دشمنان اصلی درون دیوار هستند، نه از خارج از آنها !

سلام به همه انیمه دوستان، با بررسی قسمت اول فصل سوم انیمه Attack on Titan یکی از مورد انتظار ترین انیمه های سریالی چند سال اخیر در خدمت شما هستم. فصل دوم انیمه حمله به تایتان ها بدون شک یکی از بهترین انیمه های سال های اخیر بود گرچه فقط در 12 قسمت تولید شد. حالا بعد یک سال، دیروز قسمت اول فصل سوم پخش شد. قبلا در بخش مطالب تکمیلی در ارتباط با فصل سوم اشاره کردیم که این فصل قرار است در 24 قسمت تولید شود گرچه برخی نیز اعتقاد به 25 قسمت دارند.

به هرحال در ابتدای، بررسی قسمت اول فصل سوم انیمه Attack on Titan باید یک سری موضوعاتی رو برای شما شفاف سازی کنم. من به شخصه عاشق انیمه هستم در نتیجه اینجا فقط بحث انیمه هست نه مانگا به همین خاطر من از دادن اطلاعات مانگا پرهیز می کنم ، از شما هم در خواست دارم تا اطلاعات مانگا رو اسپویل نکنید×

نکته بعد راجع به فصل سوم هستش، اتفاقات این فصل دقیقا بعد از پایان فصل دوم، ادامه پیدا نمی کنه و به نظر می رسه یک گپ چند هفته ای بین اتفاقات قسمت آخر فصل قبل و قسمت اول فصل سوم هست. ارن، میکاسا و سایرین به فرماندگی لیوای درون خانه ای روستایی کمپ کردن، و هانجی در حال بررسی و تست قدرت تبدیل شدن ارن به تایتان هستش.


همچنین بخوانید » بهترین انیمه های تابستان ۲۰۱۸ که باید آنها را تماشا کنید !


نکته آخری رو هم که باید بگم، اینه که داستان فصل سوم با دو فصل قبلی به شدت فرق داره !!! در این فصل قرار به داستان های داخل دیوار و گذشته شخصیت های اصلی پرداخته بشه، همچنین مشخص تو این فصل ما قرار با دلیل بوجود اومدن دیوار ها و افرادی که در این قضیه دست داشتن پی ببریم، به نظر می رسه شخص، گروه، یا اشخاصی نمی خوان راز دیوارها فاش بشه و به دنبال دستگیری ارن و هیستوریا هستن، در نتیجه درگیری اصلی بین آدمها هستش نه با تایتان ها… در ادامه با بررسی قسمت اول فصل سوم انیمه Attack on Titan همراه من باشید. در ادامه به جزئیات بیشتر اشاره می کنم!

قدرت ارن رو به تحلیل ؟

بعد از درگیری ارن در آرک نهایی فصل دوم به نظر می رسه تمامی توانش رو از دست داده و نمیتونه خودش رو بصورت کامل تبدیل به تایتان بکنه!، همین مسئله باعث میشه تا هانج (هانجی) و لیوای با دیدن صحنه ای که قسمتی از بدن ارن، درست در پشت گردن تایتان، خارج باقی مونده، به این موضوع پی ببرن که همه تایتان ها احتمالا توسط انسان ها کنترل می شن.

در ادامه تصویری که حاوی همین اطلاعات هست نشون داده میشه و اشاره به این داره که بدن تایتان ها به شدت با هم فرق دارن اما همشون یک نقطه ضعف مشترک دارن و اونهم درست پشت گردنشون هست جایی به اندازه ستون فقرات و مغز انسان جا هست و درواقع جای قرار گرفتن انسان در اونجا هست!

نکته بعدی احساس حمایتگری شدید میکاسا نسبت به ارن هستش که در فصل های قبل هم شاهدش بودیم اما به نظر می رسه این حس در حال رشد و فراگیر شدنه!. از طرف دیگه بی رحمی شخصیت هانج و عدم ثباتش جالب توجه هست گرچه بسیار انسان خوبی به نظر می رسه !

هیستوریا دختر نا مشروع راد ریس !

بررسی قسمت اول فصل سوم انیمه Attack on Titan

یکی از نکته های جالب توجه، اطلاعاتی که کریستا /هیستوریا راجع به دیوار داره، لیوای یاد حرفی می افته که نیک کشیش بهش گفته بود، باید دختر رو فورا پیدا کنی تنها اون، حقیقتی رو که ما نمیتونیم درک کنیم میدونه !!!

نکته مهم دیگه گفتگوی بین ارن و کریستا بود که دیالوگ جالبی بود ، تو همین گفتگو بود که ارن یاد صحبت های یمیر و برتولد میوفته که به نظر میاد اطلاعات مهمی باشن !!!

بررسی قسمت اول فصل سوم انیمه Attack on Titan

همین اطلاعاتی که نیک به تیم لیوای میده، باعث میشه تا پلیس ارتش به سراغش بیاد و با شکنجه کردن اطلاعاتی رو که لو داده ازش بگیرن، تو همین گیرو دار و بعد از قتل نیک هانجی به سراغش میاد و با نیروهای پلیس های ارتش رو در رو میشه ! بعد از درگیری کوتاه لفظی متوجه میشه قتل کار نیروهای پلیس هستش!!! هانج با ظرافت خواستی اطلاعات مفیدی رو از پلیس ارتش میگره و در نهایت اونها را به شکل هولناکی تهدید می کنه که از شخصیت هانج کمتر از این انتظار نمیره !!! (من خیلی از نترس بودنش خوشم اومد)

اما بصورت کلی چیزی که واضح اینه که داره کودتای داخلی صورت میگیره و بخش های از ارتش در حال انجام بازی سیاسی کثیفی هستن. 

تو صحبت هایی که بین لیوای و اروین شد مشخص شده که پدر کریستا یا لرد رییس اسرار دیوارها رو میدونه! اما چرا باید یه لرد منطقه ای از این اسرار آگاه باشه عجیبه !!!

در دست داشتن دختر رییس و لو رفتن فعالیت های جوخه 4 باعث میشه تا پلیس داخلی ارتش دست به اقدامات عجیب و آشکاری برای نابودی و دستگیری این تیم بزنه !


همچنین بخوانید » بررسی فصل سوم انیمه توکیو غول Tokyo Ghoul:re


نکته مهم دیگه نامه ای هستش که ارن به هانج میده و به بخشی از صحبت های یمیر و برتولد اشاره کرده ، اما این صحبت ها چه اطلاعاتی رو فاش می کنن هنوز مشخص نیست!

کنی آدم کش و رابطه اون با لیوای !

بررسی قسمت اول فصل سوم انیمه Attack on Titan

بعد لو رفتن مخفی گاه تیم و دستگیری اروین توسط پلیس ارتش، لیوای با تمام خطرات پیشرو تصمیم میگیره وارد منطقه تروست بشه، اما با این حال احتیاط های لازم رو انجام میده و نقش های جایگزین برای نجات ارن و هیستوریا که تا الان دیگه کاملا مشخص شده هدف اصلی پلیس ارتش یا لرد رییس هستند، طرح ریزی میکنه !!!

اما به نظر من مهمترین بخش این قسمت لحظه ورود و معرفی  “Kenny the Ripper” / کنی هستش !!! آدم کشی حرفه ای که مانند افسانه ها اسمش تو شهر پیچیده، اما لیوای اعلام میکنه که با این آدم بخشی از دوران کودکیش رو گذرونده و به نظر میرسه این دو گذشته بسیار عجیبی با هم داشتن!!!


همچنین بخوانید » بهترین انیمه هایی که حتما باید آنها را تماشا کنید ! بخش هفتم


با ورود کنی یکی از محبوب ترین شخصیت های انیمه یعنی نیفا و بسیاری از اعضای دیگه گروه کشته میشن، لحظه ای فوق العاده با انیمیشنی فوق العاده … که سوال های زیادی رو هم با خودش به همراه داره !

اولین چیزی که ذهن منو درگیر کرده، ابزارآلات جنگی و اکسسوری های بسیار پیشرفته کنی و تیمیش هست که بر خلاف لیوای و چیزی که تا به حالا دیدیم، کنی و تیمش به جای شمشیر از اسلحه استفاده می کنن و ابزار بسیار پیشرفته تری نسبت به بقیه اعضای ارتش دارن!!!

سوال بعدی اینه که؛ کنی از طرف کی و به چه قصدی برای دزدیدن ارن و کریستا اقدام کرده؟ در سکانسی قبل از حمله در شهر، کنی همراه با زنی درحال بررسی فعالیت ارن بودند و در حال تماشای سیگنال دود!!! 

سوال بعدی ؛ آیا لرد رییس مسئول تمام این ماجراها هستش یا خودش هم ابزار دست شخص دیگری هستش؟!!!

و سوال آخر اینه که لیوای چه جوری می خواد از بین این همه نیروی حرفه ای فرار کنه !!! و هیستوریا و ارن رو نجات بده آیا تو درگیری های قسمت بعد شخصیت های مهم و محبوب دیگری کشته میشن ؟ 


همچنین بخوانید

امیدوارم از بررسی خوشتون اومده باشه، در کل قسمت اول فصل سوم Attack on Titan قسمت بسیار جذابی بود، معماهای و پازل های حل نشده جالب، موسیقی فوق العاده که از فصل های قبل هم به چشم میومد اما به نظر من موسیقی متن این قسمت و فصل سوم در لول بسیار بالاتری هست، انیمه و طراحی تو این فصل بهتر شده و به نظر میرسه با انیمیشن روان تری طرف هستیم.

لطفا شما هم نظرات و حدسیات خودتون درباره این قسمت رو با ما به اشتراک بگذارید.

 

در ادامه بخوانید » بررسی قسمت دوم فصل سوم انیمه Attack on Titan