بررسی سریال The Flash

با بررسی سریال The Flash در خدمت شما هستیم. داستان سریال فلش از زندگی جوانی دوست داشتنی به نام “بری آلن” آغاز می شود که در سنترال سیتی زندگی میکند (نام کامل وی بارثالامیو هنری آلن است). بری  به علت ضعف جسمانی اش در مدرسه به شدت مورد تمسخر واقع میشد.

ماجرای این سریال – به زبان ساده – از انفجاری در” پردازشگر شتاب دهنده ذرات” در سنترال سیتی، زیر نظر دکتر هریسون ولز (که بعدا معلوم میشود در واقع هریسون نبوده) آغاز می شود. این انفجار باعث شده تا جهش هایی در ژن های برخی از افراد سنترال سیتی که در معرض تابش اشعه قرار گرفته اند، روی دهد. نام اشعه *ماده ی سیاه* هست.


همچنین بخوانید: 5 تا از جدید ترین سریال های نتفلیکس که حتما باید ببینید!


اثر انفجار اشعه

جالب این است که  تاثیر اشعه بر انسانها، ارتباط کاملا مستقیمی با حالات و موقعیت آنان در هنگام برخورد اشعه به آنان دارد. مثلا بری در اثر اصابت این اشعه توانایی حرکت با سرعتی فراتر از نور را کسب می کند. نکته اینجاست که ابر انسان ها در این سریال به دو گروه خیر و شر تقسیم می شوند.

در واقع تعداد زیادی از انسانهایی که با اشعه برخورد کردند طرفدار شرارت اند، و تنها تعداد کمی از آنها طرفدار خیر هستند. صرف نظر از علت این نوع نگاه در فیلمنامه این سریال جذاب، شاید بتوان نتیجه گرفت که این سریال معتقد به “شرارت ذاتی انسان” است. به عبارت دیگر؛ انسانها ذاتا میل به شر دارند و اگر توان و ابزار لازم برای آنها فراهم شود، شر نهفته در وجودشان را به صورت عملی و فیزیکی نشان می دهند.


همچنین بخوانید: 5 فیلم شبیه سریال “The Queen’s Gambit”که باید تماشا کنید!


شکست خالق

صفات بارز این شخصیت بخوبی به بیننده منتقل نمی شود. البته این به معنی بی ارزش کردن سریال فلش نیست اما بنظر من حتی بعد از تماشای بخش زیادی از سریال، هنوز تصویر کاملی از بری بدست نمی آورید. و این به معنای شکست خالق سریال در مقام “شخصیت پردازی” و “تیپ سازی” است.

هر شخصی از دیدن قهرمانی که دختر جوانی را از مهلکه نجات میدهد و یا کودکی معصوم با چشمان آبی را از چنگال نیروهای خبیث در میاورد و به جنگ با ابر انسان های شرور میرود لذت می برد. اما بیننده پرو پا قرص اینگونه اثار سینمایی، علاقه دارد که با ابرقهرمانی زنده و قابل هضم و دارای هویت خاص خود روبرو شود و نه یک جوان امریکایی تکراری با نقاب برچهره که برای نجات جهان قد علم کرده است. البته تعداد کمی از آثار اَبَرقهرمانی به چنین توفیقی دست یافته اند.

داستان تکراری هر قسمت

روال داستان در سریال فلش کاملا یکسان و تکراری است: موجود شروری خلق می شود. “بری آلن ” به جنگ با او می پردازد اما در این نبرد با شکست مواجه می شود. در این زمان به سراغ همکاران خود در آزمایشگاه ستازه میرود و سرانجام نیز شروران را به زانو در می آورد. نکته انجاست که تمام این رویداد ها باید طی 45 دقیقه روی دهد. اما شاید اگر این سریال الزامی به رعایت این قاعده نداشت، در مقام پردازش داستان و شخصیت پردازی به مراتب موفق تر می نمود.

نتیجه ی کلی

علی رغم ضعف هایی که برشمردیم، سریال فلش برای علاقمندان به ماجرا های هیجان انگیز و میخکوب کننده انتخاب خوبی است.

مرسی که تا این آخر مارو همراهی کردین❤️

در ادامه بخوانید: 

5 تا از بهترین سریال های آمازون پرایم که حتما باید ببینید! 

معرفی سریال Ratched ؛ دیوانه از قفس پرید