در این مطلب شما را با بازی‌های شبیه The Last of US که حتی از آن بهتر هم هستند، آشنا خواهیم کرد. این بازی‌های شبیه The Last of US برای کسانی که عاشق این بازی هستند، به نوعی تجدید خاطره خواهد شد. بی شک بازی The Last of US را باید از بزرگ‌ترین آی پی‎های شرکت سونی دانست که تنها به طور انحصاری برای کنسول‌های پلی استیشن منتشر می‌شود. اگرچه این عنوان در هر دو نسخه اول و دوم با واکنش مثبت رو به رو شد، اما در حال حاضر بازی‌های اکشنی وجود دارند که به مراتب داستان بهتری در مقایسه با The Last of US برای آنها در نظر گرفته شد.


همچنین بخوانید:

هرآنچه باید درباره بازی The Last of Us Part II بدانید 

هرآنچه که باید درباره بازی Assassin’s Creed Valhalla بدانید !


ما در این مطلب قصد داریم شما را با 10 مورد از بازی‌های شبیه The Last of US که حتی داستانی بهتر از آن دارند، آشنا کنیم. ناگفته نماند کمتر از دو ماه است که شاهد انتشار بازی The Last of US 2 بودیم و حال تصمیم گرفتیم این مطلب را برای شما در نظر گیریم تا به تجربه عناوینی بپردازید که شاید در بحث داستانی بهتر بتوانند نظر شما را جلب کنند.

Horizon Zero Dawn

این عنوان توسط استودیو گوریلاگیمز توسعه یافت و سال 2017 به طور انحصاری راهی کنسول پلی استیشن 4 شد. مدتی قبل نیز به رایانه های شخصی رسید و در حال حاضر می توان آن را روی پی سی و پلی استیشن 4 تجربه کرد. بازی مورد اشاره در یک دنیایی سپری می شود که ترکیبی از عصر سنگ و دنیای رباتی بوده، به شکلی که شخصیت اصلی باید به مقابله با دایناسورهای رباتی بپردازد.

شاید Horizon Zero Dawn همچون The last of us درام نباشد اما دنیای بزرگ و داستان گیرایی برای آن در نظر گرفته شده که تجربه این بازی را لذت بخش و هیجان انگیز می‌سازد.

Singularity

بازی‌های شبیه The Last of US

Singularity عنوانی در سبک اکشن تیراندازی اول شخص که توسط Raven Software در سال 2010 برای پلتفرم‌های ایکس باکس 360، پلی استیشن 4 و کامپیوترهای شخصی منتشر شد. این عنوان دارای داستان بسیار زیبا و پیچیده‌ای با موضوع سفر در زمان است. داستان این بازی را به نوعی می‌توانیم شبیه به فرنچایز فراموش نشدنی بایوشاک بدانیم بنابراین همین کافیست که مطمئن باشیم با عنوانی با یک داستان پر مغز روبرو هستیم. علاوه بر داستان زیبا، این عنوان گان پلی بسیار خوبی هم دارد که باعث می‌شود تجربه آن را به گیمرها پیشنهاد کنیم.


همچنین بخوانید: چرا بازی های ریمستر و ریمیک در سال های گذشته رونق پیدا کردند؟!


Sleeping Dogs

بازی اسلیپینگ داگز برای شش پلتفرم اکس باکس وان، 360، پی اس 4، پی اس 3 و رایانه شخصی در سال های اخیر منتشر شد. در این بازی شما نقش پلیس مخفی به نام Wei Shen برعهده دارید که در شهر هنگ کنگ ساکن است. شما باید در گروه قاچاقچی Triads نفوذ پیدا کرده و دستگیری سردسته آن بپردازید.

ساختار بازی شبیه به GTA است و در آن مبارزات تن به تن به صورت بهتری صورت می گیرد. در این بازی چالش‌های Wei Shen را در بین دوستان قدیمیش و همچنین سوگند او به انجام وظیفه به عنوان یک پلیس را شاهد هستیم که او را بر سر یک دو راهی قرار می‌دهد. صداگذاری قوی شخصیت یکی دیگر از نقاط قوت این بازی بسیار زیبا است.

Binary Domain

Binary Domain هم در سال 2012 با سبک تیراندازی اول شخص برای پلی استیشن 3، ایکس باکس 360 و کامپیوترهای شخصی توسط استودیو Ryu Ga Gotaku که ساخت فرنچایز یاکوزا را نیز در کارنامه دارد منتشر شد. اگر چه باکس آرت این عنوان بسیار ضعیف بود و طراحی شخصیت آن نیز معمولی بود، اما Binary Domain را می‌توان عنوانی با داستان عمیق معرفی کرد. داستان بالغ، اتمسفر عالی و سیستم هم تیمی کارآمد که نسبت به انتخاب‌های شخصیت بازی متغیر است این بازی را تبدیل به یک اثر جذاب کرده است.


