سلام خدمت همه رفقای انیمه باز با بررسی قسمت اول انیمه Beastars در خدمت شما هستم. انیمه Beastars یا جانوران یکی از مورد انتظارین انیمه های پاییز 2019 بود و 9 اکتبر یعنی دو روز پیش بالاخره قسمت اولش پخش شد !

معرفی مانگا 

مانگای جانوران / Beastars توسط خانوم پارو ایتاگاکی / Paru Itagaki نوشته شده شخصی که 26 سالشه و این اولین مانگای بلند و سریالی این مانگاکا هستش. مانگای Beastars از 8 سپتامبر 2016 توسط مجله مشهور ویکلی شونن جامپ منتشر شده و تا الان 15 جلد ازش ریلیز شده .

پارو ایتاگاکی / Paru Itagaki تویستده مانگا Beastars
پارو ایتاگاکی / Paru Itagaki تویستده مانگا Beastars جالب بدونید هیج تصویری از چهره این خانوم موجود نیست و اکثر جاها با همین ماسک حضور داشته حتی مراسم اهدای جوایز!!!

این مانگا موفق شده جوایز زیادی رو ببره که مشهور ترینش جایزه Manga Taishō در سال 2019 بوده.

معرفی انیمه 

اوایل سال 2019 بود که خبر اقتباس مانگا و ساختش توسط استودیو Orange منتشر شد.استودیویی که برای ساخت آثار محبوبی مثل انیمه زیر رادار و به شدت جذاب Land of the Lustrous و Black Bullet شهرت داره.

کارگردانی انیمه Beastars بر عهده هنرمند کهنه کار شینیچی ماتسومی / Shinichi MATSUMI شخصی که برای حضور در انیمه های مشهور و محبوبی مثل بابا لنگدراز (استوری بورد و کارگردان اپیزود) و پورکو روسو (دستیار کارگردان هایائو میازاکی بوده ) شهرت داره.

نوشتن فیلمنامه اقتباسی از مانگا هم بر عهده نانامی هیگوچی / Nanami HIGUCHI بوده شخصی که برای حضورش در انیمه KIll La Kill و Little Witch Academia شهرت داره.
طراحی شخصیت ها هم بر عهده نائو اوتسو / Nao OOTSU بوده این شخص هم برای حضور در انیمه های مشهور مثل Banana Fish و Saga of Tanya the Evil و شهرت داره.
و در نهایت آهنگسازی این انیمه بر عهده ساتورو کووساکی بوده آهنگساز مطرحی که برای ساخت موسیقی متن انیمه Wandering Son و  Kannagi: Crazy Shrine و Wake Up, Girls! و Star Driver شهرت داره.

خب بریم سراغ بررسی

همین اول کار باید بگم این انیمه حرف نداره و به احتمال زیاد مثل بمب میترکه ! از همون سکانس های اولیه قسمت اول میفهمیم با یه انیمه پدر مادر دار طرف هستیم نه یه انیمه متوسط !
داستان انیمه در سبک درام، شونن، روانشناختی و برشی از زندگی هستش و از همون قسمت اول کاری میکنه با دقت به دیالوگ ها و اتفاقاتی که داره میوفته توجه کنید !
شخصیت پردازی فوق العاده ، توجه به ریز جزئیات رفتارهای متقابل اشخاص در دنیایی سورئال با آرمانهایی سورئال تر که برای دسترسی به این آرمان ها حیوانات پا روی غریزه خودشون گذاشتن !
سبک هنری و ارت استایل انیمه حرف نداره! نقاشی و انیمیشن دو بعدی که بوسیله انیمیشن 3 بعدی تکمیل شده به زیبایی هرچه تمامتر داستان رو جلوی چشماتون زنده میکنه ! طراحی شخصیت های بی نظیر و اهمیت دادن به جزئیات کوچک باعث میشه از فریم به فریم انیمه لذت ببرید! (پیشنهاد میکنم اگه مقدوره براتون حتما با کیفیت 1080 ببینیدش!)
و در نهایت می رسیم به موسیقی، که خب باید به گم به جد حرف نداره! موسیقی کلاسیکال و آکوستیک که سازهایی مثل پیانو، چلو و ویالون نقش اصلی رو در این موسیقی متن بی نظیر بر عهده دارن.

بریم سراغ بررسی قسمت اول انیمه جانوران .قبل مطالعه بررسی مطالب زیر رو هم یه نگاهی بکنید »


