همیشه فک میکردم شک کردن یک کار علمی است، اما اکنون به همان استادانی که شک کردن را به من آموخته بودن شک کرده ام ! اومبرتو اکو

با بررسی قسمت بیستم فصل سوم انیمه Attack on Titan در خدمت شما عزیزان هستم. شما می تونید بررسی قسمت های قبل رو از اینجا بخونید. قسمت هشتم از بخش دوم فصل سوم انیمه حمله به تایتان به طرز ناجوانمردانه ای کلی اطلاعات ریز و درشت بهمون داد و بعد 6 سال بالاخره معلوم شد داستان تایتان ها چیه، چه شکلی بوجود اومدن و …، همچنین بالاخره فهمیدیم خارج دیوارها چه خبره ، مردم داخل دیوار کجا هستن و چه اتفاقی براشون افتاده ! 

خب اول کار باید یه عذرخواهی بابت تاخیر بکنم ! برای درک بهتر این قسمت و بررسی درست تر نیاز به مطالعه بیشتر داشتم در نتیجه زمان رو فدا کردم و شمارو منتظر گذاشتم !

قسمت 57 انیمه Attack on Titan تمام رازهایی رو که ما سال ها دنبالشون بودیم و راجع بهشون حدس و گمان های زیادی زده بودیم رو برملا کرد ! حالا دلیل خیلی از اتفاقات رو میفهمیم ، از گذشته گریشا خبر داریم، از دلیل حمله به دیوارها خبر داریم ، از دلیل تنها بودن انسان های داخل دیوار خبر داریم و از زیک، دیانا و مردم مارلی و ….

خب من خیلی طولانیش نیمکنم و با اشاره به چند مورد وارد بررسی می شم ! موسیقی متن بد نبود اما جا داشت بهتر باشه ! کارگردانی و خط داستان خیلی خوب گرچه یهو همچی برملا شد! انیمیشن و گرافیک هم بیشتر شبیه فصل اول شده! تا جایی هم که میشد تو این قسمت از فریم ثابت یا استیل فریم استفاده کرده بودن که خیلی تو مخ بود! با این حال من امتیاز بالایی به این قسمت میدم شما چی؟

نکته ها

  • دوستان عزیز لطفا بحث غیر مرتبط با انیمه تو کامنت ها نکنید !
  • در راستای بررسی انیمه اتک آن تایتان شروع به بررسی اسپین آف ها و ساید استوری و OVA ها کردم در نتیجه پیگیر اونا هم باشید.
  • تنها دو قسمت دیگه از فصل سوم حمله به تایتان مونده ، در نظر دارم یه نظر سنجی مطرح کنم که توش بگید دوست دارید چه انیمه ای رو بررسی کنم ، احتمالا از طریق کانال تلگرام یا اینستاگرام وارونه برگزار میکنم این نظر سنجی !
  • اگه با من بحثی دارید ، اعتراضی دارید ، اصلا میخواید بیشتر از من بدونید! اون پایین آدرس صفحه اینستاگرامم رو گذاشتم میتونید من و اونجا دنبال کنید و هر سوال  و بحثی دارید اونجا مطرح کنین ، همچنین میتونید بیشتر با شخصیت من آشنا بیشید.
  • صفحه اینستاگرام وارونه رو هم دنبال کنید حتما، کلی ویدیو دیدنی و جذاب هر روز آپلود میشه !
  • رفقا این خط آخریه که دارم مینویسم از 6 صبح دارم مینویسم و بررسی قسمت بیستم فصل سوم انیمه Attack on Titan الان ساعت 5.11 بعد از ظهر تموم شده که بعد ویرایش، منتشر میکنم ! تازه کل دیروز رو هم فقط مطالعه کردم که امرو اینو بنویسم !  تازه این بخشی خیلی خیلی کوچیکی از کار من در وارونه هست! در نتیجه اگه طول کشید و یک روز با تاخیر منتشر شد انقدر ناراحت نشین و صبر داشته باشید.

قبل مطاله بررسی قسمت بیستم این مطالب رو هم یه نگاه بندازید


در ادامه با بررسی قسمت بیستم فصل سوم انیمه Attack on Titan همراه من باشید.

تایتان ها

بررسی قسمت بیستم فصل سوم انیمه Attack on Titan ؛ واقعیت یک توهم ماندگار است !

اگه یادتون باشه این تصاویر در اندینگ فصل دوم نمایش داده شد ! حالا این جا دوتا داستان وجود داره و بر اساس این دو تا داستان اطلاعات ما شکل گرفته !

  1. داستانی که پدر گریشا از اهالی مارلی و نسل الدیان ها تعریف کرد!
  2. داستانی که گریشا با توجه به ترجمه کتاب های باستانی ارائه کرد!

که معلوم نیست کدومشون درسته ! چرا که علنا گریشا بدون درک معانی جملات و ترجمه صحیح به این باور رسید که یمیر انسان خوبی بوده و کارهایی که اجدادش انجام دادن شیطانی نبوده ! دو نسخه از واقعیت از دو نژاد متفاوت ! که دقیقا نشون میده واقعیت بر اساس نیاز انسان ها دائما در حال تغییره !

واقعیت صرفا یک توهم است، اگرچه بسیار ماندگار است! آلبرت انیشتین

اما داستان واقعی چیه هنوز مشخص نیست و تا جایی که من میدونم تو مانگاهم تا الان بهش اشاره نشده !

اما بریم سراغ ایسایاما و داستان تایتان ها ! خب قبل شروع این نیم فصل قرار بود یه مقاله راجع به تایتان ها و وجودشون در اسطوره های یونان باستان و اساطیر نورس و نوردیک منتشر کنیم. اما خب شخصی که قرار بود این مقاله رو بده به موقع مقاله رو دستمون نرسوند و زمانی هم که رسوند اون چیزی نبود که مد نظر ما باشه در نتیجه منتشر نشد ! اما اینجا یه اشاره هایی به داستان میکنم !

چیزی که مشخصه اینه که ایسایاما بصورت مستقیم افسانه ای رو بازنویسی نکرده بلکه اساطیر و افسانه های باستانی رو ترکیب کرده با وقایع واقعی مثل جنگ جهانی سلطه جویی انسان ها و باورهای فلسفی و مذهبی ! اما نکته جالب اینه در هیچ جای داستان بصورت مستقیم اشاره به پرستش تایتان ها یا الهه های غول پیکر و نماد های مذهبی اشاره ای نکرده !

تایتان

خب از اسم تیتان یا تایتان تنها در اسطورهای یونان باستان استفاده شده و در واقع نژادی از ایزدان یا الهه های یونان باستان بودن که قبل از الیمپ نشنینان روی زمین سکونت داشتن !

تایتان ها فرزندان زمین و آسمان بودن! گرچه غیر تایتان ها موجودات دیگه ای هم تو اساطیر یونان فرزند زمین و آسمان معرفی شدن که من اینجا بهشون اشاره نمی کنم !

بررسی قسمت بیستم فصل سوم انیمه Attack on Titan ؛ واقعیت یک توهم ماندگار است !
سقوط تایتان ها بعد از جنگ ده ساله با زئوس و شکست از زئوس

تایتان های اصلی دوازده تایتان بودن و تایتان های نسل دوم که فرزندان تایتان های نسل اول بودن 7 تا !

به تعداد 9 تایتان در اساطیر یونان یا نورس اشاره نشده اما در اساطیر یونان عدد 9 زیاد تکرار شده ! زئوس 9 دختر داشته که الهه های هنر و دانش بودن! لیتو یا لتو زن زئوس هم آپولو رو بعد 9 روز و 9 شب به دنیا میاره! همچنین اساطیر نوردیک دنیا رو به 9 جهان معرفی و تقسیم کردن! ( اطلاعات من در حد محدودیه و یه الهه شناس با باستان شناس نظر بهتری میتونه بده) کلا عدد 9 در بسیاری از اساطیر عدد مهمی به شمار میومده !

[megacons]عدد 9 آخرین عدد در سری اعداد طبیعی تک رقمی و بالاترین درجه در سری اعداد تک رقمی هستش[/megacons]

خب این از تایتان ها حالا بریم سراغ یمیر !

یمیر

این تایتان بنیانگذار همون یمیر داستان نیست و فقط تشابه اسمی دارن ! پس اشتباه نکنید !

تو داستان از زبان پدر گریشا میشنویم که یمیر 1820 سال پیش با شیطان تمام زمین ( که خب نه به اسم شیطان اشاره میشه نه دلیل عقد قرار داد.!) قراری میزاری و قدرت تایتان رو به دست میاره و بعد مرگ یمیر روحش به 9 تایتان تقسیم میشن ! 3 اصلی 7 تا فرعی ( این تایتان ها از لحاظ قدرت و درجه با هم تفاوت دارن تو عکس از سایز و نحوه قرار گرفتنشون با یمیر این موضوع مشخصه!) که در پایین تصویر شاهد پرستش تایتان توسط انسان ها هستیم !

حضور یمیر در اساطیر نورس یا اسکاندیناوی !

خب اون چیزی که مسلم هستش اینکه هاجیمه ایسایاما برای نوشتن اتک آن تایتان بیشتر از افسانه هاس نورس / نوردیک الهام گرفته تا یونان

یمیر با بریمیر (مرد بوده نه زن!) به نقل از ویکی پدیا »

نام‌های موجود نخستینی هستند که از قطره زهر رودخانه یخی الی‌ویگار در گینونگاگپ زاده شده و جد تمام یوتون است.

بر طبق شعر ولوسپا، اولین و شناخته‌شده‌ترین سروده در ادای شاعرانه، یمیر نخستین موجود زنده بود که حتی قبل از خلق بهشت و زمین وجود داشت. یمیر پدر تمام غول‌های نژاد یخ به‌شمار می‌رفت و خود از ذوب شدن یخ‌های واقع در نیفل‌هایم توسط بادهای گرم سرزمین سوزان موسپل‌هایم به وجود آمده بود. یخ‌ها به ذوب شدن خود ادامه می‌دادند و از قطرات آن‌ها ماده گاو اودوملا پدید آمد. از چهار رود شیر که از پستان اودوملا جاری می‌شد، یمیر را خوراک می‌بخشید و خود گاو برای تغذیه، سنگ‌های نمک را می‌لیسید.

اودین و برادرانش ویلی و وه که دل خوشی از یمیر و غول‌هایی که روز بروز به تعدادشان افزوده می‌شد، نداشتند تصمیم گرفتند او را بکشند. وقتی یمیر مرد، کل نژاد غولان یخی به‌جز دو تن در خونش غوطه‌ور گشتند. آنگاه اودین و برادرانش از بدن بی‌جان یمیر بهره گرفتند تا جهان را پدید آورند. آن‌ها با حمل پیکر عظیم‌الجثه او به داخل گینونگاگپ، زمین را از گوشت تن و صخره‌ها را از استخوانش پدید آوردند. آن‌ها تخته سنگ‌ها و قلوه سنگ‌ها را از دندان‌ها و استخوان‌پاره‌های تن او پدید آوردند، خونش را به دریاچه‌ها و دریا، جمجمه‌اش را به آسمان فراز زمین بدل کردند و از چهار سو، چهار کوتوله (شمال، جنوب، شرق و غرب) در هر سمت گماردند تا جهان را نگه دارند. آن‌ها گیاهان و درختان را از موی یمیر برآوردند و مغز او را بر آسمان پاشیدند تا ابرها را پدید آورد و در انتها از ابروهایش میدگارد، سرزمین انسان‌ها را خلق کردند

ایدون و سیب های جاودان اثر جیمز دایل پنروز مربوط به سال 1890

خب جدا از این موضوع سیب هم در داستان های نوردیک اهمیت ویژه ای داشته و 3 داستان در ارتباطش وجود داره که معروف ترین و نزدیک ترینش به داستان ما افسانه ایدون هستش. ایدون بانویی که نگهبان سیب های جاودانگی بوده که خوردن این سیب ها برای ایزدان جوان نامیرایی و جاودانگی رو به ارمغان میاورده ! ایدون به لوکی (داداش ثور اگه سری فیلم های ثور از مارول رو دیده باشید کمی با لوکی و سایر الهه ها و جهان های نورس آشنا میشید.) سیب میده و لوکی با خوردن سیب جاودانه میشه اما بعدا لوکی به ایدون و آسگارد خیانت میکنه و ایدون رو به غول های یوتونهایم تحویل میده !

دیگه این بحث رو همینجا تموم میکنم و احتمالا تو این هفته یه مقاله جدا گونه براش مینویسم ! البته ممکن هم هست ننویسم باید بینم چی پیش میاد! نظر شما چیه نیاز هست بنویسم ؟

نبرد تایتان ها

حضور 9 تایتان در جنگ نهایی

بنا به گفته پدر گریشا مردم مارلی با به دست گرفتن قدرت 7 تایتان موفق میشن هم الدیان هارو شکست بدن هم کل دنیارو به تصاحب خودشون در بیارن !

تایتان یمیر که احتمالا قبلش دست دوست برتولد و راینر بوده و یمیر خوردش

تایتان ذره ای یا تایتان راینر

تایتان بخارزا یا تایتان برتولد که الان دست آرمین و دیوارها هم از همین نوع تایتان ساخته شده !

تایتان مونث یا تایتان آنی

تایتان میمونی یا تایتان زیک

تایتان دیده بان که هنوز مشخص نیست کیه !

یه تایتان دیگه هم هست که ما هنوز اصلا ازش خبر نداریم و مال ارتش مارلی هستش !!!

تایتان های الدیان

تایتان موسس یا بنیان گذار که دست خانواده ریس یا همون فریتز بود و الان دست ارن هست.

تایتان چشم سبز یا تایتان ارن که قبلا دست کروگر بوده و بعد به گریشا منتقل میشه و بعد ارن

اینکه مارلی ها چطور موفق شدن مخ این 7 تایتان رو بزنن یا به نحوی شکستشون هم بدن و قدرتشون رو تصاحب کنن هنوز نا مشخصه ! صحبت از تفرقه انداختن بینشون بود اما به چه نحوی مشخص نیست!

گریشا یاگر

تمرکز اصلی این قسمت روی شخصیت گریشا و اطلاعاتی بود که ازش دریافت کردیم ! همونطور که حدس میزدم ایسایاما داستان های اسطوره ای رو با وقایع تاریخی ترکیب کرده مخصوصا جنگ جهانی !

به نظر زمان و وقایع مرتبط میشه به آلمان نازی و حکومت واحدی که هیتلر در نظر داشت خلق بکنه ! وجود بازوبند و اردوگاه اسرای جنگی و نوع برخورد مردم مارلی با الدیان ها درست عین رفتار آلمان های نازی با یهودی ها بود در اردوگاه های کار اجباری ! حتی ایدئولوژی قوم ستیزی و تحقیر به دلیل گناهان نیاکان هم الهام گرفته شده از ایدئولوژی آلمان هایی نازی و آریایی های افراطی بوده .

آلمان های نازی یهودیان را نژادی در ستیز همیشگی با نژاد آریایی برای تسلط بر جهان به تصویر می‌کشیدند،!  آنها یهودیان را نه دینی دیگرگون که نژادی متفاوت در نظر می‌گرفتند!

رفع ابهام » قوم یهود هم دست کمی از نازی های آلمان ندارن و ظلم و جنایتی که دارن تو فلسطین انجام میدن جزء کثیف ترین، تاریک ترین و شرم آورترین جنایاتی که بشر تا به امروز انجام داده ! 

خب جمله بالا کاملا مشخص میکنه ایسایاما ذهنیت خودش رو از کجا گرفته ! ایسایاما به نظر آلمان های نازی رو نسل آریایی یا مارلی و الدیان ها رو یهودی یا الدیان در نظر گرفته !

این تصویر به شدت دردناک بود گرچه سانسور شده بود ! در مانگا جسد دختر که توسط سگ ها خورده شده بصورت واضح تری نمایش داده میشه !

از طرفی نوع برخور افراد مارلی با مردم الدیان و بلایی که سر خواهر گریشا و سایرین میاوردن به نوعی اشاره غیر مستقیم به نسل کشی بشر در طول سالیان حضورش روی زمین داشت و دنیای تاریک انسانیت!

بر میگردم به داستان و زمان جوانی گریشا

گریشا بعد مرگ خواهر و شنیدن مزخرفاتی که پدرش میگه ، دندون رو جیگر می ذاره و به زندگی سگی در مطب پدرش ادامه میده تا اینکه توسط یک میهن پرست وارد گنگ انقلابیون و بازسازندگان الدیان میشه و به لطف جغد یا همون کروگر با بدست آوردن اطلاعات اقدام به پایه ریزی نقشه احیای الدیان میکنن!

همین موضوع باعث میشه گریشا دسترسی به کتاب تاریخی داشته باشه که به نظر واقعی میاد و مثل کتاب های تاریخی که حکومت داده تحریف شده و جعلی نیست ! اما یاگر هم توانایی ترجمه این کتاب رو نداره ! و واقعیت مشخص نیست! گرچه تصاویری از خدمت های یمیر و تایتان ها به انسانیت در این کتاب به چشم میخوره !

در ادامه جغد دختری را به سمت گریشا و تیم انقلابی میفرسته که درواقع دیانا فریتز آخرین نجیب زاده با خون سلطنتی خارج دیوار هستش ! حالا چرا دیانا خارج دیوارها و داخل دیوارها پیش شاه نیست خودش یه داستانه چرا که به احتمال زیاد بچه خواهر یا دختر شاه اول درون دیوارها هستش ! 

بررسی قسمت هشتم از بخش دوم فصل سوم انیمه Attack on Titan

در ادامه شاهد ازدواج گریشا و دیانا و تولد زیک هستیم یکی از بدجنس ترین ویلن های داستان که لعنتی از همون بچگی تو مخ بودن خودش رو نشون میده !

نکته جالب داستان اشاره گریشا به گناه خودش هستش! گریشا با تنفر زیاد از پدر خودش سعی میکنه پدر بهتری بشه اما زمانی به خودش میاد که میبینه داره با دادن یکسری اطلاعات تاریخی به پسرش همون کار پدرش رو تکرار میکنه ! قربانی کردن بچه ای که هیچی از هیچ جا نمیدونه !

اما خوب زیک مثل گریشا نیست و به احتمال زیاد با کمک پدربزرگ و مادربزرگش گریشا و دیانا رو لو میده !

بررسی قسمت هشتم از بخش دوم فصل سوم انیمه Attack on Titan
این زیک تو مخ بود دیگه با دیدن بچگیش بیشتر هم ازش حالم بهم خورد!

تایتان ها خالص/تایتان غیرعادی / سرنگ

بررسی قسمت هشتم از بخش دوم فصل سوم انیمه Attack on Titan

بالاخره معلوم میشه تایتان های عادی از کجا اومدن و سرنگ از کجا میاد! مردم مارلی با بهره گیری از 7 تایتان هوشمند و گرفتن مایع نخایی از اونها و استفاده از تکنولوژی پیشرفته خودشون موفق شدن سرنگ رو بوجود بیارن و هر از چند گاهی این سرنگ هارو به مردم الدیا تزریق میکنن تا تاتیان های غیر هوشمند بوجود بیارن که فک میکنم هدف از بوجود آوردن این تایتان ها به نوعی ساخت ارتش برای مقابله با تحدید احیای امپراطوری الدیان ها هست !

همچنین مشخص میشه مقدار دوز تزریقی در سایز تایتان ها تاثیر داره و با تزریق کمتر مایع تایتان های 3 الی 4 متری بوجود میان ! و با دوز بیشتر تایتان های بلندتر!

جا داره به حرف های فرمانده مارلی اشاره کنم که یا زاویه دید جالبی داشت و خشونت موجود در دنیارو جالب تعریف کرد

صلح و آرامش میتونه چیز جالبی باشه ! اما یه مشکل اساسی داره ! مردم ارتباط مستقیم با مرگ و ترس از مرگ رو از دست میدن !

کروگر

بررسی قسمت 57 انیمه Attack on Titan

ما متوجه میشیم که کروگر درواقع جاسوس الدیان ها هستش که به عنوان نفوذی در ارتش مارلی ها حضور داره و موسس جنبش انقلابی بازسازندگان الدیان هستش !

با توجه به خاطرات یمیر الان همچی معنا پیدا میکنه ! یمیر در کودکی توسط الدیان های مذهبی به عنوان آخرین باز مانده شاه معرفی میشه و توسط الدیان ها پرستیده میشه تا اینکه توسط دولت دستگیر میشه و تبدیل به تایتان میشه در ادامه بعد سال ها زمانی که تیم جنگنجویان مارلی یعنی راینر، آنی برتولد و اون دوستشون که نمیدونم اسمش چی بود، میخواستن وارد دیوارها بشن برخورد میکنه و همون یارو رو میخوره و تبدیل به تایتان هوشمند میشه ! در نتیجه راینر اینا یمیر رو به عنوان همدست با خودشون وارد دیوارها میکنن!

کروگر ، گریشا رو نجات میده و تبدیل به تایتان میشه ! بعله مشخص میشه این همون تایتانی که ارن داره و از پدرش به ارث برده ! احتمالا کروگر ماموریتی رو برای احیای دوباره الدیان ها به گریشا واگذار میکنه و سپس قدرتش و تایتانش رو به گریشا واگذار میکنه!

جمع بندی کلی و نکات جا مانده در بررسی قسمت بیستم فصل سوم انیمه Attack on Titan

باتوجه به اطلاعات داده شده تو این قسمت خیلی از موضوع های مجهول مشخص میشه !

تنها الدیان های قابلیت تبدیل شدن به تایتان رو دارن (اشاره به نژادی خاص یا شیطانی)

6 تایتان های هوشمند الدیان هایی هستن که بر علیه مردم خودشون توسط مارلی ها و تاریخ ساختگیشون شستشوی مغزی داده شدن و برای شستشوی مغزی کی بهتر از کودکان پاک و ساده ای که هیچی از هیچکجا نمیدونن !

در دنیای واقعی هم همینه برای مثال استفاده از نوجوانان و کودکان در جنگ ها داخلی قاره آفریقا ، جنگ های اروپای شمالی و منطقه بالکان و …. اصلا انقدر این مبحث غم انگیزه که نمیخوام هیجچی راجع بهش بگم.

همیشه انسان ها بوسیله سیاست مداران ، برخلاف میلشون به زور یا بوسیله شستشوی مغزی به کشتن هم اقدام کردن و تو قسمت های مختلف انیمه شاهد این موضوع بودین آخریش هم همین کشته شدن برتولد بود ! و خاطره ای ازش مربوط به کشته شدن مارکو

مشخص میشه گریشا یاگر بعد خوردن کروگر و تبدیل شدن به تایتان هوشمند حافظه خودش رو موقتا از دست میده ! و زمانی که وارد دیوارها میشه چیزی به یاد نداره !

