با بخش پایانی بررسی انیمه BEM همراه وارونه باشید. در سه قسمت پایانی، انیمه BEM از بعضی حقایق پرده برداری میکنه. ولی پرسش های زیادی رو هم ناتموم رها میکنه. تا شاید در فصل دو شاهد پاسخشون باشیم.


پایانی برای یک آرزو

BEM از اول سعی داشت ارزش زندگی انسانی رو یادآوری کنه. شاید نتونسته باشه به نحو احسن و اونجور که باید به این هدفش برسه ولی نیتش خوب بوده. تو این سه قسمت با تمرکز بیشتری به بحث های فلسفی انسان بودن و روش زندگی پرداخته میشه. همچنین دوباره اختلاف طبقاتی و شکافی که بین این دو شهر هست. بیشتر نمایان میشه و به اوج خودش میرسه.

سه قسمت پایانی انیمه BEM نسبت به قسمت های قبلی داستان خیلی بهتری دارن. با این حال هنوز مشکلات قسمت های گذشته همراه خودشون دارن. که در بررسی سه قسمت پایانی به صورت جزئی در پایین تر توضیح میدم. 

برخلاف قسمت های قبلی، دیگه داستان هر قسمت حول یک شخصیت نمیچرخه و هر سه نفر بخشی از داستان رو جلو میبرن. همون طور که انتظار میرفت. هیجان داستان خیلی بیشتر شده و با داستان جدی تری نسبت به قبل روبرو هستیم. 

با تموم این پیشرفت ها در سه قسمت های پایانی، BEM هنوز از اندک پتانسیلی که داره استفاده نمیکنه و قابل پیش بینی باقی می مونه. تا بعد از تموم شدن قسمت آخر، بلافاصله انیمه از ذهنتون پاک بشه و اصلا فراموش کنید که همچین انیمه ای با این نام وجود داشته!

بررسی های قبلی این انیمه:

در ادامه ممکن بخشی از داستان برای شما اسپویل شود


بررسی قسمت ده انیمه BEM

قسمت ده با هجوم دوباره رسانه ها علیه هیولا ها شروع میشه. مغز مردم درباره ی سه هیولا شست و شو داده شده و کل جامعه علیه این سه قرار گرفته. سامرز که هنوز متوجه ی دلیل وجود شخصیتش نشدم. پشیمون شده و به راه راست برگشته و میخواد برای بِم جبران کنه.

بِلو هم هنوز خودش نمیدونه آخر از آدما بدش میاد یا اینکه دوسشون داره.  من هم به نتیجه ای در این باره نرسیدم که بلو دقیقا چی میخواد؟

بالاخره تو این قسمت کمی از راز های هیولا های آشکار میشه. توسط رئیس انجمن چند تا نکته درباره ی نحوه ی ساخته شدنش توسط یک کیمیاگر در صدها سال قبل به ما داده میشه . حالا سوالی که پیش میاد اینه که آیا سه هیولا ما هم مبدا اشان با این زن یکی هست یا نه؟ به نظر خودم که امکانش کم باشه که این ها باهم از یه زمان و توسط به شخص ساخته شده باشن. خلاصه بعد از کمی تعریف کردن و کُری خوندن رئیس انجمن میبینیم که هاراژی خوشحال هم اینجاست. 

سامرز که همین تازگیا پشیمون شده بود دوباره بِم رو تو دردسر میندازه و باعث گیر افتادن بِم تو تله میشه.

بررسی bem

بِم با رئیس انجمن که خودشو وِگا معرفی کرد روبرو میشه. بِم جلوی قدرت خفن وگا کم میاره. فشار زیادی به بِم میاد و باعث میشه که بالاخره فرم دوم بِم رو ببینیم. طولی نمیکشه که بِم توسط هاراژی زمین گیر میشه و اسیر وگا میشه. 

نکته جالب این قسمت رفتار فِلت بود که نشون میداد از قدرتمند بودن وِگا خبری نداره. انگار فک میکرده که وِگا واقعا آدم معمولی هست.


بررسی قسمت یازدهم انیمه BEM 

فِلت بلافاصله بعد از دستگیری بِم، محاکمه ی اون رو هم شروع کرده. نمیدونم دقیقا این هیولا ها چه هیزم تری به فِلت فروختن. با وجود اینکه فِلت آدم خیلی منطقی بنظر میرسه ولی هنوز دلیلش مشخص نشده. قبلا فک میکردم صرفا فقط به دستورات وِگا عمل میکنه. ولی تو این دو قسمت مشخص شد که شخصا با اینا مشکل داره.

قسمت یازدهم برعکس قبلی خیلی خسته کننده هست و اکثر داستان تو دادگاه جریان داره. تو این قسمت هر کدوم از سه هیولا همزمان داستان خودشون رو پیش میبرن. کلا رو رابطه ی هیولا ها با آدم های اطرافشون تمرکز میکنه. 

انیمه ی bem

بِم به صورت ناعادلانه در حال محاکمانه شدن هست. سامرز که از نا امید کردن بِم خسته شده میاد و با سخنرانیش کمی نظر مردم رو عوض میکنه. اما تاثیری تو تصمیم گیری دادگاه نداره و حکم اعدام بِم صادر میشه. 

بررسی قسمت اول انیمه BEASTARS 

بِلا که شخصیتش لو رفته حالا توسط دوستاش بهش خیانت میشه. در آخر هم فقط یه نفر براش میمونه. بِلا یه جوری رفتار میکنه که انگار کار مهمی برای انجام دادن داره. تو قسمت بعدی باید ببینیم که بِلا دنبال چی بوده.

بررسی انیمه bemسایه بیخیال بِلو نشده و بعد از سه بار شکست دوباره میاد سراغش. سایه با صدمه رسوندن به یکی از آشنا های سه هیولا باعث آشفته شدن بِلو میشه. بنظر میاد که بعد از این اتفاق دوباره نظر بِلو درباره ی آدما عوض شده باشه. با توجه به تلاشی که بِلو برا کمک به اون شخص میکنه.

بعد از چند قسمت دوباره به آزمایشگاه برمیگردیم. و انگار با روش اعدام یه موجود نامیرا به مشکل خوردن. دوباره مشکوک ترین فرد این انیمه تو آزمایشگاه حضور داره و هنوز هویتش مشخص نیست.

بررسی انیمه bemحالت گوش شخصی که تابوت هست مثله هیولا ها می مونه


بررسی قسمت آخر انیمه BEM

وقت اعدام بِم میرسه و بِم با مظلوم ترین حالت ممکن رو صحنه حاضر میشه. بعد از اجرای حکم وِگا میاد و شکست در کشتن بِم رو اعلام میکنه. و میگه تنها راهش اتصال سلول های اصلی هستش. بالاخره مشخص میشه که وِگا، بِم رو برای چی لازم داشت.

مشخص میشه که کار مهم بِلا آزاد کردن هاراژی بوده. بِلا به راحتی آب خوردن هاراژی رو راضی میکنه که برگرده. انتظار میرفت هاراژی یکم بیشتر مقاومت از خودش نشون بده.

بهترین انیمه‌های اکشن عاشقانه

بِلو هم سوتفاهمش رو با داریل درست میکنه. رفیقای بِلو هم ثابت میکنن که بچه های جنوب شهر خیلی با معرفت تر از بالا شهری ها هستن(با توجه به دوستان بِلا).

بررسی انیمه bem

انفجاری به قدرت بمب هسته ای، نتیجه ی تماس هیولا ها با هم است. خب داستان اینطوریه اگه دوتا هیولا با هم تماس داشته باشن. کشته میشن ولی یه انفجار هسته ای هم همراهش انجام میشه. وِگا که هدفش خودکشی هست. میخواد این کار رو انجام بده ولی سه هیولای دیگه به دلیل نابودی شهر مخالفت میکنن. اینطور که به نظر میرسه وِگا نابودی شهر براش مهم نیست. ولی حتما هم نمیخواد که شهر نابود بشه. بنابراین بهترین گزینه این میشه که سه هیولا برن تو بیابونی جایی خودکشی کنن اما بجاش میان جوری رفتار میکنن که انگار این گزینه وجود نداره.

نوبت غول مرحله آخر میشه که بیاد و با سه تا هیولا روبرو بشه. مکالمه های جالبی بین مبارزه صورت میگیره که یکیش مشخص کرد که وِگا عمر بیشتری از سه هیولا داره. این باعث شد که فرضیه یکی بودن سازنده ی وِگا و سه هیولا رد بشه. بِلو بعد از اتفاقاتی که براش افتاده حالا دیگه به دوستانش اهمیت میده و برای نجات شهر تلاش میکنه. قدرت دیگه ی بِلو هم تو این نبرد مشخص شد. که قبلا ازش استفاده نکرده بود. 

بررسی انیمه bem

نتیجه ی نبرد هم اسیر شدن وِگا در عمق آب و نابود شدن پل بین دو شهر بود. بعد از اتمام ماجرا هم شهر به آرامش برمیگرده و وِگا فراموش میشه. در آخر هم چیزی که بیشتر از همه منتظرش بودم یعنی هویت اون شخص همراه با تابوتش مشخص نشد. مبدا سه هیولا هم مجهول باقی موند. 

خب همین جا بررسی سه قسمت پایانی انیمه BEM  تموم میشه

با توجه به ناتموم موندن داستان بنظر میرسه که فصل دومی هم داشته باشه. ولی من خبری پیدا نکردم ازش.


امیدوارم از این بررسی راضی باشد. نظراتتون رو هم درباره ی انیمه و پایان بندیش رو با ما در میون بگذارید.

برای دیدن تریلر و سایر ویدیوهای انیمه‌ای به کانال نماشا وارونه سر بزنید.