سرآغاز ماجراجویی بزرگ‌تر از ماجراجویی!

درود بر هرچی دوست اوتاکو و غیر اوتاکو. همچنین درود ویژه خدمت طرفداران انیمه تابستانی حماسه وینلند Vinland Saga. که اومدید تا ما رو در بررسی قسمت‌های ششم تا نهم انیمه Vinland Saga همراهی کنید. انشاءالله هم از دست ما به دلیل تأخیرهای ممدی، زیاد کفری نباشید. بررسی قبلی رو هم از اینجا می‌تونید بر بدن بزنید.

ولی خدایی دیدید که به اندازه رکورد قیمت دلار بهتون شک وارد شد؟ البته قیمت دلار، بعضی‌ها رو تا مرز سکته برد! تأخیر بررسی قسمت‌های ششم تا نهم انیمه Vinland Saga هم بماند که با قلب و عروق چه کرده! همین الآن هم داره تأخیر می‌کنه. پس سخن را قطع می‌کنم و می‌ریم به ادامه.

قسمت‌های ششم تا نهم انیمه Vinland Saga مثل چند قسمت قبل، و حتی خیلی بهتر از اونا تونسته داستان وایکینگی رو به تصویر بکشه. ماشاءالله بررسی هم کار دشواری بود. که فکر کنم خوب نشد. حوادثی مانند تغییر شخصیتی تورفین، نبردهای دانمارک و انگلیس و دنیای وایکینگ‌ها این قضیه رو اثبات می‌کنه.

به طوری که ایرادات ریزی مثل اینکه روان نبودن انیمیت در برخی صحنه‌ها، اصلاً دیده نمی‌شه. البته یه اتفاق عجیب هم در این قسمت‌ها افتاد. اونم این بود که حس می‌کردم یه جاهایی حذف شده. شایدم از قصد بوده و در آینده با فلش بک جبران می‌کنند. ولی خوب در ادامه دقیق‌تر توضیح می‌دم.


برای رسیدن به درجه‌ای بالاتر از تأخیرهای ممدی، مطالب زیر رو هم با آب بر بدن بزنید.


تو بررسی قسمت‌های ششم تا نهم انیمه Vinland Saga نکاتی تاریخی بسیاری، مثل بررسی پنج قسمت اول انیمه Vinland Saga نیز موجود می‌باشد. که به نحوی ممکن است که اسپویل باشد. ولی خوب ما شدت اسپویل رو کمش می‌کنیم. شما هم تو اون لحظات چشم‌هاتون رو درویش کنید.

اینم اضافه کنم که به تقلید از جناب آقای دست‌پیمان، گفتم بررسی هر قسمت رو جدا از دیگری بیارم. البته بخش‌هایی مثل معرفی بخشی از دنیای جدید انیمه حماسه وینلند Vinland Saga و احتمالات قسمت بعد و نکته سنجی کلی، در مورد کل قسمت‌هاست. همزمان دیدم کار زیاد می‌شه. پس به هر قسمت یه نگاه کوتاه می‌کنیم. بعد نکات کلی رو نگاه می‌کنیم.


قربون دستتون، قبل مطالعه بررسی قسمت‌های ششم تا نهم انیمه Vinland Saga نکات رو زیر رو حافظ شین.

۱_ توصیه دارم که قسمت‌های مورد بررسی رو حتماً قبل بررسی دیده باشین. چون این نقدها صرفاً برای تحلیل، بررسی‌ ظاهری و عمقی تک‌تک قسمت‌هاست. پس ممکنه که حاوی اسپویل باشه.

۲_ هرچیزی که انتظار دارید تو نقد باشه. یا به طور کلی طریقه نقد و هر نظری که دارید رو میتونید در بخش نظرات به اطلاع ما برسانید. تا نقد رو از اینی که هست خوف‌تر کنیم. یه جورایی به نقد واقعی نزدیک‌ترش کنیم. شما هم خودتون رو خالی کرده باشین (به صورت قانونی) و ما هم یه پلی خوش کنیم به نظرات.


نکات زیر رو هم علاوه بر بررسی قسمت‌های ششم تا نهم انیمه Vinland Saga در تمام مطالب مجله وارونه حافظ شین.

۱_ در صورت علاقه، شما می‌تونید از اینجا به کانال نماشای ما مراجعه و دنبالش کنید. تا علاوه بر دسترسی به ویدیوهای قرار گرفته در سایت، به سایر ویدیوهای جالب ما و ویدیوهایی که خودتون درخواست می‌کنید، دسترسی داشته باشید.

