودش رو ارائه بده، اما استراتژی هایی که شیکامارو ارائه میده، اکثرا فی البداهه هستن که در نتیجه باعث وجود نقص توی اون ها میشه. به عنوان مثال تلاش شیکامارو در کنار متحدانش برای برگردوندن ساسکه میتونست خیلی بهتر پیش بره، اگه فقط تفکر انتقادی بهتر و استراتژی کامل تری داشت.


همچنین بخوانید: قسمت‌های فیلر انیمه‌ها چیست؟ آیا الزامی به تماشای قسمت‌های فیلر Filler هست؟


3/ میتونست در آزمون چونین بهتر عمل کنه!

شیکامارو

شکست خوردن شیکامارو توی آزمون چونین باعث ناراحتی زیادی شد -چون اون باختن کاملا از روی عمد خود شیکامارو بود-. بعد از تمام کشمکش ها و دردسر ها، تماری جوتسوی سایه شیکامارو گیر افتاد و اون قدری قدرت نداشت که بتونه در برابر اون مقاومت کنه. به خاطر همین شیکامارو کاملا خودسرانه و با اراده ی خودش به باخت در مسابقه تن داد، چون حوصله ادامه دادنش و نداشت. اما اگر شیکامارو قصد ادامه دادن مسابقه رو داشت و خودش رو برای رقابت آماده میکرد، احتمالا برای کوناها بهتر و دوست داشتنی تر به نظر میرسید، حتی اگه در ادامه رقابت به شخصیت هایی مثل گارا یا ناروتو میباخت.

2/ میتونست به راک لی دربرابر تیم دوسو کمک کنه!

راک لی بعد از اتفاقی دیدن وضعیت خطرناکی که ساکورا در اون گیر افتاده بود، به سرعت برای نجات دادن اون اقدام کرد و تمام قد در برابر تیم دوسو ایستادگی کرد. اگرچه تلاش راک لی قابل ستایش و فوق العاده بود، اما در آخر نینجای ساند اوروچیمارو تونست راک لی رو شکست بده و از اون سبقت بگیره.


همچنین می توانید بهترین والپیپرهای انیمه Naruto را دانلود کنید!


این جنگ در حالی اتفاق افتاد که شیکامارو در بین بوته ها به سر میبرد. اگه شیکامارو از پناهگاه امن خودش بیرون میومد تا به یکی از کاربرای تایجوتسو در برابر دشمن کمک کنه. به علاوه، این موقعیت به شیکامارو شانسی برای قاپیدن طومارهای دشمنانش داده بود.

1/میتونست جوتسوی جدیدی از بقیه شینوبی ها یاد بگیره!

یکی از بزرگترین نقاط ضعف شیکامارو این واقعیته که فقط از جوتسوی خاص خودش که مربوط به سایه بود استفاده میکنه. این ویژگی مانع موفقیتش در برابر حریفان یا دشمنان باهوشش میشه، به ویژه وقتی که حریفانش بتونند حرکات شیکامارو رو پیشبینی کنند.
شیکامارو باید به فکر راه چاره ای برای دور زدن این نقص مهم باشد؛ راه حلی مثل سرمایه گذاری روی جوتسوهای دیگه به ویژه روش معروف و اساسی “کلون سایه” میتونه این نقص مهم شیکامارو رو پوشش بده. اگر شیکامارو میخواست که این نقص خودش رو با قدرت معروف توبیراما بهبود ببخشه، قدرت مهار ناپذیری بدست میاورد.

امیدواریم از خوندن این مطلب لذت برده باشید. در صورت تمایل، می‌تونید کانال نماشا، یوتوب و اینستاگرام انیمه مجله وارونه رو دنبال کنید.

در ادامه بخوانید:

شباهت Attack on Titan با جنگ‌های جهانی در چیست؟ نظریات کلی

بهترین انیمه‌های ضد قهرمانی که حتماً باید آنها را تماشا کنید ! بخش اول