در ادامه با بررسی قسمت اول انیمه Beastars همراه من باشید

قسمت اول انیمه Beastars بدون اوپنینگ شروع میشه و نکته جالب اینه که اندینگ هم نداره و اندینگ بصورت فیلم های سینمایی با نوشتن اسم دست اندرکاران انیمه تموم میشه !
کیفیت انیمیشن ، کادر بندی ، رنگ بندی انقدر خوبه که همون اول کار تشک میپرونی و متوجه میشی با یه تیم حرفه ای طرف هستی که دارن همه تلاششون رو میکنن تا یه کار حرفه ای ارائه بدن !
همزمان با انیمیشن که داره جر میده… موسیقی هم از طرف دیگه شروع به بازی کردن با گوش هاتون میکنه و مجددا تاکید میکنه عمو این انیمه مثل انیمه های استریو تایپ نیست!
جدا از ویژگی های صوتی تصویری، داستان این انیمه فوق العاده است. داستان حیوونایی که تو یه دنیای سورئال با قوانین آرمان گرایانه دارن کنار هم زندگی میکنن ! گوشت خوارها در کنار گیاه خوارها !
داستان اصلی داخل مدرسه ای اتفاق میوفته که همه این حیوانات کنار همه به درس خوندن مشغول هستن! اولین چیزی که ذهن منو درگیر کرد این موضوع بود که تو این آرمان شهر تنها گوشت خوارها باید با طبیعت خودشون مبارزه کنن نه گیاه خوارها !
در سکانس اول شاهد این هستیم که تم که گوسفند هست توسط یک گرگ که به نظر میرسه دوست و همکلاسیش هم هست کشته و خورده میشه !
بررسی قسمت اول انیمه Beastars
اتفاقی عجیب که درست در جایی رخ میده که قرار بوده سخرانی در ارتباط با ارمان های این دنیای سورئال انجام بشه ! همین جا قوانین رو که برای این جامعه انتخاب شده مشاهده میکنیم.

قوانین جالب و تامل برانگیز

  • درک برابر و متقابل گونه های مختلف

  • اهمیت، داشتن وجوه مشترک با گونه های مختلف

  • شفاف سازی قوانین جامعه

  • سرکوب غرایز وحشی

  • پایه گذاری اخلاقیات

همین 5 تا سر فصل رو میشه به راحتی تو دنیای ما ادم ها هم مشاهده کرد ! و ساعت ها راجع بهشون بحث کرد.

نکته ای که برام بوجود اومده اینه ایا این جامعه تازه بوجود اومده یعنی صلح بین حیوانات برقرار شده یا از قبل بوده ؟ چونکه بعد قتل تم علنا دسته گیاه خواران تو مدرسه بر علیه دسته گوشت خوارا شده بودن .

بررسی قسمت اول انیمه Beastars

شخصیت اصلی داستان و کسی که در ابتدا بقیه دانش آموزا و ما بهش مضنون میشیم گرگی به اسم لگوشی هست ! اما بعد که نامه تم رو به دست معشوقه اش میرسونه متوجه میشیم این شخصیت موجود خسته و تنها و مهربانی هست که دائما داره با هیولای درونش مبارزه میکنه و همه ازش ترس دارن !

تم بوسیله یه گرگ به قتل رسید و تم قاتل رو میشناخت !

دومین شخصیتی که تو این قسمت برجسته میشه گوزن خوش خط و خالی به اسم لوئیس سنپای هست که اگه اشتباه نکنم به نظر مدیر مدرسه یا مدیر بخش تئاتر مدرسه بود ! 

بررسی قسمت اول انیمه Beastars

شخصیت آروم که با توجه به گفته های لگوشی هوش اجتماعی بالایی داره و به راحتی میتونه خودش رو کنترل کنه ! اما وقتی رفتارش با اون بزی که نمایش نامه رو خورده میبینم متوجه خشونت نهفته در شخصیتش میشیم! که خیلی عجیب بود.
شخصیت سوم هارو هست خرگوش سفید و مظلومی که به نظر میرسه تو روابط احساس و عاطفیش مشکلات زیادی رو داره و یه جورایی همه مردها ازش سو استفاده کردن!
دختری با شخصیت سمج که به نظر دختر جالبی میاد اما به شدت بین سایرین بدنام و منفور هستش ! که با افسردگی و کمبود اعتماد به نفس هم دسته و پنجه نرم میکنه .

و اما سکانس پایانی 

این سکانس از همه لحاظ عالی بود ! قرار دادن دو شخصیت منفور مدرسه روبروی هم یکی شکارچی و یکی شکار !!! 
چیزی که جالب بود این بود که با رسیدن بوی هارو به لگوشی ! لگوشی از خود بی خود میشه و نمینونه غریزه وحشیش رو کنترل کنه و به سمت هارو حمله میکنه و اونو در بغل میگیره !
این صحنه برای بار دوم نمایش داده میشه و در واقع اوپنینگ انیمه همین صحنه بود با دیالگوی از لگوشی که میگفت : “تو اون لحظه هم باید با خرگوش کوچیکی روبرو میشدم هم غرایز وحشیم ! “
بررسی قسمت اول انیمه Beastars
دوتا مسئله وجود داره یا لگوشی قاتلیه که نمیتونه خودش رو کنترل کنه ! یا همونطور که قبلا بهمون ثابت شد لگوشی بی گناهه و این شروع رابطه عاشقانه هارو و لگوشی هست ! 

به روز رسانی »


خب امیدوارم از بررسی قسمت اول انیمه Beastars لذت برده باشید لطفا شما هم نظرات و حدسیاتتون راجع به این انیمه رو با ما به اشتراک بگذارید.