با معرفی برترین سریال های جنایی همراه ما باشید! سریال های جنایی معمولا برای بیننده ها جذابیت خاصی دارن که اون ها رو از سایر سریال ها جدا میکنه. توی سریال های جنایی ممکنه ما با پلیس ها همراه بشیم و به دنبال پیدا کردن قاتل باشیم، یا اینکه با مجرم همراه بشیم و از انگیزه های اون برای جنایاتش باخبر بشیم. استفاده درست از همین دو مورد باعث میشه که ما خودمون رو توی داستان قرار بدیم و دیدن سریال برامون به یک تجربه ی خاص تبدیل بشه.

اگه به دنبال همچین تجربه ای هستید، در ادامه با ما همراه باشید تا به شما یازده سریال جنایی رو معرفی کنیم که احتمالا از اون ها لذت میبرید. تنها نکته ای که باقی میمونه اینه که موقع خوندن لیست بدونید که سریال ها به ترتیب خاصی چیده نشدن و جایگاه سریالی توی لیستمون، نشونه ی برتری اون سریال نسبت به سریال دیگه ای نیست.


قبل مطالعه لیست اینارم نگاه کنید»


Alfred Hitchcock Presents  (آلفرد هیچکاک تقدیم میکند)

برترین سریال های جنایی

شبکه پخش کننده: CBS

تعداد فصل ها: هفت فصل

سال های پخش: از 1955 تا 1962

سازنده: Alfred Hitchcock

بازیگران: Alfred Hitchcock, Harry Tyler, John Williams

اول از همه لیست برترین سریال های جنایی رو با قدیمی ترین سریال شروع میکنیم. احتمالا دیگه کسی نیست که اسم آلفرد هیچکاک، سلطان ژنر وحشت به گوشش نخورده. اگه فیلم های جناب هیچکاک رو دیدید و از اون ها خوشتون اومده، خوشحال باشید که هفت فصل سریال وجود داره که توی هر قسمت از اون، آلفرد هیچکاک داستان جدیدی رو براتون بازگو میکنه.


you (تو)

بهترین سریال های جنایی

شبکه پخش کننده: Netflix

تعداد فصل ها: دو فصل

سال های پخش: از 2018 تا…

سازندگان: Sera Gamble, Greg Berlanti

بازیگران:  Penn Badgley, Ambyr Childers, Victoria Pedretti

«تو» داستان یک پسر باهوشه که به دختری علاقمند شده و از هیچ کاری برای به دست آوردن دل اون دختر دریغ نمیکنه؛ شاید بگید تا اینجا که با یه سریال جنایی روبرو نیستیم، ولی نکته اصلی داستان همون جمله آخره. پسر باهوش داستانمون که اسمش هم جو هست واقعا از هیچ کاری دریغ نمیکنه، حتی کشتن افرادی که سر راهش قرار میگیرن! توی این سریال ما جنبه های جدید جنایاتی رو میبینیم که شبکه های اجتماعی هم توی اون ها بی تاثیر نیستن. در ضمن «تو» بهمون نشون میده که آدم ها با اون چیزی که ازشون توی شبکه های اجتماعی میبینیم، فرق دارن.

Twin Peaks (توئین پیکس)

برترین سریال های جنایی

شبکه پخش کننده: ABC

تعداد فصل ها: سه فصل

سال های پخش: از 1990 تا 2017

سازندگان: Mark Frost, David Lynch

بازیگران: Kyle MacLachlan, Michael Ontkean, Mädchen Amick

اگه طرفدار فیلم های دیوید لینچ هستید و هنوز توئین پیکس رو ندیدید، همین الان خوندن ادامه ی متن رو ول کنید و برید سراغ توئین پیکس! دیوید لینچ با توئین پیکس یکی از بهترین سریال های تاریخ رو ساخته که هنوز هم بعد از گذشت سی سال در صدر اکثر لیست هاست. داستان سریال از یک قتل توی شهری خیالی به اسم توئین پیکس و اومدن مامورین FBI برای تحقیق در این باره شروع میشه و واقعا شکه میشید اگه بدونید به کجاها کشیده میشه!

