در این مطلب تکنیک دکمه فشار را برای کاهش اضطراب و افکار منفی تان به شما معرفی می کنیم.. اما قبل از هرچیز باید یک موضوع را برای خود روشن کنید و مسئولیتی را به عهده بگیرید. آنهم مسئولیت کنترل افکارتان است.

این افکار شماست که باعث اضطراب می شود و این خود شما هستید که افکارتان را انتخاب می کنید. شاید بگویید که این حرف را بارها شنیده اید و در کتاب ها خوانده اید. اما تکنیک دکمه ی فشار، که به وفور توسط روانشناسان در روان درمانی استفاده می شود به اثبات قدرت شما در کنترل افکارتان کمک خواهد کرد.


همچنین بخوانید:با تغییر نوع تفکرتان اضطرابتان را از بین ببرید !!!


افرادی که مسئولیت افکار و احساسات خود را به عهده نمی گیرند همواره به دنبال کمک های خارجی می گردند و به دنبال این هستند که مشاور یا روانشناس حالشان را خوب کند. اما در هیچ نوعی از روان درمانی، روانشناس یا مشاور حال شما را خوب نخواهد کرد زیرا روانشناسان به جز توجه نشان دادن بی قید و شرط به شما قدرت جادویی دیگری ندارند.

حتی پس از جلسات زیاد روان درمانی در نهایت این خود شما هستید که مسئول ایجاد افکار و احساسات مثبت در خود هستید. درست است که حذف کردن بعضی افکار منفی بسیار سخت است زیرا ممکن است ریشه های ناهشیاری داشته باشد که با کمک روانشناس می توان به آنها پی برد. اما پس از ریشه یابی بازهم شما مسئول حذف آنها از ذهن تان هستید.

تکنیک دکمه ی فشار به قبول این مسئولیت در شما کمک شایانی خواهد کرد!

در جایی راحت و آرام، روی یک صندلی بنشینید و چشم هایتان را ببندید. حال به خاطره یا رویایی دل انگیز و خوشحال کننده فکر کنید. چند دقیقه به آن فکر کنید و در احساسی که آن خاطره یا رویا در شما ایجاد می کند غرق شوید. حال به خاطره یا احتمالی بد فکر کنید و بازهم به احساسی که در شما ایجاد می کند توجه کنید.

دوباره به خاطره ی خوشحال کننده برگردید و بگذارید احساسات خوشحال کننده ی آن رویداد به ذهن تان وارد شوند. همانطور که می بینید، شما به انتخاب خودتان افکار و احساسات مثبت و پس از آن افکار و احساسات منفی را تجربه کردید. این کار را تماما با اختیار خودتان انجام دادید.


همچنین بخوانید:تاثیر ماساژ درمانی در استرس و اضطراب به چه صورت است؟


ممکن است در حالت عادی افکار منفی که به ذهن تان هجوم می آورند سرسخت تر از این باشند که به سادگی با این تکنیک از بین بروند. در آن صورت شما به کمک یک روانشناس احتیاج دارید تا افکار منفی تان را ریشه یابی کند. اما بازهم تکرار می کنم که با همه ی اینها شما بیشتر از همه نیاز دارید مسئولیت افکارتان را به عهده بگیرید و این تکنیک به شناسایی قدرتی که در کنترل افکار و احساس تان دارید کمک خواهد کرد.

انجام دادن این تکنیک به شما خواهد آموخت که شما صرفا با انتخاب کردن یک فکر، احساس وابسته به آن را تجربه خواهید  کرد. و مثل این است که با در دست داشتن دکمه ای و فشار دادن آن افکار و احساسات خوب یا بد را به انتخاب خود تجربه خواهید کرد.

لطفا تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

در ادامه بخوانید: