لیوای قهرمان تنها !

با سلام خدمت علاقه مندان به انیمه اتک آن تایتان همونطور که وعده داده بودم اومدم سراغ بررسی ساید استوری و اسپین آف های فرنچایز اتک آن تایتان و امروز با بررسی انیمه Attack on Titan: No Regrets در خدمت شما هستم . این انیمه اولین اسپین آف و دومین OVA منتشر شده از حمله به تایتان هستش ! 

انیمه Attack on Titan: No Regrets یا حمله به تایتان : بدون پشیمانی ، اسپین آفی هستش که تمرکزش روی معرفی بیشتر شخصیت لیوای هست ! و الان که در خط داستانی اصلی اروین کشته شده و نقش و تصمیم های لیوای بسیار مهمتر از قبل شده ، گفتم بد نیست بریم سراغ این OVA دو قسمتی تا کمی بیشتر با شخصیت لیوای آشنا بشیم !


قبل از مطالعه این بررسی بخوانید »


خب در بررسی اجمالی این دو قسمت باید بگم باتوجه به زمان انتشار که سال 2015 هست ! ولی طراحی و انیمه فاز خوبی رو داره ، خط داستانی با اینکه خلاصه هست اما جذابه ! (کلا هرچی به لیوای مربوط میشه جذابیت خاص خودش رو داره !) موسیقی متن حرف نداره مخصوصا زمان رنده کردن اون تایتان عجیب غریب .

در ادامه با بررسی انیمه Attack on Titan: No Regrets همراه من باشید.

در آرزوی آسمان آبی !

در آرزوی آسمان آبی ، شاید بزرگترین آرزوی هر انسانیه که توی زیرزمین زندگی میکنه ! زیرزمین منظور Underground هستش محله های فقیر نشینی که توش کلی آدم با استعداد زندگی میکنن ولی به دلیل اوضای وحشت ناک اجتماعی به چوخ میرن ! 

تو قسمت هفت تا ده فصل سوم انیمه اتک آن تایتان ما شاهد فلش بک هایی از کودکی لیوای ، مادرش و داییش کنی بودیم و تاثیری که کنی و دنیای زیر زمین روی لیوای داشته ! تو این دو قسمت OVA بیشتر تمرکز روی زمان نوجوانی لیوای و نحوه زندگیش توی زیرزمین و خارج شدنش از اونجا هست.

انیمه Attack on Titan: No Regrets

لیوای تو زیر زمین یه گنگی راه انداخته مثل رابین هود و با دزدی و استفاده از تجهیزات مانور سه بعدی زندگی خودش و رفیقاشو می چرخونه به امید روزی که بتونن از زیز زمین به سطح برسن ! 

نکته جالب اشاره به لایه لایه های مختلف طبقات اجتماعی در دنیای بازماندگان هستش ! جایی که آرزوی مردم دیدن سطحه و سطحی که مردمش آرزوشون دیدن اونور دیواره ! فساد ،دروغ، اختلاف طبقاتی جزو جدایی ناپذیر بشر هستش! حتی جامعه ای که از ترس پشت دیوارها قایم شدن و هرلحظه ممکن بمیرن!

محدودیت خلاقیت میاره ! 

لیوای ، فارلان ، ایزابل به معنای واقعی افزایش خلاقیت در فضای بسته و محدود زیر زمین رو نشون میدن آدم هایی بی باکی که مرگ براشون یه امر طبیعی هستش برای اینکه از بدو تولد در حال مبارزه با مرگ بودن ! 

اروین اسمیت

 Attack on Titan: No Regrets OVA

دیدن مجدد اسمیت اونم بعد مرگ شرافتمدانه اش و تصمیم شرافتمندانه تر لیوای به شدت جذابه ! تو قسمت دوم Attack on Titan: No Regrets مجددا با هوش ، شجاعت و اقتدار خودش ثابت میکنه هیچکسی نمیتونه جاشو بگیره ! 

بررسی انیمه Attack on Titan: No Regrets

خطابه ای که اروین بعد از مرگ دوستای لیوای ارائه میده حرف نداره ! اشاره به تاثیر پشیمونی روی آینده و تصمیمات ! 

لیوای قهرمانی از جنس مرام و شجاعت !

وقتی برمیگردیم به فصل سوم و کنی ، مرام و خستگی و تاثیر شخصیتش رو لیوای رو بیشتر درک میکنیم ! لیوای شخصیت خنگی نیست اما مثل اروین یا آرمین قدرت فوق العاده ای در نقشه خونی و طراحی نقشه نداره اما درکش از واقعیت و محیط پیرامونش از همه شخصیت های این سریال بیشتره و دلیلش هم مشخصه زندگی سیاه و تاریکی که داشته مجبورش کرده بقاء رو تنها دلیلش برای زندگی ببینه! قهرمان تنها درست مثل داییش!

این یه تیکه حرف نداشت کیف کردم!

تو این دو قسمت کاملا متوجه میشیم لیوای اصلا آدم بی احساسی نیست و حاضره برای دوستاش و هر کی که حس کنه بهش ظلم شده بدون هیچ دلیلی جون بده ! 

لیوای نماد سامورایی های بدون ارباب یا رونین هستش!

نکات برجسته

موسیقی متن هر دو قسمت عالی بود مخصوصا زمان مبارزه لیوای با تایتان عجیب و زمانی که اروین داشت حرف میزد. پیانویی که هیرویوکی ساوانو داشت میزد قشنگ رنده بود !!!! عالی 

تایتان عجیب و غریب خیلی شبیه یمیر بود و طراحیش خیلی خوب و ناب بود مخصوصا نحوه حرکتش زیر بارون انیمیتش هم حرف نداشت !فقط برام سوال شده بازهم از این نوع تایتان در انیمه میبینیم ! همچنین وقتی طراحی این تایتان رو دیدم خیلی ناراحت شدم که چرا طراحی در نیمه دوم فصل سوم انقدر افت کرده!

گاد مود لیوای و رنده کردن این تایتانه حرف نداشت از پاره کردن تیاتان میمونی بیشتر حال داد !!! 

در ادامه باهم ببینیم 

این دو قسمت در سال 2016 برای آمریکا و اروپا منتشر شده ! و قسمت اول در ماه آپریل و قسمت دوم در ماه آگوست بعد از 4 ماه منتشر شده ! تو ژاپن اما قسمت اول اواخر سال 2014 و قسمت دوم در اوایل سال 2015 منتشر شده !

مویسقی اوپنینگ Jiyuu no Tsubasa از لینک هورایزن و موسیقی اندینگ هم از great escape از سینما استف بود.

کارگردانی هم بر عهده تتسورو آراکی بزرگ بوده و انیمیشن همم ویت استودیو

انیمه حمله به تایتان یک دونه ساید استوری یا داستان جانبی داره، با اسم Attack on Titan: Ilse’s Journal یا Attack on Titan:OVA که اولین OVA منتشر شده هستش و شامل 3 قسمته

سه تا اسپین آف داره

  1. Attack on Titan: No Regrets در دو قسمت بصورت ova
  2. Attack on Titan: Junior High در 12 قسمت بصورت تلوزیونی
  3. Attack on Titan: Lost Girls در 3 قسمت بصورت ova

دوتا انیمه سینمایی داره

  1. Attack on Titan: Crimson Bow and Arrow
  2. Attack on Titan: Wings of Freedom

که اگه بشه همه شون رو براتون بررسی میکنم البته به غیر از جونیور های که اصلا راست کار من نیست !

خب امیدوارم از این بررسی خوشتون اومده باشه ! منتظر نظرات شما درباره بررسی انیمه Attack on Titan: No Regrets هستم.