9.0
امتیاز

سلام به همه دوستان انیمه باز و رفقای همراه مجله وارونه ! تشکر ویژه از شما که همیشه هوای مارو داشتید و هیچ وقت تنهامون نگذاشتید دمتون گرم . امروز با بررسی قسمت اول انیمه Tower of God همراه شما هستم. انیمه ای که مدت ها خیلی ها منتظر ساختش بودن و حالا بعد ده سال شاهد ساخت این انیمه هستیم! راجع به این انیمه اینجا » 5 دلیل برای تماشای انیمه Tower of God مفصل صحبت کردم درنتیجه دیگه وقت رو به معرفی کردن تلف نمیکنم!

قسمت اول انیمه Tower of God به شدت زیبا بود ! حتی برای منی که میدونستم با چه چیزی قرار مواجه بشم !!! داستان در همون ابتدای کار با چند تا سوال مهم شروع میشه و از همونجا متوجه میشیم که با یه داستان عمیق و لایه لایه طرف هستیم ! که اول خودش رو ساده نشون میده تا قبولش کنی بعد شروع میکنه به پاره کردن مغزت.

راجع به گرافیک در مطلب معرفی این انیمه صحبت کردم اما اینجا هم میگم، گرافیک این انیمه با ساختار گرافیکی استریو تایپ انیمه های دیگه فرق داره و همون جور که شاهد هستید با یه سبک جدید طرف هستیم که درواقع نسخه آپگرید شده وبتون این انیمه هست ! 

وبتون بر خلاف اکثر وب مانگاها (نه همشون) سیاه سفید نیست و از طراحی رنگی با آرت استایل خاص خودش برخورداره! خیلی ها از این سبک خوششون نمیاد اما به نظر من به شدت جذاب و زیبا هستش!

کارگردانی، داستان پردازی ، شخصیت پردازی حرف نداره و از همه مهمتر موسیقی پاره پوره کرده و به احتمال خیلی بالا بهترین موسیقی متن انیمه 2020 یا یکی از بهترین های امسال هستش! البته الان خیلی زوده این حرفو بزنم اما با توجه به شناختی که دارم میگم این آلبوم خیلی شانس بالایی برای بردن جایزه بهترین موسیقی متن انیمه کرانچی رول رو داره!

خب اگه موافق هستید بریم سراغ بررسی قسمت اول و جزئیات و حدسیات داستان ببینیم چه خبره اصلا لطفا به این مطالب یه نگاهی بندازید »

نگاهی به تئوری های انیمه Attack On Titan پیش از پخش فصل چهارم

بررسی قسمت اول فصل سوم انیمه توکیو غول

انیمیشن کوتاه Adam اثر جدید Neill Blomkamp بصورت (Real Time)

بهترین انیمه هایی که حتما باید آنها را تماشا کنید ! بخش هشتم


با بررسی قسمت اول انیمه Tower of God همراه من باشید

یه چیزی که همین اول باید بگم اینه که تو قسمت اول متوجه شباهت زیاد این انیمه با سایر آثار مطرح انیمه ای میشیم ! 

بیشترین شباهت با انیمه Hunter X Hunter هست از شخصیت اصلی بگیر تا سایر شخصیت ها جدا از ویژگی های ظاهری خصوصیات اخلاقی و داستانی هم شباهت زیادی داره . 

 

از طرفی شباهت به انیمه بلیچ هم دیده میشه مخصوصا در روح شمشیر که درست عین زانپاکتو های انیمه بلیچ کاتاناها روح و شخصیت دارن ! این موضوع در همین قسمت اول مشخص شد و به نظر رفته رفته نشونه های بیشتری هم میبینیم!

و در نهایت ساختار مرحله به مرحله این انیمه به شدت شبیه سری SAO یا هنر شمشیرزنی آنلاین هستش! 

ببینید گفتم شباهت، یعنی الهام گرفته شده هستش نه دقیقا همون چیزی که تو انیمه بوده ! در نتیجه دیگه این بحث و تموم میکنم! 


