ین  7 فایده گریه کردن ! بسیاری از مردم اعتقاد دارند که گریه کردن نشانه ای ضعیف بودن چه در زنان و چه در مردان است.اما در واقع گریه کردن دارای فواید بسیاری برای بدن و روح است.ما در این مطلب شما را با فواید ناشناخته گریه کردن آشنا می کنیم :

7 فایده گریه کردن

در اشک شما، هورمون ای به نام لیزوزیم وجود دارد که باعث از بین رفتن باکتری ها می شود.بنابراین با گریه کردن می توانید باکتری های مضر را از بین ببرید.

7 فایده گریه کردن

یکی دیگر از فواید گریه کردن برای چشم های شما ،پاکسازی آن از عوامل تحریک کننده است که ممکن است در طول روز وارد چشمانتان گردد.اگر چیزی به درون چشم شما رفته است ،گریه کردن را امتحان کنید !

گریه کردن باعث افزایش اعتماد به نفس می گردد .روش‌های افزایش اعتماد به نفس که زندگی‌تان را تغییر می‌دهند را دست کم نگیرید.زیرا زمانیکه اشک از چشم ها جاری می شود علاقه و توجه همه به فرد باعث می شود که او به یاد آورد که برای دیگران دارای اهمیت است.


همچنین بخوانید :

راهکار هایی برای مدیریت هیجان و کنترل رفتار

غمگین و ناراحت بودن باعث چه اثرات فیزیکی بر بدن می شود ؟


 در یک تحقیق که در مجله روانشناسی اجتماعی و بالینی انجام شد، مشخص شد که سلامت روانی انسان هایی که گریه می کنند بسیار سریعتر بهبود می یابد.به خصوص گریه پس از خوشحالی باعث تقویت سلامت روانی می گردد.داشتن ذهنی سالم و سلامت روان مستلزم ترک این 5 عادت بد است که می توانید بخوانید.

7 فایده گریه کردن

شما با گریه کردن می توانید با شایع ترین بیماری امروزه یعنی استرس مبارزه کنید.گریه باعث احساس راحتی و ترشح هورمون در بدن می گردد که در نتیجه باعث کاهش استرس می شود.

گریه باعث ترشح اندورفین می شود.اندورفین باعث لذت در انسان می گردد و امروزه به عنوان یکی از هورمون های شادی شناخته می شود.یکی دیگر از مزیت های هورمون اندورفین کاهش درد است.

گریه کردن علاوه بر بیماری های قلبی و عروقی ،باعث بهبود بیماری های مربوط به معده ، استخوان ها و عضلات می شود.شما با گریه کردن می توانید چنین ناراحتی هایی را از بین ببرید.