تنها محصولی که تاکنون نمره بررسی کاملی به آن داده‌ام، اپل واچ است. دقیق‌ترین مدل Apple Watch سری چهار 2018 است، زیرا نه تنها بهترین محصول سال اپل بلکه بهترین ساعت هوشمندی بود که می‌توانستید خریداری کنید.
در سال 2019، اپل به طور ظریفی ساعت سری 5 را عرضه کرده. تعداد کمی از ویژگی‌های جدید را با خود به همراه آورده و هنوز همان طراحی را حفظ کرده است. به سختی ارزش آن را دارد که سری 5 نامیده شود، زیرا بیشتر شبیه به سری 4S است.
آیا این بدان معناست که با بررسی اپل واچ سری 5 با شکست مواجه شده‌ایم؟ ساده نباشید! هنوز راه زیادی به خط پایان مانده است. هنوز هم لیاقت نمره کامل را دارد؟ نه ندارد. نه به این خاطر که بدترین است، بلکه به این خاطر که چیز زیادی نسبت به سری قبل ارائه نمی‌کند.


پیش از مطالعه این مطلب بخوانید:


همان طراحی قبلی

اپل واچ سری 5

اپل واچ سری 5 در مقایسه با سری 4 از نظر ظاهری بدون تغییر است. از نظر سایز 44 میلی متر و برای افرادی که مچ دست باریکی دارند در 40 میلی متر عرضه می‌شود. مدل 44 میلی متری، فقط 36 گرم وزن دارد. این ساعت به سختی در مچ دست شما قابل ملاحظه است، هرگز در زیر پیراهن گیر نمی‌کند و حالت منحنی‌اش به طرز شگفت انگیزی ارگونومیک است.

آیا می‌خواهید از جنس استنلس استیل، تیتانیوم یا سرامیک اپل واچ داشته باشید؟ پس حتما به دنبال آن بروید، اما تفاوت زیادی در بافت یا ساخت وجود ندارد. البته بله، آنها ماندگارتر هستند، و شما امتیازهای “دیگری” را بدست می‌آورید. البته هیچ کس متوجه‌اش نمی‌شود مگر اینکه به آن‌ها بگویید، پس آلومینیوم را تهیه کنید (100٪ بازیافت شده است بنابراین برای محیط زیست بهتر است) و بقیه هزینه را صرف خرید یک بند جذاب کنید.

صفحه نمایش همیشه روشن

Apple Watch Series 5

در این مورد تغییر بزرگی در سری 5 نسبت به سری 4 وجود دارد. نمایشگر همیشه روشن است! بدین معنی که همیشه زمان را نشان می‌دهد. به نظر کمی احمقانه است، اما این مورد تاکنون در هیچ سری اپل واچ نبوده است.

این در هنگام انجام تمرینات ورزشی بسیار مفید است: قبلاً اگر شما اقدام به انجام یک حرکت ورزشی می‌کردید و می‌خواستید ساعت را بررسی کنید تا داده‌های‌تان را بدون توقف مشاهده کنید، غیرممکن بود. تمرینات اکنون در صفحه نمایش همیشه روشن با کاهش میزان زحمت نمایش داده می‌شود.

نوبت صحبت از چهره‌های ساعت است: مجموعه‌ای از چهره‌های جدید وجود دارد، که تقریبا همه‌شان قابل سفارشی سازی هستند. در بین آن‌ها چندین برنده جایزه حضور دارند. چهره ساعت کالیفرنیا جذاب است، اما سادگی جسورانه Numerals Duo مورد علاقه من است.
برای داشتن یک ساعت جذاب به راحتی می‌توانید رنگ اعداد صفحه نمایش را با بند ساعت‌تان ست کنید.

WatchOS 6 که بر روی سری 5 نصب شده و برای نسل‌های قبلی نیز موجود است، افزودنی‌های جدیدی را به شما ارائه می‌دهد. برنامه Noise تلاش جالب توجه تعهد اپل به سلامتی است. هنگامی که در محیط بلندی قرار دارید، به شما هشدار می‌دهد و این‌که قرار گرفتن در معرض سروصدا چگونه می‌تواند به شنوایی شما آسیب برساند. این برنامه در یک مکان شلوغ در حدود 74 دسی بل (db) صدا را اندازه‌گیری کرده و هنگامی که سطح صدا به 100db برسد، هشداری را ارائه می‌دهد. البته این یکی از آن ویژگی‌هایی است که خیلی مفید نیست اما سطح آگاهی بیشتری در مورد محیط اطراف ما فراهم می‌کند.

بررسی اپل واچ سری 5 : باتری و عملکرد

آیا صفحه نمایش همیشه روشن کار باتری را خراب کرده است؟ خیر اپل واچ سری 5 می‌تواند یک روز کامل (حدود ساعت 8 صبح تا 11 شب) کار کند. شارژ مجدد حدود یک ساعت طول می‌کشد. در صورت استفاده از ویژگی‌های تماس در Apple Watch یا پیگیری تناسب اندام مدت طولانی با GPS و نظارت بر ضربان قلب، میزان مصرف شما متفاوت خواهد بود و انتظار می‌رود که عمر باتری کاهش یابد.

اگرچه طبیعی است که هر روز ساعت هوشمند را شارژ کنید، و خب ویژگی‌های جدیدی وجود دارد که فشار بیشتری را روی باتری در سری 5 وارد می‌کند، اما ناامید کننده است که مدل جدید نتوانسته است عمر باتری را به دو روز افزایش دهد. افزایش زمان باعث می‌شود نظارت بر خواب نیز بیشتر شود.

نمونه‌های اولیه Apple Watch از سطح عملکرد لازم برخوردار نبودند. بله این تغییر کرده است و سری 5 هرگز در استفاده از برنامه‌هایی که نیاز به داده دارند تحت فشار قابل توجهی قرار نمی‌گیرد. نرم و سریع است و هرگز ناامید کننده نیست، اما تراشه S5 در داخل این ساعت مزایای عملکردی ندارد و به جای آن بر بازده تمرکز دارد.

نکته جالب اینجاست که اگر بخواهید و تنظیماتش را انجام بدهید، iPhone به صورت خودکار نسخه Watch برنامه‌هایی را که از قبل در گوشی شما نصب شده‌اند اضافه می‌کند. 

اپل واچ سری ۵ دیگر چه کاری می‌تواند انجام دهد؟

با Apple Pay کار می‌کند، می‌توانید موسیقی را روی آن بصورت محلی ذخیره کنید (یا از Spotify / Apple Music استفاده کنید)، هدفون‌های بلوتوث را با آن جفت کنید، تماس برقرار کنید و با Siri گپ بزنید. پاسخ دادن به پیام‌ها و ایمیل‌ها، بررسی آب و هوا، استفاده از آن به عنوان دکمه دیافراگم دوربین از راه دور و حتی تمرین مایندفولنس با ویژگی Breathe. 

امیدوارم از خواندن این مطلب لذت برده باشید. اگر نظری دارید خوشحال می‌شویم در بخش دیدگاه‌ها برای‌مان بنویسید.