احتمالا سخت است که بخواهم به عنوان گیمر پلی استیشن این جمله را بگویم که Xbox One X به عنوان قوی‌ترین و باکیفیت‌ترین کنسول جهان تا به امروز شناخته شده است. ایکس باکس وان ایکس ، یکی از قدرتمندترین کنسول‌های دوران مدرن، یک نیروگاه مطلق از گرافیک و سرعت است  اما در یک نقطه قیمت چشم نواز قرار دارد. ما مدت زمانی را صرف امتحان کردن این کنسول کرده‌ایم تا ببینیم آیا واقعا ارزش خرید دارد یا خیر. می‌توانید نتیجه تحقیقات ما را در ادامه مشاهده کنید.

قیمت ایکس باکس وان ایکس

بله… فکر کردیم ابتدا با خبر بد شروع کنیم. Xbox One X گران است! بیشتر خرده فروشان این کنسول را با قیمت حدود 449 پوند یعنی حدود ۴.۳۰۰.۰۰۰ تومان عرضه می‌کنند که این یک هزینه سنگین برای کنسول بازی است. این قیمت زمانی فراتر به نظر می‌رسد که بدانید رقیب مستقیم آن یعنی PS4 Pro با حدود 349 پوند قابل خریداری است. و این قبل از این است که حتی کنسول استریم جدید Google را با نام Stadia وارد مقایسه کنیم.



ظاهراً Stadia قادر خواهد بود هر بازی که می‌خواهید در 4K 60FPS، بدون هیچ نیازی به دانلود و نصب در دستگاه، از طریق رایانه، تلویزیون یا تلفن شما پخش کند و شایعه شده که از ترکیب Xbox One و PS4 Pro نیز قوی‌تر است! اما Stadia هنوز مسیر طولانی را در پیش دارد و حتی ممکن است ادعاهایی که گوگل بیان کرده است، عملی نشوند. بنابراین هم اکنون Xbox One X بهترین انتخاب شما برای بازی‌های 4K است.

xbox one x

مشخصات Xbox One X

اصلا این کنسول انتخاب خوبی است؟ جواب کوتاه: ایکس باکس وان ایکس خوب است. در واقع بسیار خوب! اگر از 1080p HD به بازی‌های 4K می‌خواهید بپرید، مانند ورود به هر چیزی برای اولین بار، وارد دنیای کاملاً جدیدی خواهید شد. 4K برای کاربران برای بار اول بسیار چشم‌گیر است. از نظر سخت افزار، X بسیار کوچکتر از سری قبلی است و به نظر می‌رسد بسیار بهتر از Xbox One معمولی است.

این کنسول همچنین بسیار کم صدا است و هنگام بازی کردن کوچک‌ترین زمزمه‌ای نمی‌کند. مایکروسافت همچنین با استفاده از یک باتری داخلی پیچیده، یک محفظه خنک کننده و یک فن سفارشی، از پاوربانک شگفت انگیز خارجی استفاده کرده است تا در دوره‌های سنگین از داغ شدن دستگاه جلوگیری کند.



اگر بتوانید داخل دستگاه را ببینید شما یک AMD APU خواهید یافت، این یک اصطلاحات فنی است که اساساً به این معناست که CPU و GPU هر دو در یک تراشه قرار گرفته‌اند. به عبارت دیگر بدون نیاز به به کار گرفتن دو سخت افزار با صرفه جویی در مصرف برق، قدرت بیشتری را خواهید دید. عملکرد داخلی، مقدار قابل توجهی از قدرت پردازش را مورد استفاده قرار می‌دهد و بخش عظیمی از حافظه رم 12 گیگابایتی این کنسول به تولید بهترین گرافیک‌های ممکن اختصاص دارد.

مشخصات ایکس باکس وان ایکس که باید بدانید:

CPU 2.3GHz | GPU 40@1172MHz | GPUC 6.0TF | RAM 12GB GDDR5 | MEM 326GB/S | OUTPUT 4K HDR | STORAGE 1TB | WEIGHT 3.8kg

بررسی کنسول Xbox one x

امیدوارم از خواندن این مطلب لذت برده باشید. راستی شما با چه کنسولی پا به دنیای گیم می‌گذارید؟ اگر نظری دارید خوشحال می‌شوم در بخش دیدگاه‌ها برایم بنویسید.