شیر و محصولات لبنی و فواید آن برای بدن !

شیر برای اولین بار به عنوان شیر مادر وارد زندگی ما می شود.شیر و محصولات لبنی به دلیل داشتن کلسیم و پروتئین و مواد معدنی موجود در آن برای سلامتی ما بسیار مفید هستند.با توجه به ارزش تغذیه ای شیر و مصولات لبنی باید آن ها را در طول روز مصرف کنیم .در این مطلب می خواهیم شما را با 4 فایده شیر و محصولات لبنی آشنا کنیم. با وارونه همراه باشید :

4 فایده شیر و محصولات لبنی

 منبع پروتئین و کلسیم

شیر و محصولات لبنی منبع غنی از پروتئین و کلسیم هستند.با توجه به سن افراد و شرایط سلامتی آن ها مصرف شیر و محصولات لبنی برای سلامتی انسان ضروری است.مصرف شیرهای پرچرب برای کودکان و مصرف شیرهای کم چرب برای بزرگسالان بسیار مفید است.بدین ترتیب پروتئین و کلسیم لازم به بدن شما می رسد.

فشار خون

اعتقاد بر این است که شیر و فرآورده های لبنی به دلیل وجود کلسیم و پتاسیم و محتویات آن باعث افزایش فشار خون می گردند.همانطور که مصرف بیش از اندازه هر ماده غذایی باعث ضرر برای بدن می شود ،شیر و محصولات لبنی نیز از این قاعده مستثنی نیستند.اگر شما شیر و محصولات لبنی پر چرب مصرف کنید در نتیجه باعث افزایش فشار خون شما می گردد.اگر شیر و محصولات لبنی به طور درست مصرف شود حتی باعث کاهش فشارخون نیز می گردد.

خوش اندام بمانید

یکی از 4 فایده شیر و محصولات لبنی ،این است که باعث می شود شما خوش اندام بمانید.زیرا باعث باقی ماندن ویتامین E و D در بدن می گردند.شیر و محصولات لبنی به دلیل داشتن پروتئین باعث کنترل وزن و تشکیل ماهیچه می گردند.همچنین کلسیم موجود در محصولات لبنی باعث چربی سوزی می گردد.

در ادامه بخوانید :

۷ نوع از فواید شیر برای زیبایی پوست صورت آشنا شوید !!

دوست استخوان ها

بخش زیادی از بدن انسان از استخوان تشکیل شده است.شیر و محصولات لبنی به دلیل داشتن کلسیم باعث تقویت استخوان ها می گردند.شیر و فراورده های لبنی که برای رشد و سلامت استخوان بسیار مهم هستند، باید به اندازه مصرف شوند.مصرف درست و به اندازه شیر و محصولات لبنی از پوکی استخوان در پیری جلوگیری می کنند.

در ادامه بخوانید :

با ۱۲ مواد غذایی معجزه آسا برای مادران شیرده آشنا شوید

با فواید شیر بادام برای تمیز کردن پوست صورت آشنا شوید !

دلایل بوجود آمدن لکه های سفید بر روی ناخن چیست ؟