اکنون اپل آرکید به مدت سه هفته است که به دنیا آمده و برای iPhone ،iPad و Apple TV منتشر شده است. البته MacOS نیز اضافه می‌کنم. این سرویس که در هر ماه 8 دلار برای یک خانواده هزینه دارد، با دسترسی به کتابخانه بازی‌های ویدئویی کامل و عاری از خریدهای اضافی درون برنامه ای، امکان تجربه مشابه کنسول‌های بازی‌های سنتی را به دستگاه‌های اپل می‌بخشد و حتی از کنترلرهای مدرن که ممکن است قبلاً داشته باشید نیز پشتیبانی می‌کند. با ما همراه باشید تا به بررسی اپل آرکید بپردازیم.


پیش از مطالعه این مطلب بخوانید »


بازگشت به دوران طلایی

بررسی apple arcade

بیش از هر چیزی Apple Arcade برای من یادآور دوره‌ای از اواسط دهه 2000 است که ظهور فروشگاه‌های دیجیتال باعث ایجاد سیل بازی‌های جدید، خلاق در مقیاس کوچک شد. در سرویس‌هایی مانند Xbox Live Arcade و App Store، ما به انواع بازی‌های indie، آزمایشی و به سبک کلاسیک رسیدیم که هرگز آن را به دیسک یا کارتریج تبدیل نکردند.

همان‌طور که می‌دانید، این روزها فروشگاه‌ها چنان پر شده‌اند که کشف بازی‌های عالی و جذاب می‌تواند کار سختی باشد. و به طور خاص در موبایل، محبوبیت بازی‌های به ظاهر رایگان که برای پرداخت هزینه بازیکنان طراحی شده‌اند، باعث شده که تولید سایر انواع بازی‌ها برای بسیاری از توسعه دهندگان غیر اقتصادی باشد.

اما اپل با تأمین بودجه بازی‌های هنری و بدون تبلیغات و “ریزگردها” ، این احساس غافلگیری و کشف را به ارمغان آورده است. البته هنوز هم باید دید که آیا این سیستم پایدار است یا خیر.

در حال حاضر برای همه در این کتابخانه یک چیزی وجود دارد. از بازی‌های پازلی تا مسابقه‌ای، کشاورزی و عرشه سازی، تجربه‌های داستانی، بازی‌هایی با ریتم اکشن و تاکتیک‌های مبتنی بر نوبت، در اپل آرکید پیدا می‌شوند. بهتر از همه، از آن‌جا که قبلاً هزینه دسترسی را پرداخت کرده‌اید، به راحتی می‌توانید از تمام بازی‌ها لذت ببرید.

بهترین دسته بازی‌ها

apple arcade

خب یکی از مهم‌ترین مواردی که در بررسی اپل آرکید باید به آن بپردازیم بازی‌ها هستند. البته این کاملا به سلیقه فرد بستگی دارد، اما شخصا  با توجه به اینکه حداقل برای یک یا دو دقیقه در هر یک از 71 بازی فرو رفته‌ام، در اینجا پنج مورد هستند که بیشتر از همه برای من جذاب بودند.

  • What the Golf
  • Grindstone
  • Shantae and the Seven Sirens
  • Assemble With Care
  • Cricket Through the Ages

با روش خودتان بازی کنید!

از هر روشی که بخواهید می‌توانید بازی کنید! با iPhone، iPad یا Apple TV. با این حال، برخی از بازی‌ها با صفحه نمایش لمسی به بهترین وجه کار می‌کنند، بعضی دیگر با دکمه‌ها بهتر هستند و برخی از آن‌ها کنترل از راه دور را پشتیبانی نمی‌کنند.

اپل از iCloud برای همگام سازی پیشرفت بازی شما به صورت آنلاین استفاده می‌کند. به طوری که هر زمان که با یک دستگاه جدید کار کنید به جدیدترین داده‌های خود دسترسی دارید. iCloud به صورت خودکار و مخفی طراحی شده است، بنابراین هنگامی که از کار بیفتد (به عنوان مثال وقتی اپل تی وی تشخیص نمی‌دهد که من چندین ساعت در آیفون Shantae بازی می‌کردم)، واقعاً راهی برای فهمیدن اینکه چه اشتباهی رخ داده، وجود ندارد.

خوشبختانه این اتفاق برای من نیوفتاده است. اما به هرحال خیلی مهم است که صد درصد به این قابلیت اعتماد داشته باشید.

سوالاتی که هنوز باید به آنها پاسخ داده شود…

اپل آرکید

اگرچه در بررسی اول اپل آرکید بسیار خوب است، اما جزئیات زیادی وجود دارد که فکر نمی‌کنم اپل کاملاً آماده پاسخگویی رضایت بخش به آن‌ها باشد. اول از همه، چگونه بازی‌های جدید اضافه می شوند و با پیشرفت روز پیش می‌روند؟

اپل قول یک کتابخانه ثابت با 100 بازی را داده است، به این معنی که 30 مورد بازی یا بیشتر برای حذف وجود دارد، اما در صورتی که بازی مورد علاقه من از سرویس حذف شود، سرانجام چه اتفاقی خواهد افتاد؟ آیا هشداری وجود خواهد داشت؟ آیا آن بازی به App Store معمولی خواهد رفت؟ آیا برای خرید آن تخفیفی به من پیشنهاد می‌شود؟

در مرحله دوم، اپل به وضوح بودجه زیادی را صرف کرده تا بازی‌های خود را به صورت انحصاری در Arcade راه اندازی کند، اما آیا در آینده می‌تواند این امر را ادامه دهد؟ آیا ما قرار است شاهد بازی‌هایی باشیم که قبلاً در استورهای دیگر عرضه شده‌اند؟

همه این‌ها سوالاتی است که نیاز به پاسخ اساسی دارند اما اگر اوضاع خوب پیش نرفت با توجه به اینکه اشتراک این سرویس ماه به ماه است، بیرون آمدن از آن آسان است.

امیدوارم از خواندن این مطلب لذت برده باشید. اگر نظری دارید خوشحال می‌شویم در بخش دیدگاه‌ها برای‌مان بنویسید.