در طی این چند سال اخیر، انیمه مای هیرو آکادمیا – آکادمی قهرمانی من – به محبوبیتی خیره کننده دست پیدا کرده و موفق شده طرفداران بیشماری پیدا کند. جالب است که با این وجود، ایزوکو میدوریا پروتاگونیست این انیمه، شخصیت مورد علاقه همه نیست. خیلی از بینندگان این انیمه، رفتارهای احساسی و بی احتیاطی های او را مورد انتقاد قرار می دهد. و بیشتر، از شخصیت هایی مثل باکوگو و تودوروکی استقبال می کنند – که خیلی اوقات بیشتر از دکو بی احتیاط هستند!

10 موفقیت بزرگ ایزوکو میدوریا در انیمه مای هیرو آکادمیا

با این وجود، چه دکو را دوست داشته باشیم، و چه از او خوشمان نیاید، به هیچ وجه نمی توانیم رشد او را انکار کنیم. میدوریایی که ما در قسمت های نخستین دیدیم، خیلی با میدوریای امروز فرق دارد و قطعا در آینده نیز می توانیم ببینیم که او چقدر نسبت به امروز بزرگتر شده است. پس در این مطلب، همراه مجله وارونه باشید تا نگاهی به ارزشمندترین اقدامات ایزوکو میدوریا که کم کم باعث رشد او شده اند، داشته باشیم.

مرتبط: فصل پنجم انیمه مای هیرو آکادمیا ؛ تغییر آرک My Villain Academia در انیمه 

10/ او به خاطر کسی که برایش قلدری می کرد و آزارش می داد، با یک خلافکار خطرناک روبرو شد

شرور لجنی، ترسناک ترین یا قوی ترین ویلنی نیست که دکو تا به حال با آن مواجه شده. ولی با این وجود، به دلایل مختلفی، نقش بسیار مهمی دارد. وقتی که این ویلن، کاتسوکی باکوگو را گرفته بود، هیچ کدام از قهرمانان حرفه ای، حتی آلمایت، جلو نرفتند. چند نفری هم که جلو رفتند، کار خاصی از دستشان بر نیامد. در چنین شرایطی، ایزوکو میدوریا که اصلا حتی کوسه و قدرت ویژه ای نداشت، و از ترس می لرزید، همه تلاشش را کرد تا برای باکوگو، فرصتی برای نفس کشیدن ایجاد کند.

این کار او، باعث تلنگری به آلمایت شد تا جلو برود. همچنین، باعث شد توجه و اعتماد آلمایت به دکو جلب شود و او را به عنوان وارث بعدی وان فور آل انتخاب کند. تازه، جالب اینجاست که باکوگو بهترین دوست دکو یا چنین چیزی – لااقل در آن زمان – نبود. بلکه قلدری بود که مدام با پشتکار اذیت و تحقیرش می کرد! ولی دکو، که به خاطر نداشتن کوسه از طرف جامعه به عقب رانده می شد، سعی کرد باکوگو را نجات دهد؛ چون به کمک نیاز داشت.

9/ او به شوتو تودوروکی کمک کرد خودش، و قدرتش را بپذیرد

ایزوکو میدوریا و شوتو

وظیفه یک قهرمان، لزوما جنگیدن با خلافکارها نیست. این نکته را دکو در فصل دوم، طی فستیوال ورزشی U.A ثابت کرد. بعد از اینکه میدوریا درباره گذشته ناراحت کننده همکلاسی اش، شوتو تودوروکی فهمید، از شانس بزرگی که برای پیروزی در برابر او داشت گذشت. و به جای آن، با اقدامات دردناکی (این بشر چطور بعد از چندبار چندبار شکستن دست ها و انگشت هایش همچنان سرپا بود؟!!) سعی کرد به تودوروکی ثابت کند کوسه او، متعلق به خودش است. و باید خودش را بپذیرد و از زیر سایه پدرش بیرون بیاید.

ممکن است به نظر برسد این کار دکو خیلی هم بزرگ و قابل ستایش نیست، ولی راستش را بخواهید، چرا، هست. اگر یادتان باشد، تودوروکی در فصل اول پوشش عجیبی داشت که کلا باعث می شد سمت چپ بدنش دیده نشود. او در تمام مدت دچار نوعی خود درگیری بود و در نهایت، به کمک دکو، موفق شد این شرایط را پشت سر بگذارد.

همچنین بخوانید: محبوب ترین قهرمانان انیمه های شونن طبق مای انیمه لیست

8/ او مجوز موقت قهرمانی اش را دریافت کرد

قهرمانان جوان که در حال آموزش دیدن هستند، باید مراحل مختلفی را پشت سر بگذارند تا به جایگاهی که می خواهند، برسند. یکی از مهم ترین این مراحل، دریافت مجوز قهرمانی موقت است. بعد از بازنشستگی آلمایت، دانش آموزان یو. ای، موظف به دریافت مجوزی شدند که به آنها اجازه می داد در یک مدت مشخص، مثل قهرمانان حرفه ای فعالیت داشته باشند. برای دریافت این مجوز، آنها باید در آزمونی که برگزار شده بود، قبول می شدند.