۲_ قربون دستتون، بزنید رو فعال‌سازی نوتیفیکش مجله وارونه تا ما رو شاد کنید. چون بعد از مدت‌ها شما می‌توانید با فعال کردن‌ش به اعلان‌های مطالب ما دسترسی داشته باشید. همزمان دیگه لازم نیست مثل قبل سایت رو چک کنید! چون اعلان‌ها کم‌کم و خود به خود برای شما ارسال می‌شود.

۳_ در هنگام نظر دادن در هر مطلبی، در مجله وارونه، خواهشمندم که از تبلیغ و نام بردن سایر سایت‌های فارسی و مخصوصاً عمل ناپسند اسپویل خودداری کنید.

ما هم اگه چنین نظری رو ببینیم، یا خود نظر رو پاک میکنیم یا اصلاحش می‌کنیم تا سرمشق دیگران شود. پس ما رو شرمنده خودتون نکنید. همزمان این شرایط در بیشتر موارد، شامل ما هم میشه.

۴_ در هنگام مطالعه چشمتون رو از صفحه برندارید. مگر هر ۲۰ دقیقه و به مدت ۲۰ ثانیه تا تو این گرونی به دکتر و عینک نیاز نداشته باشید.

با قبول داشتن نکات بالا شما رو به مطالعه‌ی بررسی قسمت‌های ششم تا نهم انیمه Vinland Saga دعوت می‌کنم.


معرفی بخشی از دنیای جدید انیمه حماسه وینلند Vinland Saga

بررسی قسمت‌های ششم تا نهم انیمه Vinland Saga

در این بخش مثل بررسی قبلی، قراره که یه سری مکان‌ها و مناطقی که احتمالاً چیزی ازشون نمی‌دونید رو معرفی کنیم. یه سری اصطلاحات رو هم تعریف کردیم. البته شخصیت‌ها رو جلوتر معرفی می‌کنیم.


منطقه بندی انگلیس

بررسی قسمت‌های ششم تا نهم انیمه Vinland Saga

خوب همه‌ی این مناطق که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید. زمانی برای خود پادشاهی بودند. که یکی یکی به هم پیوستند. البته از این نقشه، فعلأ این رو بدونید که نورژومبریا Northumbria در شمال، آنگلیای شرقی East Anglia در مرکز و شرق و وسکس Wessex در جنوب انگلیس قرار داره، فعلاً بسه.


گاینسبورگ Gainsborough

بررسی قسمت‌های ششم تا نهم انیمه Vinland Saga

استانی در شرق انگلستان، که ورود آشلاد اینا به انگلستان از آن بود. همچنین لشکرکشی شاه سوون King Sweyn، پادشاه دانمارک هم از بالای آن آغاز شد.


رودخانه هامبر Humber

بررسی قسمت‌های ششم تا نهم انیمه Vinland Saga

رودخانه‌ای در بالای استان گاینسبورگ، که از بهم پیوستن چند رود کوچک بوجود می‌آید. ماشاءالله چون عرض این رود زیاده، برای لشکرکشی دریایی گزینه‌ی خوبی است. دلیل اصلی ورود آشلاد اینا و لشکرکشی شاه سوون از بالای استان گاینسبورگ هم، همین رودخانه هامبر می‌باشد.


نورمن‌ها Normans و نورماندی Normandy

بررسی قسمت‌های ششم تا نهم انیمه Vinland Saga

یکی از اقوام وایکینگ‌ها که برای جنگ با فرانسه به شمال فرانسه رفتند. اما کمی بعد، پادشاه فرانسه، سرزمینی در شمال فرانسه را به نورمن‌ها، با حکومت خودمختار خودشان، داد. به این شرط که از فرانسه در برابر وایکینگ‌ها دفاع کنند.

همچنین فرانسوی‌ها به این سرزمین، نورماندی Normandy می‌گویند. در حال حاضر هم با این نام شناخته می‌شود. البته فکر نکنید که اینا یه کشور کوچکیک و ضعیف هستند. چون از نظر قدرت با پادشاهی فرانسه برابری می‌کنند. و یکی از قدرتمندترین دوک‌نشین‌ها یا به عبارتی سرزمین‌های اروپایی هستند.


رودخانه لویر Loire

بررسی قسمت‌های ششم تا نهم انیمه Vinland Saga

رودخانه در نواحی پایین‌تر از نورماندی در فرانسه که عرض و عمق خوبی داره و به دریا می‌ریزه. پس برای کشتی‌رانی خوبه. همچنین قسمت هفتم هم در حاشیه این رودخانه اتفاق افتاد.


