بررسی سه قسمت پایانی انیمه Noblesse

سلام به همه شما دوستان و دنبال کنندگان عزیز. با بررسی سه قسمت پایانی انیمه Noblesse یعنی قسمت های 11، 12 و 13 انیمه نجیب زادگان در خدمت شما هستم. انیمه نوبلس، بلاخره با 13 قسمت، به پایان رسید. البته شایعاتی مربوط به احتمال ساخته شدن فصل دوم نیز وجود دارند؛ پس باید صبر کنیم و ببینیم که چه چیزی در انتظارمان است.

پیشنهاد می کنیم بررسی سایر قسمت ها انیمه نجیب زادگان را هم مطالعه کنید. همچنین می‌توانید، به کانال نماشای، کانال یوتوب و کانال اینستاگرام ما مراجعه و آن ها را دنبال کنید. یا برای اطلاع رسانی بهتر، نوتیفیکیشن سایت رو فعال کنید.

این سه قسمت، با پاسخ دادن به برخی سوالات، موفق می شوند سیر داستانی انیمه را از حالت غیرمنطقی بودن خارج کنند. همچنین برخلاف قسمت های اول، اکشن های خوبی داشتند. موسیقی متن قسمت آخر، خیلی خوب بود و در سایر قسمت ها هم به خوبی عمل می کرد.

از جمله اتفاقات مهم این قسمت، معلوم شدن دلیل مرگ لرد قبلی بود که نشان داد مقصر بودن رایزل در این اتفاق، فقط یک شایعه است. صحبت های لرد قبلی راجع به انسان ها و تکامل بسیار جالب و تاثیرگذار بود. در واقع پیامی که می توان از انیمه نوبلس برداشت کرد، این است که انسان ها فانی هستند و ممکن است ضعیف باشند؛ اما همین موضوع، باعث شده نسل به نسل به تکامل برسند.


همچنین بخوانید: انیمه های شبیه اتک آن تایتان “بخش دوم”


بررسی سه قسمت پایانی انیمه Noblesse

علاوه بر این موضوع، مشخص شد که تفاوت نوبلس با یک نجیب زاده عادی چیست. یکی از سوالاتی که از همان ابتدا برای من پیش آمده بود، دلیل خواب طولانی رایزل بود. یعنی لرد، به عنوان مجازات او را به این خواب محکوم کرد؟ خب، احتمالش واقعا کم است؛ زیرا قدرت رایزل، از قدرت لرد بیشتر است- یا لااقل آن موقع بیشتر بود. فکر می کنم در صورت ساخته شدن فصل دوم، به این سوال پاسخ داده شود.

با توجه به اتمام پخش این فصل، سوالات و حدسیات زیادی نیستند که بخواهم مطرح کنم. بنابراین در ادامه این مطلب، به بررسی کلی این انیمه، و مرور عواملی که می توانستند باعث بهتر شدن آن شوند می پردازم.

چه عواملی می توانستند باعث بهتر شدن انیمه Noblesse شوند؟

استفاده از چاشنی کمدی

بررسی سه قسمت پایانی انیمه Noblesse

یکی از دلایلی که برخی اوقات باعث می شد من از این انیمه زده شوم، این بود که داستانش به اندازه ای که نشان داده می شد، تاریک نبود. بگذارید یک اثر تاریک مثال بزنم: دفترچه مرگ. در دفترچه مرگ، ما می توانستیم با تمام وجود علت تم سیاه آن را درک کنیم. اما با این حال، هر از گاهی هم شاهد لحظاتی کنایه آمیز یا کمدی بودیم.


همچنین بخوانید: بررسی انیمه Youjo senki ؛ به زودی شعله های نفرت همه را می بلعد!


ولی اصلا درک نمی کنم چرا نوبلس این قدر جدی است. هدف لرد، ریشه در جنون یا چنین چیزهایی ندارد. او فقط احساساتی شده است. داستان افراد یونیون هم بیشتر از اینکه سیاه و ترسناک باشد، غم انگیز است- البته تا اینجا.

