طبق مطالعات جدید بازی های ویدیویی NeuroPlus تاثیر مشابهی با برخی از درمان های استاندارد برای بیش فعالی دارند!

بر اساس نتایج یافته شده در یک مطالعه جدید توسط NeuroPlus Inc، بازی های ویدیویی NeuroPlus کمک به بهبود تمرکز و کاهش بیش فعالی در کودکان مبتلا به اختلال بیش فعالی و کمبود توجه (ADHD) دارند!


در ادامه بخوانید: بازی های ویدیویی خشن باعث رفتارهای خشونت آمیز می شوند؟


NeuroPlus در حال تلاش برای توسعه تکنولوژی شناسایی مغز و بهبود عملکرد شناختی در کودکان و بزرگسالان اشت. این شرکت توسط Jake Stauch، یکی از محققان سابق مرکز مطالعات عصبی شناختی دوک فعالیت خود را در سال 2010، آغاز کرد.

این مطالعه با عنوان اثربخشی آموزش ترکیبی نوروفیدبک، بیوفیدبک و آموزش رفتاری/ بدون آموزش برای ADHD: یک کار آزمایی بالینی کنترل شده تصادفی، توسط دکتر روانپزشکی دانشگاه دوک و مدیر کلینیک نورو پزشکی Carolina Partners in Mental Healthcare دکتر Vaishnavi انجام شد، و 60 کودک بین سن هشت تا 13 مورد مطالعه قرار گرفتند.

طی این تحقیقات گروهی از کودکان، بازی های ویدئویی تولید شده توسط NeuroPlus را به مدت 30 دقیقه سه بار در هفته بازی کردند و گروهی دیگر درمان های عادی را ادامه دادند. پس از 10 هفته مطالعه، با ارزیابی هایی که قبل و بعد از مطالعه انجام شد، دکتر Vaishnavi متوجه شد  “پیشرفت های گروهی که بازی های ویدیوی NeuroPlus را انجام داده اند  نسبت به گروهی که  درمان معمول را پیش گرفتند بسیار بیشتر است!.

دکتر Vaishnavi می گوید : لازم است که این دوره آموزشی ادامه یابد، اما نتایج این آزمایشات برای خانواده هایی که به دنبال راه جایگزینی برای درمان و حمایت از افراد مبتلا به ADHD هستند امیدوار کننده است.

Jake Stauch در ادامه می گوید : ” ما از مشاهده نتایج هیجان زده هستیم ، این نشان می دهد NeuroPlus می تواند نیازهای والدینی را که امیدوار به کاهش توجه و اختلال بیش فعالی در کودکان خود هستند برطرف کند، در عین حال  NeuroPlus می تواند به هر کسی بدون در نظر گرفتن سن، راهی برای تیز کردن و بهبود تمرکز خود ارائه دهد.

بازی های ویدیویی NeuroPlus برای کاربران IOS و اندروید در دسترس است و کاربران برای استفاده از این بازی ها نیاز به یک هدست مخصوص الکتروانسفالوگرام و اشتراک ماهیانه دارند.که هدف اصلی این بازی ها تمرکز بر یک هدف در تلاش برای کاهش بیش فعالی در کاربر است.

در ادامه بخوانید:

توصیه هایی کارآمد در نحوه ی برخورد با کودک مبتلا به بیش فعالی یا ADHD