هیچ محدودیتی برای آنچه که می توانید روی صفحه بزرگ سینما بگویید، وجود ندارد و شما به خوبی می توانید تمام احساس خود را بیان کنید. احساس تنهایی جزو احساس هایی که همه ما اغلب آن را تحربه می کنیم و این احساس گاهی میان یک جمع 100 نفره نیز به شما دست می دهد. نشان دادن احساسات انسانی جزو سخت ترین کارها در دنیای سینماست. ما در این مطلب شما را با 19 فیلم که به خوبی بیانگر احساس تنهایی هستند آشنا می کنیم.


9 فیلم که به خوبی بیانگر احساس تنهایی هستند


Wild Strawberries / توت فرنگی وحشی

با 19 فیلم که به خوبی بیانگر احساس تنهایی هستند

فیلمی سوئدی به کارگردانی اینگمار برگمان محصول سال ۱۹۵۷ است. داستان این فیلم در مورد پروفسوری به نام بورگ است که با عروس خود که او نیز در زندگی مشترک مشکل دارد، برای دریافت دکترای افتخاری به لوند می روند. در راه بورگ سه جوان و سپس دو زوج را که آن ها نیز دچار مشکل در زندگی مشترک هستند را سوار می کند و داستان فیلم آغاز می گردد.

همچنین بخوانید:  10 فیلمی که زنان باید در زمان های تنهایی تماشا کنید


Red Desert / کویر سرخ

با 19 فیلم که به خوبی بیانگر احساس تنهایی هستند

این فیلم در سال 1964 به کارگردانی میکل آنجلو آنتونیونی ساخته شده است. این فیلم یک درام رویاگونه است که با دلواپسی و نگرانی های شخصیت اصلی فیلم و احساس او به دنیای اطراف و احساسات او آغاز می گردد. این فیلم در مورد مادر نگرانی است که نه می تواند با همسرش و نه با مردم شهرش ارتباط برقرار کند و همه چیز با ورود همکار همسر او تغییر می کند ….

همچنین بخوانید: 6 فیلم انگیزشی که به شما انگیزه ی پیشرفت و تلاش می دهند!


Repulsion / انزجار

با 19 فیلم که به خوبی بیانگر احساس تنهایی هستند

انزجار عنوان فیلمی است در سال ۱۹۶۵ از رومن پولانسکی که فیلم نامه آن کار مشترک جرارد براچ (Gerard Brach) و رومان پولانسکی است. این فیلم در مورد دختری است که در یک آرایشگاه کار می کند و نسبت به مردان احساس بدی دارد و حتی نمی تواند با نامزد خود ارتباط برقرار کند. او با خواهرش در لندن زندگی می کند و زمانیکه خواهر وی همراه با نامزد خود به مسافرت می رود او تنها در خانه می ماند، داستان شروع می شود.


Le Samourai

با 19 فیلم که به خوبی بیانگر احساس تنهایی هستند

سامورایی را می توان یکی از بهترین فیلم های موج نو فرانسه دانست و اولین فیلم رنگی ساخته شده ملویل در سال 1976 است. در این فیلم دلون با بازی فوق العاده و چهره جذاب و خونسرد خود به زیبایی نقش یک آدم کش حرفه ای به نام جف کاستلو را ایفا می کند، داستان گیرا لوکیشن های جذاب و کارگردانی فوق العاده این فیلم باعث شد این فیلم مدت ها تاثیر گذار و الهام بخش کارگردانان مطرح دنیا شود. از جمله آنها می توان به فیلم Ghost Dog ساخته جیم جارموش اشاره کرد.

همچنین بخوانید: بهترین انیمه های سامورایی


Solaris / سولاریس

با 19 فیلم که به خوبی بیانگر احساس تنهایی هستند

فیلمی به کارگردانی آندری تارکوفسکی محصول سال ۱۹۷۲ است. تارکوفسکی این فیلم را بر اساس رمان سولاریس (۱۹۶۲)، اثری نئوکلاسیک در ادبیات علمی-تخیلی از استانیسلاو لم نویسنده لهستانی ساخت. داستان فیلم در مورد یک روانشناس است که در سوگ همسر از دست رفته خود است. ناگهان وی از یک ایستگاه فضایی درخواست کمک دریافت می کند و گویی حادثه ای برای ساکنین این ایستگاه فضایی رخ داده است. او تصمیم می گیرد به این ایستگاه فضایی برود. وی پس از رفتن به این ایستگاه و ماندن در آن ناگهان همسر از دست رفته خود را زنده می بیند و …


