بررسی قسمت اول فصل دوم Re:Zero − Starting Life in Another World بازگشتی درخور انیمه ریزیرو re zero

با سلام و درود خدمت دنبال کنندگان همیشگی مجله اینترنتی وارونه. مخصوصا دنبال کنندگان بخش پرهوادار انیمه. با بررسی قسمت اول از فصل دوم انیمه Re:Zero همراه شما هستیم! بعد از بررسی فصل اول انیمه Re:Zero حال مجله وارونه تصمیم گرفته که فصل دوم انیمه Re:Zero را به صورت قسمتی بررسی کند! پس همراه با بررسی قسمتی فصل دوم انیمه Re:Zero همراه مجله واروه بمانید!

نحوه بررسی انیمه Re:Zero نیز مانند تمامی بررسی های انیمه ای در مجله وارونه خواهد بود. یعنی اینکه ما به داستان، شخصیت پردازی، طراحی، موسیقی و دیگر جنبه های انیمه نگاهی انداخته و آن ها را مورد بررسی قرار می دهیم. همچنین شما می‌توانید سایر مطالب مرتبط با بررسی انیمه رو از بخش بررسی انیمه مجله وارونه مطالعه و دنبال کنید.


قبل از بررسی انیمه شروع زندگی از صفر در دنیایی دیگر Ri:Zero kara Hajimeru Isekai Seikatsu، مطالب زیر بهتون می‌چسبه. از من گفتن بود!


نکاتی که قبل از خواندن بررسی بررسی قسمت اول فصل دوم Re:Zero باید به خاطر بسپارید!

1_ در صورت علاقه، شما می‌توانید، به کانال نماشای، کانال یوتوب و کانال اینستاگرام ما مراجعه و آن ها را دنبال کنید. یا برای اطلاع رسانی بهتر، نوتیفیکیشن سایت رو فعال کنید.

2_ در هنگام نظر دادن در هر مطلبی، در مجله وارونه، خواهشمندم که از تبلیغ و نام بردن سایر سایت‌های فارسی و مخصوصاً عمل ناپسند اسپویل و بحث‌های بی‌خود خودداری کنید. تا مجبور نباشیم تا با شما و خودمان برخورد کنیم.

3_ در هنگام مطالعه، چشم های خود را از صفحه برندارید. مگر هر ۲۰ دقیقه و به مدت ۲۰ ثانیه تا در این گرانی‌ها به عینک احتیاج نداشته باشید.

4_ یادتان نرود که ما در بررسی های قسمتی وارد لایه به لایه داستان می شویم! پس وجود برخی اسپویلر ها در این متن کاملا واضح است! 


شروعی بسیار بی رحم برای سوبارو

بررسی قسمت اول فصل دوم Re:Zero

اول از همه در قسمت اول دوباره صحنه پس از تیتراژ نسخه ادیت شده پخش می شود. سازندگان در حق کسی نامردی نمی کنند و با قرار دادن این صحنه قصد دارند تا مطمئن شوند تمامی مخاطبین این صحنه را دیده و متوجه آن شده اند. خود این صحنه نیز بسیار خوش ساخت است و برای شروع فصل دوم انیمه ریزیرو بسیار مناسب می باشد. در این صحنه ما متوجه می شویم که رم یک بار دیگر از خاطرات همه کسانی که او را می شناسند پاک شده است. البته که سوباروی بیچاره از این قاعده مستثنی است. اینکه چرا سوبارو مانند تمامی افراد خاطرات خود را از دست نمی دهد نیز سوال بزرگ دیگری است. که انیمه Re:Zero هنوز به آن پاسخ نداده است!

بعد از تمام شدن این سکانس بلافاصله به سراغ رم و کروش می رویم که از جنگ با وال سفید در حال بازگشت به پایتخت هستند. ناگهان به آن ها حمله می شود و تمامی سربازان یا کشته و یا مجروح می شوند. دست کوروش نیز توسط یکی از افرادی که به آن‌ها حمله کرده است قطع می شود. در واقع سربازانی که موفق به شکست وال سفید شده اند. توسط دو نفر به طرز وحشتناکی شکست می خورند!


اسقف های اعظم گناهان شکم پرستی و طمع!

بررسی قسمت اول فصل دوم Re:Zero

یکی از این افراد خود را کورنیاس و به عنوان اسقف اعظم فرقه ساحره و نماینده گناه طمع معرفی می کند. دیگری نیز خود را با نام باتنکایتوس و به عنوان اسقف اعظم فرقه ساحره و نماینده گناه شکم پرستی معرفی می کند. این دو نفر در حدی قوی هستند که وال سفید را حیوان خانگی خود می دانند! تا این نقظه از انیمه ما شاهد سه نفر از اسقف های اعظم گناه بوده ایم. البته طبق حرف های پلتگیوس همان نماینده تنبلی، سوبارو نیز یکی از این اسقف های اعظم است! این نکته کاملا از آن جایی که سوبارو ارتباط زیادی با ساحره دارد، منطقی به نظر می آید.

نکته جالب این دو شخصیت تازه رفتار آن‌ها می باشد. به نظر می آید تمامی نمایندگان گناه رفتاری دیوانه وار از خود نشان می دهند. این نکته به طور واضحی در تنبلی و شکم پرستی قابل مشاهده است. اما طمع شخصیت جالب تری از خود به نمایش می گذارد. در این نقطه از فصل دوم انیمه ری زیرو re zero مشخص است که این اسقف ها نقش پررنگی در پیشرفت داستان خواهند داشت.

راستی یادتون نره پیج اینستاگرام انیمه، یوتوب و نماشای ما رو فالوو کنید.