Dexter (دکستر)

برترین سریال های جنایی

شبکه پخش کننده: ShowTime

تعداد فصل ها: هشت فصل

سال های پخش: از 2006 تا 2013

سازنده: James Manos Jr

بازیگران:  Michael C. Hall, Jennifer Carpenter, David Zayas

دکستر سریالیه که هر فرد علاقمند به ژانر جنایی رو میتونه به راحتی جذب خودش کنه. با وجود شخصیت اصلی کاریزماتیک و داستان جذاب به همراه قتل و کشتار زیاد، مگه میشه جلوی دکستر مقاومت کرد؟ داستان سریال درباره یک مامور پلیسه که اعتیاد عجیبی داره؛ اعتیاد به قتل! و این عطش شدید خودش رو به کشتن، با قتل افرادی که از نظر خودش سزاوار مرگ هستن فروکش میکنه.

Fargo (فارگو)

برترین سریال های جنایی

شبکه پحش کننده: FX

تعداد فصل ها: سه فصل

سال های پخش: از 2013 تا…

سازنده: Noah Hawley

بازیگران:  Billy Bob Thornton, Martin Freeman, Allison Tolman

اگه دنبال یک سریال جنایی با داستان واقعی و همزمان جذاب هستید، باید برید سراغ فارگو. فارگو یک سریال در سبک آنتولوژیه که هر فصلش داستان جدید و تیم بازیگری متفاوتی داره که باعث میشه هر فصل انتظاراتتون از سریال بالا و بالاتر بره. شخصیت پردازی و صد البته فضای سریال هم از نکات اصلی هستن که میتونه شما رو جذب داستان کنه.


Sherlock (شرلوک)

بهترین سریال های جنایی

شبکه پحش کننده: BBC One

تعداد فصل ها: چهار فصل

سال های پخش: از 2010 تا 2017

سازندگان: Mark Gatiss, Steven Moffat

بازیگران: Benedict Cumberbatch, Martin Freeman, Una Stubbs

اکثر ما حداقل یکی از اقتباس های صورت گرفته از داستان های شرلوک هلمز رو دیدیم. این نسخه از شرلوک هلمز، اقتباس مدرنی هست از از داستان های شرلوک هلمز نوشته ی سر آرتور کانن دویل و پرونده های قدیمی شرلوک هلمز رو به دنیای امروزی میاره. این وسط ستاره های اصلی سریال رو فراموش نکنید! بندیکت کامبربچ و مارتین فریمن در به نمایش در آوردن شخصیت های شرلوک هلمز و جان واتسون به بهترین شکل ممکن موفق هستن و سطح سریال رو بالا بردن. اگه دوست دارید حل شدن پرونده های غیر قابل حل رو ببینید، شرلوک رو از دست ندید.

True Detective (کاراگاه حقیقی)

بهترین سریال های جنایی

شبکه پخش کننده: HBO

تعداد فصل ها: سه فصل

سال های پخش: از 2014 تا 2019

سازنده: Nic Pizzolatto

بازیگران: Matthew McConaughey, Colin Farrell, Woody Harrelson

کاراگاه حقیقی رو احتمالا همه ما دیگه میشناسیم؛ سریالی که با فصل اول خودش همه ی مارو نابود کرد! کاراگاه حقیقی ویژگی های مثبت زیادی داره از تیم بازیگری فوق العاده کاربلد اون که در مرکز اون ها هم متیو مک کانهی و وودی هارلسون قرار دارن، داستان پر شاخ و برگ و پیچیده، پرداختن به عمق روج و روان شخصیت ها و البته یک جنایت هولناک که داستان حول محور اون میچرخه.