دکو و دوستانش، در بخش اول آزمون، باید با دانش آموزان مدرسه کتسوبتسو روبرو می شدند. و در بخش دوم، باید موقع یک حمله الکی و شبیه سازی شده، مردم (یا بهتر است بگوییم داوران و ناظران آزمون!) را نجات می دادند. خوشبختانه، دکو و تمام دانش آموزان UA، به جز تودوروکی و باکوگو، از این آزمون سربلند بیرون آمدند.

7/ به کمک آلمایت، ولفرام را در جزیره آی شکست داد

شکست ولفرام توسط ایزوکو میدوریا

در فیلم سینمایی مای هیرو آکادمی: دو قهرمان، آلمایت به همراه ایزوکو میدوریا برای دیدن دوست قدیمی اش، دیوید شیلد، و دخترش ملیسا به جزیره آی می رود. با وجود اینکه سیستم های امنیتی پیشرفته ای در جزیره آی وجود دارند، که باعث شده اند این جزیره به عنوان یکی از امن ترین نقاط جهان شناخته شود، ولی چند ویلن به سیستم جزیره نفوذ می کنند. تا بتوانند ماده تقویت کننده کوسه، که یکی از اختراعات دیوید شیلد بوده را، بدزدند. بعد از چند حادثه عجیب و غریب، مشخص می شود که همه اینها در واقع نمایشی بوده که دیوید شیلد به راه انداخته است. و ویلن ها حکم بازیگر را داشته اند.

ولی بعد از آن، مشخص می شود که همه چیز طبق برنامه دیوید پیش نمی روند؛ چرا که ویلن ها واقعا ویلن هستند و از طرف آل فور وان فرستاده شده اند! رئیس گروه ویلن ها، ولفرام، از داروی تقویت کننده کوسه استفاده می کند و تبدیل به تهدید خطرناکی می شود. پس آلمایت و میدوریا، با هم برای شکست او همکاری می کنند.

مرتبط: موسیقی متن فصل اول انیمه مدرسه قهرمانی من ؛ داستان یک قهرمان

6/ او آلمایت را در U. S. J نجات داد

در فصل اول، وقتی که دکو و همکلاسی هایش تازه در ابتدای راه خودشان در مسیر قهرمان شدن بودند، اولین حمله شیگاراکی و لیگ اشرار به یو. ای اتفاق افتاد. در آن زمان، دکو هنوز در استفاده از آل فور وان مهارت پیدا نکرده بود و به همین دلیل، نمی توانست کار زیادی انجام دهد.

آلمایت برای محافظت از دانش آموزان، با شیگاراکی و کوروگیری روبرو شد؛ ولی از آنجا که دیگر قدرت سابق را نداشت، فشار زیادی به او وارد شد. و کم کم در حال شکست خوردن بود. دکو در این شرایط، تک و تنها برای مقابله با لیگ اشرار نایستاد؛ و حتی اقدامات چندان موثری هم انجام نداد. ولی در عوض با اقدامی هرچند کوچک، باعث نجات پیدا کردن آلمایت شد. او با یک حرکت ناگهانی – و البته خطرناک – برای آلمایت چند ثانیه زمان خرید تا او بتواند تا رسیدن بقیه قهرمان ها دوام بیاورد.

5/ او به کمک دوستانش استین را شکست داد

شکست ایزوکو میدوریا توسط استین

یکی از اولین و مهم ترین نبردهای ایزوکو میدوریا در برابر یک آنتاگونیست واقعی و خطرناک، زمانی بود که او با استین قهرمان کش مواجه شده بود. استین، چندین قهرمان را به دلایلی بسی تامل برانگیز، به قتل رسانده و یا به شدت مجروح کرده بود. یکی از این قهرمانان، تنسی ایدا، برادر تنیا ایدا، یکی از دوستان نزدیک ایزوکو بود. تنیا ایدا، در تمام مدت، می خواست از استین به خاطر برادرش انتقام بگیرد؛ ولی زمانی که بلاخره با او روبرو می شود، به دردسر بزرگی می افتد.

میدوریا، که از دردسر دوستش با خبر شده بود، سریعا خودش را به او رساند و سعی کرد در برابر استین بایستد. بعد از مدتی کوتاه، تودوروکی هم به او ملحق شد و بعد، هر سه آنها، با کمک هم، استین را شکست دادند. این کار، واقعا دستاورد بزرگی برای کسی با چنین سن پایینی است.

مرتبط: 10 دانستنی جالب درباره هیمیکو توگا از انیمه مای هیرو آکادمیا 

4/ او برای مقابله با ماسکلر قدرت خود را افزایش داد

نبرد ایزوکو میدوریا  با ماسکلر

کافی است جلوی یکی از طرفداران سری مای هیرو آکادمیا بگویید: آرک کمپ جنگلی؛ تا او یاد یکی از ترسناک ترین بخش های این سری، و سرانجام آن، بیفتد. دزدیده شدن باکوگو، بستری شدن و جراحت چندین دانش آموز U.A، و روبرو شدن آلمایت با آل فور وان و نمایش عمومی شکل ضعیف او.

یکی از مهم ترین اتفاقاتی که در آرک کمپ جنگلی افتاد، فایت میدوریا با ماسکلر بود. میدوریا، با وجود اینکه آسیب بسیار شدیدی دیده بود، ولی برای نجات کوتا ایزومی، در برابر ماسکلر ایستاد. تهدیدی بسیار قدرتمند و ترسناک. از آنجا که ماسکلر، که به لطف کوسه اش، از توانایی فیزیکی بسیار بالایی برخوردار بود، در ابتدا به نظر می رسید که میدوریا به تنهایی در برابر او هیچ شانسی ندارد. ولی، میدوریا حرکت شگفت انگیزی انجام داد: او قدرت وان فور آل را به یک میلیون درصد رساند و ماسکلر را شکست داد!

تا قبل از این، استفاده از وان فور آل برای دکو، به علت آسیب های فیزیکی وارد شده به خودش، بسیار سخت بود. ولی بعد از نبردش با ماسکلر، او موفق به استفاده بیشتری از پتانسیل وان فور آل شد.

3/ او به همراه کاتسوکی باکوگو، در برابر ناین ایستاد

در فیلم دوم مای هیرو آکادمیا، “خیزش قهرمانان” بچه های کلاس 1-A بدون هیچ گونه نظارتی از طرف مدرسه، به شهری آرام و ساکت برای گذراندن یکی از دوره های کارورزی شان، منتقل شدند. با وجود اینکه شرایط کاملا امن به نظر می رسید، چون هیچ کس کاری به کار آن شهر کوچک نداشت، ولی در بدترین شرایط ممکن گروهی از ویلن ها که ارتباط مستقیمی به لیگ اشرار داشتند، به آن شهر حمله می کنند.

دانش آموزان یو. ای، تا زمانی که کمک از مدرسه و قهرمانان حرفه ای می رسید، باید به اندازه کافی وقت می خریدند و با اشرار مقابله می کردند. ناین، رهبر گروه ویلن ها که از همه همکارانش قوی تر بود، با میدوریا و باکوگو درگیر شد. هر کدام از آنها، به تنهایی شانسی در برابر ناین نداشتند. پس میدوریا قدرت وان فور آل را به باکوگو منتقل کرد و آن دو، با حمایت هم، موفق شدند ناین را شکست بدهند.

2/ او یاد گرفت چطور از کوسه بقیه وارثان وان‌ فور آل استفاده کند

ایزوکو میدوریا در انیمه مای هیرو آکادمیا

یکی از مهم ترین دستاورد های ایزوکو میدوریا، این است که توانست از پتانسیل حقیقی وان فور آل رونمایی کند. او موفق شد با سایر وارثان وان فور آل ارتباط برقرار کرده و حتی از کوسه های آنها استفاده کند. در فصل پنجم، آرک آموزش مشترک، او متوجه شد که می تواند از کوسه شلاق سیاه، کوسه یکی از وارثان سابق، استفاده کند. او به مرور زمان، توانست بر روی آن تسلط پیدا کند و حتی موقع حمله یک ویلن، با استفاده از این کوسه مردم عادی را نجات دهد.

1/ او از تمام قدرت وان فور آل استفاده کرد و اورهال را شکست داد

آنتاگونیست اصلی آرک شیه هاسایکای، اورهال، هر جا که می رفت، ویرانی و مرگ به بار می آورد. او روی اری، دختربچه ای بی گناه، آزمایش کرده و از خون او، برای ساخت گلوله هایی با قابلیت از بین بردن کوسه استفاده می کرد. بعد از اینکه قهرمانان برای توقف او اقدام کردند، او جراحت سنگینی به نایت آی وارد کرد و باعث مرگ او شد و همچنین کوسه میریو را از بین برد. ایزوکو میدوریا برای شکست دادن اورهال، از اری کمک گرفت؛ هر چند اینکار او بسیار خطرناک بود. به هر حال، درگیری وحشتناک بین او و اورهال، اراده و جدیت او در مسیرش را به همه نشان داد.

در ادامه بخوانید:

بهترین انیمه های طولانی؛ لیستی که می توان یک عمر با آن زندگی کرد!