اما داستان 

داستان خیلی وحشی و گنگ شروع میشه و کلی سوال برای شما باقی میزاره اما از همون ابتدای قسمت هدون میگه اگه دنبال جوابی باید تا بالای برج بری ! اینجا هدون درواقع با بیننده هم بود! اگه جواب میخوای باید تا تهش ببینی ! و تهش هم هنوز مشخص نیست! یعنی سالهای سال زمان میبره !!!! 

ده سال وبتون این انیمه منتشر شده و از لحاظ بزرگی داستان همه با وان پیس مقایسه اش میکنن!!! پس انتظار نداشته باشین حالا حالا ها از داستان سر در بیارید و این موضوع رو باید باش کنار بیاید!!! 

بام/بم / یوره

از همین الان بگم این بچه قرار یکی از محبوب ترین شخصیت های انیمه ای بشه پس حواستون بهش باشه ! اما بام که تو انیمه بهش یوره میگن داستان خیلی نا مشخص و مبهمی داره !

اولا هنوز مشخص نیست داستان انیمه در چه دنیایی در حال رخ دادن هست! همچنین باتوجه به چیزایی که دیدیم به نظر میرسه بام بنا به دلایل نا مشخص زیر زمین زندانی بوده و ریچل که به ژاپنی راهل تلفظ میشه، نجاتش داده و این عاشق راهل شده! 

فلش بک هایی که موقع شکستن اون گوی نمایش داده شد خیلی عالی بود! اما چیزی که معلومه اینه رابطه بام و ریچل خیلی عمیق تر از این چیزی بودی که فعلا نمایش دادن! و در ادامه قرار ما ازین دوتا بیشتر بدونیم !

هنوز مشخص نیست این برج به چه نحوی عمل میکنه! و مشخص نیست چه افرادی رو برای رسیدن به نوک برج وارد مسابقه میکنن! اصلا ریچل چه جوری رفته اون تو !!! و هنوز مشخص نیست فرق آدم های عادی و غیرعادی چه جوری هستش! 

نکته جالب اینه که یوری به بام میگه خارجی ها وقتی میتونن وارد برج بشن که در خود به خود باز بشه ! اما خب چرا در باید خود به خود باز شه ؟

بام موجود عجیب و نابی هستش و از همین قسمت اول میفهمیم با یه شخصیت قوی که قرار قسمت به قسمت قوی تر بشه مواجه هستیم! اونم شخصیتی که از مرگ نمیترسه! تو انیمه ها شخصیت های زیادی رو میبینیم که نترس هستن و از مرگ نمیترسن اما به نظر من تا الان دو نفر این موضوع رو به جذاب ترین شکل ممکن نشون دادن ! 

اولیش لوفی هست وقتی شمشیر رو زیر گردنش گذاشتن و میخواستن سرش و قطع کنن با لبخندی جذاب به مرگ خندید! 

دومیش هم همین بام هست که با کله رفت تو دهن مرگ بدون ترس از دست دادن چیزی ! 

بام اینجور شخصیتی که یا اونیو که میخواد بهش میرسه یا هیچی نمیخواد! حتی زندگی و این شخصیت به شدت تحت تاثیر فرهنگ سامورایی هستش! 

وقتی همه دنبال قدرتن و بام دنبال عشقش هستش باید متوجه بشیم که این بچه کلا خیلی با بقیه متفاوته نه دنبال قدرته نه ثروت نه هیچی بام فقط ریچل رو میخواد همین!!!!!!!!!


یوری 

یوری شاهزاده هستش ! اما دختر کدوم شاه؟ منظور از شاه، صاحب این برج هستش؟ یا شخص دیگه ای ! 

همچنین با توجه به صحبت های یوری به نظر میرسه اوضاع داخلی برج و سیاست هایی که داره توش اجرا میشه به جاهای اشتباهی رفته و حالا یوری و سایرین امید کمی دارن این وضع رو بشه درست کرد و گویا بام این امید هست !

 

اما چرا بام؟

چرا یوری جون بام رو نجات داد حتی بدون اینکه بشناستش؟ ! چرا یوری حاضر شد شمشیرش رو به بام بده؟ البته که خودش گفت از قیافه بام خوشش اومده اما خب باید خیلی ساده باشید که فک کنید داستان اینه! 