اگر وسط تماشای نوبلس، ناگهان به خودتان بیایید، ممکن است از خودتان بپرسید که چرا رهبران خاندان ها اینقدر جدی رفتار می کنند؟ همین موضوع، باعث می شود که دنیای لوکدونیا به نظرتان غیرطبیعی و مسخره بیاید. و هیچ چیز برای یک اثر فانتزی از این بدتر نیست. در واقع، مشکل اساسی نوبلس، تغییر سریع تم است. فکرش را بکنید، در کل قسمت هفتم، به جز سکانس پساتیتراژی، مسخره بازی دو بچه دبیرستانی به ما نشان داده شد و در قسمت هشتم، ما ناگهان با گذشته تاریک فرانکنشتاین روبرو شدیم! از آن طرف، در همین سه قسمت اخیر، ما شاهد حکم اعدام رجتل بودیم و مثلا باید اتفاق سرنوشت ساز و هیجان انگیزی می بود؛ ولی ناگهان با جک گفتن های تائو حال و هوایمان عوض می شود.

اگر قرار است که شاهد داستانی تاریک و جدی باشیم، باید اول دلیل برای تاریک و جدی بودن آن پیدا کنیم! که فکر نکنم این انیمه، بتواند در داستانسرایی با چنین تمی، موفق باشد. این نکته، وقتی تائو داشت شوخی می کرد به ذهن من رسید، اینکه احتمالا خیلی بهتر می شد اگر سازندگان بیشتر روی احساسات تمرکز می کردند و در کنار آن، از چاشنی کمدی هم استفاده می کردند.


همچنین بخوانید: انیمه توکیوغول tokyo ghoul می توانست اثر بهتری شود اگر…


شخصیت پردازی بهتر

بررسی سه قسمت پایانی انیمه Noblesse

شخصیت پردازی این انیمه، جا داشت خیلی بهتر از این حرف ها باشد! هنوز هم، با وجود پایان این انیمه، رفتار تعداد قابل توجهی از کاراکترها همچنان برای من غیرقابل درک است. البته، فکر می کنم سازندگان تمام تلاش خود را برای شخصیت پردازی مناسب لرد، رایزل، فرانکنشتاین و افراد یونیون کرده اند.

حذف مانابو و شین ووی دوست داشتنی!!!

این دو شخصیت، بی خاصیت ترین شخصیت هایی هستند که من تا به حال دیده ام! و در بررسی قسمت های قبلی نیز مدام به این نکته اشاره کرده بودم. این دو نفر، نه چیز خاصی برای ارائه دارند، نه شخصیت پردازی درست و حسابی دارند، نه حتی حضورشان برای داستان ضروری و حیاتی است! تا به حال، تنها کاربردی که داشته اند، این بوده که گروگان گرفته شوند! خب، اگر قرار باشد نجبا را تهدید به آسیب رساندن به انسان ها کرد، فکر می کنم تهدید کردن آنها به خراب کردن یک محله، گزینه بهتری باشد!


همچنین بخوانید: بهترین انیمه‌های گانگستری Gangsta که حتماً باید آن‌ها را تماشا کنید! بخش اول 

می دانید بدترین جای کار کجاست؟ یکی از سکانس های پایانی انیمه، با حضور این دو نفر به نشان داده می شود! بدترین تصویر ممکن برای پرده پایانی!

استفاده بهتر از پتانسیل های داستان

نوبلس، سرشار از پتانسیل است. اما متاسفانه، از این پتاسنیل ها به درستی استفاده نشده است. ممکن است درآینده شاهد استفاده از این پتانسیل ها و پیشرفت های قابل توجهی در انیمه باشیم، اما با این وجود، پتانسیل هایی بوده که سازندگان می توانستند در همان فصل اول از آنها استفاده کنند و آنها را هدر ندهند؛ مثل افراد یونیون که در چهار، پنج قسمت ابتدایی، به عنوان ویلین معرفی شدند.

بررسی سه قسمت پایانی انیمه Noblesse

انیمه نوبلس، می توانسته از دو خط داستانی گذشته و حال خود، به بهترین شکل استفاده کند، اما با این حال در پنج، شش قسمت اول خود بسیار حوصله سربر عمل می کند. پرداخت به مهم ترین موضوعات، سرسری انجام شده؛ اما به حاشیه ای ترین موضوع، توجهی بیش از اندازه شده است! امیدوارم این انیمه، بتواند در فصل آینده خود- در صورتی که انتشار آن قطعی شد- به خوبی عمل کرده و نکات منفی فصل اول را جبران کند.

در ادامه بخوانید:

چرا نباید انیمه ببینیم؟ 7 دلیل منطقی برای تماشا نکردن انیمه

بهترین انیمه‌های خون‌آشامی که حتماً باید آن‌ها را تماشا کنید! بخش اول