مبارزه رم با این دو نفر بسیار سریع تمام می شود. اما چندین سوال در همین مبارزه به جا می ماند. یکی اینکه چرا باتنکایتوس رم را به قتل نمی رساند و به جای کشتن او را از خاطرات پاک می کند! طبق گفته های پاک این قدرت همان شکم پرستی است که باعث پاک شدن خاطرات می شود! از جایی که وال سفید نیز حیوان خانگی همین شکم پرستی بوده است. تعجبی ندارد که او هم از همین قدرت استفاده کرده باشد.


سوباروی ناتوان دربرابر اتفاقات! 

بررسی قسمت اول فصل دوم Re:Zero

بعد از پیدا کردن بدن به خواب رفته رم توسط سوبارو او خود را با چاقویی می کشد تا به گذشته بازگردد و جلوی این اتفاقات را بگیرد. اما متوجه می شود که زمان زنده شدنش دوباره تغییر کرده است. حال تنها کاری که از دست سوبارو بر می آید. پیدا کردن راه حلی برای خنثی کردن جادوی شکم پرستی می باشد. البته ظاهرا رم تنها کسی نیست که دچار این جادو شده است و افراد زیاد دیگری هم در سراسر کشور به خواب عمیقی که به نام بیماری زیبای خفته شناخته می شود، رفته اند.

ظاهرا این موضوع که سوبارو نمی تواند با بازگشت به وسیله مرگ کمکی به رم کند برای او درد آور باشد. خود شخص بنده در جای جای داستان Re:Zero گهگاهی احساس می کنم که سوبارو به طرز مسخره ای بدبخت و بد شانس است. اما به نظر من نصف جذابیت انیمه Re:Zero مقابله و دوری سوبارو از دیوانه شدن و فروپاشی ذهنی است! 

صحبت های فلیس راجب املیا نیز نکته جالب دیگری بود که نشان داد هنوز هم جو منفی بالایی نسبت به املیا وجود دارد. البته حرف های فلیس نیز منطقی به نظر می رسیدند. اما کوروشی که خاطرات خود را به طور کامل از دست داده است با این موضوع مخالفت می کند. علاوه بر پیدا کردن راهی برای برگرداندن رم، سوبارو باید راهی پیدا کند تا امیلیا نزد مردم پذیرفته شود. زیرا ظاهرا انتخابات برای انتخاب پادشاه کشور نزدیک است.


آینده ای کاملا نامعلوم!

در کل این قسمت حکم پیش در آمدی برای فصل دوم انیمه را داشت و مطمعنا اتفاقات این قسمت بر تمام این فصل تاثیراتی را خواهند گذاشت. احساس می کنم که در فصل دوم انیمه قرار است تا به سوالات مخاطب درباره دنیای ری زیرو تا حد زیادی پاسخ داده شود. البته تنها راه فهمیدن این پاسخ ها صبر کردن است.

بررسی قسمت اول فصل دوم Re:Zero

طراحی و موسیقی 

ظاهرا طراحی فصل دوم نیز شباهت زیادی به طراحی در فصل اول دارد. طراحی در انیمه Re:Zero بسیار پخته است. استودو White Fox از نظر طراحی همیشه عالی عمل کرده است و هیچ ترسی در این زمینه برای مخاطب وجود ندارد. تعداد صحنه های CG در طول انیمه ریزیرو بسیار کم است و این نکته قابل توجهی است. طراحی این قسمت مانند گذشته رنگارنگ و پر جزییات بود. هنوز هم در نشان دادن احساسات با حالات چهره انیمه ریزیرو بسیار خوب عمل کرده است. به طوری که در لحظات آخر انیمه ما کاملا شاهد حس غم و خستگی در چهره سوبارو بودیم!

Kenichiro Suehiro نیز برای ساختن موسیقی این فصل بازگشته است. این هنرمند که ساخت موسیقی انیمه Fire Force را نیز بر عهده داتشه است تا به حال آثاری خوبی از خود نشان داده است. موسیقی در این قسمت نیز آن چنان به چشم نمی آمد. اما در بعضی از صحنه ها مانند صحنه مبارزه رم با طمع و شکم پرستی و صحنه دلداری دادن سوبارو توسط امیلیا بسیار عالی کار شده بود. البته نبود اوپنینگ و اندینگ در قسمت اول نیز نکته جالب دیگری بود!


بعد از بررسی انیمه شروع زندگی از صفر در دنیایی دیگر Re:Zero − Starting Life in Another World، مطالب زیر بهتون می‌چسبه. از من گفتن بود!


چه چیزی در قسمت دوم اینمه Re Zero در انتظار ماست!

پیشگویی داستان انیمه Re:Zero یکی از سخت ترین کار های ممکن است. زیرا انیمه بار ها ثابت کرده است که دنیای انیمه ریزیرو بسیار پیچیده و چند لایه است. البته چیزی که مشخص است تلاش سوبارو برای برگرداندن رم و همینطور تلاش او برای برنده کردن امیلیا در انتخابات است. نقش فرقه ساحره نیز در آینده داستان با توجه به بلایی که بر سر رم آوردند مشخص تر شده است. حال اگر آنها به سراغ سوبارو نیز نروند، سوبارو به سراغ آن ها خواهد رفت! پس مقابله سوبارو با این هیولاها نیز نکته دیگری است که واضحا در این فصل شاهد آن خواهیم بود.

امیدوارم از بررسی قسمت اول فصل دوم انیمه ریزیرو Re:Zero راضی بوده باشید! لطفا نطرات خود را درباره این قسمت و همچنین آینده داستان با مجله اینترنتی وارونه به اشتراک بگذارید.

در ادامه بخوانید » بررسی قسمت دوم فصل دوم Re:Zero!