یوت‌لاند Jutland

بررسی قسمت‌های ششم تا نهم انیمه Vinland Saga

ناحیه‌ای که روستای آشلاد اینا درش قرار داره. البته این ناحیه یه شبه جزیره است. که بیشتر اون رو در حال حاضر، دانمارک تشکیل داده است. پس نمی‌شه مکان روستای آشلاد اینا رو پیدا کرد. دوستانی که می‌خوان به دانمارک تشریف ببرند. شرمندم که نمی‌تونید به روستاشون سر بزنید.


لندن London

بررسی قسمت‌های ششم تا نهم انیمه Vinland Saga

اینو احتمالاً همه می‌دونند. ولی خواستم محض احتیاط، یه یادآوری بکنم. شهر لندن در سال‌های ۱۰۰۰ پس از میلاد، یک شهر بازرگانی بوده است. مکان آن هم در جنوب انگلیس می‌باشد. همچنین با توجه به مکان آن، می‌توان گفت که تنها جنوب و مرکز انگلیس به دست دانمارک نیافتاده است.


رودخانه تایمز Thames

بررسی قسمت‌های ششم تا نهم انیمه Vinland Saga

رودخانه که از وسط شهر لندن می‌گذره. طول و ابعادش هم برای کشتی‌رانی خوبه. به طوری که می‌شه از طریقش به مرکز وسکس رسید.


هوردالاند Hordaland

بررسی قسمت‌های ششم تا نهم انیمه Vinland Saga

اسم ناحیه‌ای پرجمعیت در جنوب نروژ. که در قسمت هشتم اسم یکی از شخصیت‌ها بود. با توجه به کشته شدن خانواده این شخصیت، در این ناحیه یه جورایی با خودم گفتم در طی حمله دانمارک به نروژ این اتفاق افتاده.


جلینگ Jelling

بررسی قسمت‌های ششم تا نهم انیمه Vinland Saga

نام روستایی در مرکز و شرق دانمارک که به دریا نزدیک است. همچنین اردوگاه ارتش دانمارک پیش از حمله به انگلیس، در نزدیکی این روستا بود.


نگاهی کوتاه به قسمت ششم انیمه Vinland Saga

بررسی قسمت‌های ششم تا نهم انیمه Vinland Saga

قسمت ششم رو می‌شه یکی از بهترین قسمت‌های انیمه حماسه وینلند Vinland Saga دونست. چون تونسته رشد شخصیتی یا به عبارتی تغییر شخصیتی تورفین رو به بهترین شکل، به تصویر بکشه. طوری که به نظر چند قسمت در یک قسمت جاسازی شده است.

البته از یه طرف به نظرم می‌اومد که از نظر انیمت و طراحی به نسبت قسمت‌های قبل کمی ضعیف عمل کرده است. مخصوصاً در صحنه‌ی ابتدایی که بارون رو به خوبی به تصویر نکشیده. انگار که به جای بارون دارن یه سری خط رو با چراغ قوه روی انیمه، می‌ندازن.

از اون طرف، موقعی که در گاینسبورگ، لنگر می‌ندازن. در حرکات شخصیت‌ها و مخصوصاً تورفین، موقعی که دل و روده می‌بینه، کمی تصویر، گیر داره. البته درسته که انیمه‌ها به طور کلی ۱۴ فریم بر ثانیه هستند. ولی با توجه به قسمت‌های قبل، باید روان‌تر می‌بود.

بررسی قسمت‌های ششم تا نهم انیمه Vinland Sagaطراحی سه‌بعدی این خون‌ها که می‌پاشه، منو یاد شربت آلبالو انداخت. شما چطور؟

موسیقی متن هم مثل تمام قسمت‌های قبل، حرف نداشت. مخصوصاً موقعی که تورفین برای اولین بار کسی رو می‌کشه. و صحنه‌ی پایانی انیمه که باعث عوض شدن تورفین و پدید آمدن تورفین فعلی می‌شه. اونم با پیانو و صدای گوش نوار که گاهی از Tokyo Ghoul:re الهام می‌گیرد.


نگاه کوتاه به قسمت هفتم انیمه Vinland Saga

بررسی قسمت‌های ششم تا نهم انیمه Vinland Saga

قسمت هفتم، برعکس قسمت ششم از نظر داستانی و احساسی حرفی برای گفتن، خیلی نداشته. و بیشتر روی دخالت آشلاد اینا در نبرد یک نبرد داخلی فرانسه تأکید داره. اما خوب به نسبت قسمت ششم در طراحی و انیمیت بهتر عمل کرده. مخصوصاً اینکه انگار بر روی رنگ‌ها بیشتر تأکید شده است.

از اون طرف، انیمیت روان‌تر و جذاب‌تر می‌باشد. موسیقی هم با اینکه آرام نبود. اما حماسه‌های خودش رو داشت. چیز دیگه‌ای به ذهنم نمی‌رسه. ولی اینم اضافه می‌کنم که خوب حواستون به فرانسه و مخصوصاً نورماندی باشه.

چون پادشاه فعلی انگلیس، به اونجا پناه برده. و اگر انیمه بخواد نبرد‌های پس از شاه سوون رو به تصویر بکشه. حتماً شاهد بازگشتش خواهیم بود.


نگاهی کوتاه به قسمت هشتم انیمه Vinland Saga

بررسی قسمت‌های ششم تا نهم انیمه Vinland Saga

قسمت هشتم، هیچی کم نداره. مخصوصاً اینکه از طراحی سه‌بعدی در جاهایی مثل آب ابتدای انیمه استفاده نشده. انیمیت هم روون و زیباست. جزئیات هم به خوبی دیده می‌شه. موسیقی هم حرفی برای گفتن نمی‌ذاره. انگار که حس می‌کنم نیاز به بررسی نداره.

خود قسمت هشتم هم بر روی خونه‌ی آشلاد اینا، دوئل، شروع نبرد برای لندن و یه سری پیام اخلاقی تأکید داشت. پیام اخلاقی مثل اینکه هرکسی برده‌‌ی چیزی است. که بر فیلسوف بودن آشلاد اشاره دارد. البته در این قسمت یکی از بهترین صحنه‌های انیمه اتفاق می‌افتد. یعنی ملاقات تورفین با پدرش.

وقتی هم به شکل کودکی‌اش درمیاد. انگار که کودک درونش می‌خواد فوران کنه. و عین ابربهاری هم گریه می‌کنه. موسیقی هم که تکه! از اون طرف تو گفت‌وگوش با هوردالند، یهو یاد قدیما می‌افته و می‌شه فیلسوف. وارد سایر بحث‌ها هم نمی‌شیم. چون دفترچه یادداشت گوشی بنده هم یه ظرفیتی داره.


نگاهی کوتاه به قسمت نهم انیمه Vinland Saga

بررسی قسمت‌های ششم تا نهم انیمه Vinland Saga

قسمت نهم بهترین مبارزه برای فتح لندن رو به تصویر می‌کشه. البته برام سواله که چرا وسط رودخانه مبارزه می‌کنند. از خشکی و رودخانه با هم ترکیبی حمله کنید. شانس برد بیشتره. یعنی اینقدر دفاع زمینی لندن قویه؟ ولی خوب شاه سوون حتماً یه چیزی می‌دونه دیگه.

دیدگاه تورفین در مورد جنگ هم خیلی جالبه‌. واسه این می‌گم که اگه شما انیمه Kingdom رو دیده باشید. بیشتر شخصیت‌ها دنبال افتخار و این چرت و پرت‌ها با نبرد‌های بسیار و کشتن فرماندهان قدر دشمن هستند. یه جورایی دلیلش هم اینه که عمدتاً نبردها برای بقا نیست. برای پیروزی است.

ولی خوب برای وایکینگ‌ها عمدتاً جنگ یه طرفه هست. انگار که فقط غارت و قتل عام می‌کنند و به جلو حرکت می‌کنند. یعنی بهش جنگ نمی‌شه گفت. خوب معلومه تورفین هم اعصاب براش نمی‌مونه.

انیمیت و موسیقی هم کار خودش رو می‌کنه. مخصوصاً موسیقی که در مکالمه‌ی ابتدایی تورفین و آشلاد، شکلی جدیدی از پیانوی حماسه وینلند رو بهمن نشون می‌ده. در مبارزه میان تورفین و تورکل هم اگه درست یادم باشه. برای اولین بار از گیتار الکتریک در موسیقی استفاده می‌شه.

ولی باز با طراحی سه‌بعدی کشتی‌ها زیاد حال نمی‌کنم. یه طوری طراحی شدن که انگار چندتا قایق اسباب بازی روی آب وول می‌خورند. البته این هفته یه چیزی رو فهمیدم. موقعی که داشتم تریلرهای اخبار انیمه این هفته رو نگاه می‌کردم. یه سری‌هاشون از نظر کیفیت اصلأ چیزی بارشون نبود.

