اینترنت رایگان ایلان ماسک در راه است ! ایلان ماسک را باید یکی از کارآفرینان بزرگ دانست که در صنایع مختلفی چون خودرو، فضایی و برخی دیگر ورود پیدا کرده است. در این بین شرکت اسپیس ایکس آن روی پروژه ای به نام Starlink SpaceX مشغول کار بوده که در حقیقت هدف آن ارائه اینترنت رایگان به جهانیان است. البته شرکت‌هایی چون گوگل، فیسبوک و چندی دیگر هم به دنبال برنامه ای جهت ارائه اینترنت رایگان هستند.

اما به تازگی ماسک در مصاحبه ای بیان داشت که پروژه Starlink SpaceX مراحل مهم خود را پشت سر گذاشته و بزودی راه اندازی می شود. در این پروژه بیش از 40 هزار ماهواره Starlink SpaceX در سراسر مدار کره زمین قرار می گیرد تا بتوانند کاملا به پوشش اینترنت جهانی بپردازند. این شبکه از هر سرویس اینترنتی دیگر برتری داشته و باید آن را بسیار سریع دانست.


همچنین بخوانید »

چرا باید تئوری توطئه فناوری 5G در گسترش ویروس کرونا را بی معنا بدانیم !!! 

مایکروسافت ؛ کرونا برای همیشه نحوه کار و یادگیری را تغییر خواهد داد! 

ممکن شدن غیر ممکن ها ؛ تشخیص احساسات توسط هوش مصنوعی!!!


البته ماسک بیان داشت که هدف این پروژه ارائه اینترنت به مردمانی است که تاکنون دسترسی به اینترنت نداشتند و از این قابلیت دور بودند. وی افزود برای چنین افرادی ابتدا یک برنامه بتا خصوصی آغاز می شود و سپس بتا عمومی آغاز خواهد شد که چند قدم به مرحله نهایی فاصله دارد.

بنابراین باید پروژه استارلینک ماسک را در آینده نزدیک عملی دانست. مانند کارخانه باتری ماسک در منطقه جنوبی استرالیا، Starlink همواره یک راه حل برای کمک به جوامع عمدتاً روستایی و تحت نظارت نبوده است و محدوده بیشتری را دربرمی گیرد. در حالی که حضور زیرساخت های اینترنت سریعتر و بهتر در شهرها، اغلب در شهرهای دانشگاهی و مناطق آزمایشگاهی دولتی، شروع شده است اما مکان هایی با جمعیت اندک هیچ مرکز تحقیقاتی ندارند و زیرساختی برای آنها در نظر گرفته نشد.

شبکه اینترنت باند پهن که ایالات متحده را پوشش می دهد مانند یک سیستم گردش خون است. شریانهای بزرگ از شهر بزرگ به شهر بزرگ منتقل می شوند ، سپس شعبه های کوچکتر آن شهرها را پوشش داده و تا حومه و حومه های مجاور گسترش می دهند. مراکز تفریحی در آن شهرهای کوچکتر برای رسیدن به شهرهای بیشتر از هم جدا شده اند.

افراد در کوچکترین اجتماعات، خواه تحولات غیرقابل جمع شدن یا خانه های زراعی ، غالباً باید به یکباره برسند. آنها در نهایت گران ترین مکان برای رسیدن به خدمات می باشند. برای دور زدن این سیستم ، موسسات و ارائه دهندگان اینترنت ماهواره ای قبل از او به سادگی اینترنت را در فضا قرار داده اند – بنابراین به جای انتظار برای رسیدن به یک خط فیزیکی برای رسیدن به آنها ، این مشتریان از بالا باران اینترنت دارند. مانند تلویزیون ماهواره ای ، این طبیعت همیشه بی سیم بوده است. اما برای قرار دادن ماهواره های کافی در مدار برای پوشاندن جهان نیاز به سرمایه گذاری عظیمی در زیرساخت ها در فضا دارد. اینجاست که هزاران ماهواره Starlink برنامه ریزی شده موسک از این مزیت برخوردار هستند.

وقتی ماسک در ابتدا عرض جغرافیایی زیادی را می گوید ، وی به مشکل خاصی که اینترنت ماهواره ای برای ده ها سال در آن داشته است ، پرداخته است. به دلیل روشی که بیشتر ماهواره ها در مدار خود قرار می گیرند ، این خدمات برای افراد با عرض جغرافیایی پایین بسیار بهتر شده است.