Taxi Driver / راننده تاکسی

با 19 فیلم که به خوبی بیانگر احساس تنهایی هستند

فیلم مهیج روان‌شناسانه نئو نوآر آمریکایی به کارگردانی مارتین اسکورسیزی و نویسندگی پل شریدر و محصول سال ۱۹۷۶ است. داستان این فیلم در مورد یک جوان 26 ساله تنها و افسرده و عضو سابق نیروی دریایی ایالت متحده است. وی از بیماری بی خوابی مزمن رنج می برد و به همین دلیل شب ها به تاکسیرانی می پردازد. او عاشق دختری به نام بتسی که یکی از داوطلبان حاضر در دفتر انتخاباتی سناتور چالز پَلِنتاین، که نامزد انتخابات ریاست جمهوری است، می‌شود و ….

همچنین بخوانید: نقد و بررسی فیلم the irishman (مرد ایرلندی) ; اسکورسیزی خارج از سینما


Paris, Texas 

با 19 فیلم که به خوبی بیانگر احساس تنهایی هستند

تراویس یک مرد گوشه گیر و منزوی است. او سعی می کند که روحیات وی بر روی اخلاقیات او تاثیر نگذارد. یک روز خواهر تراویس از او می خواهد که به زندگی عادی برگردد. اما تراویس قبل از هر چیزی تصمیم می گیرد همسر سابق خود را پیدا کند و ….


Wings of Desire

با 19 فیلم که به خوبی بیانگر احساس تنهایی هستند

اسم اصلی این فیلم بهشت بر فراز برلینه است. داستان این فیلم در مورد فرشته ای است که از فرشته بودن خسته شده و دوست دارد که آدم باشد و….

همچنین بخوانید: بهترین فیلم ها درباره تنهایی دنیای مدرن!


Naked / برهنه

با 19 فیلم که به خوبی بیانگر احساس تنهایی هستند

برهنه نام فیلم کمدی سیاه-درام بریتانیایی است که در سال 1993 به کارگردانی مایک لی ساخته شده است. این فیلم موفق شد جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد و بهترین کارگردانی را در جشنواره فیلم کن نصیب دیوید تیولیس و مایک لی کند و برای دریافت نخل طلایی 1993 نامزد شود. داستان این فیلم در مورد مردی است به نام جانی (David Thewlis) که می توان در مورد شخصیت وی در این فیلم گفت که (مردی که آنجا نیست) او به همه چیز بی تفاوت است و هیچ چیز برای وی اهمیت ندارد. او به هر جایی که دوست دارد می رود و هر گونه که بخواهد رفتار می کند و …


همچنین بخوانید: نقد و بررسی فیلم فانوس دریایی The Lighthouse ؛ سقوط تدریجی واقعیت


Three Colours: Blue”،سه رنگ :آبی

با 19 فیلم که به خوبی بیانگر احساس تنهایی هستند

سه رنگ، مجموعه سه فیلم از کریستوف کیشلوفسکی، کارگردان لهستانی است. این سه فیلم عبارتند از:آبی (1993)،سفید (1994)،قرمز (1994) .هر سه فیلم نوشتهٔ کیشلوفسکی به همراهی کریستف پیسیویچ و با موسیقی متن ساختهٔ آهنگساز سرشناس لهستانی، زبیگنف پرایزنر هستند. آبی اولین قسمت از این سه فیلم است. و در مورد زنی است که همسر و فرزند خود را از دست داده است و نحوه رویارویی وی با چنین واقعیتی را بررسی می کند. همسر و دختر وی در یک حادثه رانندگی جان خود را از دست می دهند. او برای ساختن زندگی جدید خود بسیار تلاش می کند و …

Chungking Express 

با 19 فیلم که به خوبی بیانگر احساس تنهایی هستند

فیلمی درام محصول سال ۱۹۹۴ کشور هنگ کنگ، به نویسندگی و کارگردانی وونگ کار-وای می‌باشد. فیلم متشکّل از دو داستان است که هریک به زندگی و روابط عاطفی یکی از پلیسان هنگ کنگ می‌پردازد.

Leaving Las Vegas

با 19 فیلم که به خوبی بیانگر احساس تنهایی هستند

بن آندرسون عضو باشگاه بازماندگان شده است. همسر آندرسون که نویسنده است همراه با فرزند وی او را ترک می کند و آندرسون غم و تنهایی خود را با وابسته شدن به الکل پر می کند و ….


همچنین بخوانید: 10تا از بهترین فیلم ها درباره اعتیاد و اعتیاد به الکل که باید ببینید!