بررسی قسمت‌های ششم تا نهم انیمه Vinland Saga

همزمان که به حماسه وینلند Vinland Saga که نگاه می‌کردم. می‌گفتم:« ممد تو از چیش ایراد می‌گیری؟ به این خوبی. اصلأ ایراد نداره ». پس ولش کنید. چون طلاست.


وایکینگ‌ها

بررسی قسمت‌های ششم تا نهم انیمه Vinland Saga

تا الان همه می‌دونیم که وایکینگ‌ها افرادی ساکن دریای شمال، دانمارک و شبه جزیره اسکاندیناوی هستند. همزمان علاقه بسیاری به زندگی در انگلیس، یک سرزمین حاصل‌خیز دارند. در جنگ‌آوری هم با توجه به اینکه در شرایط سخت زندگی می‌کنند. و از راه غارت زندگی می‌کنند. خیلی مهارت دارند.

اما از نظر خودشون چی؟ بذارید دقیق‌تر بگم. تو اول قسمت ششم، آشلاد می‌گه وایکینگ‌ها سلاح‌های خوبی در این جنگ هستند. اما چرا طوری حرف زد؟ انگار همه رو نمی‌گه؟ خوب سه حالت وجود داره.

۱_ اگه دقت کرده باشید. ژاپنی‌ها گاهی وقت‌ها به جای ضمیرهای ما، من و تو و… از اسم استفاده می‌کنند. اگه اینم از همین حالات باشه. پس منظور آشلاد، کل همه است.

۲_ وایکینگ در بین وایکینگ‌ها به هرکسی گفته نمی‌شه! یعنی اون گروه از وایکینگ‌ها که مستقیم از غارت درآمدزایی می‌کنند، وایکینگ هستند. پس کسایی مثل ساکنان همون روستای ایسلندی اوایل انیمه، که غارت‌گر نیستند. وایکینگ واقعی نیستند.

۳_ در این جنگ، حساب وایکینگ‌ها از دانمارکی‌ها جداست. و اگه دقت کنید در چند قسمت نیز، راوی محترمه، وایکینگ‌ها و دانمارکی‌ها رو جدا حساب می‌کنه.

در هرحال در این جنگ جلوداران، وایکینگ‌ها بودند. که از شمال شروع و به سمت جنوب انگلستان حرکت کردند.


یادگاری از دو جای متفاوت

بررسی قسمت‌های ششم تا نهم انیمه Vinland Saga

خنجر دوم تورفین رو همه که دیدید دیگه، نه؟ از نظر طراحی خود خنجر و جدا از انیمه، خنجر ارثی تورفین یه چیز دیگه است. اما این خنجر دوم هم یه اشتراک بزرگ با خنجر ارثی داره! اونم علامت دو فلش در سمت راستش هست.

با توجه به این علامت، می‌شه گفت خواستگاه یا سازنده این دو خنجر یکی است. اما چطور؟ سه احتمال وجود داره؟

۱_ صاحب خنجر دوم اونو به طریقی از وایکینگ‌ها یا دانمارکی‌ها بدست آورده است.

۲_ با توجه به نبود خنجر ارثی در دستان تورس، در اولین قسمت انیمه Vinland Saga. می‌توان گفت تورس، اونو بعد از صحنه‌سازی مرگش، به طریقی از انگلیس بدست آورده است.

۳_ خنجر‌ها رو صرفاً از یه بازرگان گرفتن. بدون درنظر گرفتن کشور سازنده، برند، تاریخ ساخت و تاریخ انقضا!


پادشاهی انگلیس، یک پادشاهی نابود شده؟

بررسی قسمت‌های ششم تا نهم انیمه Vinland Saga

حرف‌های خانم بزرگ قسمت ششم رو یادتونه؟ که در مورد دو شاه انگلیسی حرف می‌زد؟ خوب خواستم در مورد این دو سخنی بگم. یکی از این دو، پادشاه قبل قبلی انگلیس است. یعنی ادگار که ماشاءالله پادشاه کل سرزمین انگلیس بوده.

یعنی کسی که سرزمین انگلیس رو یکپارچه می‌کنه. همچنین گویا دوران حکومتش، یه حکومت صلح‌آمیز بوده. به طور کلی می‌شه گفت بچه‌ی خوبی بود. بعد از مرگش هم، پسر بزرگ‌تر یعنی ادوارد به تخت می‌شینه. اما جناب اذلرد Aethelred، فرزند کوچک‌تر، در طی جنگ داخلی که ادوارد کشته می‌شه، به تخت می‌شینه.

