چندی پیش سامسونگ جدیدترین گوشی سری نوت خود که نوت 20 نامیده می‌شود را معرفی کرد. این محصول نسبت به نسخه قبلی سری نوت گلکسی، قابلیت های بیشتری دارد. از این رو قصد داریم در این مطلب دو محصول شرکت های سامسونگ و اپل را در مقابل یکدیگر قرار دهیم و با بررسی آیفون‌11 مکس پرو و گلکسی نوت‌20 الترا در خدمت شما باشیم. امیدواریم از این مطلب لذت ببرید !


بیشتر بخوانید: مقایسه گلکسی نوت 20 و نوت 10 ؛ تفاوت‌ها را دریابید!


همچون سال گذشته، امسال نیز سامسونگ محصول جدید خود را همراه با یک نسخه پرو یا الترا که قابلیت های بیشتری افزون بر محصول اصلی دارد، عرضه کرد. گلکسی نوت‌20 الترا نسخه کامل آخرین گوشی سری نوت گلکسی است که سعی دارد تا با آیفون‌11 مکس پرو رقابت کند.

وضوح صفحه نمایش

گلکسی نوت‌20 الترا از طراحی فوق‌العاده‌ای برخوردار است خصوصا در رنگ برنزی که جلوه بسیار جذابی دارد.نوت‌20

صفحه نمایش نوت‌20 الترا از شیشه ساخت شرکت AMOLED ساخته شده است که در ایالات متحده این نوع شیشه به مقاوم‌ترین شیشه مشهور است. شیشه نمایشگر نوت‎20 الترا 6.9 اینچ سایز دارد که به زبان عامیانه بسیار خوش دست است. همچنین در قسمت وسط و بالای این نمایشگر یک دوربین کوچک قرار دارد که با زیبایی و کیفیت بالایش به این گوشی ارزش بیشتری می‌‎بخشد.

11 پرومکس

آیفون از یک الگوی دیگر پیروی می‌‎کند و دارای صفحه نمایشی کوچکتر و باریکتر از نوت‌20 است ولی شکاف بسیار کوچک بالای صفحه این موبایل به مراتب جذاب تر از سوراخ پانچ، دوربین نوت20 است. اما مقاومت نمایشگر جدیدترین محصول شرکت اپل به گرد پای نوت‌20 نمی‌رسد. وضوح نوت‌20 WQHD است و این فوق‌العاده است اما وضوح نمایشگر آیفون‌11 مکس پرو 450 پیکسل در اینچ است.


بیشتر بخوانید: بررسی گلکسی نوت 20 ؛ هرآنچه باید درباره‌ی این گوشی بدانید!


عملکرد پردازشگر

یکی از نقاط جالب توجه آیفون‌11 مکس پرو و گلکسی نوت‌20 الترا این است که هر دوی این تلفن های هوشمند پرچمدار دو غول قدرتمند تکنولوژی هستند و نمی‌توانند عملکرد ضعیفی در بحث باتری یا پردازشگر داشته باشند. نوت20 از پردازشگر شرکت اسپندراگون و مدل 865 پلاس استفاده می‌کند که به شما اجازه می‌دهد در یک زمان از 20 برنامه استفاده کنید و اصلا از کندی دستگاه شاکی نشوید چراکه این پردازشگر قدرتمند قابلیت تحمل حجم زیادی از درخواست‌ها را در یک زمان دارد.

آیفون‌11 مکس پرو از پردازشگر A13 بهره می‌برد که عملکردی مشابه اسپندراگون دارد و اصولا کاربران وجه تمایز بین این دو را تشخیص نمی‎دهند چراکه تفاوت این دو در سخت افزار مورد استفاده آن‌ها است.

آیفون‌11 مکس پرو و گلکسی نوت‌20 الترا


بیشتر بخوانید: مشخصات کلیدی گلکسی نوت 20 سامسونگ آشکار شد!


دوربین

در هر نسخه جدید از محصولات این دو شرکت، شاهد پیشرفت کیفیت و وضوح دوربین خواهیم بود. همچنین این دو محصول نیز از این قاعده مستثنی نیستند. نوت‌20 الترا دارای یک ماژول دوربین به همراه سه لنز است. که لنز اصلی آن 108 مگاپیکسل و دو لنز دیگر آن یعنی لنز تله فوتو و لنز زاویه‌ای آن 12 مگاپیکسل هستند.

متاسفانه دوربین آیفون 11 مکس پرو به گرد پای نوت‌20 هم نمیرسد چرا که فقط یک لنز سه‌گانه 12 مگاپیکسلی دارد.

باتری

آیفون‌11 مکس پرو دارای یک باتری قدرتمند با دوام بالاست که می‌تواند تلفن همراه شما را در حالت عادی به مدت 2 روز روشن نگه دارد، البته این بستگی به سلامت باتری دستگاه شما دارد. حجم باتری آیفون‌11 مکس پرو دارای حجم 3969 میلی آمپر ساعتی است.

نوت‌20 دارای یک باتری با حجم 4500 میلی آمپر ساعتی است اما در حالت عادی 1 روز هم دوام نمی‌آورد و روشن نمی‌ماند. آیفون‌11 مکس پرو از این حیث پیشتاز است.

سیستم عامل و نرم‌افزار

اگر قصد دارید بین اندروید و ای‌او‌اس یکی را انتخاب کنید، این کاملا به سلیقه شخصیتان بستگی دارد. این دو سیستم عامل از جنبه های متفاوت با یکدیگر تفاوت دارند، در برخی مواقع آی‌او‌اس و برخی مواقع دیگر اندروید پیشتاز است. از سوی دیگر موانع و وجوه تمایز بین این دو در سال‎های اخیر بسیار کمتر شده است. برای اینکه بیشتر درباره این دو سیستم عامل بدانید، بهتر است مقالات زیر را مطالعه کنید.


بیشتر بخوانید:

ویژگی های برتر اندروید نسبت به آی‌او‌اس؛ اندروید سیستم عامل پیشتاز 

شش ویژگی پنهان اندروید که میتوانید از آن‌ها استفاده خوبی داشته باشید!


مقایسه مشخصات کلی آیفون‌11 مکس پرو و گلکسی نوت‌20 الترا

سامسونگ گلکسی نوت‌20 التراآیفون‌11 مکس پرو
سایز صفحه نمایش6.9 اینچ6.3 اینچ
جرم دستگاه208 گرم226 گرم
وضوح صفحه نمایشWQHD+458پیکسل در اینچ
سیستم عاملاندروید 10آی‌اواس 13
فضای حافظه256 گیگابایت، 512 گیگابایت64، 256، 512 گیگابایت
فروشگاهفروشگاه گوگل پلیاپ استور
سرویس پرداختیسامسونگ پِیاپل پِی
پردازشگرکوآلکوم اسپندراگون 865 پلاساپل ای‌13 بیونیک چیپ
رم12 گیگابایت4 گیگابایت
تعداد لنز دوربینسه لنزسه لنز
نسخه بلوتوثبلوتوث5بلوتوث5
پورت شارژیو‌اس‌بی تایپ سیصاعقه
ضدآب
باتری
4500 میلی آمپر ساعت
3969 میلی آمپر ساعت
قیمت
1299 دلار
1100 دلار

در ادامه بخوانید: 5 دلیل برتری آیفون 12 نسبت به گلکسی نوت 20


در نتیجه می‌‎توان گفت هر دوی این محصولات قابلیت های زیادی دارند و از تاپ‎ترین گوشی های حال حاضر هستند. در نهایت انتخاب با شماست.

امیدواریم از این مطلب لذت برده باشید. شاد و پیروز باشید !