Cast Away،دور افتاده

با 19 فیلم که به خوبی بیانگر احساس تنهایی هستند

این فیلم در مورد یک مامور پست است که بر اثر سقوط هواپیمایش در یک جزیره 4 سال به تنهایی زندگی می کند. او در اوایل تمام توان خود برای نجات از جزیره را انجام می دهد و موفق نمی شود و با گذشت فیلم که نشان می دهد 4 سال از ماندن او در جزیره می گذرد و او به یک شخص دیگر تبدیل شده و حتی دیگر دلش نمی خواهد که جزیره را ترک کند و …

Lost in Translation ،گمشده در ترجمه

با 19 فیلم که به خوبی بیانگر احساس تنهایی هستند

فیلم آمریکایی ساخته سال 2003 با کارگردانی سوفیا کاپولا و بازی بیل مری و اسکارلت جوهانسن است. این فیلم برنده بخش اسکار بهترین فیلمنامه ای ایرلاینی  و برنده جایزه گلدن گلوب بهترین فیلمنامه، بهترین بازیگر و بهترین فیلم کمدی موزیکال شده است. داستان فیلم در مورد یک بازیگر آمریکایی میانسال و متاهل است که برای ساخت یک آگهی به ژاپن می آید. او در توکیو با شارلوت که برای عکاسی آمده است آشنا می شود و روابط آن ها آغاز می گردد و …

Spring, Summer, Autumn, Winter…and Spring

با 19 فیلم که به خوبی بیانگر احساس تنهایی هستند

این فیلم در مورد یک راهب پیر و شاگرد اوست. راهب پیر همه چیز را به صورت طبیعی و واقعی به شاگردش آموزش می دهد. او با گذر فصل ها بزرگ می شود و تمام آنچه را که از راهب یاد گرفته است را …

The Machinist

با 19 فیلم که به خوبی بیانگر احساس تنهایی هستند

این فیلم در ژانر تریلر روانشناسی و معمایی و محصول مشترک آمریکایی و اسپانیایی است که در سال 2004 میلادی اکران شد. فیلمنامه این فیلم توسط اسکات کوسار نوشته شده و توسط برد آندرسون کارگردانی شده است. کریستین بیل و جنیفر جیسن لی و جان شاریان از جمله بازیگرانانی هستند که در نقش این فیلم نقش داشته اند.این فیلم در مورد مکانیکی است که مبتلا به بیماری بی خوابی مزمن است و حدود یک سال است که نخوابیده است و به همین دلیل وزن زیادی از دست داده است و …..


همچنین بخوانید: بهترین فیلم های کریستوفر نولان که اصلا نباید آنها را از دست بدهید!


Into The Wild

با 19 فیلم که به خوبی بیانگر احساس تنهایی هستند

فیلمی در سبک درام زندگی‌نامه‌ای به کارگردانی شان پن در سال ۲۰۰۷ می‌باشد. فیلم در مورد کریستوفر، فارغ التحصیل یک دانشگاه بزرگ و همچنین یک ورزشکار موفق است. پس از فارغ التحصیلی به خانواده اش می گوید که این زندگی او نیست، چیزی ناقص و غلط است. مرد جوان همه ثروت خود را به خیریه می دهد و همه چیزهایی را که در خانه اش دارد را ترک می کند و سفر طولانی به سوی زندگی کاملا متفاوت را شروع می کند و ….

(Mary and Max” (2009

با 19 فیلم که به خوبی بیانگر احساس تنهایی هستند

مری یک دختر تنها هشت ساله است که در یکی از کلبه های استرالیا زندگی می کند،  او خانواده بی مسئولیت و فقیری دارد. تنها فردی که دخترک می تواند با آن صحبت کند یک سرباز جنگی استرالیایی است. یک روز او به پست می رود و یک دفترچه آدرس نیویورک را به صورت تصادفی می بیند و ….

Her

با 19 فیلم که به خوبی بیانگر احساس تنهایی هستند

فیلم در گونه کمدی-درام رومانتیک علمی تخیلی است که اسپایک جونز مسئولیت نوشتن و کارگردانی آن را بر عهده داشته است. داستان فیلم در مورد مردی منزوی و گوشه گیر که در شرکتی کار می کند که نامه های زیبا و عاطفی برای افرادی که قادر نیستند این کار را انجام دهند می نویسد. او در آستانه طلاق با همسرش است که از کودکی با او بزرگ شده است. او یک نرم افزار دارای هوش مصنوعی خریداری می کند و با مرور زمان عاشق …..

در ادامه بخوانید:

بهترین بازی های واکین فینکس ; از جوکر تا گلادیاتور !