البته اذلرد مثل پادشاهان دوران قاجار خودمون که یکی در میان تو زرد بودن، تو زرده. اونقدر که خام درباریان می‌باشد. همزمان وقتی که دانمارکی‌های ساکن انگلیس رو می‌کشه. پادشاه دانمارک هم که به انگلیس قدم رنجه می‌فرمایند. تو خودش توانی برای مقابله نمی‌بینه. در نهایت هم میگه بای بای! البته بعداً یه کمی دست و پا می‌زنه.


تورفین، کانکی جدید؟

بررسی قسمت‌های ششم تا نهم انیمه Vinland Saga

اصل مطلب قسمت ششم این بود که تورفین به تورفینی تبدیل می‌شه که دیگه بچه نیست. خوب با توجه به اینکه در مورد ساخت و اینا از قبل گفتیم. اینجا فقط اتفاقات افتاده در این تبدیل رو با نکات ریز دیگر، مرور می‌کنیم. کلا سه عامل سبب این تغییر می‌شه.

۱_ انگیزه انتقام پدر، که از همون اول، تورفین اونو داشت.

۲_ خود آشلاد! اونم با تحریک کردن تورفین به بزرگ‌ شدن، با روش‌هایی مثل نجات دادنش از مرگ! البته اگه فکر می‌کنید که آشلاد تورفین رو نجات نداد. بهتره دوباره همون صحنه که آشلاد تورفین رو از مرگ نجات می‌ده ببینید.

بررسی قسمت‌های ششم تا نهم انیمه Vinland Saga

مخصوصاً صحنه بعد، که اگه به شمشیر آشلاد نگاه کنید. رد خون تا خود دسته‌ی شمشیر ادامه نداره! که می‌شه گفت به احتمال قوی از قصد شمشیر رو کامل فرو نکرده.

بررسی قسمت‌های ششم تا نهم انیمه Vinland Saga

۳_ خانواده‌ای که از تورفین مثل پسر خودشون یعنی جان، نگهداری می‌کنند. البته بیشتر اتفاق افتاده برای اونها و اینکه خانم بزرگ برای تورفین اشک می‌ریخت. سبب این تغییر شده است.


گذر زمان

بررسی قسمت‌های ششم تا نهم انیمه Vinland Saga

اگه دقت کرده باشید. زمان در انیمه داره به سرعت می‌گذره. انگار که طوری انیمه کارگردانی شده که حذفیات حس نشه. ولی گاهی حس می‌شه. مثلاً وقتی تو قسمت هفتم تورفین با تیر آتشی علامت می‌ده. توضیحی در مورد پیام نمی‌ده.

چون به نظر از روی همون آشلاد فهمید که فرمانده‌ی فرانسوی پول بده نیست. در نهایت هم سرش کلاه می‌ذاره. یا مثلاً در قسمت هشتم، به نظر میاد که بیورن، یه جورایی مسئول تورفینه. با توجه به حرفی که آشلاد به بیورن بعد از دوئل می‌زنه‌. اما خوب جزییأت زیادی گفته نمی‌شه.

حتی به نظرم مدت زمان حضور در روستای آشلاد اینا باید بیشتر باشه‌. اما خوب گویا خواستن خلاصه کنن. در هرحال برای مطمئن شدن دو راه وجود داره.

۱_ از یکی که مانگاش رو خونده، خواهشمندم پاسخی به ما دهد. چون کاشف به عمل اومدم قسمت هشتم انیمه در چپتر دوم مانگاست. مانگا هم حدود ۱۶۰ چپتر داره. پس اگه درست فهمیده باشم مانگا هم خلاصه هست. انیمه یا زیاد ادامه داره، یا پایان باز داره.

۲_ با توجه به اینکه مانگا بیش از ده سال است که داره چاپ می‌شه. اگه در همین یه فصل ۲۴ قسمتی قضیه تموم شه. کلا از بیخ، داستان قیچی شده.


خانه‌ای برای غارت‌گران!

بررسی قسمت‌های ششم تا نهم انیمه Vinland Saga

روستای ارباب گورم که یه جور خونه برای آشلاد ایناست. در واقع می‌شه گفت که چیزی ازش نمی‌دونیم. حتی مکانشم توی شبیه جزیره یوتلند می‌باشد. که بخشی از خود دانمارک است. و اگه دقت کنید. با توجه به اینکه کشتی پدر تورفین و تورفین رو اهالی به نظر نشناختن.