نکته مهم دیگه اینه که اصلا یوری اون جا چیکار میکرد ! به نظر میرسه یوری و دستیارش به هرکی که تازه وارد هست سر میزنن و پوکتش رو بهش میدن! اما اگه اینطوره چرا هدون نمیشناخت یوری رو و به یوری گفت به نظرم تو باید دختر پادشاه باشی؟


ریچل

ریچل این وسط چی میگه رو نمیدونم ! اما به نظر میرسه دلیل ریچل فقط دیدن ستاره ها یا رسیدن به قدرت نبوده! و داستان خیلی خیلی پیچیده تره بوده که بام رو ول کرده! 

اما بحث اینه بام عاشق دختره بوده چون اولین نفری هست که دیده و نجاتش داده یا دختره هم عاشقش بوده و یهو داستان عوض شده! 

کلا حس خوبی بهش ندارم و احساس میکنم یه کاسه ای زیر نیم کاسه هستش!


مارچ سیاه

بررسی قسمت اول انیمه Tower of God

عجب این دختره فیس / FACE نابی داره!!! 

روح شمشیری که به صاحبش قدرت نمیده اما به پسر بچه ای که تازه وارده همه قدرتش رو میده که هیچ نصیحتش هم میکنه ! 

وقتی به بام گفت اون دختره (ریچل) خیلی وقته به زندگی بدون تو عادت کرده من یکی خودم پرام ریخت که اصلا تو چی میگی این وسط و برای چی داری اینارو میگی ! اصلا تو چرا قدرتت رو به بام دادی؟؟؟

سوال بعدی اینه که این کاتانا که کم شباهت هم به دومین فرم زانگتسو نیست تا کی قرار دست بام بمونه ؟


هدون

بررسی قسمت اول انیمه Tower of God

هدون تا حدود زیادی مشخص شد کارش چیه! اما به شدت مرموز و مشکوک میزنه ! من نفهمیدم چرا آخر داستان زد او مار بدبخت و پاره پوره کرد!!!

از طرفی برام سوال هدون به تنهایی بام رو راه داده تو برج یا با کس دیگه ای نقشه ای داشتن و با توجه به پیشگویی چیزی و برای سرنگونی شاه این بچه رو به داخل راه دادن!؟


ناکاما !!!

اصلا شک نکنید این 3 قرار ناکاما و همراه بام در این مسیر عجیب و ناشناخته باشن ! و خب به نظر مشتی و خوش استایل هم میان و شرایط لازم برای تبدیل شدن به تیمی قوی رو دارن! 

با توجه به حرف های این اژدها به نظر میرسه این دختر مارمولکی هم مثل بام قدرتی خاص داره همچنین به نظر میرسه قدرت شمشیرش هم بالاست مثل بام ! بزا یه نکته ریزی بگم که متوجه نشدید به احتمال زیاد! منم امروز صبح که برای بار سوم دیدم انیمه رو متوجه شدم! 

روی شمشیر این دختره و اون شمشیری که یوری به بام داد دقیقا یه مارک ثبت شده!!! که این داستان رو پیچیده ترم میکنه ! کی شمشیر رو به این دختره داده؟؟؟ و اون مارک یا لوگو نشون دهنده چیه؟

بررسی قسمت اول انیمه Tower of God

 

به نظرم ژانر این انیمه شونن هستش اما تو مای انیمه بهش اشاره نشده!


به روز رسانی » 

پیش نمایش قسمت دوم انیمه Tower of God 

بررسی قسمت دوم انیمه Tower of God


 

خب اینم بررسی قسمت اول انیمه Tower of God ، امیدوارم مورد پسندتون واقع شده باشه ! موارد دیگه ای هم بودن که میخواستم بهشون اشاره کنم اما گفتم یهتره قسمت 2 رو ببینم و مطمئن بشم بعد بگم ! مثل همیشه منتظر نظرات و پیشنهاداتون هستم! من وبتون این انیمه رو نخوندم و دوست هم ندارم بخونم !!! شما هم اگه خوندی یا میخوای بخونی ازت خواهش میکنم اسپویل نکن !!!!