در این مطلب بازیگرانی که نقش ترنس جندرها را بازی کرده اند را به شما معرفی می کنیم. با ما همراه باشید. این یک لیست 8 تایی از بازیگرانی است که نقش ترنس جندرها را بازی کرده اند بنابراین ممکن است فیلم های یا بازیگرانی باشند که در لیست ما حضور ندارند. ما سعی کردیم فیلم هایی را به شما معرفی کنیم که ارزش دیدن را داشته باشند، لطفا در کامل شدن این لیست به ما کمک کنید و در قسمت دیدگاه ها فیلم هایی که خودتان دیده اید و ارزش دیدن را دارند را به ما معرفی کنید.



1. کیلین مورفی

بازیگرانی که نقش ترنس جندر ها را بازی کرده اند

او در فیلم صبحانه در پولوتون (breakfast on Pluto) در سال 2005  نقش یک پسر یتیم ترنسجندر را بازی می کند که به یک گروه موسیقی می‌پیوندد و آن جا شروع به کار می‌کند، اما بعد از مدتی به رئیس گروه علاقه‌مند می‌شود و …

2. کریس ساراندون

کریس ساراندون در فیلم بعد از ظهر سگی (Dog Day Afternoon) در سال 1975 نقش یک دوجنسه را بازی می کند که برای این نقش نامزد دریافت جایزه اسکار هم شده است. 

بعد از ظهر سگی داستان مردی به نام سانی را روایت می‌کند (با بازی آل پاچینو) که برای خرج عمل معشوقه ترنس جندرش (با بازی کریس ساراندون) به کمک دوستش ساول (با بازی جان کازال) دست به سرقت بانک میزند ولی این سرقت تبدیل به گروگان‌گیری شده و موجب توجه پلیس اف‌بی‌آی رسانه‌ها و مردم می‌شود…

3. جراد لتو 

او در فیلم یاشگاه خریداران دالاس (Dallas Buyers Club) در سال 2013 ذنقش یک ترنس جندر را بازی می کند. این فیلم براساس زندگی واقعی ران وودروف ساخته شده‌است؛ بیمار مبتلا به ایدز که بعد از استفاده از یک داروی تأیید نشده و احساس بهبودی، تصمیم گرفت آن دارو را به تگزاس قاچاق کند. جراد لتو برای این فیلم برنده جایزه گلدن گلوب شد و با متو مک کانهی و جنیفر گارنر همبازی بود. 

4. ویلیام هرت

بازیگرانی که نقش ترنس جندر ها را بازی کرده اند

ولیلیام هرت در فیلم بوسه زن عنکبوتی (Kiss of the Spider Woman) در سال 1985 نقش یک فرد ترنس جندر را بازی کرده است. این فیلم از کتابی با همین نام به نویسندگی مانوئل پوئیگ اقتباس شده است. ویلیام هرت نه تنها به این دلیل که نقش یک ترنس جندر را بازی کرده، بلکه به دلیل اینکه نقش فردی لاتین را بازی کرده است جایزه اسکار را دریافت کرد. 

این فیلم رابطه ی دو زندانی ارژانتینی را به تصویر می کشد که یکی از آنها مردی ترنس جندر به نام مولینا است. این فیلم به خوبی رابطه ی دو زندانی که عقاید، افکار و اهداف متفاوتی با یکدیگر دارند را به تصویر می کشد. 

5. دنی اوهر 

دنی اوهر در پنجمین فصل از داستان ترسناک آنتولوژی مجموعه تلویزیونی داستان ترسناک آمریکایی نقش یک متصدی حمل و نقل غیرعادی ترنس جندر را بازی می کند. در این فیلم لیدی گاگا خواننده و بازیگر مشهور هم هنرنمایی می کند. 

6. هیلاری سوانک

هیلاری در فیلم پسرها گریه نمی کنند Boys Don’t Cry در سال 1999 نقش یک ترنس جندر را بازی کرد که برای آن موفق بع دریافت جایزه اسکار شد.  این فیلم داستان زندگی “تینا براندان” یک تراجنسی را به تصویر می کشد که در ۳۱ دسامبر ۱۹۹۳ کشته شد. تینا با موهای کوتاه و چکمه و جین، به چشم بسیاری از افراد مرد به نظر می رسد تا اینکه به خاطر خلاف رانندگی به زندان می افتد و رازش بر ملا می شود و…

7. سوفیا ورگارا

او در فیلم کباب شده “Grilled” در سال 2006 نقش یک تراجنسیتی را بازی می کند. خلاصه داستان از این قرار است که دو فروشنده ی استیک و گوشت تصمیم می گیرند برای فروش بیشتر از راهکارهای خطرناکی استفاده کنند و …

8. ال فانینگ

بازیگرانی که نقش ترنس جندر ها را بازی کرده اند

او در فیلم سه نسل (Three Generations) در سال 2015 نقش دختر نوجوانی ترنسجدری را بازی می کند که پس از کلنجار رفتن با جنسیت خود بالاخره تصمیم می‌گیرد تغییر جنسیت دهد و پسر شود.

در ادامه بخوانید: