8.5
امتیاز

نکات مثبت

  • کمدی
  • مبارزات کار شده
  • موسیقی
  • اپنینگ و اندینگ
  • شروع خوب

نکات منفی

  • یکنواختی موقت
  • کمی طراحی عجیب
داستان
8
موسیقی
10
انیمیت
8
پیام‌های اخلاقی
6
سرگرم کردن
10

بررسی اولین قسمت فصل اول انیمه God of HighSchool هیجانی تازه

درود بر تمامی دوستان انیمه‌ای و غیر انیمه‌ای. امروز در بخش انیمه مجله وارونه با بررسی انیمه‌ای دیگری در خدمت شما هستیم. این بررسی همون‌طور که احتمالاً می‌دونید قراره یه بررسی قسمتی از انیمه The God of High School باشه. یکی از انیمه‌های تابستان ۲۰۲۰ که به نظر بنده و احتمالاً برخی دوستان، کمی فراتر از انتظارات عمل کرده است. پس با ما در بررسی قسمت اول God of HighSchool همراه باشید.

قبل از هرچیز درباره طریقه بررسی قسمت اول God of HighSchool توضیح می‌دهم. که شباهت زیادی با سبک بررسی فصل سوم هنر شمشیرزنی آنلاین Sword Art Online خواهد داشت.‌ در این بررسی ابتدا نگاهی به ساخت کلی هر قسمت، یک نگاه کلی به خود قسمت، نکات داخل انیمه، بهترین صحنه قسمت مورد بحث و پیش‌بینی قسمت آینده رو خواهیم داشت. البته چون بررسی قسمت اوله، توضیحاتی درباره کلیت انیمه هم خواهیم داد.


قبل از بررسی انیمه خدای دبیرستان The God of High School، مطالب زیر بهتون می‌چسبه. از من گفتن بود!


قسمت اول انیمه The God of High School

بررسی قسمت اول God of HighSchool فراتر از انتظارات

عنوان دیگر انیمه: God Of High School
کارگردان: Sunghoo Park
نویسنده: Kiyoko Yoshimura
برگرفته از: مانهاوای اینترنتی
نویسنده مانهاوای اینترنتی: Yongje Park
استودیو: MAPPA
موسیقی: Arisa Okehazama
ژانرها: اکشن، ماجراجویانه، کمدی، قدرت فرابشری، شیاطین، هنرهای رزمی، فانتزی، مدرسه‌ای
زمان پخش: دوشنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۹

انیمه خدای دبیرستان The God of High School همون‌طور که احتمالاً می‌دونید. بر اساس یک وب‌تون یا به عبارتی مانهاوای اینترنتی نوشته Yongje Park ساخته شده است. که معمولاً مانهاوای اینترنتی به نسبت مانگاها، طراحی‌های ساده‌تری دارند. اما خوب رنگی هستند و این مزیت بزرگی است. سازندگان انیمه، از جمله استودیو اون یعنی MAPPA هم احتمالاً براتون شناخته شده باشن.

البته نکته جالب اینجاست که مثل Tower of God اسپانسر اصلی انیمه سرویس استریم آمریکایی یعنی Crunchyroll هستش. به عبارتی می‌توان گفت که انیمه محصول سه کشور ژاپن، کره و آمریکا است. وارد شدن به جزییات بیشتر کمی خسته کننده به نظر میاد، پس ولش. فقط همین که کارگردان انیمه و یه سری دیگه از دوستان هم کره‌ای هستن رو بدونید، کافی هستش.

داستان انیمه GOH

کلیت داستان انیمه بر روی مبارزات انتخاباتی The God of High School و شخصیت‌های شرکت کننده در اون تمرکز داره. با این حساب قراره با مبارزات، رازهای پشت مسابقات GOH و داستان‌های که در این بین گفته می‌شه، روبه‌رو شیم. اما همون‌طور که از یک انیمه رزمی با ژانرهایی همچون شیاطین و قدرت فرابشری انتظار می‌ره. قراره فضا یا به عبارتی داستان بزرگ‌تری رو با گذر زمان شاهد باشیم.


قربون دستتون، قبل مطالعه بررسی قسمت اول انیمه خدای دبیرستان The God of High School نکات رو زیر رو حافظ شین.

۱_ توصیه دارم که قسمت‌های مورد بررسی رو حتماً از قبل دیده باشین. چون این نقدها صرفاً برای تحلیل، بررسی‌ ظاهری و عمقی تک‌تک قسمت‌های انیمه مورد نظر است. پس ممکن است، حاوی اسپویل باشد.

۲_ نقدها و بررسی‌های مجله وارونه عمدتاً هرکدام سبک خودشون رو با توجه به نویسنده دارن. اما اگه از بخشی در بررسی خوشتون نمیاد، یا انتقادی دارید. در بخش نظرات به اطلاع ما برسانید.


نکات زیر رو هم علاوه بر بررسی قسمت اول انیمه خدای دبیرستان God of High School در تمام مطالب مجله وارونه حافظ شین.

۱_ در صورت علاقه، شما می‌توانید، به کانال نماشا، کانال یوتوب و کانال اینستاگرام ما مراجعه و دنبالش کنید. یا اگر دلتون خواست برای اطلاع رسانی بهتر، نوتیفیکیشن سایت رو فعال کنید.

۲_ در هنگام نظر دادن در هر مطلبی، در مجله وارونه، خواهشمندم که از تبلیغ و نام بردن سایر سایت‌های فارسی! و مخصوصاً عمل ناپسند اسپویل و بحث‌های بی‌خود خودداری کنید. تا مجبور نشیم با شما و خودمون برخورد کنیم.

۳_ در هنگام مطالعه، چشمتون رو از صفحه برندارید. مگر هر ۲۰ دقیقه و به مدت ۲۰ ثانیه تا تو این گرونی به دکتر و عینک نیاز نداشته باشید.

با قبول داشتن نکات بالا شما رو به مطالعه بررسی قسمت اول انیمه God of HighSchool دعوت می‌کنم.


نگاه کلی به قسمت اول انیمه The God of High School

بررسی قسمت اول God of HighSchool فراتر از انتظارات

برعکس چیزی که از تریلر انیمه The God of High School می‌شد، فهمید. خود انیمه حالت هیجانی‌تری رو به نمایش می‌ذاره. به عبارتی فضا، کمی شونن پسند هستش. مثلاً موسیقی نمایش داده شده در قسمت اول، با کمی گرایش به راک می‌خواد آدم رو از خشکی دربیاره. هم‌چنین طراحی شخصیت‌ها یا به طور دقیق‌تر حرکات و روش مبارزه اون‌ها، بیشتر داره به هیجان داستان کمک می‌کنه. گرچه صورتی کردن دماغ و گوش برام عجیب و یکم خاصه.

در این بین جای احساسات هم در داستان به خوبی گذاشته شده. حتی می‌توان گفت صحنه‌ای که شخصیت اصلی با پدربزرگش نشون داده می‌شه، تنها مقدمه‌ای برای آینده هست. اما به شخص معتقدم که تک‌تک شخصیت‌ها در داستان، یا حداقل شخصیت‌های مهم، دارای داستان مخصوص به خودشون هستند. چراکه دلایل هر کدوم برای رسیدن به تورنومنت GOH در همین داستان‌ها نهفته است.

از حق نگذریم، فضای کمدی که در داستان و خود شخصیت پردازی حاکمه، به شدت اونو جذاب کرده. به عبارتی تبدیل به عاملی شده، که با ترکیب شدن با چند عامل دیگه، فضای کلی رو شکل داده. گرچه شاید فکر کنید، که شخصیت پردازی ساده به نظر بیاد. علاوه بر شخصیت پردازی و موسیقی، اپنینگ یکی از عوامل مهم یک انیمه خوب هستش. حتی شاید بتوان گفت، اپنینگ دید ما رو نسبت به انیمه شکل میده. در انیمه The God of High School نیز این مورد با جلوه های خاص خودش، به شدت جذاب هستش. که توصیه دارم یک بار دیگر از کانال یوتوب ما اون رو گوش کنید.


جهان داستانی آشنا ولی جدید

بررسی قسمت اول God of HighSchool فراتر از انتظارات

از دیگر نکات قابل توجه قسمت اول انیمه The God of High School می‌توان به نشان دادن وضعیت داستانی خودش اشاره کرد. چراکه احتمالاً بسیاری از جمله خودم فکر می‌کردن که تنها قراره با به سری شونن روبه‌رو شیم که می‌خوان یه تورنومنت رو تا آخر برن. اما خوب این شصت درصد قضیه هستش. داستان توی همون چند دقیقه اول و با شخصیتی که به نظر آقا بالا سر این تورنومنت هست، نشون می‌ده که کلی قضیه دیگه هم پشت پرده هستش.

با همین صحنه یه کار دیگه هم کرد. اونم تغییر نگرش ما به فضای داستانی بود. مثلاً خودم فکر می‌کردم که قرار نیست با یه دنیای ناشناخته مثل Tower of God روبه‌رو شیم. که وقتی دیدم یه نفر فقط با دستش یه جزیره رو نابود کرد، نظرم عوض شد. از اون طرف چون چیزی که در مبارزات شاهدش هستیم، تنها مبارزه تن به تن هستش. با خودم فکر کردم که با وجود اتفاق افتادن داستان در جهان آشنا برای ما، چیزهایی که می‌بینیم، جدید و ناشناخته خواهند بود.


شخصیت منفی یا شخصیت مثبت

چیزی که برای من خیلی سوال بود همین شخصیت آقا بالا سر برای تورنمنت GOH هستش. جالبه که فامیلش یعنی پارک با فامیل کارگردان و نویسنده منبع اصلی یکی هستش. ایشون با توجه به مقام نخست وزیری کنترل بخش سیاسی کشور مورد نظر که به احتمال قوی کره هستش رو در اختیار داره. اما با نمایشی که از خودش در چند ثانیه ابتدایی گذاشت. احتمالاً فردی بلندپرواز هستش که به دنبال خواسته‌های خودش، دنیا رو هم نابود کنه، براش هم مهم نیست. با این حال و با توجه به چیزی که از پیچیدگی داستانی در کشورهای شرقی تابحال دیدیم، نباید به این زودی درباره این شخصیت و کلیت داستان قضاوت کرد.

چون ممکنه این فرد در اصل آدم خوبه باشه. یا یه شخصیت منفی زودگذر باشه. یا شخصیت خنثی باشه. یا آدم بد شاخ‌تر از ایشون هم باشه. اما این احتمال که بخش از داستان به دنبال رسیدن شخصیت‌های اصلی به این مرد هستش، حقیقتی انکار ناپذیر خواهد بود. درباره منبع قدرتش یا اهدافش هم حدس های بسیاری می‌توان زد. اما قوی‌ترین حدس مربوط به موجودات فراطبیعی هستش. که اگه دقت کنید، در نقاشی بالا به وضوح دیده میشه. مخصوصا روباه نه دم که من رو یاد فضای ناروتو Naruto می‌ندازه. در اینجا هم به احتمال قوی به شکل قدرت دهنده یا چیزی که به دنبال آن هستند، به تصویر کشیده می‌شوند.


عنوان خدای دبیرستان

چیزی که می‌شه گفت تقریباً ما به عنوان مخاطب درک کلی از اون نداریم، عنوان خدای دبیرستان هستش. این عنوان که به برنده تورنمنت God of HighSchool داده می‌شه. معلوم نیست که آیا هدف اصلی اون، پیدا کردن قوی‌ترین و جایزه دادن به اون هستش یا نه اهداف دیگری وجود دارد. چون اگه دقت کرده باشید، به نظر کلی آدم کله گنده حواسش به این تورنومنت هست. پس احتمال اینکه فقط یه تورنومنت مسابقه‌ای باشه، کمه. به عبارتی برندگان این تورنومنت، احتمالا چیزی بیشتر از قوی‌ترین‌ها خواهند بود.

خود مجموعه مسابقات God of HighSchool با توجه به چیزی که تابحال دیدیم. می‌شه گفت حالتی شبیه به بازی‌های مبارزه‌ای مثل مبارزات خیابانی رو داره. این قضیه وقتی که دستبندی با حالت سطح‌بندی و مقدار جون HP به شرکت‌کنندگان داده شد، قوت گرفت. نام گذاری این مسابقات هم یه چیز عجیبه، چون برخی از شرکت‌کنندگان به نظر دبیرستانی نیستند. شایدم زیادی تجدید شدن! اما چیزی که برای من سواله، چند نفری هستش که از جایگاه ویژه به مسابقات نگاه می‌کردند. اینها احتمالاً داور، اسپانسر یا برندگان قبلی یا چیزی شبیه به اون هستند. ولی اشتیاق مبارزه شخصیت اصلی با یکی ازشون، قضیه رو جالب کرده.


شونن‌های داستان ما

بررسی قسمت اول God of HighSchool فراتر از انتظارات

با توجه به فضای داستانی God of HighSchool پیدا کردن شخصیت‌های مهم زیاد سخت نیست. مثلاً سه شخصیت اصلی که احتمالا حالتی شبیه به تیم خواهند داشت. شامل پسری سرزنده به نام جین موری، که البته به نظر به دلایلی که مربوط به پدربزرگشه، به تورنومنت جلب شده. شخصیت جالبی هم داره، مثلاً اگه دقت کنید وقتی اون راننده دزد، پولا رو انداخت. موری انگار نخواست پولا رو له کنه! برای همین کار رو به میرا سپرد. از ظرفی زیاد مشنگ به نظر نمیاد و موقعش که برسه خوب باهوش و قوی می‌شه. ولی از مبارزه هم خوشش میاد.

شخصیت دومی که بحث سرشه، یو میرا هستش. ایشون یه شخصیت شاد به نسبت دوتای دیگه به حساب میاد. همزمان با توجه به شمشیری که داره، احتمالاً از طرف دوجو یا چیزی شبیه به اون اومده. تابحال هم با توجه به شکستن عینکش، اگه دقت کرده باشید، خوب مبارزه‌ای نداشته است. سومین شخصیت هم پسری با نام هان دائه‌وی است. ایشون به نظرم از یه سری مشکل مالی رنج می‌بره. به صورت کلی هم یه آدم خیلی قوی با شخصیتی آروم‌تر نسبت به دوتای دیگه هستش. هر سه این افراد، نقش پررنگی در مجموعه مسابقات GOH که در سئول کره، برگزار می‌شه، خواهند داشت.


اولین دور مقدماتی مسابقات

نیمه دوم انیمه God of HighSchool بیشتر تمرکزش رو مسابقات مقدماتی GOH گذاشته. البته به نظر چندتا از مسابقات مقدماتی هستش که ما در دومی هستیم. ادامه این مسابقه با معرفی شخصیت‌ها، نوع مبارزات که حالت رزمی و در عین حال بزرگ بینانه‌ای داره. به همراه شور و هیجانش به قسمت بعد موکول می‌شه. اما چیزی که مهم بود، شخصیت‌ها و اعمال‌شون بود. مثلاً شما شخصیت‌هایی که سیاه لشکر نیستند رو اصلأ ندیدید که سطح‌شون چیه! انگار قراره یه غافل‌گیری باشه.

جدا از سطح، چهار گروه شخصیت کلی نمایش داده می‌شه. اول، سه شخصیت اصلی، دوم شخصیت‌های داخل تورنومنت که به نظر سیاه لشکر نیستند. احتمالاً هم تا یه مدت باهاشون کار داریم. سوم گروه داوران، که از این مسابقات دارن برای یه جور هدف خاص استفاده می‌کنند. چهارم هم شخصیت‌های مهم اما متفرقه مثل همون جناب زندانی که به خاطر یه پروژه اومده وسط! ایشون با توجه به اینکه وابستگی خاصی به اوضاع فعلآ نداره، تو گروه چهارم هستش.

بزرگ‌ترین مسئله نمایش داده شده ولی همون گروه سوم یا داوران هستش. این گروه به نظر مسئول انتخاب شرکت‌کنندگان تورنومنت هستند. احتمالاً هم با مبارزه شرکت‌کنندگان رو انتخاب می‌کنند. چون رومی به نظر علاقه به مبارزه با یکی ازشون داشته. البته شاید یه دعوای خیابونی بوده. اما به احتمال قوی شاهد حضور اون‌ها در مبارزات خاص خودشون خواهیم بود. اما اهداف دیگری که دنبال می‌کنند، مسئله داستانی مهمی خواهد بود. ولی فعلأ نمی‌توان حدس دقیقی در مورد آن زد.


بهترین صحنه قسمت اول انیمه خدای دبیرستان The God of High School

بررسی قسمت اول God of HighSchool فراتر از انتظارات

عنوان مربوطه به اولین صحنه پس از تیتراژ، یعنی دیدار موری با پدربزرگش می‌رسه. صحنه‌ای کاملاً متفاوت با فضای داستانی حاکم بر بیشتر قسمت اول انیمه The God of High School! یه نکته جالب هم در کل انیمه اینه که شخصیت اصلی، شکلی ستاره مانند در چشماش داره. که این سبک بیشتر در انیمه‌های Mahou Shoujo و برای شخصیت‌های مونث هستش.


احتمالات قسمت دوم انیمه The God of High School

بررسی قسمت اول God of HighSchool فراتر از انتظارات

قسمت بعدی سه مسئله کلی رو به نمایش خواهد گذاشت. اول اینکه ادامه مبارزه قوی‌ترین‌های قسمت اول نشان داده بشه. دوم نمایش بخشی از اهداف داوران و اشخاص پشت GOH که ذهن آدم رو بیشتر درگیر کنه. سوم نیز پرداختن به شخصیت‌های فعلی خواهد بود. تا مخاطب ارتباط بیشتری با داستان The God of High School برقرار کند.


بعد از بررسی انیمه خدای دبیرستان God of HighSchool، مطالب زیر بهتون می‌چسبه. از من گفتن بود!


ممنون که تا به اینجا، به ما در “بررسی قسمت اول God of HighSchool جذابیتی فراتر از انتظارات” رخصت دادید. در صورت هرگونه مشکل، انتقاد یا پیشنهاد ممنون می‌شم که از بخش نظرات اعلام کنید. تا کیفیت کار رو در مجله وارونه افزایش بدیم. همچنین بابت دیر پاسخ دادن کامنت‌ها، پیشاپیش عذرخواهم.

تمامی دوستانی هم که علاقه به همکاری در بخش انیمه، سایر بخش‌های مجله وارونه و یا بحث شیرین تبلیغات دارند. می‌توانند از طریق بخش نظرات یا ایمیل info@varune.com با ما تماس‌های لازم را برقرار نمایند.

منتظرتون هستیم، پس منتظرمون باشید