می‌شه گفت که از سال ۱۰۰۲ میلادی برای اولین بار بعد از ۱۰ سال به این روستا اومدن. خوب پس یه جور استراحتگاه است. که چون جنگی در کار نبود و جنگی در راه بود. اومدن استراحت برای قبل جنگ. شایدم یه سری نیرو خواستن بگیرن.

پس احتمالاً تا چند قسمت آینده یا شایدم پایان فصل، این روستا رو نبینیم. ولی بازم وایکینگ‌ها رو برم که با اون همه کشت و کشتار و غارت، عین خیالشونم نیست. انگار که یه شغل عادی است.


دوئل!

بررسی قسمت‌های ششم تا نهم انیمه Vinland Saga

بالآخره دومین دوئل آشلاد و تورفین شروع می‌شه. مبارزه‌ای که درش آشلاد از همون اول دنبال راهی برای عصبانی کردن تورفین می‌گشت. تا شانس برد رو بیشتر کنه. موفق هم می‌شه. البته برام سواله که اگه تورفین آشلاد رو بکشه، چی می‌شه؟ تورفین رو هم می‌کشن. یا نه می‌گه بای بای؟

بگذریم، انیمیت همین مبارزه، عالی بود! به جز اینکه تصاویر تماشاچیان در هنگام سخن در مرود پدر تورفین، همون طور مشتاق بود. انگار که اصلا نمی‌شنود. یا چیزی دیگه‌ای رو به جاش می‌شنوند. در هرحال خود مبارزه طوری بود که می‌گفت که تورفین از پس‌ش برمیاد. ما هم بعدش باید بگیم بای بای فیلسوفی که نامش آشلاد بود!

بررسی قسمت‌های ششم تا نهم انیمه Vinland Saga


تورکل، دوستدار جنگ!

بررسی قسمت‌های ششم تا نهم انیمه Vinland Saga

تورکل رو شاید یادتون باشه که کیه. ولی در هرحال یه مرور از اینکه کیه، می‌کنیم. البته چیز زیادی هم ازش نمی‌دونیم. اما ایشون:

۱_ عضو سابق دریانوردان یوم و ارتش دانمارکه. البته صرفاً برای پول و مخصوصاً خوش‌گذرانی این ور و اون ور می‌ره.

۲_ دوست یا حداقل هم‌رزم تورس، پدر تورفین. همین عامل احتمالاً باعث یه پایان احساسی یا خشک براش می‌شه. یا به گروه دوستان تورفین ملحق می‌شه.

۳_ معروف به تورکل بلند قامت. که با توجه به هیکل‌ش کاملاً طبیعی است.

۴_ دارای برادری به نام سیگوالدی Sigvaldi که فرماندهی دژ افسانه‌ای یومزبرگ که هنوز کشف نشده رو بر عهده داره.

در مبارزه با تورفین هم سنگ تموم می‌ذاره. یعنی تورفین برعکس مبارزه با آشلاد که با محتاط بودن داشت می‌برد. اینجا با تمام قدرت یه شکست خفن می‌خوره. البته دفعه بعد احتمالاً قدرتمند‌تر ظاهر خواهد شد. ولی ناموسا با توجه به اینکه این انیمه، تاریخی است. قدیما این طوری می‌جنگیدند یا تو انیمه اغراق شد؟


ادموند کیست؟

بررسی قسمت‌های ششم تا نهم انیمه Vinland Saga

حتماً وقتی که تورکل در مورد شاهزاده ادموند، تنها ژنرالی که می‌توست در مقابل دانمارک بایسته. حرف می‌زد. با خودتون گفتین که ادموند کی هست؟ خوب ما هم یه سری جستجو نمودیم. در نهایت هم یه چیزایی ازش فهمیدیم.

ایشون فرزند پادشاه فعلی، اذلرد هستند. به نظر هم برعکس پدرش که فرار کرده، نیست. البته گویا با پدرشون تشریف بردن به نورماندی. اما در آینده احتمالاً خواهیم دیدش. چون با پدرش برای بازپس‌گیری تاج و تخت برمیگرده. بعد از مرگ پدرش هم، به جای فرار در مقابل وایکینگ‌ها می‌ایسته. واسه همین بهش لقب Ironside رو می‌دن.


فرزند دوم پادشاه!