همچنین بخوانید: آموزش بازی Fortnite ؛ راهنمایی برای تازه کارها!


Mafia III

سری بازی‌های مافیا همیشه طرفداران بسیاری داشته بخصوص نسخه دوم. این بازی دارای داستانی غنی و گیرا بوده که در کنار گیم پلی و گرافیک به روز تجربه خوبی را رقم می‌زند. عنوانی در سبک جهان باز که داستان آن در سال 1968 در منطقه New Bourdeaux در جریان است. مافیا 3 همچون دو قسمت پیشین این سری روایتگر یک داستان فوق‌العاده غنی است. با این حال درست مانند The Last of US Part II، گروهی از گیمرها در زمان انتشار مافیا 3 بسیار به آن معترض بودند. مسئله نژاد پرستی یکی از موضوعاتی بود که واکنش‌های منفی را به این بازی به دنبال داشت.

Spec Ops: The Line

Spec Ops: The Line با سبک تیراندازی سوم شخص در سال 2012 برای پلی استیشن 3، ایکس باکس 360 و PC منتشر شد. در ساخت این بازی از داستان رمان The Heart of Darkness و فیلم مشهور Apocalypse Now الهام گرفته شده است که این کار بسیار عمیق و زیبا انجام شده است. پایان بندی داستان این بازی می‌تواند بر اساس انتخابات گیمر در طول بازی متفاوت باشد که به زیبایی بازی اضافه می‌کند.


همچنین بخوانید: بهترین بازی های سال 2020 ؛ نگاهی به 17 تا از بهترین بازی های 3 ماه اول 2020


L.A Noire

بازی‌های شبیه The Last of US

این عنوان که اولین بار در سال 2011 برای پلی استیشن 3 و ایکس باکس 360 منتشر شد، به صورت ریمسترد در سال 2017 برای پلتفرم‌های پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، نینتندو سویچ، واقعیت مجازی و کامپیوترهای شخصی عرضه شد. مانند مافیا 3، بازی L.A Noire نیز در دنیای جهان باز در جریان است که البته اجازه گشت و گذار زیادی را در آن به گیمر نمی‌دهد. سبک بازی تیراندازی سوم شخص است و ماجراجویی جذابی را ارائه می‌دهد. داستان بازی که در دهه 40 میلادی در جریان است آن را نسبت به بازی‌های در این سبک متمایز می‌کند. شخصیت بازی، کارآگاهی با نام Cole Phelps، سرباز کارکشته جنگ جهانی دوم است که با گذشته خود درگیر است و بر علیه یک تیم فاسد یا تنبل از پلیس‌ها فعالیت می‌کند.

God of War

چهارمین قسمت از یکی از زیباترین انحصاری های پلی استیشن در سال 2018 برای PS4 منتشر شد و همان طور که انتظار داشتیم، تبدیل به یکی از فراموش نشدنی‌ترین عناوین نسل هشتم شد. تغییرات در این قسمت بسیار زیاد بود. سیستم مبارزه بازی بسیار بهینه‌تر از قبل شده بود و حس درام بازی نیز افزایش پیدا کرده بود تا در کنار یک داستان فوق العاده جذاب، God of War یکی از زیباترین بازی‌های دهه اخیر باشد. همراهی پسر کراتوس، ابرقهرمان بازی خدای جنگ از اتفاقات جذاب این عنوان بود که گشت و گذار در دنیای بازی و لذت بردن از داستان آن را دو چندان کرده بود.


همچنین بخوانید: معرفی بازی Animal crossing:new horizon! بهشت خودتان را بسازید!


Control

جدیدترین اثر در این لیست، Control، اثر قابل تحسین استودیو رمدی اینترتینمنت است. سبک بازی، اکشن ماجراجویی ماوراء الطبیعه است و دنیای بازی بر پایه عنوان Alan Wake است. این بازی در سال 2019 برای پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و PC منتشر شد. جدا از طراحی سطح بالا و فوق العاده محیط بازی، Control یکی از هوشمندانه‌ترین و خلاقانه‌ترین داستان های نسل فعلی را روایت می‌‍کند. ترکیب داستان غنی با صداگذاری عالی، شخصیت‌ها، جلوه‌های بصری و یک داستان تاریک، Control را تبدیل به یک عنوان قابل پیشنهاد کرده است.

Red Dead Redemption 2

بازی‌های شبیه The Last of US

آخرین عنوانی که باید به آن اشاره کرد، رد دد ردمپشن 2 بوده که نسخه جدید سری بازی‌های ردد محسوب می‌شود. عنوانی برجسته از شرکت راکستار که توانسته در سال 2018 جوایز بزرگی را شامل حال خود کند. این بازی ابتدا برای پلی استیشن 4 و اکس باکس وان منتشر شد و سپس مدتی بعد برای رایانه شخصی هم منتشر شد.

با تمام این تفاسیر بازیکنان می‌توانند با تجربه عناوین فوق داستانی فراتر از The Last of US را داشته باشند.