همچنان دلیل منزوی شدن شاه قدرتمند مشخص نیست ! و همچنین هنوز دلیل پاک کردن حافظه مردم داخل دیوار توسط شاه موسس هم نامشخصه ! معلوم نیست در جنگ بزرگ چه اتفاقی افتاده !

بررسی قسمت 57 انیمه Attack on Titan

سینک شدن حافظه ارن با پدرش در خواب هم عجیب بود! موهای میکاسا تو زندان خیلی بعد بود ، همچنین به نظر می رسه مسئله تنبیه ارن و میکاسا جدی باشه باید منتظر تصمیم ملکه باشیم!

مارلی ها میخوان دنیا رو بگیرن ، الدیان هم میخوان دنیا رو بگیرن ! خوب بد کیه این وسط؟

بررسی قسمت 57 انیمه Attack on Titan

مشخص میشه دیانا تایتان هوشمند نبوده و به احتمال زیاد در همون فصل دوم توسط تایتان ها خورده شده ! البته بنده همچنان معتقدم ایشون به دلیل داشتن خون سلطنتی تبدیل به نوع دیگه ای از تایتان شده و با توجه به جمله آخری که به گریشا گفت هرجا باشی پیدات میکنم حضورش در دوجای داستان و حملش به ارن و مادر ارن بی دلیل نبوده ! اشاره میکنم به خاطرات یمیر از زمان تایتانیش!

زمانی که کروگر جلوی دهن گریشا رو گرفت تا نزاره لو بره دیانا آخرین بازمانده سلطنتیه مشخص میشه ، به احتمال زیاد خود زیک هم نمیدونه از خانواده سلطنتی هستش و میتونه قدرت تایتان بنیانگذار رو استفاده کنه !

مشخص میشه مارلی ها به دنبال ارن نیستن و صرفا دنبال قدرت تایتان بنیانگذار هستن ! که احتمالا همون قدرت کنترل سایر تایتان هاست!

بررسی قسمت بیستم فصل سوم انیمه حمله به تایتان

در تصویری از کودکی زیک، زیک رو در حال بازی با عروسک میمون می بینیم که دقیقا شکل تایتان میمونی هست ! حالا این سوال پیش میاد اون عروسک فیگور تایتان میمونی بوده یا قدرت تایتانی وجود داره که  قابلیت شیفت شدن به شکل حیوونا رو به انسان میده ! زیک هم میمون رو انتخاب کرده!

با توجه به قدرت های تایتانی به دست اومده توسط مردم داخل دیوار به نظر می رسه در فصل 4 شاهد یه جنگ تایتانی بزرگ باشیم!

مشخص میشه تایتان های رتبه بندی دارن و قدرت هاشون با هم فرق میکنه و تا الان فهمیدیم هرکدوم یه توانایی خاص داره و توانایی های مشترک هم یک سریاشون دارن !

بررسی قسمت بیستم فصل سوم انیمه Attack on Titan

بعله اینا همون تایتانایی هستن که قبلا دیدینشون !

مشخص میشه کروگر جاسوس بوده اما به دستور چه کسی به این ماموریت ارسال شده و هدفش چی بوده هنوز مشخص نیست!


خب امیدوارم از بررسی قسمت بیستم فصل سوم انیمه Attack on Titan خوشتون اومده باشه جا داشت این بررسی در دو بخش منتشر بشه اما خب تصمیم گرفتم یک بخش باشه پس یکم طولانی شد هرچند از متن های طولانی متنفر هستم!مثل همیشه منتظر نظرات و حدسیات ناب شما هستم! اگر هم دوست داشتید یکی از ما وارونه ای ها بشید با ایمیل info@varune.com تماس بگیرید.

در ادامه بخوانید »