Narcos (نارکوس)

برترین سریال های جنایی

شبکه پخش کننده: Netflix

تعداد فصل ها: سه فصل

سال های پخش: از 2015 تا 2017

سازندگان:  Carlo Bernard, Chris Brancato, Doug Miro

بازیگران:  Pedro Pascal, Wagner Moura, Boyd Holbrook

احتمالا مشهور ترین فعال حوزه مواد مخدر کسی نیست بجز جناب پابلو اسکوبار که هر ماه فقط 2500 دلار صرف خرید کش پول میکرده! اگه دوست دارید بیشتر درباره این فرد بدونید، حتما سری به سریال نارکوس بزنید. البته سری جدید سریال (Narcos: Mexico) دیگه درباره پابلو اسکوبار نیست و وارد فاز آنجل فلیکس گالاردو، یکی از بزرگترین موادفروشان مکزیک میشه.


Mindhunter (شکارچی ذهن)

بهترین سریال های جنایی

شبکه پخش کننده: Netflix

تعداد فصل ها: دو فصل

سال های پخش: از 2017 تا…

سازندگان: Joe Penhall, David Fincher

بازیگران:  Jonathan Groff, Holt McCallany, Anna Torv

«شکارچی ذهن» دقیقا همون چیزیه که یک طرفدار دوآتیشه ژانر جنایی دنبالشه؛ سریالی که دیوید فینچر پشتشه و به عمق ذهن وحشتناک ترین قاتلان سریالی نفوذ میکنه. اگه فکر میکنید وحشتناک بودن قاتلان سریالی یکم مبالغست، پس پای شکارچی ذهن بشینید تا بفهمید که این آدم ها چقدر ترسناک تر از این حرف ها هستن.

Hannibal (هانیبال)

بهترین سریال های جنایی

شبکه پخش کننده: NBC

تعداد فصل ها: سه فصل

سال های پخش: از 2013 تا 2015

سازنده:  Bryan Fuller

بازیگران: Mads Mikkelsen, Caroline Dhavernas, Hugh Dancy

یکی از بزرگترین حسرت های تاریخ بشریت، کنسل شدن هانیبال بعد از فصل سومه. بعد از فیلم شکوت بره ها بود که شخصیت هانیبال لکتر به شهرت جهانی دست پیدا کرد و همه به اون علاقمند شده بودن؛ ولی ما با اون فیلم و جناب آنتونی هاپکینز کاری نداریم. داریم درباره سریال ها و هانیبال لکتر دنیای تلویزیون یعنی مدز میکلسن حرف میزنیم. در وصف این سریال همین بس که هانیبالی که سریال ارائه میکنه اینقدر جذابه که اکثرا طرفداران سر اینکه کدوم هانیبال بهتره با هم بحث میکنن و اکثرا هم بحث ها بی نتیجه میمونن. اما تنها نکته سریال هانیبال نیست، قتل هایی که توی سریال اتفاق میوفتن واقعا عجیب هستن، به طوری که یا شما رو عاشق سریال میکنن یا مجبورتون میکنن توی همون قسمت های اول سریال رو رها کنید.



The Wire (شنود)

برترین سریال های جنایی

شبکه پخش کننده: HBO

تعداد فصل ها: پنج فصل

سال های پخش: از 2002 تا 2008

سازنده: David Simon

بازیگران: Dominic West, John Doman, Deirdre Lovejoy

لیست برترین سریال های جنایی رو با سریالی از شبکه HBO تموم میکنیم. اگه دنبال یه سریال جنایی واقعگرایانه هستید، وایر یکی از بهترین انتخاب هاست. داستان این سریال توی شهر بالتیمور جریان داره و توی هر فصل به یکی از مشکلات بزرگ این شهر میپردازه. تیم بازیگری خوب، کارگردانی و فضای سریال از نکات مثبتش هستن.


ممنون از اینکه با معرفی برترین سریال های جنایی همراه ما بودید. حتما نظرات و پیشنهادات خودتون رو از طریق بخش کامنت ها با ما در میون بزارید و سریال های جنایی ای که به نظرتون خوب بودن ولی توی لیست نیستن رو هم بهمون بگید.