بررسی قسمت‌های ششم تا نهم انیمه Vinland Saga

در آخر قسمت نهم، شاه سوون چیزی حدود ۱۶ هزار نفر رو برای لشکرکشی به وسکس، سرزمینی در جنوب انگلیس می‌بره. با این حساب به نبرد‌های پایانی هم نزدیک‌تر می‌شیم. البته شاهزاده دوم، که بهش میگیم جناب نقابی، با چهار هزار نفر در لندن می‌مونه.

ایشون رو اگه فکر می‌کنید چیزی بارش نیست. باید بگم که در آینده عمر پادشاه بودن‌ش از برادر بزرگ‌ترش هم بیشتر می‌شه. پس دست کم نگیریدش. یا شایدم فعلا دست‌کم بگیریدش. چون گویا الان ناز پرورده تشریف دارند. ولی از آینده کسی خبر نداره.

به احتمال قوی هم تورفین اینا باهاش روبه‌رو می‌شن و رفیق هم یهو دیدی شدند. یا حداقل یه نیم نگاه بهم می‌اندازند. ولی در آینده.


احتمالات قسمت دهم انیمه حماسه وینلند Vinland Saga

بررسی قسمت‌های ششم تا نهم انیمه Vinland Saga

اگه دقت کنید. تا الان تنها چیزی که در تریلر ها نشون داده شده، ولی هنوز ما ندیدیم. جمال جناب نقابی است. همزمان با توجه به تیتراژ، قراره یه نبرد بین ایشون، تورکل و آشلاد اینا اتفاق افتد. در نهایت هم یا تورکل غذل خداحافظی رو می‌خونه. به تورفین هم می‌گه من باباتو می‌شناختم و از این حرفا.

یا یهو دیدین، که رفیق شدن رفت‌. ولی خوب اگه به این بحث در قسمت بعد نرسه. می‌ریم سراغ یه سری نبرد در مرکز انگلیس و وسکس یا لندن. همین و بس.


نکته‌سنجی کلی

دیگه با توجه به اینکه چهار قسمت بررسی شده، پستی بلندی‌هایی نسبت به هم دارند. هر نکته‌ای که بگیم به قسمت دیگه بر می‌خوره. پس نکته سنجی نمی‌کنیم. به جاش نحوه‌ی نمره دهی به کل بررسی رو بهتون می‌گم که شاکی از نمره نشین. خوب ابتدا به هر قسمت یه نمره می‌دیم.

قسمت ششم انیمه Vinland Saga

داستان و موسیقی این قسمت رو دست نداره‌. ولی در طراحی و انیمیت نسبت به سایر قسمت‌ها کمی ضعیف عمل کرده. پس بهش ۹ از ۱۰ می‌دیم.

قسمت هفتم انیمه Vinland Saga

از نظر مبارزه، موسیقی و انیمیت عالی عمل شده است. البته نکته داستانی چیزی نداشت. پس به همین بهانه بهش ۸ از ۱۰ می‌دیم.

قسمت هشتم انیمه Vinland Saga

ذاتا ایرادی از این قسمت نمی‌بینم. ۱۰ از ۱۰، تمام.

قسمت نهم انیمه Vinland Saga

تنها ایراد موجود در قسمت نهم هم، طراحی سه‌بعدی آب و کشی‌هاست. واسه همین بهش ۹ از ۱۰ می‌دم.

خوب حالا جمع می‌شه ۳۶، تقسیم بر ۴ هم می‌شه ۹ از ۱۰. اونم با ارفاق، پس تو دلتون نگین این چه وضع نمره دادنه.


ممنون که تا به اینجا، به ما در بررسی قسمت‌های ششم تا نهم انیمه Vinland Saga رخصت دادید. انشاءالله هم عاملی به نام تأخیرهای ممدی، دیگر وجود نخواهد داشت.

لطفاً هر نظری که در مورد این بررسی دارید. رو حتماً از طریق بخش نظرات به اطلاع ما برسانید. که کیفیت کار رو تا جایی که جان در توان داریم‌، ببریم بالا. همزمان با نظرات شما بیشترین میزان آشنایی رو داشته باشیم.

همچنین تمامی دوستانی که علاقه به مبحث همکاری در بخش انیمه، سایر بخش‌های مجله وارونه یا مبحث زیبای تبلیغات دارند. میتونند از طریق بخش تماس با ما، بخش نظرات یا ایمیل info@varune.com اعلام همکاری کنند.

منتظرتون هستیم، پس منتظرمون باشید